Strona 1 z 11

[ 350Z] Coobcia Nissan 350Z - Torowe Zabawy CEL w N/A 400KM

: 2012-05-19, 19:27
autor: Coobcio
Witam :)
Juz od jakiegos czasu chodzily mi po glowie modyfikacje Nissana 350Z, zeby maczac w czyms takim rece trzeba bylo zakupic takowy model no i natrafila sie okazja zakupienia przedliftowej Zetki, w zlotym kolorze, lekko nie kompletna (brak obu zderzakow, lamp tylnych...) niby z uszkodzonym silnikiem...

SPECYFIKACJA:
Nissan 350Z z 2004r RHD
Silnik 3,5 V6 o najbardziej pedalskiej mocy 280KM ale wspomaga go:
Wydech Nismo o srednicy rur fi70mm
Kompresor firmy Procharger z intercoolerem z podstawowym zestawem kolek na ktorych pompuje 0,45bara i powinien generowac przy tym okolice 400-410KM

WYGLAD:
Kola juz nie wiem jakie jakies na litere J... o srednicy 19x8 z przodu i 19x10 z tylu obute w opony 235/35R19 przod i ciut przy wasko wygladajace 275/30R19 z tylu ktore jak sie wyeksploatuja :P zastape 295 :mrgreen:

W dniu zakupu auto zostalo lekko skompletowane, wlecial tylny zderzak w kolor i zamontowalem przednie wzmocnienie pod zderzakiem:
Obrazek

Obrazek

Zakup dokonany w Sport Nissan Planecie u Gella gdzie peleta sie nie zliczona liczba wynalazkow w postaci, Zetek, Sky Linow nawet w wersji kombi i 200SX:
Obrazek

A Pod maska jakby prakowalo czegos:
Obrazek

Nie spokojnie ta czesc zostala zdemontowana coby naprawic kolo od kompresora ktore zcielo klin i sie troche pocharatalo w srodku:
Obrazek

Co do planow to przede wszystkim auto chce ogarnac przod auta a po drugie musze odratowac kompresor i to jak najszybciej :)

Druga najwazniejsza rzecz to strojenie... Auto niczym nie jest strojone, na booscie panuja ubogie nie bezpieczne wartosci AFR w tym celu trzeba przebudowac uklad paliwowy bowiem 350Z pracuje na stalym cisnieniu paliwa 3 bary i przy doladowaniu ono spada a co do strojenia to jest jakis taki fikusny piggback firmy AEM ktorym mozna bezposrednio sterowac wszystkimi wtryskami paliwa i obsluguje zaplon...

Mialem go przygotowac na zlot ale nie da rady za duzo innej pracy i kwity nie wiadomo czy dotra na czas...

: 2012-05-19, 19:32
autor: bombel
Wreszcie jakaś 350-tka w klubie :) Czekamy na wyniki ::)

: 2012-05-19, 19:36
autor: Coobcio
Juz znalazlem napis na feldze jakies JADE:
Obrazek

To jest smieszna opcja, cos co jeszcze ogranicza doladowanie coby nie utopic silnika ktory nie jest w zaden sposob wystrojony:
Obrazek

Wzmocnienie zderzaka na miejscu:
Obrazek

No i ew opcja:
Obrazek

Choc szczerze wole chyba jednak oryginalny zderzak, ten niby oferuje lepsza wentylacje, sam juz nie wiem...

: 2012-05-19, 19:42
autor: Tony
Planujecie przekładać kierę ?? :) Czy auto będzie służyło do chłosty z prawego fotela ?? ;p
Hehe, wesoło wygląda ten "GelaStragan" :D

Ps. Chyba jedyny słuszny kolor Zetki

: 2012-05-19, 19:58
autor: MichałB86
Gratulacje zakupu. Powodzenia w modach. ;-)

: 2012-05-19, 20:00
autor: Coobcio
Jakich tam modach trzeba go naprawic i wydaje mi sie ze postrojeniu bedzie wystarczajaco wymodzony :P
Choc mozna zakupic koleczka do kompresora coby dmuchalo 0,6bara ponoc 460KM wowczas jest :D

Ciekawe jak znosza takie moce seryjne silniki w zetce :) ?

: 2012-05-19, 20:02
autor: bombel
Chyba juz kiedys robiles Z bi turbo z Gdyni :) Jakies 600 KM wyszło

: 2012-05-19, 20:38
autor: Coobcio
Tak ale to lata swietlne bylo, przynajmniej teraz wiem jak zmodowac uklad paliwowy :P
W puszcze od pompy paliwa jest dodatkowy regulator ktory uniemozliwia prace na wyzszym cisnieniu jak 3 bary i to po mimo tego jak zatkamy nawet powrot z listwy paliwowej.

