Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] Czarne Sunny N14 GTi 2.0 Neo VVL, GTi-R Look

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

[Sunny] Czarne Sunny N14 GTi 2.0 Neo VVL, GTi-R Look

Post autor: Coobcio » 2009-12-17, 10:29

Chyba za bardzo rozpisywać się nie muszę, chyba wszyscy to auto dobrze znają no ale nowe forum to zaczynamy zabawę od nowa a wiec:

MODEL: 1994, Hatchback, 3 dzwiowiec
SILNIK: Był SR20DE potem został zeswapowany SR16VE wraz ze skrzynią biegów z almery VZR (pojemność 1,6 i katalogowo 175KM oraz 165Nm), zamocowany na czewonych poduszkach Energy Suspension (tył i przód)
UKLAD DOLOTOWY: elementy gumowe z almery VZR + pocięta puszka + obudowa przepływki z almery GTi
UKLAD WYDECHOWY: kolektor wydechowy 4-2-1 SSAC a reszta przelocik 2,5" by EL-teca robiony na giętarce
ELEKTRONIKA: Seryjne ECU z Sunnego 2.0 GTi, wystrojone na świniaku ECU Master II, przesunięty limiter na 8500 i zmienne fazy odpalane przy 5000obr.min
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia taka jaka przyszła z SR16VE czyli delikatna szpera i przełożenie główne 4,4
ZAWIESZENIE: amortyzatory KYB Super Special z GTi-R + wszystkie gumy w zawieszeniu zmienione na czerwone Energy Suspension + jakieś obniżające sprężyny
UKLAD HAMULCOWY: Przód Willwood SuperLite 335mm + Green Stuff, tył seria + usunięte korektory siły hamowania
BODY-KIT: seryjny taki jaki był w GTi, czyli progi, niższy przedni zderzak i dodatkowo zmieniona maska i tylna klapa na tą z GTi-R
ŚRODEK: Kierownica OMP...
CAR-AUDIO: coś tam gra, ale nie ma to jak odpalenie VVL przy 5000obr.min :D

Wóz przejąłem po Czarku znanym jako AutoR, laleczka aż szkoda śmigać co by się nie brudziła i niszczyła eksploatacją <biggrin>
Potrzebowałem coś cichszego na co dzień i szybszego na gładkiej przyczepnej nawierzchni - do tego zostało zbudowane to auto :)
Baza to Sunny N14 GTi rocznik 1994, trafił się w stanie niemalże doskonałym... odrazu na dzień dobry obniżony jakimś springiem, seryjna motorownia SR20DE o pojemności 2,0L została zastąpiona odpowiednikiem o pojemności 1,6L pochodzącym z japońskiej Almery VZR (zmienne fazy i 175KM & 160Nm, krótsza skrzynia i lekka szpera - 20Nm).

Silnik śmiga na seryjnym osprzęcie z 2.0 + wspomogłem go ECU Masterem (obsługuje zmienne fazy no i resztę...), na szybko wystrojony na ulicy wypluł na hamowni 171KM i 162Nm, tak samo cała maszyna została przetestowana na torze lublin z takim oto wynikiem:
Obrazek
1 miejsce w klasie w III klasie (1,8L do 2,0L bo niestety w dowodzie mam 2.0 wpisane i nie chciałem by jakieś spory były...) i 3 w generalce Juniorów :D

Auto daje dużo radości o czym świadczy ten wyraz twarzy:
Obrazek

No a tak prezentuje się JDM w naj czystrzym wydaniu, wspomagany przez kolektor wydechowy SSAC 4-2-1 i przelotowy wydech fi 65mm którego nie widać akurat na tej fotce:
Obrazek

Dalej przełożyłem ze ściągniętego z UK GTI-R zawias, rozporki, heble i parę innych pierdół:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oraz doposażyłem mojego ulubieńca w czarne Speedliny 16" :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Większe koła to i można było upchnąć większy hebel, tak więc po zastosowaniu dystansy i nieco opiłowaniu zacisku udało mi się wepchnąć 4-ro tłoczkowe Willwoody SuperLite z tarczami 335mm:
Obrazek
Obrazek

Nie ukrywam że koła 16" zmuliły one nieco mojego malutkiego 1,6 tak więc zdjąłem z niego łep i zmieniłem w nim talerzyki i sprężynki na wyrób BC dzięki czemu mogłem zapodać agresywniejsze wałki:
Obrazek
na poniższej fotce widać ogrom kanałów w głowicy VE dla porównania taka z DE/DET ma o blisko 2cm węższe te otwory :P
Obrazek
Obrazek

W efekcie wałeczki połączone z przestawianiem rozrządu i strojeniem przyniosły dodatkowe 11KM i 7Nm:
Obrazek

Ten przyrost no powiedzmy że zrekompensował to co zabierało przejście z kół 15" na 16" ale i tak auto przyspieszało na poziomie lekko zdłubanego GTi tak więc postanowiłem w moim 1,6 wymienić te oto elementy:
Obrazek
Obrazek

