Strona 1 z 7

[ 200SX] S14a Racing Edition by Adams

: 2009-12-25, 03:03
autor: Adams
Hej,


wiele razy miałem zamiar opisać mój "mały", chałupniczy projekt i nareszcie się udało - oto on:

Auto na drogi trafilo w grudniu 1999 roku, a kupiłem je w listopadzie 2005 w pełnej serii z 34tkm na liczniku. Nigdy nie było puknięte, a poprzedni właściciel nie używał go nawet w zimie /z resztą ja praktycznie też.../. Obecnie, po 3 latach mojego użytkowania, samochód ma 60tkm i jak dotąd nigdy mnie nie zawiódł.
Auto ma docelowo być w pełni uliczne z zacięciem na zakręty.

Od tego czasu powoli, ale systematycznie wprowadzam w nim małe modyfikacje, oto ich lista:



Pod maską:


Horsham Developments Stage 2 Chip
Przelotowy układ wydechowy 3"-2.5", dwa tłumiki, nierdzewny by GMS & El-tec
Kolano turbiny 3" ze stali nierdzewnej
Intercooler APEX Performance Type 1
Wtryski Nismo 555cc
Filtr stożkowy K&N K57i
Obudowa termiczna stożka z dolotem zimnego powietrza
Zawor upustowy HKS SSQV2 (recyrkulowany)
Podniesione doładowanie (2 ustawienia - w oparciu o MBC Hallman'a)
Actuator Forge (9-15psi)
Boost: low: 0.5-0.9bara, high: 1.1bara
Pompa paliwa Walbro GS-341 255l/h
Filtr paliwa dedykowany do Z32
Świece irydowe NGK BKR7EIX
Catch tank
Olej Silkolene Pro-S 10w50 / Motul 300V 15w50
Redline WaterWetter
Filtr oleju K&N
Korek chlodnicy Blitz 1.3 bara
Korek oleju Nismo
Cooling panel EFL
Lifty maski
Akumulator w bagażniku, tacka pod maską usunięta
Walbro podpięte "na krótko"
Zdjęta pompa i chłodnica oleju szpery
Zdjęta klima (na razie bez chłodnicy)


Przeniesienie napędu:

Lekkie koło zamachowe Fidanzy
Sprzęgło ACT XTSS
Nismo clutch release pivot
Twarde mocowanie skrzyni Apex'a


Zawieszenie i hamulce:

Pineapple rings Peak Performance (usztywnienie tylnej ramy)
Sprezyny progresywne Tein S-Tech (-37mm/-29mm)
Nacinane tarcze Brembo 330mm na przodzie
Klocki Project Mu B-force z przodu
Klocki EBC Blackstuff z tyłu


Wnętrze:

Turbo timer Blitz DTT DCIV ze wskaźnikiem doładowania /peak & warning/
EGT Apexi EL2 /peak, warning, replay/
Centralka Apexi EL2
Short shifter Fidanza
G-tech PRO RR
Konsola przełączników
Pomiar temperatury w dolocie /peak hold/
Warning light temperatury dyfra
Wygłuszenie w tylnych błotnikach
Dwustopniowe sterowanie doładowaniem (0.5-0.7bara ; 1.2bara)


Na zewnątrz:



Grill Kouki JDM
Emblemat JDM "S"
Podkładka pod przedni zderzak lakierowana w kolorze nadwozia
Białe migacze boczne i przednie
Zdjęta tylna wycieraczka i (przynajmniej chwilowo) spoiler
Xenonki
Opony: Federal 225/35R18 + Michelin PS 255/35R18
Felgi OZ Ultraleggera 18"x8"
Lakierowane na srebrno/czarno zaciski hamulcowe
Brak podkładki pod przednią tablice /debrick/
Naklejki zaprzyjaźnionych forów ;]

Na montaż czekają również większe tarcze (do których możliwe, że użyję również trochę większych zacisków) z A32 - dzięki za pomysł Coobcio - w wersji nawiercanej by Brembo.

