Strona 1 z 18

[Sunny] Czarne Sunny N14 GTi 2.0 Neo VVL, GTi-R Look

: 2009-12-17, 10:29
autor: Coobcio
Chyba za bardzo rozpisywać się nie muszę, chyba wszyscy to auto dobrze znają no ale nowe forum to zaczynamy zabawę od nowa a wiec:

MODEL: 1994, Hatchback, 3 dzwiowiec
SILNIK: Był SR20DE potem został zeswapowany SR16VE wraz ze skrzynią biegów z almery VZR (pojemność 1,6 i katalogowo 175KM oraz 165Nm), zamocowany na czewonych poduszkach Energy Suspension (tył i przód)
UKLAD DOLOTOWY: elementy gumowe z almery VZR + pocięta puszka + obudowa przepływki z almery GTi
UKLAD WYDECHOWY: kolektor wydechowy 4-2-1 SSAC a reszta przelocik 2,5" by EL-teca robiony na giętarce
ELEKTRONIKA: Seryjne ECU z Sunnego 2.0 GTi, wystrojone na świniaku ECU Master II, przesunięty limiter na 8500 i zmienne fazy odpalane przy 5000obr.min
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia taka jaka przyszła z SR16VE czyli delikatna szpera i przełożenie główne 4,4
ZAWIESZENIE: amortyzatory KYB Super Special z GTi-R + wszystkie gumy w zawieszeniu zmienione na czerwone Energy Suspension + jakieś obniżające sprężyny
UKLAD HAMULCOWY: Przód Willwood SuperLite 335mm + Green Stuff, tył seria + usunięte korektory siły hamowania
BODY-KIT: seryjny taki jaki był w GTi, czyli progi, niższy przedni zderzak i dodatkowo zmieniona maska i tylna klapa na tą z GTi-R
ŚRODEK: Kierownica OMP...
CAR-AUDIO: coś tam gra, ale nie ma to jak odpalenie VVL przy 5000obr.min :D

Wóz przejąłem po Czarku znanym jako AutoR, laleczka aż szkoda śmigać co by się nie brudziła i niszczyła eksploatacją <biggrin>
Potrzebowałem coś cichszego na co dzień i szybszego na gładkiej przyczepnej nawierzchni - do tego zostało zbudowane to auto :)
Baza to Sunny N14 GTi rocznik 1994, trafił się w stanie niemalże doskonałym... odrazu na dzień dobry obniżony jakimś springiem, seryjna motorownia SR20DE o pojemności 2,0L została zastąpiona odpowiednikiem o pojemności 1,6L pochodzącym z japońskiej Almery VZR (zmienne fazy i 175KM & 160Nm, krótsza skrzynia i lekka szpera - 20Nm).

Silnik śmiga na seryjnym osprzęcie z 2.0 + wspomogłem go ECU Masterem (obsługuje zmienne fazy no i resztę...), na szybko wystrojony na ulicy wypluł na hamowni 171KM i 162Nm, tak samo cała maszyna została przetestowana na torze lublin z takim oto wynikiem:
Obrazek
1 miejsce w klasie w III klasie (1,8L do 2,0L bo niestety w dowodzie mam 2.0 wpisane i nie chciałem by jakieś spory były...) i 3 w generalce Juniorów :D

Auto daje dużo radości o czym świadczy ten wyraz twarzy:
Obrazek

No a tak prezentuje się JDM w naj czystrzym wydaniu, wspomagany przez kolektor wydechowy SSAC 4-2-1 i przelotowy wydech fi 65mm którego nie widać akurat na tej fotce:
Obrazek

Dalej przełożyłem ze ściągniętego z UK GTI-R zawias, rozporki, heble i parę innych pierdół:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oraz doposażyłem mojego ulubieńca w czarne Speedliny 16" :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Większe koła to i można było upchnąć większy hebel, tak więc po zastosowaniu dystansy i nieco opiłowaniu zacisku udało mi się wepchnąć 4-ro tłoczkowe Willwoody SuperLite z tarczami 335mm:
Obrazek
Obrazek

Nie ukrywam że koła 16" zmuliły one nieco mojego malutkiego 1,6 tak więc zdjąłem z niego łep i zmieniłem w nim talerzyki i sprężynki na wyrób BC dzięki czemu mogłem zapodać agresywniejsze wałki:
Obrazek
na poniższej fotce widać ogrom kanałów w głowicy VE dla porównania taka z DE/DET ma o blisko 2cm węższe te otwory :P
Obrazek
Obrazek

W efekcie wałeczki połączone z przestawianiem rozrządu i strojeniem przyniosły dodatkowe 11KM i 7Nm:
Obrazek

Ten przyrost no powiedzmy że zrekompensował to co zabierało przejście z kół 15" na 16" ale i tak auto przyspieszało na poziomie lekko zdłubanego GTi tak więc postanowiłem w moim 1,6 wymienić te oto elementy:
Obrazek
Obrazek

