Strona 1 z 2

[ Sunny GTI-R] GTI-R Coobcia "TERMINATOR"

: 2012-08-05, 10:52
autor: Coobcio
Hej hej :)
Wreszcie udało mi się przytaszczyć do warszawy i zająć się moim biednym GTI-R kiem który blisko 2 miesiące stał na działce w Kazimierzu Dolnym, z braku czasu tak niestety mają moje fury...

SPECYFIKACJA:
Nissan Sunny GTI-R - przekładka z RHD, rocznik 1992
Silnik - SR20DET z kutymi tłokami JE, korbowody seryjne + śruby ARP + panewki ACL Race std
Wydech - Downpipe 3" reszta 2,5" - cichy aż drażniąco cichy...
Dolot - Fmic jakiś takie nie duży (chyba FORGE), orurowanie 2,5", przepływomierz z 300ZX TT, stożek i 3" dolot do turibny
Strojenie - Na tą chwilę maszyna ogarnieta na szpanerskim wyposażonym w wyświetlacz APEX'i SAF-C ale zamierzam go zamienić na ECU Majstra, a boostem steruje także APEX'i - moim zdaniem najlepszy elektroniczny boost controler na rynku, tylko dla niego to auto kupiłem ;)
Układ paliwowy - Wtryski fioletowe DENSO o wydajności 560ccm, pompa paliwa wallbro HP255
Zawieszenie - regulowane amorki GAB i sprężyny APEX, jeden amorek wylany... Stabilizatory grube, regulowane Whiteliny
Hamulce - Seryjne zaciski + Tarcze EBC + klocki cholera wie...
Reszta - chłodnica z aluminiowymi tankami, rurki silikonowe niebieskie...

Kupiłem Go w Tomaszowie lubelskim, nikt go nie chciał bo totalnie nie miał hamulców, miał dziurkę na błotniku od strony kierowcy, ślizgało się w nim sprzęgło, nie prowadził się z racji wylanego amortyzatora (prawy przód), nie działały poprawnie wszystkie wskaźniki, mocno słychać nie wyregulowane zawory, pierdział wydech na łączeniu z kolankiem od turbiny i do tego przegrzewała się woda na postoju ale dla mnie to wszystko drobnostki i doskonała baza do naprawy, modyfikacji i zapierdzielania :)

Tak więc po krótce mały opisik i trochę Historii :)

Maszyna świeżo po zakupie (jeszcze taka nie ukurzona) prezentowała się następująco:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z przegrzewającym się silnikiem poradziłem sobie u przyjaciela Gella z RB Teamu :D u którego to wyciągnąłem zaklejony jakimś pomarańczowym syfem termostat oraz za pomocą bieżącej wody i Dimera wyczyściłem cały układ chłodzenia - trwało to ze 2 godziny ale zdało egzamin... Korzystając z dobrodziejstw Grześkowego garażu zmieniłem oliwę na Gulfa 10w60 i za pomocą płaskiego klucza 12 i kombinerek wyregulowałem sprzęgło które brało na samej górze.

Także zastanawiał mnie fakt słabego hamulca i zarazem że nie działał Blow off jedynie wydobywał się "piggeon" spod maski, zacząłem więc poszukiwania nieszczelności i okazało się że nie zatkane są dwa porty od podciśnień, po ich zatkaniu bov zaczął psikać i znacząco poprawiło się hamowanie - ale i tak bez rewelacji.

Dzięki tym zabiegą w sympatycznym tempie mogłem wrócić autem do warszawy, można odczytać z maksymalnych obrotów i złapanego boosta że było miło:
Obrazek

Wczoraj była sobota więc przejrzałem nieco układ hamulcowy bo dalej kiepsko dawał sobie radę i okazało się że w każdym z zacisków stały prowadnice (3 dolne i jedna górna) - ale się z nimi naszarpałem, oj zeszło się ze 4-5 godzin, przy okazji z tyłu zmieniłem klocki hamulcowe bo nieco przy cienkie były:
Obrazek

Przy tej okazi także zmieniłem koła na mniejsze, lżejsze na które wleciały świeżutkie leciutkie laczki Rainsporty:
Obrazek

Pod maską zmieniłem głośno syczącego bova na ciut dyskretniejszego ale z takim ciekawym innym "Terminatorowym" harczeniem:
Obrazek

PLANY:
Bardzo symboliczne...
Ogarnąć bym chciał zawieszenie - pewno przełożę gwint z VVL oraz chciałbym wszędzie gdzie się da upchnąć poliuretan i wsadzić rozpórkę na tył.
Odnośnie hamulcy to całość przód i tył przeszczepię z misia EVO 9 - przód już ogarnięty i przygotowany do montażu ale tarcza 320mm nie wiem czy się upchnie pod obecną 15" :P ?

Po zabiegach "bezpieczeństwa" W pierwszej kolejności chce się pozbyć tej beznadziejnie małej turbiny T28 z 200SX S14 o potenciale ok 310KM... Na jej miejsce wleci Turbina z Lancera EVO 10, która wstanie podobnie a będzie generować znacznie większy fan :)

Do tego żeby mi się to nie grzało to wjedzie gruba chłodnica wody jak u Baniaka, dołożę chłodnicę oleju a tarze pomyślę nad większym FMIC-em i głośniejszym wydechem :D

: 2012-08-05, 11:08
autor: Modzelitto
Czy jest jakiś w PL GTI-R w którym nie maczałeś swoich palców ? :D
Te 15'ki to ATS DTC?

: 2012-08-05, 11:12
autor: Chemik
Gratki auta,bedzie zapindalacz :mrgreen:

: 2012-08-05, 11:14
autor: Coobcio
Modzelitto pisze:Czy jest jakiś w PL GTI-R w którym nie maczałeś swoich palców ? :D
Te 15'ki to ATS DTC?
Na pewno wiem o jednym czerwonym z głowicą VVL i o 3 sztukach od kolegi Miszy - ale jak miał te auta to mnie jeszcze nie znał wiec można mu to wybaczyć :D
Oraz jeden szary nie jakiego żywca :)
A i w krakowie jeszcze jedna czarna sztuka jest no i GTI-R Lesiaka i Balauna...

Są to leciutkie ATS DTC z EX Sunnego Yarko, leżały w garażu i się marnowały bo na hebel 335mm w VVL nie naszły...

: 2012-08-05, 11:15
autor: Modzelitto
Jak byś chciał je kiedyś sprzedać- rezerwuję :)

: 2012-08-05, 11:17
autor: Coobcio
Modzelitto pisze:Jak byś chciał je kiedyś sprzedać- rezerwuję :)
Jak nie upcham pod nie jakiegoś męskiego hebla to myślę że się dogadamy :)

: 2012-08-05, 11:43
autor: Sajmooon
Auto fajne a jakiś filmik się pojawi jak to jedzie? :P
A i zdjęcie numer 2 po prostu mistrzowskie :D

: 2012-08-05, 11:54
autor: killer2000
no i się zacznie pogoń za mocą :-)

: 2012-08-05, 12:12
autor: Arbuz
Nie mam pytań....ja też chce GTI-Ra ;(

: 2012-08-05, 12:46
autor: Coobcio
Sajmooon pisze:Auto fajne a jakiś filmik się pojawi jak to jedzie? :P
A i zdjęcie numer 2 po prostu mistrzowskie :D
Mogę coś nakrecić ale na chwilę obecną się nie odpycha, myślę że jakoś znacząco lepiej od serii nie idzie no i przede wszystkim wymaga strojenia, a fotkę robiła Rene :)

[ Dodano: 2012-08-05, 13:48 ]
killer2000 pisze:no i się zacznie pogoń za mocą :-)
Hehe żadnej pogoni za mocą nie będzie, sprawdzone turbo z EVO X wleci które powinno zapewnić w grnaicach 400-420KM i przeszło 500Nm to mi absolutnie wystarczy, wastegate dostanie rurkę puszczoną w glebę coby się to darło jak mój Saab 900NG z identyczna turbiną:
http://www.youtube.com/watch?v=5oOJSrYK7KE

: 2012-08-05, 19:23
autor: BANIAK
widziałem, widziałem... liczę na szybki tuning jednostki napędowej, coby polatać na dwa GTI-ry na torze! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ścieżka przetarta przez moje NISMO - bez dużej chłodnicy wody i oleju nie ma co ruszać!!!
;D ;D ;D

: 2012-08-05, 20:53
autor: PumaRST
gratuluje, teraz czas zrobić kolejne męskie GTIR w PL pod rajdowanie
15" nie wejdą na 320mm max to 280 lub na dużym dystańsie 300mm ale jest praktycznie na styk. więc ATSy już możesz sprzedawać ;)

: 2012-08-05, 21:37
autor: Coobcio
BANIAK pisze:widziałem, widziałem... liczę na szybki tuning jednostki napędowej, coby polatać na dwa GTI-ry na torze! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ścieżka przetarta przez moje NISMO - bez dużej chłodnicy wody i oleju nie ma co ruszać!!!
;D ;D ;D
Hehe też się cholernie cieszę, dodatkowo zdobyta wiedza i doświadczenie na twoim wozie jest bez cenne - dziękuje :)
Na pewno będę chciał taką samą chłodnicę jak twoja, ale z racji innej turbiny wiatraki będę musiał zapodać od przodu.

: 2012-08-06, 16:26
autor: Shadows
Coobcio pisze:A i w krakowie jeszcze jedna czarna sztuka
Chyba w Krk sa dwa czarne GTIR o ile sie niemyle :)
Tak czy siak gratki kolejnego potwora ze stajni Nismo :)

: 2012-08-06, 19:04
autor: Coobcio
Dziękuje, puki co auto skrada się niemiłosiernie, ale żeby wozić moje i limona cztery litery do warsztatu na górczewskiej to wystarczy, przynajmniej na razie musi... :D

Ps. zważyłem dzisiaj swojego GTI-Rka myślę że jakby pozbyć się z bagażnika paru dupereli to ważył by ok 1215KG - ogółem przyznam szczerze że bestia jest dość ciężka...

FILMIK z ważenia:
http://www.youtube.com/watch?v=bhtogc_v ... e=youtu.be

: 2012-08-06, 19:35
autor: bonzo
Coobcio pisze:FILMIK z ważenia:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
za mało k#$%a :-?

: 2012-08-06, 19:37
autor: Coobcio
Krępowałem się przy panu co obsługiwał wagownię a i tak raz może dwa mi się wymksło :D

: 2012-08-06, 20:24
autor: sergiej
zapodaj do tego jeszcze karbonowe felgi jakie mialem przyjemnosc dzisiaj miec w lapskach to w ogole zejdziesz ponizej 1200 :P tylko ze rozmiar 19" nie wejdzie no i za te felgi to mozna sobie co najmniej 2 Gtir kupic :D

: 2012-08-06, 20:41
autor: killer2000
ciężkawy ten gti-r pewnie naped 4x4 waży swoje moja almerka ze mną w środku plus podtlenek lpg 1200

: 2012-08-06, 21:10
autor: BANIAK
jeb..y tłuścioch trzeba je odchudzić!!! :razz:

: 2012-08-06, 22:00
autor: Coobcio
Zwłaszcza z przodu, dzisiaj u wulkanizatora byłem i na takim śmiesznym pneumatycznym podnośniku go podnosił to mocno trzeba było auto do tyłu przesunąć żeby jako taki balans zachować :D

Obstawiam rozkład mas na 65-35%... Dla tego te wozy tak nie chętnie driftują :D

: 2012-08-07, 08:39
autor: kuba
Instalacje lpg dorzucił w gratisie czy z niej zrezygnowałeś?
:->

: 2012-08-07, 08:42
autor: Coobcio
kuba pisze:Instalacje lpg dorzucił w gratisie czy z niej zrezygnowałeś?
:->
Gaziku niestety brak więc drogie będą dojazdy nim na tor Poznań no i teraz jak jest mi potrzebny do normalnej jazdy ;/
Zwłaszcza że w trasie pali lekko licząc dyszkę...