To by było chwilowo na tyle - planów jest sporo, ale studenckie realia nie przyspieszają przebiegu prac :)

Fotek aktualnych i przyzwoitych chwilowo za bardzo nie mam -> jak jakieś zrobię to na pewno wrzucę. Chwilowo daję trochę starsze.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obecnie auto stoi na innych felgach i m.in. pozbyło się spoilera:

Obrazek

Obrazek


Pzdr B)

: 2009-12-25, 06:39
autor: FiliX
Ha mialem kiedys Micre w podobnym kolorze:P

A tak serio to widac duzo wlozonego serca;) Powodzenia!

: 2009-12-25, 10:23
autor: xtomek
Jesteś Skromny i Wielki. Gdyby nie moje P10 ukochane, to S14 też bangla. Przecież to Nissan. Może xkarol dostanie na gwiazdkę za rok :mrgreen:

: 2009-12-25, 18:33
autor: bullitt
piękny i maksymalnie dopieszczony i zadbany wózek.
Ps. wiesz na co czekam w nowym sezonie ;)

: 2009-12-25, 20:30
autor: Adams
Hehe :) Dzieki Panowie :)

@Bullit - ok, obiecalem i nie bede sie wykrecal: ustawimy sie na kresce jak tylko pogoda pozwoli ;-)

: 2009-12-25, 20:44
autor: bullitt
na kresce :-o nie zdążył bym zobaczyć gdzie pojechałeś nawet :) albo wysiadłbym z fury bo bym myślał że stoję jak byś mi odjechał :)

: 2009-12-25, 20:46
autor: Adams
:-P
Przewozka oczywiscie bedzie :)

btw w sumie w temacie o aucie powinien byc jakis opis osiagow, ponizej stan na 09.2009, przy czym z odczytow na gtechu wyglada na to ze na samym koncu pomiaru odpuscilem lekko noge z gazu:

Obrazek
Obrazek

: 2009-12-25, 20:49
autor: Rzeznik
uwielbiam ten kolor 200sx'ów, fajnie że nie styrany driftami mocno, widać że bardzo zadbane autko :D a tak z ciekawości spytam ile Ci pali to cudeńko? :D

: 2009-12-25, 21:05
autor: Adams
Bardzo roznie... W sumie na trasie gdy jechalem jak emeryt to szczeka mi opadla poniewaz spalanie wyszlo ponizej 9 litrow. W miescie przy normalnej jezdzie (wiekszosc spokojnie czasem ostrzej) 15-17, ponownie w miescie ale z wieksza iloscia wypadow na jakies radosne pojezdzawki 17-20, a z gazem w podlodze, no coz... 10,5 litra paliwa do baku i zjazd na stacje po 24,7 kilometra :roll:

: 2009-12-25, 21:21
autor: Szymeq
Wiesz co Adam .... Twoje auto jest chore .... u każdego kto się zbliży wywołuje ślinotok i wytrzeszcz oczu ...
:mrgreen:

: 2009-12-25, 23:02
autor: bodek
Tak, wozik jest zdecydowanie ponadprzeciętny! Planuję zakupić takie felgi do Sunny. Miałeś już z nimi jakieś przygody (pogięcie, prostowanie itp.)?

: 2009-12-25, 23:46
autor: homik123456
Furka fajna,sam bym chcial taka miec ale to tylko mozna pomzyc.
A co do tego co pisales ADAMS to bogaty musisz byc,skoro jestes studentem i stac cie na takie auto. Pozdro.

: 2009-12-26, 00:30
autor: Ryba
jak kombinujesz to masz..

Adams zawsze Twoja 2-seta mi sie podobala... chyba mialem okazja ja kiedys usłyszec w wawie.

Masz jakies plany co do dalszych modyfikacji..