Zajęło to nie wiele czasu tak więc podmianka ciach pach:
Obrazek
i jazda na hamkę, wynik sprzed strojenia:
Obrazek

No i takie tam nagranie jak to się odpycha:
http://www.youtube.com/watch?v=F5zWDKr-U2k

Według G-tech Pro robi 60mil w niespełna 5,5 sek a ćwiartkę w deczko poniżej 13,5 sek - ujdzie jak na tak ciężkie koła :D

Co do dalszych planów chciałbym wystrugać dolną przednią rozpórkę, zapodać na przód twardszy stabilizator z czasem zainwestować w porządny bezkompromisowy gwint no i jakieś slicki i polatać trochę w TIME ATACK :D

A no i w silniku bym chiał dolot podobny do tego co jest w pewnym białym sunny GTi opisanym tu na forum, wykończony przepustnicą FI 90mm z Q45 :P

No i zapomniał bym dodać że po portingu kolekotra ssącego i z dołożoną większą przepustnicą gazu fi 66mm udało się wykrzesać dodatkowe 6KM i 5Nm, oto najświerzsze DYNO:
Obrazek

: 2009-12-17, 12:14
autor: foo
bigBalls Sunny, mówiąc "skromnie" - zaczęło się to wreszcie jakoś odpychać :D

: 2009-12-17, 13:30
autor: Szyman
jestem pod wrażeniem tych przeróbek, świetnie się prezentuje, zwłaszcza moc.. pozdrawiam

: 2009-12-17, 13:42
autor: Stoo
zatkało ...
Super projekt !
Czy z zycia(N14) da sie wycisnac jeszcze wiecej ? :P

: 2009-12-17, 17:28
autor: Krissu
piękne auto, ma moc :!:

: 2009-12-17, 18:33
autor: NadiR
Marzenie ten Sunny!

Miałem pytać ile do paki robi, widzę 5,5s więc chyba z mocą na ulicę nie ma sensu już iść? No może co by te jeszcze 0,5 urwać ;-)


ps. jak będzie na sprzedaż, chociaż pewnie nie prędko, to wystaw dyskretnie :mrgreen:
ps. a Alme już pogoniłeś?

: 2009-12-17, 18:44
autor: Coobcio
ALmere mam, teraz zima to wszystko w garażach pozamykane, latam sunnym 4x4 z turbiną :)
Czarny ma odpoczynek, nie chce by po tej soli śmigał...
Co do planów to zwiększanie mocy jak najbardziej, bo ciągle jej mało - to już choroba zawodowa :P
Brakuje jej i to bardzo na IV i V biegu ale na to mam pewien plan :->

: 2009-12-17, 19:20
autor: bodek
Coobcio zajebiście co jakiś czas podwyższa poprzeczkę. Kiedyś okolice 170-180KM to był już wypas. Później weszły VE to złamanie 210KM było kozakiem, obecnie jak tłoczki przyjdą, kolektor jakiś spawany wejdzie to kozakiem będzie 230KM z Nissanowego 2.0 NA. I oby tak dalej.

: 2009-12-18, 02:23
autor: Puchacz
zajebisty ;d

: 2009-12-18, 20:50
autor: wronek
Czarne auta z czarnymi felami to samo w sobie jest bad lookiem :D

Cudo.

: 2009-12-20, 19:52
autor: Adams
A moze czas przetrenowac temat kompresora ;)

: 2009-12-20, 22:31
autor: Limon
Adams To samo Coobciowi podpowiadam :mrgreen:

: 2009-12-20, 23:04
autor: Coobcio
Doładowanie przeniesie mnie o klase wyżej...
Zostanie N/a będę starać zrobić jak najwięcej KM bo to daje równie dużo radochy co jazda po torze :P

No moja kobitka fajne fotki porobiła mi na nowych felgach, postaram się je jeszcze dzisaj zamieścić :)

: 2009-12-21, 18:37
autor: SnepooN
mam pare fotek z sobotniej imprezy z udzialem sunniacza więc jak cos to wyslij mi na pw adres swojej skrzynki i Ci je podeśle :) pozdro

: 2010-01-02, 13:18
autor: zuru82
No Coobciu....kiedy działasz dalej ze swoim czarnuchem? :D Nowy rok, nowe moce, więc dłubać trzeba dalej :)

W końcu sie zarejstrowałem na nowym forum, to może opisze swojego dziadkowoza w wolnej chwili ;)


Wszystkiego Naj w nowym 2010 roku :evil: :hihi:

: 2010-01-02, 18:23
autor: Coobcio
Hej Hej witajcie w nowym roku :)
Ps. Zuru opisuj swoją Primę, na dniach trochę KM jej dodamy a jak się zrobi sucho to zadba się o mniej utratne przekazywanie ich na asfalt :D

A co do czarnycha to odpoczywa, nie chce by po tej soli śmigał, tak więc zabunkrowałem go na działce w Kazimierzu dolnym, jak będzie sucho to coś tam będę krzesał dalej z mocą oraz zajmę się nieco wnętrzem, coby bardziej wyścigowo było :D

: 2010-01-02, 21:13
autor: david611
Coobcio pisze:coby bardziej wyścigowo było :D
A co będziesz ''wyścigowego'' dodawał?

