[ Primera] Traktorem też można - P11 na ropę
: 2012-05-06, 22:03
Historia:
Samochód zawitał do Polski w 2008 roku. Przybył z Belgii w b. dobrym stanie technicznym. Pierwsza reakcja na samochód: WOW Jednym mankamentem był zniszczony środek, bardzo wyeksploatowana, gałka zmiany biegów, co nie wróżyło dobrze... Drugim, inny odcien koloru na błotniku prawym, wymieniony i umalowany po uszkodzeniu przez poprzedniego właściciela. Tak to bezwypadkowy. Pierwsza przejażdżka i... samochód pracuje jak zegarek, żadnych stuków, pisków, nic nie huczało, silnik zapalił na dotyk, nawet dymka nie puścił, przyspieszał bardzo żwawo. Padł werdykt: bierzemy. Dalsza eksploatacja samochodu potwierdziła stan techniczny i najechane kilometry. Przez te 4 lata od kupna przebieg zwiększył się o 60k km, w tym czasie nissan zawiódł (aż?) dwa razy: 1. skorodowana lewa półoś, osłabienie materiału i ukręcenie; 2. przy 23° mrozie nie odpalił, okazało się że pasek od pompy był na tyle wyciągnięty, że za późno silnik dostawał paliwo. Po ustawieniu kąta wtrysku, zaczął odpalać na dotyk, spalanie spadło i ożywił się w niższym zakresie obrotów. Wynik pomiaru kompresji wyszedł wzorowo. Po tych 60 tyś. km auto dostało nową przepływkę i jakże niezmiernie mnie ucieszył powrót utraconych koni.
Model: Primera P11;
Data I rejestracji: kwiecień 1999;
Silnik: CD20T o poj. 1974 ccm;
Moc: seria 90 KM (66 kW) i 174 Nm --> z IC KM i Nm;
Kolor: Ciemny niebieski metalik [BT3];
Wyposażenie:
komputer pokładowy
elektryczne 4 szyby;
elektryczne i podgrzewane lusterka;
wspomaganie kierownicy;
centralny zamek wraz z pilotem;
klimatyzacja;
skórzana tapicerka + podgrzewane fotele;
halogeny;
ori alu 15" nissana na lato i alu MSW 15" na zimę;
Audio: Sony CDX-C780R oraz 6 fabrycznych głosników.
Opony:
- Na lato z przodu Fulda EcoControl, z tyłu Semperit Comfort-Life w rozmiarze 185/65/15;
- Na zimę wszystkie 4 Sava Eskimo S3 w rozmiarze 185/65/15;
Hamulce:
- przód - seryjne zaciski Lucas'a, seryjne tarcze fi 280 i seryjne klocki;
- tył - tarcze fi 257 mm oraz zaciski i klocki od maximy;
Układ wydechowy:
Rozszerzający się zaraz za turbiną do 2,5", konstrukcja na jednym końcowym tłumiku w pełni przelotowa. (Tłumik Rm Motors. Wykonanie www.klinika-japonczyka.pl )
Co w nissanie zostało wymienione:
- sworznie dolnych wahaczy [TRW];
- poduszki dolnych wahaczy [TRW];
- łączniki stabilizatora;
- górne wahacze [Lemforder lewy, prawy Made in Japan, podobno dobry bo za 190 zł ];
- przednie tarcze hamulcowe wraz z giętkimi przewodami [TRW];
- przednie klocki hamulcowe [BOSCH] x2;
- 4 amortyzatory [KYB Excel-G];
- łożyska kół: przednie lewe i tylne prawe wraz z piastą [NSK];
- półoś lewa;
- przegub zewnętrzny lewy;
- termostat;
- tylne tarcze oraz klocki [TRW];
- przegub zewnętrzny prawy [Ruville];
- świece żarowe [OEM];
- 3 poduszki silnika;
- komplet sprzęgła: docisk [Luk], tarcza [Luk], łożysko oporowe [NSK-Japan];
- pasek zębaty napędu pompy wtryskowej [Gates];
- pasek zębaty napędu wałka rozrządu [Gates];
- chłodnica wody [Koyo];
- piasta lewa tylna z łożyskiem [OEM];
- przepływomierz [Bosch];
- tuleje gumowe łączników stabilizatora - poliuretany [STRONGFLEX].
Plany na przyszłość:
- prawa półoś;
- shortshifter;
- program [???]
Modyfikacje:
- tzw. "obrysowe oświetlenie" w przednich kierunkach;
- założona dokładka przedniego zderzaka (zaadoptowana z laguny - ph1);
- montaż Intercoolera;
- zamontowane zegary od GT (prawie plug&play).
- wydech przelotowy - w pełni ręczna robota
Galeria:
Na zimowym felunku
Na letnim felunku, zaraz po oklejeniu i modyfikacji przedniego zderzaka
"Obrysówki"
Regeneracja skóry
Podsumowując, pomimo licznych wymian, wyższego spalania niż u konkurencji, niezbyt żwawego silnika jestem jak najbardziej zadowolony ze swojego nissana. Bardzo komfortowy, w miarę dobrze wygłuszony, z ogromnym bagażnikiem... I co najlepsze, funkcjonalne nadwozie, które jest w stanie wyprowadzić z akademika 2 studentów i jeszcze jednego z Torbą zmieścić Gdybym miał kupić jeszcze raz ten samochód, to wcale bym się nie zastanawiał. A może pomyślałbym nad 2.0 benzyną?? Nieee
Pozdrawiam.
