Strona 1 z 3
[ Patrol] azorka paTROL
: 2011-10-21, 15:14
autor: azorek
Po kapitulacji pick-upa i zarażeniu się od bonza patrolem, a było to 3 lata temu......kupiłem go
Przez ten czas wiele przeszedł, wiele ton przewiózł, a ostatnio zawiózł bezawaryjnie i niezwykle komfortowo w Bieszczady i po nich powoził.
Model GR Y60
Rok 1994
Wyposażenie:
- elektryczne 4 szyby i lusterka,
- klimatyzacja

- diff lock,
- centralny zamek.
Kilka standardowych modyfikacji:
- lift 2" przód sprężyny OME i seryjne amortyzatory
tył podkładki poliuretanowe pod sprężyny i amortyzatory +2"
- wymiana tulei na poliuretany,
- poszerzenie nadkoli,
- felgi 15 ET -25
na razie tyle. w planach zmiana opon na 33x12,5 " mam nadzieję jeszcze przed zimą.
Może snorkel
Tak wyglądał na początku
Tak wyglądał na zlocie
Na teraz tyle


: 2011-10-21, 15:36
autor: bonzo
Tak tak ja Cie zaraziłem Patrolem a Ty mnie namówiłeś na longa

: 2011-10-21, 20:17
autor: Dodo
Ja napisze krótko będzie za czym kulig zrobić

: 2011-10-21, 21:56
autor: bonzo
jak będzie śniegu po pas to na dwa pojedziemy

: 2011-10-22, 07:35
autor: azorek
Koniecznie kulig, a po nim ognisko

: 2011-10-22, 08:29
autor: lesiu5251
no patrolek fajny:)
: 2011-10-22, 11:44
autor: Szymeq
Nie taki prach straszny jak go pomalują

: 2011-10-26, 10:55
autor: azorek
Szymeq pisze:Nie taki prach straszny jak go pomalują

Właśnie malujemy tylne drzwi. Musiałem kupić inne, te które były pękły na słupku i nie było do czego spawać.
W czwartek musiałem wymienić żarówke po lewej stronie, a że dojście kiepskie, to wymontowałem obudowę filtra powietrza i tak jakoś wyszło że w jej miejsce wstawiłem obudowę od 300zx-a Z31

Teraz dojście do żarówki mam idealne, no i wlot powietrza jest prosto w błotnik, więc montaż snorkla będzie bezproblemowy.
Przy okazji stała się ciekawa rzecz, po zamontowaniu filtra i obudowy od Z31.... Patrol zupełnie przestał kopcić na czarno. Wcześniej było to moją udręką, nawet wymiana końcówek wtryskiwaczy nie pomogła. A tu proszę, fajna niespodzianka.

: 2011-10-26, 11:26
autor: bonzo
Trzeba było filtr zmienić a nie wtryski
teraz gablota na pewno będzie lepiej śmigać
: 2011-10-27, 09:55
autor: azorek
bonzo pisze:teraz gablota na pewno będzie lepiej śmigać
Pewnie bedzie szybszy gdzieś o jakieś, około, ze .. 2 km/h
Odebrałem zawiasy od tokarza, są wstawione nowe trzpienie z nierdzewki tulejki z jakiegoś spieku. Luzów nie wykryłem, więc pewnie będzie ok

: 2011-11-07, 19:06
autor: DubSon
azorek pisze:Może snorkel

: 2011-11-08, 08:51
autor: azorek
Jako że obudowa filtra właziła w nadkole i ryzyko zassania wody z byle jakiej kałuży wzrosło, zamontowałem snorkel.

Dołączony szablon okazał się mało pomocny, rozharatałem pół błotnika i zamontowałem po swojemu. Oczywiście wszystkie otwory zabezpieczyłem farbą antykorozyjną i jest profi
Snorkel działa, po zamknięciu wlotu powietrza, silnik gaśnie.
: 2011-11-08, 21:20
autor: bonzo
Dobrze że Ci błotnika starczyło na te haratanie

: 2011-11-08, 21:44
autor: jaca V6
azorek pisze:Dołączony szablon okazał się mało pomocny
Nie wiem na podstawie czego oni te wzorniki rysują

u mnie tez nie pasował

: 2011-11-30, 14:23
autor: azorek
Dałem tylny zderzak do piaskowania i malowania proszkowego. W tym czasie postanowiłem wyczyścić i zabezpieczyć antykorozyjnie tył ramy, rama okazała się całkiem ok, ale podczas skrobania pojechałem po nadkolu tylnym i ....się zdziwiłem. Po zeskrobaniu konserwacji powstały dziury wielkości pięści.
Wnętrze już wybebeszyłem i Zdzisław, władca migomatu już spawa.
Ja znowu na kilka dni przesiadam się do trabanta

