[Sunny] Sunny N14 Gti by osa
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[Sunny] Sunny N14 Gti by osa
Z racji tego iz Szymeq zakończył temat tego wozu u poprzedniego właściciela pora otworzyć nowy watek
Wiec tak jak opisywał poprzedni "owner" autko to:
MODEL:
Nissan Sunny N14 Gti
POJEMNOŚĆ:
2000 CM
ROK:
1992
MOC I NM:
146 KM
186 NM
Samochód kopiłem chyba trochę z nudów z racji tego iż almera stoi i czeka na lepsze dni postanowiłem zaopiekować się tym egzemplarzem na jakiś czas
kilka fotek na początek:
zaraz po zakupie i dotarciu do warszawy o dziwo dojechal bez wiekszych problemow 80km/h i panewki prawie nie było słychać.
Sunny mial troche wad nie liczac oczywiscie stukajacej panewy na pierwszy ogien wyleciala galka (moze ktos chetny? )
"Piękne niebieskie cudo" zostało zastąpione seryjna która na szczęście znajdowała się w schowku, kolejnym etapem było uruchomienie lusterek elektrycznych które nie działały.
Przyszła pora na silnik czyli to z czym autko ma problem.
Silnik nie trzymał obrotów na biegu jałowym 500rpm albo od razu gasł.
Jest problem jest rozwiazanie, nie wiem kto(i chyba nie chce wiedziec ) wsadzil takie cudo w dolot Po usunięciu pamiątki z imprezy zastąpieniu jej kawałkiem gumowej rurki silnik pracuje równiutko na luzie.
Kilka fotek stanu obecnego:
Jutro Sunny wjeżdża na warsztat na poważnie, początkowo plan był taki żeby pod maskę włożyć silnik z almery, ale iż obecna jednostka wykazuje checi do życia w pierwszej kolejnosci z silnika wyleci wal i zostanie pomierzony.
Jezeli wyda na pierwszy szlif, silnik zostanie wyremontowany, jak nie wtedy będziemy SWAP'owac
Z dodatkowych rzeczy do zrobienia pozostaje przycinający się szyber, poduszki silnika i trzeba się bliżej przyjrzeć zawieszeniu bo coś popukuje.
Na początek chyba tyle zobaczymy co wyjdzie w praniu
Wiec tak jak opisywał poprzedni "owner" autko to:
MODEL:
Nissan Sunny N14 Gti
POJEMNOŚĆ:
2000 CM
ROK:
1992
MOC I NM:
146 KM
186 NM
Samochód kopiłem chyba trochę z nudów z racji tego iż almera stoi i czeka na lepsze dni postanowiłem zaopiekować się tym egzemplarzem na jakiś czas
kilka fotek na początek:
zaraz po zakupie i dotarciu do warszawy o dziwo dojechal bez wiekszych problemow 80km/h i panewki prawie nie było słychać.
Sunny mial troche wad nie liczac oczywiscie stukajacej panewy na pierwszy ogien wyleciala galka (moze ktos chetny? )
"Piękne niebieskie cudo" zostało zastąpione seryjna która na szczęście znajdowała się w schowku, kolejnym etapem było uruchomienie lusterek elektrycznych które nie działały.
Przyszła pora na silnik czyli to z czym autko ma problem.
Silnik nie trzymał obrotów na biegu jałowym 500rpm albo od razu gasł.
Jest problem jest rozwiazanie, nie wiem kto(i chyba nie chce wiedziec ) wsadzil takie cudo w dolot Po usunięciu pamiątki z imprezy zastąpieniu jej kawałkiem gumowej rurki silnik pracuje równiutko na luzie.
Kilka fotek stanu obecnego:
Jutro Sunny wjeżdża na warsztat na poważnie, początkowo plan był taki żeby pod maskę włożyć silnik z almery, ale iż obecna jednostka wykazuje checi do życia w pierwszej kolejnosci z silnika wyleci wal i zostanie pomierzony.
Jezeli wyda na pierwszy szlif, silnik zostanie wyremontowany, jak nie wtedy będziemy SWAP'owac
Z dodatkowych rzeczy do zrobienia pozostaje przycinający się szyber, poduszki silnika i trzeba się bliżej przyjrzeć zawieszeniu bo coś popukuje.
Na początek chyba tyle zobaczymy co wyjdzie w praniu
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 15:24 przez Osa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Hehe widzę że dopadło CIę to samo co mnie, czerpiesz przyjemność z dawania nowego życia maszyną które były na umarciu
Powodzenia przywróceniu do świetności coraz to rzadziej spotykanej na drogach N14 GTi
Ps. Blachę ma bardzo przyzwoitą ta maszyna ale cholernie brakuje jej ozdobnych wykończeń na błotnikach - ramek spotykanych tylko w odmianach GTi...
Powodzenia przywróceniu do świetności coraz to rzadziej spotykanej na drogach N14 GTi
Ps. Blachę ma bardzo przyzwoitą ta maszyna ale cholernie brakuje jej ozdobnych wykończeń na błotnikach - ramek spotykanych tylko w odmianach GTi...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Andrzejek_21
- aktywny forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 2011-01-18, 20:48
- Lokalizacja: Warszawa - SM
jakoś tak mnie wzięło trocheCoobcio pisze:Hehe widzę że dopadło CIę to samo co mnie, czerpiesz przyjemność z dawania nowego życia maszyną które były na umarciu
Powodzenia przywróceniu do świetności coraz to rzadziej spotykanej na drogach N14 GTi
Ps. Blachę ma bardzo przyzwoitą ta maszyna ale cholernie brakuje jej ozdobnych wykończeń na błotnikach - ramek spotykanych tylko w odmianach GTi...
co do blachy rzeczywiście buda w stanie przyjemnym jest natomiast w kwestii nakładek ze 2 znajdę ale 4 już raczej nie
Tutaj chyba tak różowo nie będzie.bonzo pisze: Swoja droga moze sie okazać ze wymienisz panewke i auto będzie śmigać
dziś zleciały obie miski i tak to wyglada
niby wszystko ladnie ale...
...na jednym widać ślady zużycia
i oczywiście przyczyna podrapanego walu
teraz sam już nie wiem czy oddawać wal do szlifu czy może jednak przekładka silnika
myślałeś myślałeś ale do innej budyDodo pisze:Osa, dobrze że autko trafiło w dobre ręce i myślę że jeszcze polata a myślałeś nad VVL-em zamiast zwykłego SR20
co do zrycia walu zarysowania widać ale pod palcem niewyczuwalne nie jest to jakiś dramat w porównaniu do panewkibodek pisze:Jak wał pod palcem zryty to tylko szlif lub wymiana. Teraz to już nie ma co rzeźbić tylko przekładać silnik. Takie moje zdanie.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Panewki nie obróciło to nie ma tragedi...
Koledze w Saabie na dojazd do angli gorszy stan wału i panewek szło odratować tak na dojazd...
Na szlif spokojnie się nada, jak panewka nie obrócona to korbowód nie ucierpiał
Koledze w Saabie na dojazd do angli gorszy stan wału i panewek szło odratować tak na dojazd...
Na szlif spokojnie się nada, jak panewka nie obrócona to korbowód nie ucierpiał
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Wał nominał z Sunnego GTi? Towar dość deficytowy i kosztuje mniej więcej tyle co cały silnik.
Wsadzaj silnik z Almery. W końcu pozbędziesz się tego dychawicznego DE i będzie okazja do załadowania jedynej słusznej drogi czyli VE
Wsadzaj silnik z Almery. W końcu pozbędziesz się tego dychawicznego DE i będzie okazja do załadowania jedynej słusznej drogi czyli VE
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Chodzi o to, że sobie Osa przełoży silnik ze swojej Almery, którą i tak w zimę nie jeździ i w ten sposób i Almera i Sunny dostaną coś konkretnego.
Zresztą niech się Rafał wypowie.
Zresztą niech się Rafał wypowie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
bullitt pisze:Chyba nie wygląda ten wał aż tak źle, może jest do uratowania jeszcze. Osa a co się z almerą dzieje że czeka na lepsze czasy?
Pierwotny zamysł był własnie taki gdyż czytając watek na forum o tym samochodzie wynikało iż silnik nie ma kompresji, ale jest i to całkiem ładna bo 13 na każdym garze.bodek pisze:Chodzi o to, że sobie Osa przełoży silnik ze swojej Almery, którą i tak w zimę nie jeździ i w ten sposób i Almera i Sunny dostaną coś konkretnego.
Zresztą niech się Rafał wypowie.
Byly takie podejrzenia że to buda od 1,6 sr ale z nr nadwozia wynika że to ori gti wiec nie ma lipySiwoL pisze:Tak się cały czas zastanawiam to ori GTI? czy swap bo srodek wskazuje na wersje 1.6 SR??
Tak btw fajnie że ktoś się podjoł ratowania furki:)) Prezentuje się ładnie
Dzisiaj z wozu wypadnie wal i zostanie pomierzony mam nadzieje ze do końca tyg auto zostanie poskładane czy to na nowych gratach czy z nowym silnikiem
Rozpórka chyba z p11.KTR pisze:auto wyglada na zadbane ciekawy jestem co tam wymodzisz, czy to nie przypadkiem rozpórka z P11??
Plan jest taki żeby przywrócić go do życia, dziś niestety nie udało się wyciągnąć wału sunny stawiał opór zaciekle, ale jutro już nie ma litości od samego rana biorę się za niego.
Wyleciała skrzynia i silnik lekko opadł, sprzęgło okazało się nad wyraz zdrowe wiec nie będę wymieniał.
Postanowiłem że wnętrze tez przywrócimy z gti nie wiem tylko czy znajdę boczki od kierowcy i pasażera bo tak wszystko mam.
- Kruczek
- wiem o czym pisze
- Posty: 83
- Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Poprzedni właściciel rozbierał silnik i wymianę było wszystko odpowiedzialne za puszczanie bąków jak to określił dlatego silikonu od diabłabonzo pisze:silnik ryty nie wiadomo co było grzebane
Niestety ale brutalna prawda jednak tragedii nie ma jak jeszcze nie obróciło panewybodek pisze:Jak wał pod palcem zryty to tylko szlif lub wymiana.
Pomierzyć i wtedy wiadomo czy na pierwszy szlif wyda czy nie
Pomiary manometrem na ciepłym silniku wskazywały za małoOsa pisze:Pierwotny zamysł był własnie taki gdyż czytając watek na forum o tym samochodzie wynikało iż silnik nie ma kompresji, ale jest i to całkiem ładna bo 13 na każdym garze.
Zmieniane przez poprzedniego właściciela który rozbierał silnikOsa pisze:sprzęgło okazało się nad wyraz zdrowe wiec nie będę wymieniał.
Ciekawy jestem co wyjdzie po pomiarach
Pozdrawiam wszystkich.Paweł
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ciśnienie na garach u mnie było mierzone na rozgrzanym silniku wychodziło w granicach 13 +/-0,2 po modzie rozrządu pewno przekroczy 14
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Zaraz się okaże, że poprzedni właściciel miał zły manometr i zacznie żałować sprzedaży
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Wał dziś z samego rana wyleciał został odwieziony do auto szlifu, po pomiarach wyszło ze równiutki tylko na tej jednej korbie lekko porysowany.
Pan powiedział ze spokojnie można szlifować wiec został... jutro do odbioru.
Panewki tez już zamówione wiec można będzie jutro już zacząć składać silnik, przy okazji trzeba będzie wykonać mod rozrządu coby trochę kucy przybyło
Pan powiedział ze spokojnie można szlifować wiec został... jutro do odbioru.
Panewki tez już zamówione wiec można będzie jutro już zacząć składać silnik, przy okazji trzeba będzie wykonać mod rozrządu coby trochę kucy przybyło
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No i pięknie, ciekawe na tym porysowanym miejscu czy na tyle było zmęczone że wymagało szlifu czy nie wystarczyła np. sama polerka
Hehe już się odzwyczaiłem o widoku takiego maleńkiego wału korbowego, Saabowy to przy nim jakby z ciężarówki albo małego okrętu był
Hehe już się odzwyczaiłem o widoku takiego maleńkiego wału korbowego, Saabowy to przy nim jakby z ciężarówki albo małego okrętu był
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Kruczek
- wiem o czym pisze
- Posty: 83
- Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
No to tylko się cieszyć CoobcioCoobcio pisze:Ciśnienie na garach u mnie było mierzone na rozgrzanym silniku wychodziło w granicach 13 +/-0,2
Z tego co wiem to nie chodzi tutaj o toPawel18PL pisze:Zaraz się okaże, że poprzedni właściciel miał zły manometr i zacznie żałować sprzedaży
Nie chcę się wypowiadać za kogoś
Ostatnio zmieniony 2011-11-10, 00:50 przez Kruczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam wszystkich.Paweł
Pan stwierdził ze pewnie by wystarczyła ale dla świętego spokoju poszedł szlifCoobcio pisze:No i pięknie, ciekawe na tym porysowanym miejscu czy na tyle było zmęczone że wymagało szlifu czy nie wystarczyła np. sama polerka
Hehe już się odzwyczaiłem o widoku takiego maleńkiego wału korbowego, Saabowy to przy nim jakby z ciężarówki albo małego okrętu był
Wał juz odebrany gotowy do montażu, panewy tez już są jedyne słuszne
i znalazłem tez uszczelniacze ori, pozostałości po ostatnich zakupach w usa
Jestem raczej pewien ze dziś sunny jeszcze nie odpali ale może jutro się uda.