[ 200SX] S14a Racing Edition by Adams
: 2009-12-25, 03:03
Hej,
wiele razy miałem zamiar opisać mój "mały", chałupniczy projekt i nareszcie się udało - oto on:
Auto na drogi trafilo w grudniu 1999 roku, a kupiłem je w listopadzie 2005 w pełnej serii z 34tkm na liczniku. Nigdy nie było puknięte, a poprzedni właściciel nie używał go nawet w zimie /z resztą ja praktycznie też.../. Obecnie, po 3 latach mojego użytkowania, samochód ma 60tkm i jak dotąd nigdy mnie nie zawiódł.
Auto ma docelowo być w pełni uliczne z zacięciem na zakręty.
Od tego czasu powoli, ale systematycznie wprowadzam w nim małe modyfikacje, oto ich lista:
Pod maską:
Horsham Developments Stage 2 Chip
Przelotowy układ wydechowy 3"-2.5", dwa tłumiki, nierdzewny by GMS & El-tec
Kolano turbiny 3" ze stali nierdzewnej
Intercooler APEX Performance Type 1
Wtryski Nismo 555cc
Filtr stożkowy K&N K57i
Obudowa termiczna stożka z dolotem zimnego powietrza
Zawor upustowy HKS SSQV2 (recyrkulowany)
Podniesione doładowanie (2 ustawienia - w oparciu o MBC Hallman'a)
Actuator Forge (9-15psi)
Boost: low: 0.5-0.9bara, high: 1.1bara
Pompa paliwa Walbro GS-341 255l/h
Filtr paliwa dedykowany do Z32
Świece irydowe NGK BKR7EIX
Catch tank
Olej Silkolene Pro-S 10w50 / Motul 300V 15w50
Redline WaterWetter
Filtr oleju K&N
Korek chlodnicy Blitz 1.3 bara
Korek oleju Nismo
Cooling panel EFL
Lifty maski
Akumulator w bagażniku, tacka pod maską usunięta
Walbro podpięte "na krótko"
Zdjęta pompa i chłodnica oleju szpery
Zdjęta klima (na razie bez chłodnicy)
Przeniesienie napędu:
Lekkie koło zamachowe Fidanzy
Sprzęgło ACT XTSS
Nismo clutch release pivot
Twarde mocowanie skrzyni Apex'a
Zawieszenie i hamulce:
Pineapple rings Peak Performance (usztywnienie tylnej ramy)
Sprezyny progresywne Tein S-Tech (-37mm/-29mm)
Nacinane tarcze Brembo 330mm na przodzie
Klocki Project Mu B-force z przodu
Klocki EBC Blackstuff z tyłu
Wnętrze:
Turbo timer Blitz DTT DCIV ze wskaźnikiem doładowania /peak & warning/
EGT Apexi EL2 /peak, warning, replay/
Centralka Apexi EL2
Short shifter Fidanza
G-tech PRO RR
Konsola przełączników
Pomiar temperatury w dolocie /peak hold/
Warning light temperatury dyfra
Wygłuszenie w tylnych błotnikach
Dwustopniowe sterowanie doładowaniem (0.5-0.7bara ; 1.2bara)
Na zewnątrz:
Grill Kouki JDM
Emblemat JDM "S"
Podkładka pod przedni zderzak lakierowana w kolorze nadwozia
Białe migacze boczne i przednie
Zdjęta tylna wycieraczka i (przynajmniej chwilowo) spoiler
Xenonki
Opony: Federal 225/35R18 + Michelin PS 255/35R18
Felgi OZ Ultraleggera 18"x8"
Lakierowane na srebrno/czarno zaciski hamulcowe
Brak podkładki pod przednią tablice /debrick/
Naklejki zaprzyjaźnionych forów![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)
Na montaż czekają również większe tarcze (do których możliwe, że użyję również trochę większych zacisków) z A32 - dzięki za pomysł Coobcio - w wersji nawiercanej by Brembo.
To by było chwilowo na tyle - planów jest sporo, ale studenckie realia nie przyspieszają przebiegu prac
Fotek aktualnych i przyzwoitych chwilowo za bardzo nie mam -> jak jakieś zrobię to na pewno wrzucę. Chwilowo daję trochę starsze.