: 2011-11-30, 15:25
autor: DubSon
azorek pisze:Po zeskrobaniu konserwacji powstały dziury wielkości pięści.
Potwiedzam

azorek pisze:Zdzisław, władca migomatu

grunt, że robi to dobrze.
: 2011-11-30, 18:17
autor: Szymeq
Dobrze miec takiego "Zdzisiomata " pod ręką

: 2011-12-07, 16:59
autor: bonzo
azorek pisze: Po zeskrobaniu konserwacji powstały dziury wielkości pięści.
u mnie pewnie będzie to samo

mam strach cokolwiek ruszać

: 2011-12-07, 17:39
autor: azorek
bonzo pisze: mam strach cokolwiek ruszać

Powiadam Ci niewiedza jest błogosławieństwem

: 2012-11-09, 13:07
autor: DubSon
Co tam się działo ciekawego w paTROLu ostatnio?

: 2012-12-18, 19:00
autor: azorek
Dawno nie uaktualniałem opisu, a trochę się działo.
- opony zmieniłem jakoś wiosną na General Graber AT 33x12,5
- zamontowałem swiatło przeciwmgłowe w tylnym zderzaku,
- zalałem specyfik od Xado do skrzyni biegów,
- wymieniłem głośniki w drzwiach na wieksze
No i w wakacje patrol bezproblemowo i komfortowo zawiózł nas w Bieszczady
Na wiekszych oponach wyglada tak:
Rok temu, zimą miałem problem z wrzuceniem drugiego biegu na zimnej skrzyni. Po zastosowaniu rewitalizera od Xado problem wyraźnie się zmniejszył, ale nie zniknął.
: 2012-12-18, 20:44
autor: bonzo
Nie dodałeś ze próbowałeś usunąć wyciek oleju

: 2012-12-18, 21:03
autor: azorek
No tak. Z braku czasu pokusiło mnie by oddać patrola do warsztatu, aby usunęli delikatny wyciek oleju w okolicach turbo sprężarki. Dodam że turbo było wcześniej regenerowane i nadal gdzieś puszczał olej.
W warsztacie okazało sie że nie trzymały dwie śruby na kolektorze dolotowym. Rozebrali, wyczyścili, dali nowe uszczelki, poskładali. W drodze z warsztatu do domu auto szło jak złoto, turbina pieknie świszczała, ogólnie super.
W nocy musiałem wyjechać, jadąc przez las po " nierównej drodze

" turbina przestała działać. 1800 obr/min a za mna czarny dym.
okazało sie że jakać drobinka czegoś zablokowała turbinę. Warsztat wydłubał drobinke i patrol śmiga

: 2012-12-18, 22:10
autor: qbartx
?! i Ty zostawiles tak sprawe?!
Miedzy filtrem a turbina zadne "drobiny" nie znajduja sie same, zreszta jaka to "drobina", ze dala rade zablokowac chodzaca sprezarke?
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe z jaka predkoscia kreci sie turbo i jak wywaza sie wirniki.
Cos co ja zablokowalo musialo uszkodzic wirnik, nawet minimalnie. A wtedy sprezarka traci wywazenie i zuzywa sie w duzo szybszym tempie.
: 2012-12-19, 09:55
autor: azorek
Sprężarka była wyjęta i sprawdzona, nie było na niej żadnych uszkodzeń. Wpadło coś naprawdę maleńkiego, wygladało na jakąś zgorzel oderwaną gdzieś ze ścianki dolotu. Prawdopodobnie wpadło kiedy sprężarka nie pracowała, dlatego nic nie uszkodziło.
Nie ma co szukać problemu na siłę.
: 2012-12-19, 19:32
autor: qbartx
Twoje auto

: 2012-12-19, 19:49
autor: azorek
Czas zweryfikuje. Jak sie sprężarka rozleci, to wtedy będę się martwił.
Zrobiłem jeszcze mała modyfikację drążka kierowniczego.
Rok temu kupiłem nowy drążek kierowniczy Kager z końcówkami wspawanymi na stałe. Takie tylko występują i kosztują 500zł.
Końcówki wytrzymały rok.
Kupiłem inne końcówki, dałem tokarzowi. Wspawał gwinty wstawił kontry i mam drążek z wymiennymi końcówkami.

: 2012-12-19, 20:50
autor: Modzelitto
Oby wytrzymały w terenie. Swoją drogą jakieś dziwne założenie producenta- drążek ze stałymi końcówkami
Od jakiego modelu pasują te końcówki?
: 2012-12-20, 17:55
autor: azorek
Od jakiego modelu pasują te końcówki?
Od patrola y60,
http://www.iparts.pl/czesc/koncowka-dra ... 30896.html
W moim jednak takie nie występowały. Na drążku poprzecznym mam końcówki z gwintem zewnętrznym.
: 2012-12-20, 18:02
autor: qbartx
Nie sa tanie prawda?
Modzelitto, w kilku autach terenowych sa niewymienne koncowki, na czyms trzeba zarabiac
