Strona 1 z 5

[Sunny] Nissan Sunny GTI by Ammaimon

: 2011-10-23, 12:31
autor: ammaimon
Witam,

Z racji tego, iż mój samochód znów zaczął jeździć, postanowiłem opisać go tutaj na forum. Projekt już wcześniej był opisany na innych stronach, ale tutaj jeszcze nie.

Model:
- Sunny GTI N14 3d, rocznik 1993,

Silnik:
- SR20DE 143KM seria,

Mechanika:
- lekko ruszona głowica po poprzednim właścicielu (wypolerowane kanały i nieszczelny zawór po stronie ssącej),
- wałki CatCams 272/263 ustawione po bożemu :) ,
- regulowane kółka rozrządu,
- rocker arm stoppery Greddy,
- twardsze sprężynki zaworowe Tomei,
- talerzyki tytanowe Brian Crower,

Układ wydechowy:
- kolektor 4-2-1 SSAC owinięty bandażem wraz z dwururką,
- wydech 2,5" przelotowy na 2 tłumikach,

Układ dolotowy:
- stożek Apexi Power Intake,
- zmodyfikowana przepływka (duża obudowa + wkład z 1.9 TDI),
- gruby dolot z nierdzewki,
- przepustnica 70mm z Alfy Romeo
- kolektor ssący po portingu,
- uszczelka termoizolacyjna Ferriday Engineering pomiędzy kolektorem, a głowicą,

Układ paliwowy:
- regulator ciśnienia paliwa F1-Z,
- pompa paliwa z 200sx S14,

Elektronika:
- Ecumaster DET3,
- strojenie Colin i voj2s,

Napęd:
- skrzynia seria,
- sprzęgło Sachs,
- szpery brak :(

Inne:
- lekkie koła pasowe Unorthodox Racing,

Body:
- seria GTI,
- zderzak przód z normalnego Sunny,
- maska z laminatu - replika GTI-R,

Wnętrze:
- 2 kubły Mirco (S1 i S3)
- pasy 4pkt Jacky z homologacją,
- wypatroszony tył,
- rollbar + wzmocnienia boczne,
- tapicerka z przodu seria,
- zegary Swoosh: temp. oleju, ciśnienie oleju, EGT,
- kierownica zamszowa RRS (podróbka OMP :P ),
- akumulator w bagażniku, za tylną osią,

Zawieszenie:
- sprężyny H&R -30mm,
- amortyzatory KYB Excel-G,
- rozpórka przód Sparco,
- komplet poliuretanów Energy Suspension,
- negatyw z przodu -1,5st,

Hamulce:
- przewody w stalowym oplocie,
- tarcze Brembo,
- klocki Ferrodo Premier,

Koła:
- felgi Platin 15"
- opony Toyo Proxes T1R 195/50/R15

Moc po modyfikacjach: 197.0KM / 213Nm


Wykres:

Obrazek

Filmy z ostatniej hamowni:

Sunny hamownia 1
Sunny hamownia 2

Poglądowa fotka:

Obrazek

Większość prac została wykonana w firmie DoubleB w Krakowie. Duże podziękowania dla Wojtka, Colina i Pawła, bo bez nich auto by tak nie śmigało...

Pozdrawiam
J.

: 2011-10-23, 13:34
autor: Ali-En
Wynik bardzo imponujący! W sumie samych modyfikacji nie jest jakoś nadzwyczaj dużo a przysrost 1/3 mocy seryjnej to sporo.

: 2011-10-23, 14:07
autor: pawelas
fajny wynik. dużo było problemów z motorownią?

: 2011-10-23, 14:08
autor: Pawel18PL
Fajnie, że i bez zmiennej fazy można ładne wyniki wyciągać z SR`a :) Gratuluje. Mam pytanko jak jeździ Ci się na tych amorkach KYB??

: 2011-10-23, 15:23
autor: ammaimon
Dzięki, przyznam szczerze, że tez jestem zadowolony z tego co wyszło. Myślę, że gdyby nie ten nieszczęsny zawór to może byłaby dwójka z przodu ;) Obecnie nie opłaca mi się tego naprawiać, bo w zimie silnik idzie do rozebrania pod grubsze mody i m.in. będzie obrabiana porządnie głowica...
Problemów jako takich nie miałem i silnik znosi dodatkowe konie bardzo dzielnie. Jedyne z czym się borykam to spalanie stukowe, ale jest ono też efektem nieszczelnej głowicy. Zapłon przez to jest ustawiony bardzo lajtowo ;)
Obecny setup zawiasu daje całkiem miły kompromis pomiędzy dobrym prowadzeniem, a komfortem jazdy, ale czasami w zakrętach czuć, że auto zbyt łatwo wyjeżdża przodem, albo za bardzo się przechyla. Poza tym przy szybkim skręcie w stylu "testu łosia" czuć, że przednie koła od razu reagują na skręt kierownicą, a tył dopiero z niewielkim opóźnieniem, tak jakby był przegubowy :P Nie mam pojęcia z czego bierze się taki efekt.
Muszę zacząć też szukać jakiejś szpery, albo skrzyni SR16VE ze szperą, bo przy poprzednim setupie (187KM) już jeździło się gorzej :/

Pozdr

: 2011-10-23, 15:43
autor: Shadows
Fajne Sunny widze ze kolega z Krk moze kiedys jakis spot Nismo ;-) Pzdr

: 2011-10-23, 15:50
autor: xtomek
Najmocniejszy, niedoładowany DE :-D Gratulacje. Z lekką budą może sporo zwojować.
Pozdro od rudej.

