Strona 1 z 5

[ Skyline] Żabia Exa z CA18DE

: 2011-11-30, 14:10
autor: kermit zaba
W ramach przedstawienia się na tym Forum wrzucę skróconą relację z mojej walki z japońską materią :papa:
Exe kupiłem od Mac'a 3 lata temu, ale przez pierwsze półtora roku nie działo się nic szczególnego poza trzepaniem kilometrów od Gdańska po Pragę a co za tym idzie przepalania 10/100 gazu i 0.2/100 oleju. Dopiero po tym czasie silnik odmówił posłuszeństwa (przepalony tłok w E16i) i zaczęło się to co jest solą życia posiadacza klasyka :cool:
Zdecydowałem się na swap na CA18DE, bo z tego co mi wiadomo to najmocniejsza jednostka która gościła pod maską tego autka. Znalazłem dawcę i zaczął się rajd po mechanikach, którego to ram czasowych nie zdradzę przez grzeczność i przyzwoitość ;D

Porównanie maszynowni:

Obrazek

Exe przyprowadziłem do siebie w takim oto stanie:

Obrazek

A później przyszedł moment zawahania, bo połowa elektryki nie działała, a samochód trzeba było w końcu skręcić do kupy:

Obrazek

Skręcanie zacząłem od zrobienia jeszcze większego spustoszenia, wydłubałem wszystko ze środka i zacząłem grupować i wywalać niepotrzebne przewody, podłączyłem lampy stopu, lusterka, wycieraczki i ogrzewanie tylnej szyby:

Obrazek

Później doprowadziłem bagażnik do porządku, zdarłem trochę rdzy, oddałem stelaże do ocynku i zagruntowałem blachy:

Obrazek

Obrazek

Po tej miłej i przyjemnej robocie wymontowałem główną wiązkę z komory:

Obrazek

Zrobiłem od zera światła razem z ich podnoszeniem:

Obrazek

A na koniec wszystko precyzyjnie umieściłem na swoim miejscu:

Obrazek

Następne w kolejce były wszystkie upierdliwie umiejscowione kostki (całkiem przypadkowo udało się uwiecznić pełny obraz moich relacji z Exą :cool: ):

Obrazek

Po wielu tygodniach walki z przewodami, komarami, brakiem światła, zimnem, gradem i brakującymi elementami udało się poskładać plastiki i wykładziny:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ostatnie szlify przebiegały w mało sprzyjających warunkach, w szczególności kiedy te wszystkie przewody musiałem gdzieś upchnąć i przy okazji nie pourywać:

Obrazek

I zostało to co najprzyjemniejsze, czyli oblot :cool: :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Znalazłem przy okazji kilka fot archiwalnych, jeszcze z E16i:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wielkie dzięki dla mojego Brata:

Obrazek

I wyrazy szacunku za wierną służbę:

Obrazek Obrazek

Po tym przydługim wstępie...
Witam, Kuba jestem :papa:

: 2011-11-30, 14:13
autor: SiwoL
Oj bardzo fajnie że uratowałeś tego klasyka wielki plus :shock: Pewnie fajnie się to odpycha mozna było pomyśleć też o CA18DET z 200sx :))

: 2011-11-30, 14:13
autor: Pawel18PL
Gratuluje wytrwałości :) Fajne auto, całkiem przyjemnie się musi już odpychać ;)

: 2011-11-30, 14:30
autor: azorek
Świetne auto. Gratuluję zapału. :-o

: 2011-11-30, 14:31
autor: nossbuk
Hehe, bardzo fajny opis, z jajem :-D Takie fotostory się zawsze miło czyta. Fajnie, że ogarnęliście furkę, bo takich sprzętów to już mało jeździ <spoko>

Pozdrawiam,
Kuba ;-)

: 2011-11-30, 15:07
autor: kermit zaba
Dzięki Panowie, autko tnie bardzo przyjemnie, ale nie testowałem jeszcze na 100%, bo przeguby mi klekoczą.SiwoL, na żywo chyba nie wychodziły ze ślimakiem i tego się trzymajmy ;-)
Dużo pracy jeszcze mnie czeka, w tym momencie najbardziej pochłaniająca będzie blacharka, którą planuje zrobić od podstaw, tzn zlecić to komuś.
A z bliższych planów to LPG, bo przy 12/100 PB ciężko się cieszyć jazdą...

