Strona 1 z 2

[ 200SX] Pojeżdżawkowa S13 Coobcia

: 2012-04-09, 23:42
autor: Coobcio
Witajcie :)
Na drodze wymiany dorwałem śmieszną S13 przystosowaną do driftu, z klatką na profi zawieszeniu, z zakutym w pełni wyremontowanym i z nową pompą oleju motorem CA18DET...

Auto dostałem, bez turbosprężarki i z jakimiś resztkami układu dolotowego który cechował się wysokim stopniem druciarstwa :D

Krótka specyfikacja:

SILNIK:
- CA18DET z kutymi tłokami
- Po remoncie, wał po pierwszym szlifie cisno spasowany, przebieg ok 11 tyś km więc dobrze dotarty
- Nowa pompa oleju
- Turbosprężarka GT2554r 0,8bara = 267KM
- Większa w pełni aluminiowa customowa chłodnica wody
- Intercooler z Saaba 9000
- Chińska noga 3"
- Wydech 2,5" przelot na jednym tłumiku
- Wystroiłem to sobie ECU Masterem DET 2

ZAWIESZENIE:
- Gwint K-Sport Drift Inverted (top model)
- Regulowane drążki z przodu i z tyły na unibalach K-SPORT
- Drążki oraz końcówki drążków K-Sport zwiększające kąt

NAPĘD:
- Elektroszpera
- Koła 17x7,5 z laczkami 225/45R17

BUDA:
- Klatka Trela Motorsport
- Fotele... hmmm w dzień muszę się im przyjrzeć
- Pasy 3" homologowane niebieskie chyba JAcky :P ??
- Po części wydmuszka ale z kulturką, podłoga nie jest goła...

PLANY : D
No przede wszystkim chciałbym uruchomić gada, kupiłem już mu nowy akumulator oraz zdobyłem ball beringową turbosprężarkę pochodzącą z Mazdy Protege: Garrett GT2554r, jest to najmniejszy na łożyskach kulkowych garrett, w 2.0 silniku mazdizochy 1,1 bara produkował na V biegu przy obrotach rzędu 2100-2150, ciekawe jak się tutaj spradzi... :D
Moc teoretyczna do 270KM i tyle bym chciał właśnie wyprodukować przy czym mieć moment już od najniższych obrotów.

Do tego zamówiłem od groma czerwonych silikonów coby jakiś ładny dolocik wystrugać no i szukam seryjnego tylnego mostu, który sobie zaciaśnię bowiem autem nie zamieżam driftować a zapiepszać sobie na czas :D

FOTO na stan poświętny:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj już z suszarką na miejscu i drobnymi porządkami:
Obrazek
- Usunięte wsporniki kolektora ssącego
- Porządek z podciśnieniami
- Uszczelnienie nie poskręcanego kolektora ssącego (pewno to zabiło poprzednią turibnę)
- Usunięcie filtra węglowego wraz z przewodami od niego

Takie pierdoły a blisko 6kg złomu spod maski wywaliłem i auto stało się znacnzie wygodniejsze w serwisowaniu:P

Auto stało ze 4 miesiące nie dotykane pod garage ale przyszła jego pora.
Hamulce jutro ogarniam do niego jakieś duże na przód prawdopodobnie przeszczep z EVO bo coś czuję że uda mi się z Baniakiem polatać trochę po Ułężu :D

No i nie ukrywam że liczę na pomoc Limona coby skończyć auto na najbliższy weekend :)

: 2012-04-10, 07:23
autor: Ryba
Z tego co widać zawias K - sport siedzi :) Czemu akurat CA18 ?? :>

: 2012-04-10, 07:37
autor: Coobcio
mocy dużych nie zamierzam robić no i już z takowym silniczkiem zanabyłem sprzęta.
Wiadomo lepszy by był SR20 ale kute świerze CA18 też będzie dawać radę.
Jak mi się spodoba to turbo z Lancera EVO wjedzie :)

: 2012-04-10, 07:37
autor: BANIAK
na niedzielę ma być sprawny, nie widzę inaczej :mrgreen:

: 2012-04-10, 08:20
autor: Tony
Podoba mi się to delikatne poszerzenie nadkoli ;-) dodaje autu pazura :-)
Ale jakoś nie chce mi się wierzyć ,że power UP zakończy się na 270KM 8-)
Napewno będzie parcie na 3++ , bo przecięż kucizna przyjmie więcej , bo wstawi się ciut większe turbo,... itd :mrgreen:
Uwijajcie się na Ułęż :-P
Pzdr