Oj bedzie zabawy :D
Ale wpierw precyzyjnego frezera tokaza musze ogarnac co mi naprawi to kolko zebate od kompresora, trzeba srodek jego rozwiercic, wstawic tuleje ciasno spasowana z walkiem komrpesora no i dorobic klin, ciekawe czy w wawie kogos tak precyzyjnego jak Szalony odnajde do takiej robty...

: 2012-05-19, 20:46
autor: Chemik
Pogratulować zakupu,i niech rośnie w siłe :-P

: 2012-05-19, 21:00
autor: bonzo
Gratuluje
Będzie się działo :roll:

: 2012-05-19, 21:02
autor: Limon
Maluj ten czarny zderzak xD ;) Bedzie fajnie wyglądac ;) Lepszy niz seria ;)

: 2012-05-19, 21:32
autor: bullitt
Coobcio pisze:Silnik 3,5 V6 o najbardziej pedalskiej mocy 280KM
Z tego co słyszałem to chyba najlepsza opcja, te mocniejsze podobno miały problemy z konsumpcją oleju, ten najbardziej żywotny będzie.

: 2012-05-19, 22:49
autor: Szalony
Wreszcie masz V6 w swojej stajni <spoko>

Po co szukać ? :-> Jak się nie pali to weź ze sobą kompresor na Zlot i dokładnie ustalimy co i jak zrobić :) Bać się nie musisz, bo i tak on się do mojej Maxi nie zmieści :mrgreen:

VQPower !!

: 2012-05-20, 09:42
autor: Detalik
Niom wkońcu małe i z wypierdem.
Szkoda że lewusek ale na zakretach w prawo bedzie mozna wyprzedzac :->
Jezdził bym może takim ale... żony bym i dziecka niespakował :-/ .
Kolorek cacy. Ja lubie zetki na niebiesko.

: 2012-05-20, 10:58
autor: Arbuz
No i kupiłeś moje marzenie zaraz za R34GT-r ;p...
Fantastyczny wozik ;)...rozumiem że robisz go do driftu ? :)

: 2012-05-20, 11:03
autor: Coobcio
To tez bylo moje mazenie jeszcze jak S14 posiadalem :D
Teraz tyle tych wozow nazbeiralem i nie ma kiedy ich robic... No ale wszystko w swoim czasie najpierw trzeba pokonczyc auta innych a swoje to tak na dobre w wakacje moze pogarniam :D

Ps. 350Z ma zawieszenie spokrewnione z R34 GTR tylko znacznie sztywniejsze po przez dodanie dolnych rozbudowanych i wielkich rozporek, fajny filmik na ten temat zalazlem na YT: http://www.youtube.com/watch?v=pMYgaezbZbk

Do Driftu to raczej S13 przeznaczyl bym tego na Miasto i okazjonalne wypady na tor najchetniej Poznan, bo na radom czy lublin za duza bryka to jest...

Tak kminie odrazu by jakies wieksze heble dac i po sprawdzeniu po katalogach to pnp sa tarcze z Nissana 370Z !
przody maja 354mm a tyly 350mm a 350Z ma skromne 324mm przod i 322mm tyl..

: 2012-05-20, 11:43
autor: Pawel18PL
Gratuluję zakupu :) Liczyłeś ile masz w sumie teraz aut ?? :)
PS ciekawe jakby ten kompresor napędzał sra

: 2012-05-20, 12:03
autor: Coobcio
Parametry samego kompresora: http://www.bigccracing.com/shop/product ... roduct=338

Maks co na nim znalazlem w sieci to 411 WHP czyli okolica 500KM przy doladowaniu 0,75bara przy takim cisnieniu sa juz problemy z przeskakiwaniem paska no i obroty kompresora osiagaja 79 tys obr.min przy obrotach silnika rzedu 6500...

Dla tego u mnie bedzie to latac maksymalnie na 0,6bara :D

W SR20 mysle ze mozna by i 1 bara spokojnie dmuchac :)

: 2012-05-20, 12:47
autor: Ali-En
AEM? A nie EMU?

: 2012-05-20, 13:41
autor: Coobcio
Bo proste w montazu, wspolpracuje z elektroniczna przepustnica no taka rozbudowana swinka...
http://www.ebay.com/itm/AEM-F-IC-6-Prog ... 1129wt_700

Choc jakby z auta mial robic wydmusze to pozbyl bym sie seryjnej elektorniki dal duza normalna przepustnice i EMU jak najbardziej :D

: 2012-05-20, 15:07
autor: Sr20deUSE
Jaka jest to wersja 350z ?