: 2011-11-30, 17:03
autor: bombel
kermit zaba fajnie że Ci wyszło. TEz kiedyś miałem taki plan. Co do CA18DET z S13 to jest prawie plug and play. Najwazniejsze ze skrzynia pasuje :)

: 2011-11-30, 17:22
autor: kermit zaba
Skrzynia była przełożona razem z silnikiem, więc nie ma prawa nie pasować 8-)
Tak w ogóle, to skrzynia jest źródłem moich skrajnych emocji. Z jednej strony pozwala na niezłą zabawę bo jest krótka, auto się fajnie zbiera, a przy spokojnej jeździe zachowuje się jak automat, bo po wrzuceniu 5 można jechać od 40km/h bez żadnego szarpania. Z drugiej strony przy większych szybkościach, dalekich trasach spalanie jest dużo za duże, aż by się chciało jakąś 6 wbić, żeby nie oglądać ponad 4k obr przy 120km/h....

: 2011-11-30, 17:43
autor: Chemik
pogratulować wytrwałosci.bardzo fajny projekt no i nastepny klasyk uratowany ;-) .pozdrówka

: 2011-11-30, 18:15
autor: Saffira
no kermit wspaniała praca <brawo>

: 2011-11-30, 18:20
autor: Szymeq
Gratulacje i brawa za klasyka :!:

: 2011-11-30, 18:40
autor: jaca V6
Fajnie że sie nie poddałeś i doprowadziłeś projekt do końca :) świetna robota i zajebista furka ;) Gratuluje :)

: 2011-11-30, 18:51
autor: nismojoe
Exa poprzednik ukochanego 100nx'a . Oba auta wg wileu są brzydkei a ja uważam , że cos w sobie mają tenma już swoje lata więc tym bardziej gratki za odbudowe old school'owca !

Na ładnei dobranej feldze auto może robić furorę :) np.
Obrazek

: 2011-11-30, 19:46
autor: Wieshaq
No Kuba pełen szacun, zdjęcia super i niech turla fele 8-)

: 2011-11-30, 20:52
autor: Chochlik
Super robota :D Auto ma swój urok :) To teraz czakamy na dalsze udate'y :D

: 2011-12-01, 01:09
autor: Kwietas
Pamietam Exe, jak byla jeszcze w rekach Pawla, a ostatnio ja jakos latem widzialem pod jego garage. Dobrze, ze takie klasyki dostaja szanse na przezycie drugiej mlodosci :) Mimo, ze kanciak to jednak ma to cos w sobie :) Pelen podziw za wlozony wklad pracy i zabawe z kabelkami ;)

: 2011-12-01, 19:52
autor: kermit zaba
Kanciak to podstawa 8-) Nie przepadam za okrąglutkimi samochodami, Exa trafiła idealnie w mój gust! Dzięki raz jeszcze, widzę, że szacunek do klasyków w narodzie nie ginie i trafiłem na dobre forum <piwo>

: 2011-12-01, 20:39
autor: wronek
No kanciaki to jest to :mrgreen:

: 2011-12-05, 00:29
autor: MacGayver
No wreszcie się doczekałem godnej kontynuacji mojego, a właściwie Twojego projektu bo ja nawet CA18 nie miałem w planach :) Co prawda czasu i pracy z mojej strony poszło co nie miara żeby ogarnąć najważniejsze sprawy ale wisienka na torcie czyli najbardziej cieszące oko i duszę drobiazgi pozostały Tobie :-D Pozostaje pogratulować wytrwałości bo wiem ile wyrzeczeń i nerwów Cię to kosztowało :-)

