[Sunny] Czarne Sunny N14 GTi 2.0 Neo VVL, GTi-R Look
: 2009-12-17, 10:29
Chyba za bardzo rozpisywać się nie muszę, chyba wszyscy to auto dobrze znają no ale nowe forum to zaczynamy zabawę od nowa a wiec:
MODEL: 1994, Hatchback, 3 dzwiowiec
SILNIK: Był SR20DE potem został zeswapowany SR16VE wraz ze skrzynią biegów z almery VZR (pojemność 1,6 i katalogowo 175KM oraz 165Nm), zamocowany na czewonych poduszkach Energy Suspension (tył i przód)
UKLAD DOLOTOWY: elementy gumowe z almery VZR + pocięta puszka + obudowa przepływki z almery GTi
UKLAD WYDECHOWY: kolektor wydechowy 4-2-1 SSAC a reszta przelocik 2,5" by EL-teca robiony na giętarce
ELEKTRONIKA: Seryjne ECU z Sunnego 2.0 GTi, wystrojone na świniaku ECU Master II, przesunięty limiter na 8500 i zmienne fazy odpalane przy 5000obr.min
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia taka jaka przyszła z SR16VE czyli delikatna szpera i przełożenie główne 4,4
ZAWIESZENIE: amortyzatory KYB Super Special z GTi-R + wszystkie gumy w zawieszeniu zmienione na czerwone Energy Suspension + jakieś obniżające sprężyny
UKLAD HAMULCOWY: Przód Willwood SuperLite 335mm + Green Stuff, tył seria + usunięte korektory siły hamowania
BODY-KIT: seryjny taki jaki był w GTi, czyli progi, niższy przedni zderzak i dodatkowo zmieniona maska i tylna klapa na tą z GTi-R
ŚRODEK: Kierownica OMP...
CAR-AUDIO: coś tam gra, ale nie ma to jak odpalenie VVL przy 5000obr.min
Wóz przejąłem po Czarku znanym jako AutoR, laleczka aż szkoda śmigać co by się nie brudziła i niszczyła eksploatacją <biggrin>
Potrzebowałem coś cichszego na co dzień i szybszego na gładkiej przyczepnej nawierzchni - do tego zostało zbudowane to auto
Baza to Sunny N14 GTi rocznik 1994, trafił się w stanie niemalże doskonałym... odrazu na dzień dobry obniżony jakimś springiem, seryjna motorownia SR20DE o pojemności 2,0L została zastąpiona odpowiednikiem o pojemności 1,6L pochodzącym z japońskiej Almery VZR (zmienne fazy i 175KM & 160Nm, krótsza skrzynia i lekka szpera - 20Nm).
Silnik śmiga na seryjnym osprzęcie z 2.0 + wspomogłem go ECU Masterem (obsługuje zmienne fazy no i resztę...), na szybko wystrojony na ulicy wypluł na hamowni 171KM i 162Nm, tak samo cała maszyna została przetestowana na torze lublin z takim oto wynikiem:
1 miejsce w klasie w III klasie (1,8L do 2,0L bo niestety w dowodzie mam 2.0 wpisane i nie chciałem by jakieś spory były...) i 3 w generalce Juniorów
Auto daje dużo radości o czym świadczy ten wyraz twarzy:
No a tak prezentuje się JDM w naj czystrzym wydaniu, wspomagany przez kolektor wydechowy SSAC 4-2-1 i przelotowy wydech fi 65mm którego nie widać akurat na tej fotce:
Dalej przełożyłem ze ściągniętego z UK GTI-R zawias, rozporki, heble i parę innych pierdół:
Oraz doposażyłem mojego ulubieńca w czarne Speedliny 16" :
Większe koła to i można było upchnąć większy hebel, tak więc po zastosowaniu dystansy i nieco opiłowaniu zacisku udało mi się wepchnąć 4-ro tłoczkowe Willwoody SuperLite z tarczami 335mm:
Nie ukrywam że koła 16" zmuliły one nieco mojego malutkiego 1,6 tak więc zdjąłem z niego łep i zmieniłem w nim talerzyki i sprężynki na wyrób BC dzięki czemu mogłem zapodać agresywniejsze wałki:
na poniższej fotce widać ogrom kanałów w głowicy VE dla porównania taka z DE/DET ma o blisko 2cm węższe te otwory
W efekcie wałeczki połączone z przestawianiem rozrządu i strojeniem przyniosły dodatkowe 11KM i 7Nm:
Ten przyrost no powiedzmy że zrekompensował to co zabierało przejście z kół 15" na 16" ale i tak auto przyspieszało na poziomie lekko zdłubanego GTi tak więc postanowiłem w moim 1,6 wymienić te oto elementy:
Zajęło to nie wiele czasu tak więc podmianka ciach pach:
i jazda na hamkę, wynik sprzed strojenia:
No i takie tam nagranie jak to się odpycha:
http://www.youtube.com/watch?v=F5zWDKr-U2k
Według G-tech Pro robi 60mil w niespełna 5,5 sek a ćwiartkę w deczko poniżej 13,5 sek - ujdzie jak na tak ciężkie koła
Co do dalszych planów chciałbym wystrugać dolną przednią rozpórkę, zapodać na przód twardszy stabilizator z czasem zainwestować w porządny bezkompromisowy gwint no i jakieś slicki i polatać trochę w TIME ATACK
A no i w silniku bym chiał dolot podobny do tego co jest w pewnym białym sunny GTi opisanym tu na forum, wykończony przepustnicą FI 90mm z Q45
No i zapomniał bym dodać że po portingu kolekotra ssącego i z dołożoną większą przepustnicą gazu fi 66mm udało się wykrzesać dodatkowe 6KM i 5Nm, oto najświerzsze DYNO:
MODEL: 1994, Hatchback, 3 dzwiowiec
SILNIK: Był SR20DE potem został zeswapowany SR16VE wraz ze skrzynią biegów z almery VZR (pojemność 1,6 i katalogowo 175KM oraz 165Nm), zamocowany na czewonych poduszkach Energy Suspension (tył i przód)
UKLAD DOLOTOWY: elementy gumowe z almery VZR + pocięta puszka + obudowa przepływki z almery GTi
UKLAD WYDECHOWY: kolektor wydechowy 4-2-1 SSAC a reszta przelocik 2,5" by EL-teca robiony na giętarce
ELEKTRONIKA: Seryjne ECU z Sunnego 2.0 GTi, wystrojone na świniaku ECU Master II, przesunięty limiter na 8500 i zmienne fazy odpalane przy 5000obr.min
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia taka jaka przyszła z SR16VE czyli delikatna szpera i przełożenie główne 4,4
ZAWIESZENIE: amortyzatory KYB Super Special z GTi-R + wszystkie gumy w zawieszeniu zmienione na czerwone Energy Suspension + jakieś obniżające sprężyny
UKLAD HAMULCOWY: Przód Willwood SuperLite 335mm + Green Stuff, tył seria + usunięte korektory siły hamowania
BODY-KIT: seryjny taki jaki był w GTi, czyli progi, niższy przedni zderzak i dodatkowo zmieniona maska i tylna klapa na tą z GTi-R
ŚRODEK: Kierownica OMP...