Na wiki mam parę wersji .


Dane techniczne[edytuj]

Wersja Silnik: Układ zasilania: Śr. × skok tłoka: St. sprężania: Moc maks: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max:
'02 350Z (US)[1] V6 3,5 l (3498 cm&#179;), DOHC wtrysk SMPFi 95,50 mm × 81,40 mm 10,3:1 291 KM (214 kW) przy 6200 obr/min 372 Nm przy 4800 obr/min b/d b/d
'03 350Z Z33[2] V6 3,5 l (3498 cm&#179;), DOHC wtrysk SMPFi 95,50 mm × 81,40 mm 10,3:1 280 KM (206 kW) przy 6200 obr/min 363 Nm przy 4800 obr/min 5,9 s 249 km/h
'03 350Z 35th Anniversary[3] V6 3,5 l (3498 cm&#179;), DOHC wtrysk SMPFi 95,50 mm × 81,40 mm 10,3:1 300 KM (221 kW) przy 6400 obr/min 353 Nm przy 4800 obr/min 5,8 s 249 km/h
'05 350Z GT4[4] V6 3,5 l (3498 cm&#179;), DOHC wtrysk SMPFi 95,50 mm × 81,40 mm 10,3:1 300 KM (221 kW) przy 6400 obr/min 353 Nm przy 4800 obr/min 5,8 s 249 km/h
'07 350Z (US)[5] V6 3,5 l (3498 cm&#179;), DOHC wtrysk SMPFi 95,50 mm × 81,40 mm 10,6:1 310 KM (228 kW) przy 6800 obr/min 364 Nm przy 4800 obr/min b/d b/d
'08 350Z Nismo[6] V6 3,5 l (3498 cm&#179;), DOHC wtrysk SMPFi 95,50 mm × 81,40 mm 10,6:1 310 KM (228 kW) przy 6800 obr/min 364 Nm przy 4800 obr/min b/d b/d

[ Dodano: 2012-05-20, 16:08 ]
Chyba Z 33 w seryjnym 5,9 do setki ?

[ Dodano: 2012-05-20, 16:10 ]
Ciekawe ile kilogramów mógłbyś wyrzuci?

: 2012-05-20, 15:18
autor: PMW
Gratki Kuba. Też chciałem zetkę ale niestety jest tylko 2seater... dzieci na wycieczkę/wakacje z tyłu nie wsadzę :D

: 2012-05-20, 16:07
autor: BANIAK
oj będzie się działo, będzie... gratki fury,
potrzebna Ci tylko koszulka na ramiączka i będziesz jak DK z F&F 3 :P

: 2012-05-20, 17:40
autor: Limon
Szkoda wozu na drifty ;P Tylko Coobcio gdzie ty ją bedziesz trzymać ;P haha

: 2012-05-20, 17:40
autor: Coobcio
Jak mi sie uda przygotowac auto na poniższa imprezę to będzie cud:
http://www.tptd.pl/7ed2012.php

Ale bardzo bym chciał :)

: 2012-05-20, 18:11
autor: Limon
Jak mnie zabierasz ze sobą to damy rade :D Haha :mrgreen:

: 2012-05-20, 19:06
autor: Ryba
Jeśli można wiedzieć gdzie znajduje się to miejsce które jest na zdjęciach ??

: 2012-05-20, 19:40
autor: BANIAK
Coobcio nie pozwolę Ci jechać samodzielnie tak daleko na taką męską imprezę :->
bądź pewny że 350Z pojedzie w eskorcie dwóch N14 ( VE i SR20det ) :D

: 2012-05-20, 19:42
autor: bombel
Coobcio nie pozwolę Ci jechać samodzielnie tak daleko na taką męską imprezę :->
A na Ogólnopolski niby daleko :/

: 2012-05-20, 19:51
autor: Arbuz
bombel pisze:
Coobcio nie pozwolę Ci jechać samodzielnie tak daleko na taką męską imprezę :->
A na Ogólnopolski niby daleko :/
Wiesz Bomblu, Ogólnopolski to zlot miłośników nissana a track day to pojeżdżawki, są to inne emocje niż na zlocie na którym przeważąją % ;p. Każdy ma swoje priorytety i dla jednych jechać 200km żeby popić i potańczyć to dalej, niż pojechać 400km żeby cały dzień pośmigać na torze - i to mnie akurat nie dziwi ;)

Fantastyczna ta zetka - ahhh :D