Rok: 1997
Silnik: swap z martwego SR20DE -> SR20VE 16v
Czesc wszystkim. Pierwszy post na forum w dobrym stylu;]
na razie w planie jest zajac sie wnetrzem i moze wypadaloby wlozyc cos do grania w srodek ;) Poprzedni wlasciciel byl - mowiac delikatnie - bucem. Wyprul z furki wszystko co mu pasowalo ;p grill, tylna polke, glosniczki a nawet dywaniki - za to nie brakuje mi psiej siersci, ktora wciaz wychodzi ZEWSZAD uhh ;o Nie mowiac juz o gwalcie na zawieszeniu i wydechu ;)
Bicz zostala wyremontowa, wystrojona i opisana przez Coobcia:
coobcio.pl/?p=1915 :
DANE TECHNICZNE:
Pojemność 1998ccm
Stopień sprężania 10:1 Up to 10,3:1
Moc 143KM @ 6400obr.min Up to 196KM @ 6700obr.min
Moment 180Nm @ 4800obr.min Up to 215Nm @ 5700
Limiter 710obr.min Up to 7500rpm
Waga ok. 1150kg
OSIĄGI:
0-100km/h w 6,6 sek* na oponach TOYO T1R 195/50R15 (fabryka 8,5sek)
1/4 mili w 14,58 sek* (fabryka 16,2sek)
* Pomiar akcelerometrem Beltronix
MODYFIKACJE:
SILNIK:
- SWAP na SR20VE
- Mod rozrządu
UKŁAD WYDECHOWY:
- Kolektor rurowy SSAC 4-2-1
- Wydech przelot fi 63,5mm z nierdzewnej stali by EL-TEC
- Z racji przepisów Duńskich został zamontowany Katalizator sportowy MAGNAFLOW 200CPI
UKLAD DOLOTOWY:
- Z racji przepisów Duńskich Seria
STROJENIE:
- ECU Master DET III, VVL start at 4500rpm
UKLAD NAPĘDOWY:
- Nowe sprzęgło AISIN
- Felgi seria z modelu GTi 15×6,5
- Opony Toyo T1R w rozmiarze 195/50R15
ZAWIESZENIE:
- Amortyzatory przód KYB EXEL-G tył seria
- Sprężyny z przodu zmienione na te z 1,6 żeby auto nie stało jak kangur
- Fabryczne rozporki z GTi
Dwie mapki: Coobcio zamontowal opcje wylaczenia VVL - dzieki temu moglem przeprowadzic furke przez przeglad, na ktorym moge miec max. +20% oryginalnej mocy :)
Od odbioru autka od kubcia przejechalem 2000+ km i wszystko dziala jak nalezy.
Jedyne co mnie drazni to wydech, ktory mi dzwoni przy zawracaniu.
Z czystym sumieniem polecam sr20ve i Coobciowy warszat. Ja i moja dziewczyna jezdzimy furka prawie codziennie i za kazdym razem az milo sie przejechac ;]
Jezeli chodzi o komfort jazdy po autostradzie to auto wskoczylo o klase wyzej. Chociaz jak zalacza sie VVL to mozna sobie darowac proby sluchania radia hehe;p
Zwlaszcza przy wyzszych predkosciach - razem z szumem opon (brak polki z tylu robi chyba dosc duza roznice) mam decybeli, jakbym siedzial na kosiarce ;D
ps: szukam czarnej maski i lusterek, jakby ktos chcialby sie zamienic :)