: 2012-04-10, 15:15
autor: Coobcio
Uczę się umiaru naprawdę na tym silniku chce 270KM uwieżcie mi :D
Na niedzielę taka moc mi wystarczy :P

PS. nie mogę przełożyć tej Niedzielnej jazdy dla TVN Turbo a koliduje mi ona z Ułążą... ;/

: 2012-04-10, 17:30
autor: BANIAK
max szkoda ale rozumiem, że jest parcie na szkło :mrgreen:

: 2012-04-10, 18:13
autor: radziejwwl
Kuba masz juz etat w TVN ?:)

: 2012-04-10, 18:32
autor: Modzelitto
Dobrze widzę? Tam stoi Pegaz'owa N15 z vvl'em pod maską? :D

: 2012-04-10, 19:12
autor: Limon
Nie jeszcze coobcio nie ma etatu w tvn ale chłopaki maja bardzo fajną robotę ;)

Co do almery to nie pegazowa ;) Autko klienta przyjechało do nas na lawecie z Danii ;)

A co do s13 fajny samochodzik kazdy kto przechodzi to patrzy na niego ;P

: 2012-04-10, 20:26
autor: bonzo
Uczę się umiaru naprawdę na tym silniku chce 270KM uwierzcie mi
Chyba każdy kiedyś dorasta :mrgreen: :mrgreen:
Fura zacna, kiedyś będzie z 15 lat :-o śmigałem sx-em tylko serią to było już coś :mrgreen:

: 2012-04-10, 22:29
autor: Limon
na razie myślę że mocowo trzyma nas to ca18, nie mieliśmy nigdy do czynienia w takim sensie eksperymentowania na tym silniku ale napewno nie bedzie miał z nami łatwo ;) :mrgreen:

A małe turbo w tym celu żeby pojawiał sie szybko boost co skutkuje lepszymi czasami na naszych krótkich torach ;)

: 2012-04-10, 22:30
autor: Coobcio
Dzisiaj z ciekawości zajrzałem pod spód auta i ujrzałem coś co mnie bardzo ucieszłyło :)

Z tyłu oba drążki są regulowane i sygnowane logiem K-Sporta :D
Jedynie pasowało by zrzucić wózek, wyczyścić pomalować go i zastosować poliuretan w nim oraz w tylnych wachaczach :P

Się z tym uśmiechnę do TOMMIEGO ale to już po nagraniu :)

Pss. Hable także zacząłem ogarniać, dzisiaj udało się załatwić parę kompletów cztero tłoczkowych zacisków z Misiów EVO :)

: 2012-04-11, 15:35
autor: _chester_
Fajne autko robiłem dwie sztuki na Turbince z Evo. Jeden projekt niebawem wyjedzie z jeszcze kilkoma ciekawymi frutami pod maską, więc mod jak najbardziej fajny. Powodzenia bo może być ciekawy pojazd do latania:)

: 2012-04-12, 06:45
autor: Coobcio
Turbiny z EVO staram się upychać gdzie kolwiek popadnie, chyba nie ma lepszych turbosprężarek poza kulkowymi jak te z EVO :)
Przykładowo T28/T28 w GTI-R doładowanie 1bara generuje przy ok 3800-4000 i można na niej zrobić ok. 345KM, a taka turbina z EVO X, 1 bara osiągnie 1000obr.min wcześniej i 400KM idzie na niej bez trudu złamać.

No ale nie nakręcajcie mnie chce na razie pobawić się na GT2554 :P

Ps. przyszła już cała masa silikonów, zbudowanie całego dolotu składać się będzie łącznie z 6ciu kolanek :D

Fotki dziś :)

: 2012-04-12, 07:07
autor: Ryba
Dawaj Dawaj foty :P

: 2012-04-12, 07:15
autor: lukasz84
Kuba ale Ciebie nie trzeba nakręcać , potrzebujesz tylko więcej czasu :D silnik zakuty po remoncie także nie ma przeszkód teoretycznie by wskrzesić parę kucy :) , klata w w tym wozie robi robotę z drugiej strony działa pozytywnie na psychikę człowieka :) będzie ogień <okok>

: 2012-04-13, 07:51
autor: Coobcio
Czasu mało ostatnio, chodzę nie wyspany...
Auto już mechanicznie prawie przygotowane do odpalenia, ściek zrobiony, przewody wszystkie są, woda zalana, orurowanie już całe zrobione ale muszę je poczyścić i poskładać.

