Strona 1 z 2

[Sunny] Sunny N14 Gti by osa

: 2011-11-05, 22:21
autor: Osa
Z racji tego iz Szymeq zakończył temat tego wozu u poprzedniego właściciela pora otworzyć nowy watek :-)
Wiec tak jak opisywał poprzedni "owner" autko to:

MODEL:
Nissan Sunny N14 Gti
POJEMNOŚĆ:
2000 CM
ROK:
1992
MOC I NM:
146 KM
186 NM

Samochód kopiłem chyba trochę z nudów z racji tego iż almera stoi i czeka na lepsze dni postanowiłem zaopiekować się tym egzemplarzem na jakiś czas :-P
kilka fotek na początek:
Obrazek
zaraz po zakupie i dotarciu do warszawy o dziwo dojechal bez wiekszych problemow 80km/h i panewki prawie nie było słychać.

Obrazek
Sunny mial troche wad nie liczac oczywiscie stukajacej panewy na pierwszy ogien wyleciala galka (moze ktos chetny? :-P )
Obrazek
"Piękne niebieskie cudo" zostało zastąpione seryjna która na szczęście znajdowała się w schowku, kolejnym etapem było uruchomienie lusterek elektrycznych które nie działały.

Obrazek
Przyszła pora na silnik czyli to z czym autko ma problem.
Silnik nie trzymał obrotów na biegu jałowym 500rpm albo od razu gasł.

Obrazek
Jest problem jest rozwiazanie, nie wiem kto(i chyba nie chce wiedziec :-P) wsadzil takie cudo w dolot :-o Po usunięciu pamiątki z imprezy zastąpieniu jej kawałkiem gumowej rurki silnik pracuje równiutko na luzie.

Kilka fotek stanu obecnego:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jutro Sunny wjeżdża na warsztat na poważnie, początkowo plan był taki żeby pod maskę włożyć silnik z almery, ale iż obecna jednostka wykazuje checi do życia w pierwszej kolejnosci z silnika wyleci wal i zostanie pomierzony.
Jezeli wyda na pierwszy szlif, silnik zostanie wyremontowany, jak nie wtedy będziemy SWAP'owac :->

Z dodatkowych rzeczy do zrobienia pozostaje przycinający się szyber, poduszki silnika i trzeba się bliżej przyjrzeć zawieszeniu bo coś popukuje.

Na początek chyba tyle zobaczymy co wyjdzie w praniu :)

: 2011-11-05, 22:44
autor: Ziółek
Zobaczymy co z tego urzeźbisz :D

: 2011-11-05, 22:46
autor: Coobcio
Hehe widzę że dopadło CIę to samo co mnie, czerpiesz przyjemność z dawania nowego życia maszyną które były na umarciu :)

Powodzenia przywróceniu do świetności coraz to rzadziej spotykanej na drogach N14 GTi

Ps. Blachę ma bardzo przyzwoitą ta maszyna ale cholernie brakuje jej ozdobnych wykończeń na błotnikach - ramek spotykanych tylko w odmianach GTi...

: 2011-11-06, 00:19
autor: zuru82
Widzę, że kolejny Sunniacz będzie odratowany :) Trzymam kciuki za powodzenie i będę obserwował temacik z przyjemnością :->

: 2011-11-06, 08:53
autor: bonzo
Coobcio pisze:Hehe widzę że dopadło CIę to samo co mnie, czerpiesz przyjemność z dawania nowego życia maszyną które były na umarciu :)
Też tak lubię :)
Swoja droga moze sie okazać ze wymienisz panewke i auto będzie śmigać

: 2011-11-06, 09:27
autor: Andrzejek_21
Jeszcze jeden N14 GTi będę spotykał na WE ;-)
Ciekaw jestem jaki będzie koniec :-D

: 2011-11-06, 17:44
autor: Osa
Coobcio pisze:Hehe widzę że dopadło CIę to samo co mnie, czerpiesz przyjemność z dawania nowego życia maszyną które były na umarciu :)

Powodzenia przywróceniu do świetności coraz to rzadziej spotykanej na drogach N14 GTi

Ps. Blachę ma bardzo przyzwoitą ta maszyna ale cholernie brakuje jej ozdobnych wykończeń na błotnikach - ramek spotykanych tylko w odmianach GTi...
jakoś tak mnie wzięło troche :)
co do blachy rzeczywiście buda w stanie przyjemnym jest natomiast w kwestii nakładek ze 2 znajdę ale 4 już raczej nie ;/
bonzo pisze: Swoja droga moze sie okazać ze wymienisz panewke i auto będzie śmigać
Tutaj chyba tak różowo nie będzie.
dziś zleciały obie miski i tak to wyglada
Obrazek

niby wszystko ladnie ale...

Obrazek
Obrazek

...na jednym widać ślady zużycia ;/

Obrazek
i oczywiście przyczyna podrapanego walu

teraz sam już nie wiem czy oddawać wal do szlifu czy może jednak przekładka silnika :roll:

: 2011-11-06, 17:53
autor: bonzo
Dd czerwonego silikonu az oczy bolą :d silnik ryty nie wiadomo co było grzebane trudno cokolwiek doradzać
Na pewno jakieś pomiary wału cos dadzą

: 2011-11-06, 17:56
autor: Dodo
Osa, dobrze że autko trafiło w dobre ręce i myślę że jeszcze polata :-D a myślałeś nad VVL-em zamiast zwykłego SR20 :?:

: 2011-11-06, 17:58
autor: bodek
Jak wał pod palcem zryty to tylko szlif lub wymiana. Teraz to już nie ma co rzeźbić tylko przekładać silnik. Takie moje zdanie.

: 2011-11-06, 18:11
autor: Osa
Dodo pisze:Osa, dobrze że autko trafiło w dobre ręce i myślę że jeszcze polata :-D a myślałeś nad VVL-em zamiast zwykłego SR20 :?:
myślałeś myślałeś ale do innej budy :->
bodek pisze:Jak wał pod palcem zryty to tylko szlif lub wymiana. Teraz to już nie ma co rzeźbić tylko przekładać silnik. Takie moje zdanie.
co do zrycia walu zarysowania widać ale pod palcem niewyczuwalne nie jest to jakiś dramat w porównaniu do panewki

: 2011-11-06, 18:16
autor: bullitt
Chyba nie wygląda ten wał aż tak źle, może jest do uratowania jeszcze. Osa a co się z almerą dzieje że czeka na lepsze czasy?

: 2011-11-06, 19:57
autor: Coobcio
Panewki nie obróciło to nie ma tragedi...
Koledze w Saabie na dojazd do angli gorszy stan wału i panewek szło odratować tak na dojazd... :D

Na szlif spokojnie się nada, jak panewka nie obrócona to korbowód nie ucierpiał :)

: 2011-11-06, 22:26
autor: SiwoL
Tak się cały czas zastanawiam to ori GTI? czy swap bo srodek wskazuje na wersje 1.6 SR??

Tak btw fajnie że ktoś się podjoł ratowania furki:)) Prezentuje się ładnie

: 2011-11-06, 22:39
autor: PMW
co to za akcja z tymi panewkami to juz jakieś fatum... jak masz to już rozebrane to chyba nie warto szukać kolejnego motoru... ew. wał nominalny i poskłądać to wszystko do kupy na acl. kompresję zmierzyłeś przed rozebraniem dołu?

: 2011-11-06, 23:20
autor: bodek
Wał nominał z Sunnego GTi? :-) Towar dość deficytowy i kosztuje mniej więcej tyle co cały silnik.
Wsadzaj silnik z Almery. W końcu pozbędziesz się tego dychawicznego DE :-P i będzie okazja do załadowania jedynej słusznej drogi czyli VE :->

: 2011-11-07, 00:40
autor: PMW
bodek pisze:kosztuje mniej więcej tyle co cały silnik.
to chyba nie dużo lepiej zbudować motor od nowa niż kupić "nowy" silnik z almery Gti w której nie wiadomo czy ktoś pilnował oleju... VE bardzo rozsądna propozycja ale trzeba go odprężyć najpierw i dmuchnać z 1,2 ;)

: 2011-11-07, 07:42
autor: bodek
Chodzi o to, że sobie Osa przełoży silnik ze swojej Almery, którą i tak w zimę nie jeździ i w ten sposób i Almera i Sunny dostaną coś konkretnego.
Zresztą niech się Rafał wypowie.

: 2011-11-07, 09:27
autor: Osa
bullitt pisze:Chyba nie wygląda ten wał aż tak źle, może jest do uratowania jeszcze. Osa a co się z almerą dzieje że czeka na lepsze czasy?
bodek pisze:Chodzi o to, że sobie Osa przełoży silnik ze swojej Almery, którą i tak w zimę nie jeździ i w ten sposób i Almera i Sunny dostaną coś konkretnego.
Zresztą niech się Rafał wypowie.
Pierwotny zamysł był własnie taki gdyż czytając watek na forum o tym samochodzie wynikało iż silnik nie ma kompresji, ale jest i to całkiem ładna bo 13 na każdym garze.
SiwoL pisze:Tak się cały czas zastanawiam to ori GTI? czy swap bo srodek wskazuje na wersje 1.6 SR??

Tak btw fajnie że ktoś się podjoł ratowania furki:)) Prezentuje się ładnie
Byly takie podejrzenia że to buda od 1,6 sr ale z nr nadwozia wynika że to ori gti wiec nie ma lipy :-P

Dzisiaj z wozu wypadnie wal i zostanie pomierzony mam nadzieje ze do końca tyg auto zostanie poskładane czy to na nowych gratach czy z nowym silnikiem :-)

: 2011-11-07, 16:38
autor: KTR
auto wyglada na zadbane ;-) ciekawy jestem co tam wymodzisz, czy to nie przypadkiem rozpórka z P11??