Samochód zawitał do Polski w 2008 roku. Przybył z Belgii w b. dobrym stanie technicznym. Pierwsza reakcja na samochód: WOW Jednym mankamentem był zniszczony środek, bardzo wyeksploatowana, gałka zmiany biegów, co nie wróżyło dobrze... Drugim, inny odcien koloru na błotniku prawym, wymieniony i umalowany po uszkodzeniu przez poprzedniego właściciela. Tak to bezwypadkowy. Pierwsza przejażdżka i... samochód pracuje jak zegarek, żadnych stuków, pisków, nic nie huczało, silnik zapalił na dotyk, nawet dymka nie puścił, przyspieszał bardzo żwawo. Padł werdykt: bierzemy. Dalsza eksploatacja samochodu potwierdziła stan techniczny i najechane kilometry. Przez te 4 lata od kupna przebieg zwiększył się o 60k km, w tym czasie nissan zawiódł (aż?) dwa razy: 1. skorodowana lewa półoś, osłabienie materiału i ukręcenie; 2. przy 23° mrozie nie odpalił, okazało się że pasek od pompy był na tyle wyciągnięty, że za późno silnik dostawał paliwo. Po ustawieniu kąta wtrysku, zaczął odpalać na dotyk, spalanie spadło i ożywił się w niższym zakresie obrotów. Wynik pomiaru kompresji wyszedł wzorowo. Po tych 60 tyś. km auto dostało nową przepływkę i jakże niezmiernie mnie ucieszył powrót utraconych koni.
Model: Primera P11;
Data I rejestracji: kwiecień 1999;
Silnik: CD20T o poj. 1974 ccm;
Moc: seria 90 KM (66 kW) i 174 Nm --> z IC KM i Nm;
Kolor: Ciemny niebieski metalik [BT3];
Wyposażenie:
komputer pokładowy
elektryczne 4 szyby;
elektryczne i podgrzewane lusterka;
wspomaganie kierownicy;
centralny zamek wraz z pilotem;
klimatyzacja;
skórzana tapicerka + podgrzewane fotele;
halogeny;
ori alu 15" nissana na lato i alu MSW 15" na zimę;
Audio: Sony CDX-C780R oraz 6 fabrycznych głosników.
Opony:
- Na lato z przodu Fulda EcoControl, z tyłu Semperit Comfort-Life w rozmiarze 185/65/15;
- Na zimę wszystkie 4 Sava Eskimo S3 w rozmiarze 185/65/15;
Hamulce:
- przód - seryjne zaciski Lucas'a, seryjne tarcze fi 280 i seryjne klocki;
- tył - tarcze fi 257 mm oraz zaciski i klocki od maximy;
Układ wydechowy:
Rozszerzający się zaraz za turbiną do 2,5", konstrukcja na jednym końcowym tłumiku w pełni przelotowa. (Tłumik Rm Motors. Wykonanie www.klinika-japonczyka.pl )
Co w nissanie zostało wymienione:
- sworznie dolnych wahaczy [TRW];
- poduszki dolnych wahaczy [TRW];
- łączniki stabilizatora;
- górne wahacze [Lemforder lewy, prawy Made in Japan, podobno dobry bo za 190 zł ];
- przednie tarcze hamulcowe wraz z giętkimi przewodami [TRW];
- przednie klocki hamulcowe [BOSCH] x2;
- 4 amortyzatory [KYB Excel-G];
- łożyska kół: przednie lewe i tylne prawe wraz z piastą [NSK];
- półoś lewa;
- przegub zewnętrzny lewy;
- termostat;
- tylne tarcze oraz klocki [TRW];
- przegub zewnętrzny prawy [Ruville];
- świece żarowe [OEM];
- 3 poduszki silnika;
- komplet sprzęgła: docisk [Luk], tarcza [Luk], łożysko oporowe [NSK-Japan];
- pasek zębaty napędu pompy wtryskowej [Gates];
- pasek zębaty napędu wałka rozrządu [Gates];
- chłodnica wody [Koyo];
- piasta lewa tylna z łożyskiem [OEM];
- przepływomierz [Bosch];
- tuleje gumowe łączników stabilizatora - poliuretany [STRONGFLEX].
Plany na przyszłość:
- prawa półoś;
- shortshifter;
- program [???]
Modyfikacje:
- tzw. "obrysowe oświetlenie" w przednich kierunkach;
- założona dokładka przedniego zderzaka (zaadoptowana z laguny - ph1);
- montaż Intercoolera;
- zamontowane zegary od GT (prawie plug&play).
- wydech przelotowy - w pełni ręczna robota
Galeria:
Na zimowym felunku
Na letnim felunku, zaraz po oklejeniu i modyfikacji przedniego zderzaka
"Obrysówki"
Regeneracja skóry
Podsumowując, pomimo licznych wymian, wyższego spalania niż u konkurencji, niezbyt żwawego silnika jestem jak najbardziej zadowolony ze swojego nissana. Bardzo komfortowy, w miarę dobrze wygłuszony, z ogromnym bagażnikiem... I co najlepsze, funkcjonalne nadwozie, które jest w stanie wyprowadzić z akademika 2 studentów i jeszcze jednego z Torbą zmieścić Gdybym miał kupić jeszcze raz ten samochód, to wcale bym się nie zastanawiał. A może pomyślałbym nad 2.0 benzyną?? Nieee
Pozdrawiam.