Zajęło to nie wiele czasu tak więc podmianka ciach pach:
Obrazek
i jazda na hamkę, wynik sprzed strojenia:
Obrazek

No i takie tam nagranie jak to się odpycha:
http://www.youtube.com/watch?v=F5zWDKr-U2k

Według G-tech Pro robi 60mil w niespełna 5,5 sek a ćwiartkę w deczko poniżej 13,5 sek - ujdzie jak na tak ciężkie koła :D

Co do dalszych planów chciałbym wystrugać dolną przednią rozpórkę, zapodać na przód twardszy stabilizator z czasem zainwestować w porządny bezkompromisowy gwint no i jakieś slicki i polatać trochę w TIME ATACK :D

A no i w silniku bym chiał dolot podobny do tego co jest w pewnym białym sunny GTi opisanym tu na forum, wykończony przepustnicą FI 90mm z Q45 :P

No i zapomniał bym dodać że po portingu kolekotra ssącego i z dołożoną większą przepustnicą gazu fi 66mm udało się wykrzesać dodatkowe 6KM i 5Nm, oto najświerzsze DYNO:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 16:22 przez Coobcio, łącznie zmieniany 6 razy.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2009-12-17, 12:14

bigBalls Sunny, mówiąc "skromnie" - zaczęło się to wreszcie jakoś odpychać :D

Awatar użytkownika
Szyman
doświadczony forumowicz
Posty: 211
Rejestracja: 2009-12-09, 12:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów

Post autor: Szyman » 2009-12-17, 13:30

jestem pod wrażeniem tych przeróbek, świetnie się prezentuje, zwłaszcza moc.. pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Stoo
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2009-12-09, 19:03
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Stoo » 2009-12-17, 13:42

zatkało ...
Super projekt !
Czy z zycia(N14) da sie wycisnac jeszcze wiecej ? :P

Awatar użytkownika
Krissu
fanatyk nissana
Posty: 587
Rejestracja: 2009-12-09, 14:12
Lokalizacja: Zgierz/Łódź

Post autor: Krissu » 2009-12-17, 17:28

piękne auto, ma moc :!:
była Primera P11 SLX 96' 1,6 16V 99KM
była Primera WP12 Visia 05' 1,8 16V 116KM
jest Duster IFL Black Shadow 17' 1,6 16V 114KM

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2009-12-17, 18:33

Marzenie ten Sunny!

Miałem pytać ile do paki robi, widzę 5,5s więc chyba z mocą na ulicę nie ma sensu już iść? No może co by te jeszcze 0,5 urwać ;-)


ps. jak będzie na sprzedaż, chociaż pewnie nie prędko, to wystaw dyskretnie :mrgreen:
ps. a Alme już pogoniłeś?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-17, 18:44

ALmere mam, teraz zima to wszystko w garażach pozamykane, latam sunnym 4x4 z turbiną :)
Czarny ma odpoczynek, nie chce by po tej soli śmigał...
Co do planów to zwiększanie mocy jak najbardziej, bo ciągle jej mało - to już choroba zawodowa :P
Brakuje jej i to bardzo na IV i V biegu ale na to mam pewien plan :->
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-17, 19:20

Coobcio zajebiście co jakiś czas podwyższa poprzeczkę. Kiedyś okolice 170-180KM to był już wypas. Później weszły VE to złamanie 210KM było kozakiem, obecnie jak tłoczki przyjdą, kolektor jakiś spawany wejdzie to kozakiem będzie 230KM z Nissanowego 2.0 NA. I oby tak dalej.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2009-12-18, 02:23

zajebisty ;d
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2009-12-18, 20:50

Czarne auta z czarnymi felami to samo w sobie jest bad lookiem :D

Cudo.
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2009-12-20, 19:52

A moze czas przetrenowac temat kompresora ;)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2009-12-20, 22:31

Adams To samo Coobciowi podpowiadam :mrgreen:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-20, 23:04

Doładowanie przeniesie mnie o klase wyżej...
Zostanie N/a będę starać zrobić jak najwięcej KM bo to daje równie dużo radochy co jazda po torze :P

No moja kobitka fajne fotki porobiła mi na nowych felgach, postaram się je jeszcze dzisaj zamieścić :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Post autor: SnepooN » 2009-12-21, 18:37

mam pare fotek z sobotniej imprezy z udzialem sunniacza więc jak cos to wyslij mi na pw adres swojej skrzynki i Ci je podeśle :) pozdro

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2010-01-02, 13:18

No Coobciu....kiedy działasz dalej ze swoim czarnuchem? :D Nowy rok, nowe moce, więc dłubać trzeba dalej :)

W końcu sie zarejstrowałem na nowym forum, to może opisze swojego dziadkowoza w wolnej chwili ;)


Wszystkiego Naj w nowym 2010 roku :evil: :hihi:
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-02, 18:23

Hej Hej witajcie w nowym roku :)
Ps. Zuru opisuj swoją Primę, na dniach trochę KM jej dodamy a jak się zrobi sucho to zadba się o mniej utratne przekazywanie ich na asfalt :D

A co do czarnycha to odpoczywa, nie chce by po tej soli śmigał, tak więc zabunkrowałem go na działce w Kazimierzu dolnym, jak będzie sucho to coś tam będę krzesał dalej z mocą oraz zajmę się nieco wnętrzem, coby bardziej wyścigowo było :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

david611
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 14:50
Lokalizacja: Mirskofen DE

Post autor: david611 » 2010-01-02, 21:13

Coobcio pisze:coby bardziej wyścigowo było :D
A co będziesz ''wyścigowego'' dodawał?
Śmierć jeździ szybko więc...... trzeba być szybszym od niej !!