: 2009-12-26, 01:28
autor: Adams
@Bodek - jakdotad udalo mi sie zaliczyc kilka porzadnych wyrw w jezdni i jest na nich tylko jeden slad - marginalne odgiecie na rancie ktore nie odbilo sie w widoczny sposob na wywazeniu felgi. Wiec z moich doswiadczen wynika ze pomimo ze lekkie i "filigranowe" to twarde i dobre na polskie drogi :)

@Homik - wiesz gdyby tak bylo to pierwszy post bylby przynajmniej 2 albo 3 razy dluzszy ;)

@Ryba - na cargo w sezonie bywam czesto bo mam rzut beretem wiec na bank bedzie okazja :) co do planow to najpierw lekkie przerobki w tylnych drazkach zeby moc dobrze ustawic kat nachylenia kol, potem dokonczyc hamulce - zrobic tyl na porzadnych tarczach 280mm (je juz mam), tylko nie wiem czy bede ruszal zaciski czy nie no i troche manufaktury z tym bedzie. Nastepnie stabilizatory i zbieranie funduszy na stage 3a czyli 1.4 bara z gt2871r (no ale to juz dlugofalowe dzialania).
Gdyby to ostatnie sie udalo to moglbym wreszcie powiedziec ze jestem zadowolony z mocy generowanej przez autko :)

: 2009-12-26, 11:38
autor: dylson
Przypominam ze to temat o nissanie Adamsa a nie jaka ma swinke skarbonke.

: 2009-12-27, 13:24
autor: Ryba
Pan Moderator nas tu do pionu stawia;]

280 mam na przodzie 4 tloczki daja rade z Twojego modelu ;)
ale na tył ??
Adams jak to zrobisz na standardowych zaciskach??

: 2009-12-27, 13:34
autor: BESEL_
piekny samochód!! dbaj, pieść ...niech ci służy w takim stanie jak najdłużej:) zrób filmik jak to jedzie

: 2009-12-28, 17:01
autor: Adams
Dzieki Besel - staram sie jak moge :) A na filmik trzbe bedzie poczekac az aura umozliwi choc troche trakcji...

@Ryba - bede musial zrobic adapter wysuwajacy seryjny zacisk o rowno 1cm (inne parametry tarcz sa takie same tylko ze sx ma seryjnie 258mm a ja chce wstawic 278). Jak juz bede mial zaciski od sx'a w reku to sprawdze tez czy przypadkiem zacisk od a32 nie pasowalby plug and play - watpie ale byloby to ciekawe rozwiazanie bo ma wieksze klocki i podejrzewam ze tloczek. Mial byc swap na tarcze i zaciski z z32 (wentylowane + 2 tloczki) ale stwierdzilem ze po pierwsze to o wiele wieksza masa wirujaca a po drugie raczej zbyt duza sila hamowania akonto tego co jest z przodu (a sa 330mm nacinane brembo na seryjnych zaciskach + project mu b-force).

Tarcze od a32:
Obrazek

: 2009-12-28, 17:20
autor: Ryba
Super.. jakie klocuszki do tego??


Ja zamontowałem od 200sx S14 zaciski, i wszytsko fajnie gra.

Mam pytanko bo moze obilo Ci sie o uszy.. jakie był rozstaw śrub w 200-setkach..

Znalazłem tarcze 280mm z rozstawem 4x144,3,

http://moto.allegro.pl/item864421457_ta ... 280mm.html

Zdziwilo mnie to trochę bo 200-setki maiły z tego co wiem 5 szpilek.
Jednak taka tarcza bez żadnych przerobek wchodzi do mojej primery.
Fakt firma jest lipna ale to tylko przyklad..

Mam jeszcze jedno pytanko, odnośnie adapterów. Gdzie je mozna znaleść?

: 2009-12-28, 18:09
autor: wronek
Mikoda nie jest lipna :papa:

: 2009-12-28, 19:06
autor: Quattro
wronek, jest fatalna.

: 2009-12-28, 19:19
autor: dylson
Ryba, s13 mial 4x114,3 a s14 5x114,3.

: 2009-12-28, 19:47
autor: Quattro
dylson pisze:Ryba, s13 mial 4x114,3 a s14 5x114,3.
o ile sie nie myle to S13 z SR20DET rowniez mialy juz 5x114,3, a 4x114,3 byly tylko przy CA18DET.