: 2011-10-23, 18:38
autor: PumaRST
No fajnie ze opisałeś auto.

Moc piekna, powiedz mi z której alfy ta przepustnica i czy dużo był problemow z jej montażem??

: 2011-10-23, 19:28
autor: lukasz84
Dobry wynik ale czekamy jak zawsze na więcej :) i witamy w naszym skromnym gronie,.mocnych przednio napędowych nissanów:)Chyba kiedyś mieliśmy okazje wymienic pare zdań na gg o poliuretanach i laminatach :) ,... szacuneczek dla kolegi z krakowa ;)

: 2011-10-23, 20:21
autor: ammaimon
PumaRST, Przepustnica jest z jakiejś Alfy V6, jutro Ci dam znać z czego dokładnie :) Możliwe, że została jeszcze jedna taka jak coś. Dużo problemów nie było, ale wymagała rzeźby lekkiej jeśli chodzi o flansze do kolektora ssącego i zamontowanie do niej seryjnego TPSa z Nissana.
lukasz84, dziękuję dziękuję :) Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli to na przyszły sezon setup będzie dużo grubszy i ciągle N/A 8-)
Na ten sezon modyfikacje są zakończone. Została tylko kosmetyka typu wymiana czujnika ciśnienia oleju do zegara, czy zamontowanie dużego wentylatora od SPALa ;-)
No i muszę szukać skrzyni/szpery :-/

Pozdro

: 2011-10-23, 20:47
autor: Limon
xtomek pisze:Najmocniejszy, niedoładowany DE :-D
Niestety jesteś w błędzie tomku... Nie bedziemy sie tutaj licytować.

Troszke nie rozumiem jak to nieszczelny zawór ssacy ? Raczej nie powinno być w ogóle ciśnienia na tym garze ?

Projekt bardzo fajny, maska z gti-r ? to laminat ? Macie jakieś formy do tej maski ?

: 2011-10-23, 21:23
autor: xtomek
Niestety jesteś w błędzie tomku... Nie bedziemy sie tutaj licytować.
Proszę o podpowiedź ;-) może coś przegapiłem :-P

.............................................................................
Sunny N14 GTI by Ammaimon - 197.0KM, 213Nm
Sunny N14 GTi „Bandit” by Coocio – 193KM, 208Nm

: 2011-10-23, 21:41
autor: Limon
zapomniałes o sunnym kiviego który swojego czasu wypluł 211 koni

: 2011-10-23, 22:13
autor: ammaimon
Z tego co przeglądałem projekt Kiviego to było dokładnie 209,8KM :) Spoko mnie nie zależy wyjątkowo na super najmocniejszym SR20DE, ale patrząc na listę modyfikacji w tamtym aucie i u mnie, może uda się przez zimę coś powalczyć jeszcze ;-)
Maska z GTI-R to laminat jednostronny - formę do tej maski ma Jacek Lesiak w Warszawie.
Ciśnienie jest i zbyt dużych różnic między cylindrami nie ma. Co do zaworu to na drugim garze zawsze wychodzi ciemniejsza świeca niż na 3 pozostałych. Po ściągnięciu kolektora ssącego do portingu okazało się, że jeden zawór na 2 garze ma na sobie brązowy nagar i tak samo wyglądał też początek kanału drugiego cylindra w kolektorze ssącym. Może nieszczelność zaworu pojawia się dopiero przy wyższych obrotach, szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia, ale coś musi tam być nie tak. Z drugiej strony wyjaśniałoby to łatwo pojawiające się spalanie stukowe, bo u mnie nie można pokręcić zapłonem "z łapy", albo rozwiercić fasolek w aparacie, żeby dowalić mu więcej :P

Pozdr

: 2011-10-23, 22:26
autor: zuru82
Bardzo fajny projekt :) Szacunek za włożoną pracę i wyniki :cool:

: 2011-10-26, 07:43
autor: ammaimon
Seryjna lotka z gti jest przykręcona i przyklejona, czy tylko przyklejona? :-) bo przymierzam się do kupna lotki gti-r.

Pozdro

: 2011-10-26, 07:55
autor: Ali-En
Jest przykręcona na 3 śruby. Do lotki z GTI-R będziesz musiał jeszcze dwie dziury na śruby zrobić.

: 2011-10-26, 14:50
autor: ammaimon
Ok, dzięki za info! :)

Pozdr

: 2011-10-26, 18:15
autor: Coobcio
Super wynik gratuluje :)
Całe Auto Fajne, zrobi się cieplej to trzeba wybrać się w parę sunniaków na tor i poupalać razem i frekwencją doruwnać Hondziarzą :)

Ps. na problemy ze stukiem pomagają zimniejsze świece oraz mniejsze przerwy na nich np. BKR7EY i przerwa 0,6mm...
Pss. głowica seryjna czy już coś liźnięta ??

Jakbyś chciał to mam na stanie komplet tłoków z 300ZX N/A nowe firmy NRP - pasują pnp pojemność rośnie do 2048ccm a stopień sprężanai do 11:1

: 2011-10-27, 07:14
autor: PumaRST
Coobcio pisze: zrobi się cieplej to trzeba wybrać się w parę sunniaków na tor i poupalać razem i frekwencją doruwnać Hondziarzą :)
a ty znowu zapominasz o Almerach ;-)

Sorry za OT

: 2011-10-27, 12:12
autor: ammaimon
Coobcio, dzięki :) może w przyszłym roku w końcu wybiorę się a jakąś pojeżdżawkę :)
Głowica ma tylko wypolerowane kanały po poprzednim właścicielu, no i ten jeden zawór na ssącym się coś nie domyka... Poza tym seria i zawory też.

I jeszcze filmik jak teraz drze się dolot :D

Sunny przejazd

Pozdro

: 2011-10-27, 14:41
autor: SnepooN
pięknie śpiewa :mrgreen: wynik naprawde bardzo przyjemny , mierzyłeś jakie to czasy kręci ??

: 2011-10-27, 15:54
autor: Adams
Auto idealnie udowadnia że VE nie jest jedyną drogą do mocnego nissanowskiego dwulitrowego NA. Bardzo ciekawi mnie co wypluje hamownia po obróbce głowicy! Zawory będą nadwymiarowe czy w tym przypadku nie jest to wskazany mod?

: 2011-10-27, 17:11
autor: MRC
gratuluje wyniku cyferki robią wrażenie tylko dotknąć a będzie dwójka z przodu :) tak z ciekawości jaki jest koszt takich wałeczków ? pod nie konieczne są mocniejsze sprężynki + talerzyki ? i jak jest z wolnymi obrotami na nich ?

: 2011-10-27, 17:27
autor: xtomek
i jak jest z wolnymi obrotami na nich ?
No właśnie, też jestem ciekaw, bo wahania w moim VE doprowadzają mnie do ..... :->
Znowu się pogorszyło. Nawet Coobcio sobie z tym nie radzi :-o

: 2011-10-27, 20:04
autor: ammaimon
Dzięki wszystkim za słowa uznania! :D
Czasów nie mierzyłem póki co, ale może przed końcem sezonu uda mi się przejechać z jakimś g-techem chociaż, żeby zobaczyć ile się zmieniło w stosunku do poprzedniego setup'u.
Zawory raczej zostaną seryjne (możliwe, że będą tylko odchudzone) - modyfikacja jest wskazana, ale nie wiem czy finansowo to ogarnę :P W głowicy jest sporo do wybrania, więc na pewno parę ukrytych KM tam jest.
Wałki to koszt ok. 1600zł. Przy przesuniętej odcince do 8200rpm sprężynki i talerzyki są wskazane, bo na seryjnych powyżej 7000rpm zaczyna występować valve float. Na wolnych auto chodzi trochę jak drag na metanolu, ale jak patrzyłem po necie to jest to norma przy tych wałeczkach :) Wolne obroty trzyma słabo, ale przy odpowiedniej gimnastyce da się ustawić tak, żeby auto było bezpieczne do jeżdżenia po mieście, także nie narzekam. Obecnie trochę przygasa na zimnym silniku, ale po wymianie przepustnicy jeszcze nie udało mi się usiąść nad tym spokojnie i ustawić je zgodnie ze sztuką :P Filmik z wolnych mogę wrzucić przy okazji, dla zainteresowanych.

Pozdr

P.S. Przepustnica jest ze starej Alfy Romeo GTV6. Mam jeszcze jedną na stanie jak coś ;)

: 2011-10-27, 20:24
autor: PumaRST
ammaimon pisze: P.S. Przepustnica jest ze starej Alfy Romeo GTV6. Mam jeszcze jedną na stanie jak coś ;)
a mozesz zrobić foto na kolektorze i jesli masz jakieś z prac które trzeba było zrobić żeby ją zaadoptować też bym poprosił. generalnie chodzi mi o zakres dokładnych przeróbek potrzebnych do jej montażu

: 2011-10-28, 11:05
autor: ammaimon
Fotki porobię i auta, i dolotu, żeby było w miarę aktualnie, ale póki co jestem chory :/

Pozdro

: 2012-04-17, 09:57
autor: Shadows
Odkopie Ci temat pewnie cos tam dłubiesz przy Nismo a tu nic...na spotach tez cisza :-P

: 2012-04-17, 11:17
autor: killer2000
mam małe pytanko na tych wałkach co masz to jak Ci silnik chodzi na biegu jałowym i czy te sprężynki zaworowe i talerzyki to konieczność