Mniej więcej pod maską z nowymi silikonami tak to będzie wyglądało:
Obrazek

Do tego ponownie odelżyłem przód auta o dobry 1km, jakiś rzeźnik adapter na stożek robił chyba z lufy od czołgu:
Obrazek

A ja sobie sprytnie przerobiłem obudowę z przepływki od 200SX S14 która dodatkowo ma większy, lepszy przelot i większy zakres widzialności obciążeń, który dodatkowo został jeszcze powiększony za sprawą tokarki:
Obrazek

Wydech muszę jeszcze wrzucić tylko jak go dowieść do konstancina :P ??

: 2012-04-13, 07:56
autor: Ryba
To jest chyba T28 jak się nie mylę ale też jest podobne do elementu lufy Tygrysa z II wojny Światowej

: 2012-04-13, 08:25
autor: Coobcio
Hehe czołg T28 czy turbosprężarka :P ??
Turbinka wcześnie pisałem że jest to GT2554r taki maleńki garrecik (najmniejsza kulkowa turbina tej firmy) o teoretycznym potencjale do 270KM.

: 2012-04-13, 08:28
autor: Ryba
Chodziło o czołg :D

: 2012-04-14, 10:03
autor: Coobcio
No 13-go piątek za nami i Dupa...
Auto wstępnie wystroiłem na doładowaniu 0,7bara wyszło tylko 266KM i 310Nm, mimo mikro turbiny bardzo późno ona wstaje, coś mi się wydaje że ktoś majstrował przy rozrządzie...

To nic do tego doszła jeszcze awaria wysprzęglika i synchronizatora II biegu hehe :D
No i zawieszenie jest takie twarde że auto skacze jak piłeczka, na II jak daje na suchym w palnik to dupa skacze a koła mielą :D
Muszę tył zmiękczyć, może w drifcie tak ma być ale na drodze + pojeżdżawki juz nie bardzo :D

[ Dodano: 2012-04-14, 23:19 ]
Wykresik już mam nawet 267KM wyszło co ciekawe że na bardzo niskim doładowaniu ale środka i dołu brak - jak ogarnę sprzęgło to do rozrządu trzeba będzie zajrzeć bo na tej turbinie pełen cios powinien być od 3000obr.min a nie od 5000....

Obrazek

Rurki w całej okazałości:
Obrazek

: 2012-04-14, 23:06
autor: Limon
No ładny wynik wyszedł ;) Bardzo fajny wóz :P Trzeba bedzie troszkę bokami polatać ;)

: 2012-04-15, 00:24
autor: Fenr1r
A ta długa wajcha driftowa od rękawa wyleci, czy zostanie na pokładzie? Bo jakoś do czasowego poganiacza ona nie pasuje :-P

: 2012-04-15, 22:37
autor: Arbuz
Ojj Kuba Kuba, komis otwórz :P

A co do S13 to fajnie, myślę że fajnie jakbyś przyjechał nią na zlot to byś troszkę bokami polatał a może nawet bym Ci ją podkradł na pare minut :evil:

: 2012-04-20, 01:08
autor: Coobcio
Obrazek
Pompka zakupiona, trzeba jeszcze znaleść chwilkę i ją zmienić :D

: 2012-08-19, 14:36
autor: kuba90
Witam co sie dzieje z tym projektem ruszyło się coś czy nic ?? :)

: 2012-08-19, 20:05
autor: zywy0911
No właśnie projekt umarł ????? Bo taka ładna S13 :-D

: 2012-08-19, 23:30
autor: Coobcio
Nic nie umarło wolny czas z mocami przerobowymi przekierowałem na GTi-R i 350Z...
Nissan stoi w Garażu, wymontowałem i sprzedałem GT2554r i wrzucę mu T28 z GTi-R coby trójka z przodu była i można było sobie polatać bokami jak zrobi się mokro :D

: 2012-08-20, 06:44
autor: sergiej
Coobcio pisze:Nic nie umarło wolny czas z mocami przerobowymi przekierowałem na GTi-R i 350Z...
Nissan stoi w Garażu, wymontowałem i sprzedałem GT2554r i wrzucę mu T28 z GTi-R coby trójka z przodu była i można było sobie polatać bokami jak zrobi się mokro :D
no jesien tuz tuz to i lisci na ulicach bedzie wiecej wiec moze uda sie cos bokiem pojechac :P