Strona 1 z 1

[ Almera] n15 Almera GTI - SR20VE Neo VVL

: 2012-04-27, 10:13
autor: bloob
Model: Almera GTi
Rok: 1997
Silnik: swap z martwego SR20DE -> SR20VE 16v

Czesc wszystkim. Pierwszy post na forum w dobrym stylu;]

na razie w planie jest zajac sie wnetrzem i moze wypadaloby wlozyc cos do grania w srodek ;) Poprzedni wlasciciel byl - mowiac delikatnie - bucem. Wyprul z furki wszystko co mu pasowalo ;p grill, tylna polke, glosniczki a nawet dywaniki - za to nie brakuje mi psiej siersci, ktora wciaz wychodzi ZEWSZAD uhh ;o Nie mowiac juz o gwalcie na zawieszeniu i wydechu ;)

Bicz zostala wyremontowa, wystrojona i opisana przez Coobcia:
coobcio.pl/?p=1915 :
DANE TECHNICZNE:
Pojemność 1998ccm
Stopień sprężania 10:1 Up to 10,3:1
Moc 143KM @ 6400obr.min Up to 196KM @ 6700obr.min
Moment 180Nm @ 4800obr.min Up to 215Nm @ 5700
Limiter 710obr.min Up to 7500rpm
Waga ok. 1150kg

OSIĄGI:
0-100km/h w 6,6 sek* na oponach TOYO T1R 195/50R15 (fabryka 8,5sek)
1/4 mili w 14,58 sek* (fabryka 16,2sek)
* Pomiar akcelerometrem Beltronix

MODYFIKACJE:
SILNIK:
- SWAP na SR20VE
- Mod rozrządu
UKŁAD WYDECHOWY:
- Kolektor rurowy SSAC 4-2-1
- Wydech przelot fi 63,5mm z nierdzewnej stali by EL-TEC
- Z racji przepisów Duńskich został zamontowany Katalizator sportowy MAGNAFLOW 200CPI
UKLAD DOLOTOWY:
- Z racji przepisów Duńskich Seria
STROJENIE:
- ECU Master DET III, VVL start at 4500rpm
UKLAD NAPĘDOWY:
- Nowe sprzęgło AISIN
- Felgi seria z modelu GTi 15×6,5
- Opony Toyo T1R w rozmiarze 195/50R15
ZAWIESZENIE:
- Amortyzatory przód KYB EXEL-G tył seria
- Sprężyny z przodu zmienione na te z 1,6 żeby auto nie stało jak kangur
- Fabryczne rozporki z GTi
Obrazek
Dwie mapki: Coobcio zamontowal opcje wylaczenia VVL - dzieki temu moglem przeprowadzic furke przez przeglad, na ktorym moge miec max. +20% oryginalnej mocy :)

Obrazek

Obrazek

Od odbioru autka od kubcia przejechalem 2000+ km i wszystko dziala jak nalezy.
Jedyne co mnie drazni to wydech, ktory mi dzwoni przy zawracaniu.

Z czystym sumieniem polecam sr20ve i Coobciowy warszat. Ja i moja dziewczyna jezdzimy furka prawie codziennie i za kazdym razem az milo sie przejechac ;]
Jezeli chodzi o komfort jazdy po autostradzie to auto wskoczylo o klase wyzej. Chociaz jak zalacza sie VVL to mozna sobie darowac proby sluchania radia hehe;p
Zwlaszcza przy wyzszych predkosciach - razem z szumem opon (brak polki z tylu robi chyba dosc duza roznice) mam decybeli, jakbym siedzial na kosiarce ;D

ps: szukam czarnej maski i lusterek, jakby ktos chcialby sie zamienic :)

: 2012-04-27, 12:06
autor: Coobcio
Twoje auto to przykład chyba najdalej oddalonego Nissana od stolicy polski w jakim przyszło mi maczać palce :)

Ps. Ładnie z tą maską i lusterkami jest - zostaw je :D

: 2012-04-27, 12:44
autor: Modzelitto
Ładnie :-D Odcinka musiała zostać seryjna? Gdyby nie ona 2 z przodu gwarantowana ;-)

: 2012-04-27, 13:49
autor: bloob
Ostatecznie przesunelismy z 7200 na 7500 - celowalismy tak zeby nie przekroczyc magicznych 20% zwiekszonej mocy na mapie bez vvl :)
Zestresowalem sie dosyc mocno dunskimi przepisami, bo gdybym trafil na jakiegos goscia, ktory "podejrzewa" ze samochod jest "nieodpowiedzialnie" tuningowany, moglbym w najlepszym wypadku jezdzic na badania spalin (na wlasny koszt) a w najgorszym sprzedac samochod - bo nie stac byloby mnie na zarejestrowanie go jako nowy pojazd :D

Urzad wycenia auto a potem bierze 160% wartosci samochodu. Wychodza komiczne sumy.. ;p
Podczas przegladu ryzykowalem hamownie i udawadnianie ze to silnik nissana etc.etc Trzymalismy sie malo podejrzanych rozwiazan, hehe. I dobrze bo luzno poszlo na przegladzie.
Mechanik nawet pochwalil za bardzo zadbane auto - lol:D
Teraz mozna by przesunac odcinke tak zeby bylo 170 bez vvl :)

Z ta maska nie dam rady. Sama zlosliwosc dunskich policjantow (wzgledem polakow -_-) wystarczy mi zeby sie nie wyrozniac :p Losowe postoje konczylyby sie otwieraniem maski.
Koszmarem jest to ze policjant ma prawo skonfiskowac ci samochod jezeli uzna ze "zbyt bardzo odbiega od oryginalu". Np z tego co wiem wlozenie turbo = konfiskata...
Poza tym wstydliwy jestem na takie bolidowe maski :]

: 2012-04-27, 14:16
autor: Berry
No proszę fajna maszynka :) Przejazd przez niemieckie autobany musiał dać dużo frajdy :P

Co do maski i lusterek to nie wiem czy lepiej chyba odmalować. Wszystkie almery które przeszły przez moje łapy miały odpryski od kamyczków z przodu, więc sadze że lepiej malnąć.