: 2011-11-08, 00:16
autor: Osa
KTR pisze:auto wyglada na zadbane ;-) ciekawy jestem co tam wymodzisz, czy to nie przypadkiem rozpórka z P11??
Rozpórka chyba z p11.
Plan jest taki żeby przywrócić go do życia, dziś niestety nie udało się wyciągnąć wału sunny stawiał opór zaciekle, ale jutro już nie ma litości od samego rana biorę się za niego.
Obrazek
Wyleciała skrzynia i silnik lekko opadł, sprzęgło okazało się nad wyraz zdrowe wiec nie będę wymieniał.

Postanowiłem że wnętrze tez przywrócimy z gti nie wiem tylko czy znajdę boczki od kierowcy i pasażera bo tak wszystko mam.

: 2011-11-08, 03:12
autor: Kruczek
bonzo pisze:silnik ryty nie wiadomo co było grzebane
Poprzedni właściciel rozbierał silnik i wymianę było wszystko odpowiedzialne za puszczanie bąków jak to określił dlatego silikonu od diabła
bodek pisze:Jak wał pod palcem zryty to tylko szlif lub wymiana.
Niestety ale brutalna prawda jednak tragedii nie ma jak jeszcze nie obróciło panewy
Pomierzyć i wtedy wiadomo czy na pierwszy szlif wyda czy nie
Osa pisze:Pierwotny zamysł był własnie taki gdyż czytając watek na forum o tym samochodzie wynikało iż silnik nie ma kompresji, ale jest i to całkiem ładna bo 13 na każdym garze.
Pomiary manometrem na ciepłym silniku wskazywały za mało
Osa pisze:sprzęgło okazało się nad wyraz zdrowe wiec nie będę wymieniał.
Zmieniane przez poprzedniego właściciela który rozbierał silnik
Ciekawy jestem co wyjdzie po pomiarach

: 2011-11-08, 10:33
autor: Coobcio
Ciśnienie na garach u mnie było mierzone na rozgrzanym silniku wychodziło w granicach 13 +/-0,2 po modzie rozrządu pewno przekroczy 14 :D

: 2011-11-08, 11:07
autor: Pawel18PL
Zaraz się okaże, że poprzedni właściciel miał zły manometr i zacznie żałować sprzedaży ;)

: 2011-11-08, 14:40
autor: Osa
Wał dziś z samego rana wyleciał został odwieziony do auto szlifu, po pomiarach wyszło ze równiutki tylko na tej jednej korbie lekko porysowany.
Pan powiedział ze spokojnie można szlifować wiec został... jutro do odbioru.
Panewki tez już zamówione wiec można będzie jutro już zacząć składać silnik, przy okazji trzeba będzie wykonać mod rozrządu coby trochę kucy przybyło :mrgreen:

: 2011-11-08, 16:03
autor: Coobcio
No i pięknie, ciekawe na tym porysowanym miejscu czy na tyle było zmęczone że wymagało szlifu czy nie wystarczyła np. sama polerka :P ??
Hehe już się odzwyczaiłem o widoku takiego maleńkiego wału korbowego, Saabowy to przy nim jakby z ciężarówki albo małego okrętu był :D

: 2011-11-09, 00:39
autor: Kruczek
Coobcio pisze:Ciśnienie na garach u mnie było mierzone na rozgrzanym silniku wychodziło w granicach 13 +/-0,2
No to tylko się cieszyć Coobcio
Pawel18PL pisze:Zaraz się okaże, że poprzedni właściciel miał zły manometr i zacznie żałować sprzedaży
Z tego co wiem to nie chodzi tutaj o to
Nie chcę się wypowiadać za kogoś ;)

: 2011-11-09, 15:14
autor: Osa
Coobcio pisze:No i pięknie, ciekawe na tym porysowanym miejscu czy na tyle było zmęczone że wymagało szlifu czy nie wystarczyła np. sama polerka :P ??
Hehe już się odzwyczaiłem o widoku takiego maleńkiego wału korbowego, Saabowy to przy nim jakby z ciężarówki albo małego okrętu był :D
Pan stwierdził ze pewnie by wystarczyła ale dla świętego spokoju poszedł szlif ;p
Wał juz odebrany gotowy do montażu, panewy tez już są jedyne słuszne
Obrazek
i znalazłem tez uszczelniacze ori, pozostałości po ostatnich zakupach w usa
Obrazek

Jestem raczej pewien ze dziś sunny jeszcze nie odpali ale może jutro się uda.

: 2011-11-09, 20:14
autor: Dodo
Kruczek, a to nie Ty sprawdzałeś ciśnienie w tym GTi u lesia :?: :?: :?: ale nie myśl Sobie że chcę podważyć Twoje umiejętności czy też wiedzę na temat mechaniki ;-)

osa to muszę się zdecydować i mój rozebrać u kogoś to może tragedii też nie będzie :-P

: 2011-11-10, 00:53
autor: Kruczek
Dodo pisze:Kruczek, a to nie Ty sprawdzałeś ciśnienie w tym GTi u lesia
Oboje sprawdzaliśmy z lesiem
Osa fajnie że jednak tragedii nie ma i że odżyje autko
Jak mówiłem to jest początek panewki więc można powiedzieć że się potwierdziło jak pamiętasz naszą rozmowę