Obecnie auto stoi na innych felgach i m.in. pozbyło się spoilera:


Pzdr B)
wiele razy miałem zamiar opisać mój "mały", chałupniczy projekt i nareszcie się udało - oto on:
Auto na drogi trafilo w grudniu 1999 roku, a kupiłem je w listopadzie 2005 w pełnej serii z 34tkm na liczniku. Nigdy nie było puknięte, a poprzedni właściciel nie używał go nawet w zimie /z resztą ja praktycznie też.../. Obecnie, po 3 latach mojego użytkowania, samochód ma 60tkm i jak dotąd nigdy mnie nie zawiódł.
Auto ma docelowo być w pełni uliczne z zacięciem na zakręty.
Od tego czasu powoli, ale systematycznie wprowadzam w nim małe modyfikacje, oto ich lista:
Pod maską:
Horsham Developments Stage 2 Chip
Przelotowy układ wydechowy 3"-2.5", dwa tłumiki, nierdzewny by GMS & El-tec
Kolano turbiny 3" ze stali nierdzewnej
Intercooler APEX Performance Type 1
Wtryski Nismo 555cc
Filtr stożkowy K&N K57i
Obudowa termiczna stożka z dolotem zimnego powietrza
Zawor upustowy HKS SSQV2 (recyrkulowany)
Podniesione doładowanie (2 ustawienia - w oparciu o MBC Hallman'a)
Actuator Forge (9-15psi)
Boost: low: 0.5-0.9bara, high: 1.1bara
Pompa paliwa Walbro GS-341 255l/h
Filtr paliwa dedykowany do Z32
Świece irydowe NGK BKR7EIX
Catch tank
Olej Silkolene Pro-S 10w50 / Motul 300V 15w50
Redline WaterWetter
Filtr oleju K&N
Korek chlodnicy Blitz 1.3 bara
Korek oleju Nismo
Cooling panel EFL
Lifty maski
Akumulator w bagażniku, tacka pod maską usunięta
Walbro podpięte "na krótko"
Zdjęta pompa i chłodnica oleju szpery
Zdjęta klima (na razie bez chłodnicy)
Przeniesienie napędu:
Lekkie koło zamachowe Fidanzy
Sprzęgło ACT XTSS
Nismo clutch release pivot
Twarde mocowanie skrzyni Apex'a
Zawieszenie i hamulce:
Pineapple rings Peak Performance (usztywnienie tylnej ramy)
Sprezyny progresywne Tein S-Tech (-37mm/-29mm)
Nacinane tarcze Brembo 330mm na przodzie
Klocki Project Mu B-force z przodu
Klocki EBC Blackstuff z tyłu
Wnętrze:
Turbo timer Blitz DTT DCIV ze wskaźnikiem doładowania /peak & warning/
EGT Apexi EL2 /peak, warning, replay/
Centralka Apexi EL2
Short shifter Fidanza
G-tech PRO RR
Konsola przełączników
Pomiar temperatury w dolocie /peak hold/
Warning light temperatury dyfra
Wygłuszenie w tylnych błotnikach
Dwustopniowe sterowanie doładowaniem (0.5-0.7bara ; 1.2bara)
Na zewnątrz:
Grill Kouki JDM
Emblemat JDM "S"
Podkładka pod przedni zderzak lakierowana w kolorze nadwozia
Białe migacze boczne i przednie
Zdjęta tylna wycieraczka i (przynajmniej chwilowo) spoiler
Xenonki
Opony: Federal 225/35R18 + Michelin PS 255/35R18
Felgi OZ Ultraleggera 18"x8"
Lakierowane na srebrno/czarno zaciski hamulcowe
Brak podkładki pod przednią tablice /debrick/
Naklejki zaprzyjaźnionych forów
![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)
Na montaż czekają również większe tarcze (do których możliwe, że użyję również trochę większych zacisków) z A32 - dzięki za pomysł Coobcio - w wersji nawiercanej by Brembo.
To by było chwilowo na tyle - planów jest sporo, ale studenckie realia nie przyspieszają przebiegu prac

Fotek aktualnych i przyzwoitych chwilowo za bardzo nie mam -> jak jakieś zrobię to na pewno wrzucę. Chwilowo daję trochę starsze.




Obecnie auto stoi na innych felgach i m.in. pozbyło się spoilera:


Pzdr B)