: 2009-12-28, 20:23
autor: NadiR
Nissan 200 SX, rok 88 > 94 :: 4x114,3, o66,1, ET 38
Nissan 200 SX, rok 95 > :: 5x114,3, o66,1, ET 38

: 2009-12-28, 22:54
autor: Ryba
Ha.. no to waidomo jakich talerzy teraz potrzebuje i do jakiego modelu wejdą do mnie bez wiercenia dziur :)

: 2009-12-28, 23:18
autor: Adams
W wypadku poszukiwania info o tarczach hamulcowych bardzo polecam katalog online brembo - mozesz tam wyszukiwac po modelu auta ale rowniez po wszystkich waznych parametrach. Co do klockow to beda hawk hps albo hp+ o ktorych naczytalem sie bardzo dobrych opinii (albo w sumie project mu b-force o ktorych sam mam bardzo dobra opinie :) ).

: 2009-12-31, 12:51
autor: Quattro
Rowniez papierowy sie spisuje, ale dla pewnosci najpierw sam zloze przod na pewnych tarczach 4x100 z czterotloczkowymi zaciskami a potem bede sie chwalil od czego sa ;)

: 2009-12-31, 17:35
autor: MacGayver
a może założyć od 350Z ? tam są tarcze 330mm i 4-tłoczkowe złote zaciski Brembo. Mam takie na stanie bo będę zakładał je do Maximy.

: 2009-12-31, 18:18
autor: Adams
324mm :) i generalnie sa w pelni plug and play do s14 (trzeba tylko o 2mm rozwiercic otwory w jarzmach) ale w sumie maja jedynie troche wieksze tloczki no i material to alu . Dalem sobie z ta opcja spokoj bo stwierdzilem ze i tak powinnien dobrze hamowac z tym przodem ktory jest a jak bede chcial isc dalej to juz po prostu big brake kit. W tej chwili ceny brembo z z33/r34 sa na tyle wysokie ze opyla sie juz chyba bardziej kupic 8tloczkowe ksporty z jakiegos zakupu grupowego - a przynajmniej ja przyjalem takie zalozenie :)

[ Dodano: 2010-01-06, 16:35 ]
Jako ze temat wydaje mi sie troche ubogi w fotki, a co za tym idzie bardziej nudny... postanowilem wrzucic kilka z roznych prac przy aucie. Nie mam zamiaru robic pelnej dokumentacji modow ale opisac kilka zdjec ktore mam juz wrzucone gdzies w siec :)

- instalacja FMIC'a okazala sie stosunkowo prosta, przed nim pod maska goscil jeszcze smic z S15:
Obrazek
Obrazek

- turbinka dostala nowe uszczelki, szpilki, etc no i przewody w oplocie:
Obrazek

- i actuator Forge'a na 1 bara:
Obrazek


- przy elektryce czasami sporo sie dzialo :)
Obrazek

- choc i tak najbardziej stresowalo mnie zawsze wlutowywanie chipow w ecu (jakdotad bezbledne):
Obrazek

- hamulce, o ktorych byla mowa, wygladaja z przodu w ten sposob:
Obrazek

- akumulator wylecial spod maski:
Obrazek

- do kufra:
Obrazek

- zeby zadbac o paliwo wrzucilem walbro (pierwsza rzecz zrobiona przy aucie...) i wtryski 555cc nismo:
Obrazek
Obrazek

- przy wkladaniu nowych wtryskiwaczy wypolerowalem kolektor dolotowy:
Obrazek
Obrazek

- na probe zdjalem spoiler i tak juz zostalo, zostaly tez nieudolnie zalatane otwory w klapie bagaznika... przynajmniej do czasu zakupu klapy z laminatu:
Obrazek

- gdy zdjalem skrzynie wymienilem praktycznie wszystko do czego byl w miare latwy dostep, oczywiscie kluczem programu byly ponizsze:
Obrazek
Obrazek

- zajalem sie tez malym odnowieniem samej skrzyni:
Obrazek
Obrazek

: 2010-01-27, 20:20
autor: rambo321
Pięknie tylko pozazdrościć furmanki :-o Polerka kolektorka pierwsza klasa 8-) I widać, że projekcik się rozwija. Powodzenia w dalszych modach.