: 2010-01-02, 21:16
autor: Rysiu83
klatkę Coobcio montuje?

: 2010-01-02, 22:44
autor: Kenet
Ja bym tam kubły widział, i gołą blachę <okok>

: 2010-01-03, 07:13
autor: xtomek
Poprzeczka zaje.....ście wysoko!!! Mody godne naśladowania ;-) Gratulacje od rudzielca.
Sukcesów w Nowym Roku !!!

: 2010-01-03, 17:18
autor: Coobcio
No właśnie w planach mam Kubły, szelki na na płasko podłogę - jakimś ładnym materiałem obłożyć...

A tym czasem musiałem maszynę przeparkować bo z dachu budynku na nią woda leciała i... nie mogłem dostać się do środka, a czemu:

Obrazek

Obrazek

Po obu stronach wóz obklejony został przez 3-5cm lód, tak więc nie obeszło się bez kursów po miski z ciepłą wodą...

: 2010-01-03, 19:29
autor: NadiR
Tak marginesowo chciałem zapytać - Coobcio w jakich ty dokł. klasach śmiagasz na torach? Trzeba mieć na to jakieś dod. uprawnienia typu licencje, czy tylko wózek i moc ;) ? bo na wiosnę myślę, że uda mi się dołączyć do torowych pojeżdżawek GTi-kiem.


pozdro

: 2010-01-04, 21:21
autor: Coobcio
Jak ja latałem to były 2 grupy tzn. Junior oraz Senior i w każdej z nich 3 klasy:
1) do 1400ccm
2) do 1800ccm
3) powyżej oraz 4x4

Bardzo cię siecze że szerzy się grono GTI-ków :)
Ostatnio wciągnąłem w te zabawy dawny wóz Yarka i Rossiego oraz na razie bez SR20VE Kuby - ale to nie bawem się zmieni :D

: 2010-01-05, 14:05
autor: Limon
Coobcio jeszcze ja jak ogarne wóz ;) Hehe :mrgreen:

: 2010-01-06, 16:08
autor: Coobcio
Plany mi się rozszerzyły co do modyfikacji dalszej tego wozu :)
A więc skoro w primerach każdy silnik jaki bym nie włożył 2.0 (wolnossące) zawsze dysponuje tymi paroma Nm i KM więcej niż siedzący w Almerze czy Sunnym, przykładów jest sporo chociażby xTomek Vs. Yarko, Archego P11 Vs moja Almera GTi - te same silniki... to zawsze w dłuższej budzie jest lepiej.

Tak więc postanowiłem że będę przerabiać tylną część podowzia - na wzór tej z GTi-R coby zmieścić duży poprzeczny tłumik, będzie i ciszej i o jakieś 70-80cm wydłuży się układ wydechowy...

Ciekawe czy to wypali i czy jakieś gainsy mocy będą ale wpierw sprawdzę na hamowni co mi da to lekkie koło pasowe spowalniające alternator który mam z wersji JDM - ładowanie ok 15,2V... :D
Obrazek

: 2010-01-06, 18:53
autor: szulczyk
Kawał solidnej pracy widze u Ciebie w aucie...Nic tylko sie cieszyc i latac po torach:P Tylko zazdroscic

: 2010-01-10, 17:11
autor: bodek
Jak tam ziom tłoczki z VE 20v? Dotarły?

: 2010-01-12, 08:33
autor: goago
Coobcio mógłbyś przyłożyć i przytrzymać na czas hamowania 1m rury do końcowego tłumika i się wyjaśni czy opłaca się ciąć podłogę...
Jestem bardzo ciekaw efektu i jak coś z tego wyjdzie wycinam miejsce na koło zapasowe i wkładam poprzecznie tłumik. Tym bardziej że i tak mam zamiar przerabiać wydech od zbiornika paliwa do końca.

: 2010-01-12, 19:10
autor: xtomek
ale wpierw sprawdzę na hamowni co mi da to lekkie koło pasowe spowalniające alternator który mam z wersji JDM - ładowanie ok 15,2V... :D
Jak to wypali, to chyba uruchomię limited run. Wygląda na to, ze mam takie możliwości. Parę cudeńków już dorabiałem :mrgreen:

: 2010-01-12, 20:28
autor: Coobcio
Goago bardzo fajny pomysł mi dałeś...
Kubię 1metr rury alu fi65x2mm przelot będzie taki sam jak w moim 2,5" kwasie.
Bardzo ta koncepcja mi się podoba bez kitu...
Zrobię pomiar może z rurą 0,5 i z 1m = zobaczmy na czym lepiej wyjdzie :)
tylko niech ten śnieg ucieka bo do energy gaz nie ma jak wjechać coby powodzi nie wywołać