Pewno jak wleci ECU majster to uda się obniżyć nieco to spalanie ale i tak spektakularnych efektów bym się nie spodziewał w aucie które ma mieć przeszło 400KM...
Nie ma co od niego oczekiwać że będzie palić 8L a jednocześnie by przyspieszał w czasie poniżej 3,5sek 0-100km/h

: 2012-08-07, 10:40
autor: Cubuś
Shadows pisze:
Coobcio pisze:A i w krakowie jeszcze jedna czarna sztuka
Chyba w Krk sa dwa czarne GTIR o ile sie niemyle :)
jeszcze w Łodzi jest jeden :mrgreen:

: 2012-08-07, 12:25
autor: kuba
Mój po zmianie turba na lancerowe pali najmniej 13l, bez strojenia. Pocieszenie jest takie, ze dzis bede mial skrzynie wiec moze jeszcze w tym roku go wystroimy!

: 2012-08-07, 23:15
autor: Coobcio
kuba pisze:Mój po zmianie turba na lancerowe pali najmniej 13l, bez strojenia. Pocieszenie jest takie, ze dzis bede mial skrzynie wiec moze jeszcze w tym roku go wystroimy!
Odłożę na tą chwilę wtryski 560ccm - pewno się przydadzą :D
Opisał byś swoją maszynę, niedługo to klub GTI-R będzie :P

Ps. w Łodzi jest biały z normalnego przerobiony na 4x4 - ubrudził mnie farbą podwoziową jak go obmacywałem - nie lubi mnie ;)

: 2012-08-08, 09:24
autor: scubzik
Fajne odpychadło . .też sobię kiedyś takiego kupię :) i zrobię w wersję "deluxe" :)
Coobcio pisze:Ps. w Łodzi jest biały z normalnego przerobiony na 4x4 - ubrudził mnie farbą podwoziową jak go obmacywałem - nie lubi mnie
chyba go znam .. zbudowany z wersji gaźnikowej ? lx ? i na razie stoi przykryty srebrną maską?:))
Cubuś pisze:jeszcze w Łodzi jest jeden
To w takim układzie są dwa :)

: 2012-08-08, 14:51
autor: Cubuś
scubzik pisze:Fajne odpychadło . .też sobię kiedyś takiego kupię :) i zrobię w wersję "deluxe" :)
Coobcio pisze:Ps. w Łodzi jest biały z normalnego przerobiony na 4x4 - ubrudził mnie farbą podwoziową jak go obmacywałem - nie lubi mnie
chyba go znam .. zbudowany z wersji gaźnikowej ? lx ? i na razie stoi przykryty srebrną maską?:))
Cubuś pisze:jeszcze w Łodzi jest jeden
To w takim układzie są dwa :)
Dokładnie ja mówie o oryginalnym czarnym Pulsarze GTI-R

[ Dodano: 2012-08-08, 15:52 ]
sorry za OT

: 2012-08-18, 19:09
autor: Coobcio
Oj jest ich coraz więcej tych Gti-Rów... Ten z Krakowa nawet zagościł u nas i trochę będzie z nim roboty:
Obrazek

A mój co się okazało na 3 cylindrach praktycznie chodził, drażniła mnie głośna praca zaworów i postanowiłem że je wyreguluję, po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się iż posiada on ciekawe wałeczki i nastawne zębateczki ale za to nie domykał mu się prawy zawór ssący na 1 cylindrze, dlatego tak kulał i skradał się :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rureczki smarujące także nie były super drożne więc domowymi sposobami ogarnąłem temat:
Obrazek

Po powyższych zabiegach silnik o wiele ciszej i równiej zaczął pracować i udało mi się maszyną przestraszyć kobitkę - powiedziała że fajnie się odpycha :)
Baniaka GTi-R zrył mi psychikę i ten się dna mnie skrada okrutnie ale nie bawem jakieś coś trzeba będzie zrobić z tym, zwłaszcza że silnik kuty i co ciekawe nawet szpilki pod głowicą ma ARP :)

: 2012-08-18, 21:08
autor: Arbuz
Coobcio pisze:po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się iż posiada on ciekawe wałeczki i nastawne zębateczki

Obrazek
Ojj takie wałeczki chyba by pasowały do mojego sunnego ! :D