: 2012-04-27, 14:44
autor: primeraP10
Szkoda że bedziesz musiał zmienić maskę i lusterka, bo mi się to podoba tak jak jest teraz :) potencjał jest ale przepisy go ograniczają w twoim przypadku :(
Jednak u nas nie jest tak najgorzej.

: 2012-04-27, 20:01
autor: Coobcio
Będziesz w polsce to wyżej podniesiemy odcinkę :)
Może do tego jeszcze wałeczki N1 i do 220-225KM dociągniemy coby jeszcze milej na autobanie było :D

: 2012-04-27, 20:35
autor: PumaRST
fajne auto i fajny wynik gratuluje

jedno ale co do dolotu. Skoro nie wolno w Danii dawać stożka (dziwne) to można ich trochę oszukać, wsadzić wkładkę K&N lub PiperCross i zlikwidować pod zderzakiem tłumik szmerów czy jak to tam się nazywa a z puszki pod nadkolem poprowadzić rurę . zawsze będzie on mniej restrykcyjny a wyglądać na pierwszy rzut oka bedzie jak seria ;-)

: 2012-04-27, 23:35
autor: Coobcio
Z seryjnej puszki tłumik szmerów został usunięty.
Z tego co pamiętam seryjny dolot względem stożka zabiera raptem 2 czy 3 KM.
No i auto wygodniejsze w utrzymaniu wystarczy co te 20tyś km wymieniać seryjny papierowy filterek... :D

: 2012-04-27, 23:49
autor: bloob
To nie tak, ze nie wolno stozka. Ze stozkniem po prostu mogliby sie przyczepic do np halasu. Jak mnie zhaltuja to dokladniej sprawdza a nie tylko rzuca okiem ;>
Moze by weszlo pare koni ale decybeli tez napewno troche. Taki stozek az sie prosi o przeglad hehe. Moze tlumik szmerow tez lepiej bylo zostawic ;p
Te 171 koni moze bedzie z przestawionego limitera:)

Myslalem zeby moze zrobic scianke pomiedzy silnikiem a filtrem, zeby nie lykal cieplego powietrza z silnika - ma to sens? :)

edit: na waleczki tez sie pisze, jak bedzie kapital do nastepnego przyjazdu :D
Da rade ustawic te wolniejsza mape (guzik=0) tak zeby zostala na 170km przy 220 koniach z vvl?

: 2012-04-28, 00:03
autor: Coobcio
Pierwszą mapę mogę zrobić że będzie i 110KM no problem :)

: 2012-04-28, 07:12
autor: bombel
A w jaki sposób jest odpalana druga mapa?

: 2012-04-28, 08:05
autor: Mas
bombel pisze:A w jaki sposób jest odpalana druga mapa?
to DET3 - mapę z 1 na 2 zmieniasz jednym przyciskiem :)

: 2012-04-28, 11:42
autor: bloob
Obrazek
:)

: 2012-04-28, 12:05
autor: majchrzok
o jak sprytnie schowany :mrgreen: gratuluje autka :-)

: 2012-04-29, 09:34
autor: Coobcio
hehe specjanie tego zdjęcia na stronie nie dawałem coby jacyś sprytni Duńczycy od przeglądów nie znaleźli go :P
Odcina na 8 tyś i N1 Cams i mapę A się ograniczy dość mocno coby w limiecie 170PS się zmieścić...

: 2012-04-29, 10:26
autor: bloob
Coobcio pisze:hehe specjanie tego zdjęcia na stronie nie dawałem coby jacyś sprytni Duńczycy od przeglądów nie znaleźli go :P
No, ale na forum sie nie boje :)

: 2012-04-29, 11:12
autor: Hahkuh
hahaha... dobre! Sleeper akcja! :mrgreen:

: 2012-04-29, 11:39
autor: bloob
O hakhuh wie o co mi chodzi, haha :D Dlatego ta maska jest tez nie na miejscu :D

: 2012-04-29, 11:50
autor: Hahkuh
...jak dla mnie mega czad! Z zewnątrz wszystko ładnie
i zgodnie z prawem... <aniołek> przycisk: pyk! <cisza>
...i są niezłe jaja! ]:->

<spoko>

: 2012-04-29, 14:08
autor: kogut
super sprawa z ta drugą mapką, to mozna sobie jezdzić na mapie z ograniczoną mocą zeby np. oszczędniej wyszło np. na codzienne dojazdy do pracy, a gdy się chce poszalec przelączyc na druga mape :?: i zwijać asfalt :->

: 2012-04-30, 11:25
autor: Arbuz
kogut pisze:super sprawa z ta drugą mapką, to mozna sobie jezdzić na mapie z ograniczoną mocą zeby np. oszczędniej wyszło np. na codzienne dojazdy do pracy, a gdy się chce poszalec przelączyc na druga mape :?: i zwijać asfalt :->
Dokładnie tak ;)

A co do ukrywania modów to hmm ;) pierwszy chyba taki projekt na forum kto wsadził VE by ograniczać moc ;P

Projekcik zacny ! :)