CAR-AUDIO: coś tam gra, ale nie ma to jak odpalenie VVL przy 5000obr.min
Wóz przejąłem po Czarku znanym jako AutoR, laleczka aż szkoda śmigać co by się nie brudziła i niszczyła eksploatacją <biggrin>
Potrzebowałem coś cichszego na co dzień i szybszego na gładkiej przyczepnej nawierzchni - do tego zostało zbudowane to auto
Baza to Sunny N14 GTi rocznik 1994, trafił się w stanie niemalże doskonałym... odrazu na dzień dobry obniżony jakimś springiem, seryjna motorownia SR20DE o pojemności 2,0L została zastąpiona odpowiednikiem o pojemności 1,6L pochodzącym z japońskiej Almery VZR (zmienne fazy i 175KM & 160Nm, krótsza skrzynia i lekka szpera - 20Nm).
Silnik śmiga na seryjnym osprzęcie z 2.0 + wspomogłem go ECU Masterem (obsługuje zmienne fazy no i resztę...), na szybko wystrojony na ulicy wypluł na hamowni 171KM i 162Nm, tak samo cała maszyna została przetestowana na torze lublin z takim oto wynikiem:
1 miejsce w klasie w III klasie (1,8L do 2,0L bo niestety w dowodzie mam 2.0 wpisane i nie chciałem by jakieś spory były...) i 3 w generalce Juniorów
Auto daje dużo radości o czym świadczy ten wyraz twarzy:
No a tak prezentuje się JDM w naj czystrzym wydaniu, wspomagany przez kolektor wydechowy SSAC 4-2-1 i przelotowy wydech fi 65mm którego nie widać akurat na tej fotce:
Dalej przełożyłem ze ściągniętego z UK GTI-R zawias, rozporki, heble i parę innych pierdół:
Oraz doposażyłem mojego ulubieńca w czarne Speedliny 16" :
Większe koła to i można było upchnąć większy hebel, tak więc po zastosowaniu dystansy i nieco opiłowaniu zacisku udało mi się wepchnąć 4-ro tłoczkowe Willwoody SuperLite z tarczami 335mm:
Nie ukrywam że koła 16" zmuliły one nieco mojego malutkiego 1,6 tak więc zdjąłem z niego łep i zmieniłem w nim talerzyki i sprężynki na wyrób BC dzięki czemu mogłem zapodać agresywniejsze wałki:
na poniższej fotce widać ogrom kanałów w głowicy VE dla porównania taka z DE/DET ma o blisko 2cm węższe te otwory
W efekcie wałeczki połączone z przestawianiem rozrządu i strojeniem przyniosły dodatkowe 11KM i 7Nm:
Ten przyrost no powiedzmy że zrekompensował to co zabierało przejście z kół 15" na 16" ale i tak auto przyspieszało na poziomie lekko zdłubanego GTi tak więc postanowiłem w moim 1,6 wymienić te oto elementy:
Zajęło to nie wiele czasu tak więc podmianka ciach pach:
i jazda na hamkę, wynik sprzed strojenia:
No i takie tam nagranie jak to się odpycha:
http://www.youtube.com/watch?v=F5zWDKr-U2k
Według G-tech Pro robi 60mil w niespełna 5,5 sek a ćwiartkę w deczko poniżej 13,5 sek - ujdzie jak na tak ciężkie koła
Co do dalszych planów chciałbym wystrugać dolną przednią rozpórkę, zapodać na przód twardszy stabilizator z czasem zainwestować w porządny bezkompromisowy gwint no i jakieś slicki i polatać trochę w TIME ATACK
A no i w silniku bym chiał dolot podobny do tego co jest w pewnym białym sunny GTi opisanym tu na forum, wykończony przepustnicą FI 90mm z Q45
No i zapomniał bym dodać że po portingu kolekotra ssącego i z dołożoną większą przepustnicą gazu fi 66mm udało się wykrzesać dodatkowe 6KM i 5Nm, oto najświerzsze DYNO: