[Sunny] Scubzikowy N14 Silver Flea
: 2009-12-29, 23:09
[center]
[/center]
[center]
[/center]
[center]
[/center]
MODEL: Sunny N14 Hatchback, srebrny
SILNIK: 1.4 16V GA14DS "PLUS" + LPG (reduktor Landi Renzo SE81, BLOS BRC, butla toroidalna STAKO), wałki GA16DS (krzywka 40mm + agresywniejsza krzywka pompy paliwa), gaźnik od wersji 1,6 bez elektroniki
(Były Cubusiowy
)
UKŁAD DOLOTOWY: CAI fi70, stal kwasowa, łączniki elastyczne Jacky + stożek, odma na przewodzie Fagumit
(no name) (CAI - wykonanie "MD Cars" )
UKŁAD WYDECHOWY: przelot 50mm z "rezonatorem - środek", kolektor GA16DE, końcówka WM Sport Mini (a`la Mugen), końcówka fi90mm, silencer WM Sport (wykonanie "MD Cars" )
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: przód : tarcze Mikoda GT, klocki TRW ; tył: bębny - seria
ZAWIESZENIE: twarde: Magnum - tył na sprężynach dedykowanych na przód, rozpórka tylnych i przednich kielichów, amoryzatory Magnum przód , KYB olejowe tył
ELEKTRONIKA: seria
CAR-AUDIO: Sony CDX-GT220 + HERTZ DSK 165
ŚRODEK: seria + pokrowce na kanapie (dzięki Serwices
), fotele od Hondy Prelude - welur
, kierownica od N13 GTI
BODY-KIT: oryginał + owiewki Heko Team
, maska czarna ori GTI-R, lotka ORI SR(GTI), stickers (szary) na lewym przednim błotniku i na klapie bagażnika
MOC: oryginalnie 75KM
- po modyfikacji wydechu i dolotu : 92KM, 118,2Nm
- po remoncie - brak pomiaru
OSIĄGI: brak testów, do 140km/h leci ...
EXTRAS:
- CB UNIDEN 520 XL PRO + LEMM MAGNUM + PA (pod maską),
- ALUFELGI Limited Edition 14" (lato),
- AKU 55AH/460A P+ OEPARTS
- customowa pokrywa zaworów (dzięki Sunniak !
),
- wskaźniki Auto Gauge - ciśnienie oleju i temp. oleju (Dzięki Szwagier
)
- silikonowe przewody WN - NGK (dedykowane do SR20)
- świece NGK BKR5E (obecnie BKR6E)
- przednia szyba Pilkington
- zlikwidowany EGR
- bagażnik wyklejony matą bitumiczną - wygłuszenie
- rozpórka tył , model DIY
wykonanie "MD Cars"
- rozpórka na przód - (dzięki Ali-En
)
- zmienione kostki H4 lamp przednich na ceramiczne
- short shifter (homemade)
- modyfikacja klem akumulatora - mosiężne dedykowane do DAF,Scania
- dalekosiężne halogeny ( dzięki Wąski
)
- montaż DRL ( dzięki Wąski
)
- boczne kierunkowskazy - clear look
- podświetlenie schowka na listwie LED
- podświetlenie bagażnika na listwie LED - mocowana do rozpórki
- modyfikacja podświetlenia suwaków nawiewu - listwa LED
- modyfikacja podświetlenia tablicy rej. - listwa LED
- podświetlenie podsufitki - z bogatszej wersji Sunny
- alternator z wtryskowej wersji 100NX
- mod przycisków w konsoli (dzięki Skażony
)
Opiekę nad mechaniczną częścią samochodu oraz mody (dolot,wydech,zawieszenie, silnik) powierzyłem firmie
Dotychczasowy wynik modów - po modyfikacji wydechu i dolotu:

Obecnie silnik jest po remoncie w MD Cars
Wymienione zostało:
- panewki (wszystkie)
- pierścienie tłokowe
- uszczelniacze i uszczelki - Elring (dzięki Dylson)
- śruby głowicy - Elring
- gaźnik (składany z trzech:) )
- manżety półosi i układu kierowniczego
- prowadnice zaworowe
- sprzęgło - teraz Aisin + łożysko Valeo
- korek miski olejowej - teraz siedzi magnetyczny
- olej skrzyni biegów
- wałki rozrządu - teraz są od silnika GA16DS - prawdopodobnie z Primery P10
Ponadto wykonane zostały następujące prace:
- malowanie bloku i kolektora dolotowego
- obróbka głowicy wraz z czyszczeniem bloku - Cegliński
- montaż czujników pod dodatkowe zegary
- zmiana klem i konserwacja głównych przewodów zasilania przy aku
- zabezpieczenie komory silnika
- ogólne czyszczenie komory silnika
- naprawa wyrobionego mocowania lewej wycieraczki
- oczyszczenie i konserwacja przestrzeni pod błotnikami przednimi
- oczyszczenie podszybia
- odnowienie instalacji anteny CB
- wymiana foteli przednich na wersję z Hondy Prelude
- montaż dodatkowych wskaźników Auto Gauge
- poprawa podświetlenia schowka
- wymiana kierunków bocznych na białe
- prace blacharskie - wyszykowania maski, atrapy przedniej, ramienia wycieraczki tylnej i lotki GTI/SR
- zmiana ramion przednich wycieraczek na "delikatniejsze" z Micry K11 (dzięki ainkaa
)
- zmiana kierownicy na Jacky sport - z odsadzeniem 90mm, trójramienna (model jak RRS lub MOMO)
- oklejenie lewego, przedniego błotnika stickersem
Samochód przeszedł 3 stage docierania
Silnik póki co zalany jest olejem Castrol Magnatec 10W40 (być może zmienię na Valvo lub Motul), filtry Mann (dzięki Zecikk )
LPG - zostało odcięte
PLANY:
Bezawaryjna jazda:)
A poważnie :
- zmiana hamulców - jeszcze przed zlotem
- zmiana lub mod gaźnika
- spinka dolna zawieszenia przedniego
- usunięcie drobnych usterek: DRL, silniczek reflektora lewego, naprawa mechanizmów szyb
- zmiana lusterek na elektryczne
- wymiana zbiornika wyrównawczego wraz z przewodami (na czystszy:) )
- poczernienie plastiku na zderzakach, listwach bocznych i blendzie
- zabezpieczenie i odświeżenie lakieru
- inne
Historia pewnego "odsyfiania":
FOTOSTORY
Autko prezentowało się wcześniej tak:



[center]
[center]

MODEL: Sunny N14 Hatchback, srebrny

SILNIK: 1.4 16V GA14DS "PLUS" + LPG (reduktor Landi Renzo SE81, BLOS BRC, butla toroidalna STAKO), wałki GA16DS (krzywka 40mm + agresywniejsza krzywka pompy paliwa), gaźnik od wersji 1,6 bez elektroniki


UKŁAD DOLOTOWY: CAI fi70, stal kwasowa, łączniki elastyczne Jacky + stożek, odma na przewodzie Fagumit

UKŁAD WYDECHOWY: przelot 50mm z "rezonatorem - środek", kolektor GA16DE, końcówka WM Sport Mini (a`la Mugen), końcówka fi90mm, silencer WM Sport (wykonanie "MD Cars" )
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: przód : tarcze Mikoda GT, klocki TRW ; tył: bębny - seria
ZAWIESZENIE: twarde: Magnum - tył na sprężynach dedykowanych na przód, rozpórka tylnych i przednich kielichów, amoryzatory Magnum przód , KYB olejowe tył
ELEKTRONIKA: seria
CAR-AUDIO: Sony CDX-GT220 + HERTZ DSK 165
ŚRODEK: seria + pokrowce na kanapie (dzięki Serwices


BODY-KIT: oryginał + owiewki Heko Team

MOC: oryginalnie 75KM
- po modyfikacji wydechu i dolotu : 92KM, 118,2Nm
- po remoncie - brak pomiaru
OSIĄGI: brak testów, do 140km/h leci ...

EXTRAS:
- CB UNIDEN 520 XL PRO + LEMM MAGNUM + PA (pod maską),
- ALUFELGI Limited Edition 14" (lato),
- AKU 55AH/460A P+ OEPARTS
- customowa pokrywa zaworów (dzięki Sunniak !