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-01-02, 21:16

klatkę Coobcio montuje?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-01-02, 22:44

Ja bym tam kubły widział, i gołą blachę <okok>

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-01-03, 07:13

Poprzeczka zaje.....ście wysoko!!! Mody godne naśladowania ;-) Gratulacje od rudzielca.
Sukcesów w Nowym Roku !!!
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-03, 17:18

No właśnie w planach mam Kubły, szelki na na płasko podłogę - jakimś ładnym materiałem obłożyć...

A tym czasem musiałem maszynę przeparkować bo z dachu budynku na nią woda leciała i... nie mogłem dostać się do środka, a czemu:

Obrazek

Obrazek

Po obu stronach wóz obklejony został przez 3-5cm lód, tak więc nie obeszło się bez kursów po miski z ciepłą wodą...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-03, 19:29

Tak marginesowo chciałem zapytać - Coobcio w jakich ty dokł. klasach śmiagasz na torach? Trzeba mieć na to jakieś dod. uprawnienia typu licencje, czy tylko wózek i moc ;) ? bo na wiosnę myślę, że uda mi się dołączyć do torowych pojeżdżawek GTi-kiem.


pozdro

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-04, 21:21

Jak ja latałem to były 2 grupy tzn. Junior oraz Senior i w każdej z nich 3 klasy:
1) do 1400ccm
2) do 1800ccm
3) powyżej oraz 4x4

Bardzo cię siecze że szerzy się grono GTI-ków :)
Ostatnio wciągnąłem w te zabawy dawny wóz Yarka i Rossiego oraz na razie bez SR20VE Kuby - ale to nie bawem się zmieni :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-01-05, 14:05

Coobcio jeszcze ja jak ogarne wóz ;) Hehe :mrgreen:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-06, 16:08

Plany mi się rozszerzyły co do modyfikacji dalszej tego wozu :)
A więc skoro w primerach każdy silnik jaki bym nie włożył 2.0 (wolnossące) zawsze dysponuje tymi paroma Nm i KM więcej niż siedzący w Almerze czy Sunnym, przykładów jest sporo chociażby xTomek Vs. Yarko, Archego P11 Vs moja Almera GTi - te same silniki... to zawsze w dłuższej budzie jest lepiej.

Tak więc postanowiłem że będę przerabiać tylną część podowzia - na wzór tej z GTi-R coby zmieścić duży poprzeczny tłumik, będzie i ciszej i o jakieś 70-80cm wydłuży się układ wydechowy...

Ciekawe czy to wypali i czy jakieś gainsy mocy będą ale wpierw sprawdzę na hamowni co mi da to lekkie koło pasowe spowalniające alternator który mam z wersji JDM - ładowanie ok 15,2V... :D
Obrazek
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
szulczyk
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2009-12-09, 12:29
Lokalizacja: okolice Łasku/Łódź

Post autor: szulczyk » 2010-01-06, 18:53

Kawał solidnej pracy widze u Ciebie w aucie...Nic tylko sie cieszyc i latac po torach:P Tylko zazdroscic
Primera p10 SLX 2,0 16v 116.7 KM :D

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-10, 17:11

Jak tam ziom tłoczki z VE 20v? Dotarły?
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2010-01-12, 08:33

Coobcio mógłbyś przyłożyć i przytrzymać na czas hamowania 1m rury do końcowego tłumika i się wyjaśni czy opłaca się ciąć podłogę...
Jestem bardzo ciekaw efektu i jak coś z tego wyjdzie wycinam miejsce na koło zapasowe i wkładam poprzecznie tłumik. Tym bardziej że i tak mam zamiar przerabiać wydech od zbiornika paliwa do końca.

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-01-12, 19:10

ale wpierw sprawdzę na hamowni co mi da to lekkie koło pasowe spowalniające alternator który mam z wersji JDM - ładowanie ok 15,2V... :D
Jak to wypali, to chyba uruchomię limited run. Wygląda na to, ze mam takie możliwości. Parę cudeńków już dorabiałem :mrgreen:
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-12, 20:28

Goago bardzo fajny pomysł mi dałeś...
Kubię 1metr rury alu fi65x2mm przelot będzie taki sam jak w moim 2,5" kwasie.
Bardzo ta koncepcja mi się podoba bez kitu...
Zrobię pomiar może z rurą 0,5 i z 1m = zobaczmy na czym lepiej wyjdzie :)
tylko niech ten śnieg ucieka bo do energy gaz nie ma jak wjechać coby powodzi nie wywołać
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”