: 2011-12-05, 11:29
autor: Wolfshade
Aż miło popatrzeć na takiego klasyka, wspaniała robota :-D

: 2011-12-05, 13:00
autor: kermit zaba
Tak Pawełek takie tam drobiazgi mi zostały jak lampy przednie i stopu, ogrzewanie tylnej szyby, podświetlenie zegarów i podłączenie paru kontrolek... 8-) Ot taka moja fanaberia na temat 8-) O takich drobiazgach jak 20m^2 plastiku wspominać nie będę, bo to też nie wary uwagi drobiazg ;-)
A tak na poważnie, to ważne, że już wszystko zagrało bo ciemne chmury się nad Exą zbierały...

: 2011-12-05, 13:49
autor: scubzik
kermit zaba, mijałem się z Tobą w sobotę, skręcałeś z Północnej w Zachodnią :) fajne wozidupsko :) Kanciaki są po prostu fajne :)

: 2011-12-05, 14:16
autor: kermit zaba
Bardzo możliwe :mrgreen: Przeguby mocno klekotały :-> Dobrze, że stan blacharki przemilczałeś 8-)

: 2012-03-18, 08:57
autor: Wieshaq
Jakieś nowe postępy ??

: 2012-03-22, 20:56
autor: kermit zaba
Witam!

Dzięki za zainteresowanie tematem, z najciekawszych rzeczy to zdechła mi jedna z cewek i miałem spalanie 20l/100 :shock: Na szczęście ogarnąłem sprawę i jest ok. Następny postęp to podtlenek LPG, który odciążył mój budżet :cool:
A przed chwilą wróciłem po czyszczeniu przepływki. Po mimo tego, że nie wyglądała tragicznie po czyszczeniu czuć OGROMNĄ różnicę. Samochód nie szarpie, obroty nie falują, na ciepłym silniku jest na prawdę ok ;D
Tak więc jak chcecie zrobić coś wielkiego dla swojego samochodu, a macie nikłe pojęcie to zabierajcie się za to :cool: Tylko ostrożnie...

Wieshaq, niedawno zwiedzałem Twoje piękne Miasto! Oczywiście bez dachu :cool:

: 2012-03-23, 08:02
autor: Wieshaq
kermit zaba pisze:Wieshaq, niedawno zwiedzałem Twoje piękne Miasto! Oczywiście bez dachu
Pogoda zachęca do takich wycieczek, zapraszamy częściej. :-)

: 2012-03-23, 11:18
autor: Mishi
HeY

Super relacja z prac. Fajne autko i ogrom pracy jaki w niego włożyłeś. Gratuluję wspaniałego kanciaka i powodzenia w dalszych modach.

Pozdrawiam
Mishi

: 2012-04-26, 22:14
autor: kermit zaba
Witam!

Z racji tego, że mamy w planach przeciągnąć Exę na trasie Niemcy-Austria-Włochy-Słowenia-Słowacja-Czechy co daje circa 3kkm podrzucam parę fot z przygotowań :D

Na początek maszynownia z nowym wężem do transportu borygo i naprawioną wtyczką czujnika położenia wału. W końcu zniknął ten paskudny fioletowy drut, który wk**** oko 8-)

Obrazek

A tutaj mamy sypialnię:

Obrazek

Na koniec uroczyste podniesienie Bandery 8-)

Obrazek
Obrazek

Trzymajcie kciuki, żeby Exa przywiozła nas, a nie my Exę :papa:

: 2012-04-27, 06:00
autor: Kwietas
Przedwczoraj mijales mnie w korku na Zgierskiej i Exa wyglada na zadbana, wiec nie powinna Ci zrobic psikusa w trasie ;)

: 2012-04-27, 08:34
autor: foo
Da radę :) Piękne foty przywieź z trip'u!