- wskaźniki Auto Gauge - ciśnienie oleju i temp. oleju (Dzięki Szwagier

- silikonowe przewody WN - NGK (dedykowane do SR20)
- świece NGK BKR5E (obecnie BKR6E)
- przednia szyba Pilkington
- zlikwidowany EGR
- bagażnik wyklejony matą bitumiczną - wygłuszenie
- rozpórka tył , model DIY

- rozpórka na przód - (dzięki Ali-En

- zmienione kostki H4 lamp przednich na ceramiczne
- short shifter (homemade)

- modyfikacja klem akumulatora - mosiężne dedykowane do DAF,Scania
- dalekosiężne halogeny ( dzięki Wąski

- montaż DRL ( dzięki Wąski

- boczne kierunkowskazy - clear look
- podświetlenie schowka na listwie LED
- podświetlenie bagażnika na listwie LED - mocowana do rozpórki
- modyfikacja podświetlenia suwaków nawiewu - listwa LED
- modyfikacja podświetlenia tablicy rej. - listwa LED
- podświetlenie podsufitki - z bogatszej wersji Sunny

- alternator z wtryskowej wersji 100NX
- mod przycisków w konsoli (dzięki Skażony

Opiekę nad mechaniczną częścią samochodu oraz mody (dolot,wydech,zawieszenie, silnik) powierzyłem firmie

Dotychczasowy wynik modów - po modyfikacji wydechu i dolotu:

Obecnie silnik jest po remoncie w MD Cars
Wymienione zostało:
- panewki (wszystkie)
- pierścienie tłokowe
- uszczelniacze i uszczelki - Elring (dzięki Dylson)
- śruby głowicy - Elring
- gaźnik (składany z trzech:) )
- manżety półosi i układu kierowniczego
- prowadnice zaworowe
- sprzęgło - teraz Aisin + łożysko Valeo
- korek miski olejowej - teraz siedzi magnetyczny
- olej skrzyni biegów
- wałki rozrządu - teraz są od silnika GA16DS - prawdopodobnie z Primery P10
Ponadto wykonane zostały następujące prace:
- malowanie bloku i kolektora dolotowego
- obróbka głowicy wraz z czyszczeniem bloku - Cegliński
- montaż czujników pod dodatkowe zegary
- zmiana klem i konserwacja głównych przewodów zasilania przy aku
- zabezpieczenie komory silnika
- ogólne czyszczenie komory silnika
- naprawa wyrobionego mocowania lewej wycieraczki
- oczyszczenie i konserwacja przestrzeni pod błotnikami przednimi
- oczyszczenie podszybia
- odnowienie instalacji anteny CB
- wymiana foteli przednich na wersję z Hondy Prelude
- montaż dodatkowych wskaźników Auto Gauge
- poprawa podświetlenia schowka
- wymiana kierunków bocznych na białe
- prace blacharskie - wyszykowania maski, atrapy przedniej, ramienia wycieraczki tylnej i lotki GTI/SR
- zmiana ramion przednich wycieraczek na "delikatniejsze" z Micry K11 (dzięki ainkaa

- zmiana kierownicy na Jacky sport - z odsadzeniem 90mm, trójramienna (model jak RRS lub MOMO)
- oklejenie lewego, przedniego błotnika stickersem

Samochód przeszedł 3 stage docierania
Silnik póki co zalany jest olejem Castrol Magnatec 10W40 (być może zmienię na Valvo lub Motul), filtry Mann (dzięki Zecikk )
LPG - zostało odcięte
PLANY:
Bezawaryjna jazda:)
A poważnie :
- zmiana hamulców - jeszcze przed zlotem

- zmiana lub mod gaźnika
- spinka dolna zawieszenia przedniego
- usunięcie drobnych usterek: DRL, silniczek reflektora lewego, naprawa mechanizmów szyb
- zmiana lusterek na elektryczne
- wymiana zbiornika wyrównawczego wraz z przewodami (na czystszy:) )
- poczernienie plastiku na zderzakach, listwach bocznych i blendzie
- zabezpieczenie i odświeżenie lakieru
- inne

Historia pewnego "odsyfiania":
FOTOSTORY
Autko prezentowało się wcześniej tak:
