Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Saisho no Projecto D by Arias

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-07-23, 14:29

to widocznie masz szczęście ;) ja wole osobiście zalać Valvoline i mieć czyste sumienie :) teraz mam motula zalanego ale będę właśnie zmieniał na "V" ,

wlatują inne tłoki ?
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-07-23, 14:40

Arias pisze:ulisses, co rozumiesz popraw ?? Są one 2cm za wtryskiwaczami benzyny i nie mam jak ich przenieść bez wymiany kolektora
http://img547.imageshack.us/img547/1159/pv01.jpg - tutaj wygląda jakby były wywiercone daleko w kolektorze i jeszcze pod wiatr...
Obrazek

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-23, 14:47

Są wiercone prostopadle do kanału i ok 2-3cm za wtryskiwaczami, jak nie zapomnę to zrobię zdjęcie. A jest jakiś wpływ jakbym zrobił je na wzór wtryskiwaczy benzynowych, tzn pod skosem "z powietrzem" ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-07-23, 15:03

Tutaj masz foto jak to powinno wyglądać. Im bliżej wtrysków benzynowych są wkrętki tym podanie gazu jest bardziej zbliżone do zasilania benzynowego. I jak już się otrząśniesz finansowo z dużego remontu zmień te valteki na coś ludzkiego (hana, barracuda) bo szkoda fajnego auta...
Obrazek

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2013-07-23, 22:27

Mam nadzieje ze z wlotu powietrza fo silnika w zderzaku sie wyleczyles?
A co do olejow to wg mnie to wszytsko dziala na zasadzie placebo.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-07-23, 22:37

ulisses pisze:Tutaj masz foto jak to powinno wyglądać. Im bliżej wtrysków benzynowych są wkrętki tym podanie gazu jest bardziej zbliżone do zasilania benzynowego. I jak już się otrząśniesz finansowo z dużego remontu zmień te valteki na coś ludzkiego (hana, barracuda) bo szkoda fajnego auta...
Tam chyba dopiero w 12-tym poście są foty dobrego montażu, chodzi mniej więcej o to (na zdj. Hany):
Obrazek

PS: nie szkoda silnika na olej 15W? Gęste to, zanim zacznie smarować po odpaleniu chwila minie...
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-24, 07:54

Boro1989, Nie narzekam, jeździłem na Motulu od nich i silnik wewnątrz wygląda ładnie :) Tłoki zostają, bo okazało się, że nie trzeba robić szlifu, plan był na doprężające z VG30DE, ale jak nie trzeba to na ten moment wolę zaoszczędzić 1000zł :]

DiLGT, Na pewno wyleczyłem się z miejsca na halogen :P coś wykminię i jakiś hydro shield by się zdał :P Może i placebo ale mleka też nie kupuje najtańszego :P

ulisses, Owszem wtryski już by dawno wpadły, ale ciągle jakieś wydatki, niekoniecznie z samochodem, wlecą prawdopodobnie Hany, bo niestety lepsze już mnie zabijają cenowo

wod2u, Wszystko super, ale to oznacza, że musiałbym sobie drugi kolektor złapać, bo tu już są dziury ;/
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-07-24, 08:16

Arias pisze:ulisses, Owszem wtryski już by dawno wpadły, ale ciągle jakieś wydatki, niekoniecznie z samochodem, wlecą prawdopodobnie Hany, bo niestety lepsze już mnie zabijają cenowo

wod2u, Wszystko super, ale to oznacza, że musiałbym sobie drugi kolektor złapać, bo tu już są dziury ;/
Barracudy do ok 40KM/gar też obrobią.

Co do kolektora to możesz stare dziury śrubami zakrecic (na klej), w tym linku co podałem masz przykład jak to zrobić.
Obrazek

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-24, 13:11

No dobrze zobaczę co się da z tym zrobić aby było dobrze, muszę listwe wtryskiwaczy włożyć, to zobaczę ile jest miejsca obok
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2013-07-24, 18:39

Pechowo a na spocie ostatnio jak nas zalewała to poruszaliśmy temat zaciągniecia wody. Przynajmiej dopieścisz silnik i będzie jeszcze lepiej niż przed awaria;)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-24, 18:44

No dokładnie, nie ma tego złego... trochę nieodpowiedni czas, bo w niedalekiej przyszłości, ba bardzo niedalekiej przychodzi na świat Arias Junior/ka, ale cóż lepiej teraz niż ledwo po narodzinach jak samochód potrzebny :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2013-07-25, 19:20

a powiedz jakie pierścionki kupiłeś i jaki koszt?? Bo się zastanawiam czy nie zrobić u siebie małego remontu??

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-25, 20:09

LPG zmodyfikowane, dysze wchodzą możliwie najbliżej benzynowych, jutro jak zrobie to dorzeucę foto, bo mi telefon padł ;/

Niedział, pierścienie Riken, koszt za nominał 86x86 1.2 1.2 2.5 180zł + przesyłka
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-07-25, 20:16

Arias uszczelniacze zaworowe też wymieniasz? Jak tak to jaki jest ich koszt.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-25, 20:24

Uszczelniacze też wymieniam, koszt 6zł sztuka Corteco, oczywiście wymieniam komplet
:) w naszych jest 16 takich samych w SR20DET są różne na ssący i wydechowy.

Dodatkowo ponownie dzięki uprzejmości kolegi Czajnika ]:-> kolektorek z P10GT/N14GTi rurowy, z dwururką i zastanawiam się co dalej. Co wykorzystać ze swojego, a co nowego, końcowy na pewno zostaje mój RAGE z wyjściem 100mm ]:-> Z tego co wiem z kolektora wychodzi 2,5", chcę go troszkę wyciszyć, także za dwururką chciałbym tłumik wstawić, tylko jaki i jaka średnica ile rury 2,25" i gdzie zwężka na 2" ?? przed belką zanim wydech zaczyna skręcać ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-07-25, 21:02

Arias pisze:jaka średnica ile rury 2,25" i gdzie zwężka na 2" ?? przed belką zanim wydech zaczyna skręcać ??
Jeśli z kolektora wychodzi 2,5" to daj zaraz za nim 2,25" i długi tłumik. Jak masz dwa kolanka później (bo masz, nie? ;> ), to za pierwszym, a przed drugim daj zwężenie na 2"
Tak ja sam bym robił wydech do SR20 N/A :))

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-25, 21:09

DubSon, No tak właśnie myślałem, żeby tłumik dać 2,25" przelot jak najdłuższy, wyjście 2,25" kawałek rury, kolanko, tylko nie wiedziałem co dalej. Obecnie na odcinku miedzy dwoma kolankami coś jest taka mała puszka, to jakiś tłumik, czy odważnik ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-07-25, 21:16

Arias pisze:mała puszka, to jakiś tłumik, czy odważnik
Nie mam pojęcia, ale pewnie niepotrzebne :D

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-25, 21:23

No tak tylko może to wykorzystam, z jednej strony rozwierce na 2,25, bo z drugiej zapene leci 2" bo chyba tyle ma fabryka w P11 GT ?
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-07-26, 06:22

zapodaj 2.5 ;) ja u siebie mam tyle i jest miodzio, do tego to jest zrobione na tłumikach RM i jest na prawdę cicho ;) środkowy RM końcowy ala Seria ale też RM :) i jest fajnie cicho :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-07-26, 08:15

Arias pisze:Dodatkowo ponownie dzięki uprzejmości kolegi Czajnika ]:-> kolektorek z P10GT/N14GTi rurowy, z dwururką i zastanawiam się co dalej. Co wykorzystać ze swojego, a co nowego, końcowy na pewno zostaje mój RAGE z wyjściem 100mm ]:-> Z tego co wiem z kolektora wychodzi 2,5", chcę go troszkę wyciszyć, także za dwururką chciałbym tłumik wstawić, tylko jaki i jaka średnica ile rury 2,25" i gdzie zwężka na 2" ?? przed belką zanim wydech zaczyna skręcać ??
Oryginalnie nie ma 2,5 cala, jest chyba 55mm (wymiar rury zbiorczej), tak na 90%. No chyba, że ten był przerabiany, a wtedy wszystko jest możliwe.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-07-26, 08:18

Boro1989, moim zdaniem bezsensem jest robienie 2,5" do wolnossaka :roll: Ale to gadka na odrębny temat. eOT :)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-07-26, 09:04

2.5 jest idealne do wolnossaka ;) bezsensem by było ładować się w 3" ;) i dokładnie koniec off :D

Szczerze , to trzeba by było się spotkać po zdejmować wydechy wpakować na jedno autko po robić pomiary i wtedy człowiek by wiedział co jest idealne a co nie ;) teraz to gdybanie jaka średnica itp , chcesz mieć cicho to ładuj środkowy chcesz mieć głosno? leć po całości przelotem ;)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-26, 09:42

po całości 2.5" niszczy moment, udowodnione wykresami na zagranicznych forach, generalnie do 200KM, zalecany jest kolektor z wyjściem 2,5" i stopniowe zwężanie do 2", tylko nie umiem znaleźć takiego "poradnika dla debili" gdzie co jak ma się zwężać, u mnie i tak będzie rozpręże nie w ostatnim tłumiku bo ma on wewnątrz spiralę od 2" do 4"



EDIT: Pomyłka z pierścieniami ;/ wysłali mi 80mm heh, 86mm cenowo NPR ok 300zł komplet
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-07-26, 09:55

Arias pisze:po całości 2.5" niszczy moment
Amen, do dupowozu nie warto robić po całości 2.5"

Ja żałuję, że zrobiłem 'jak wszyscy' 2" po całości do GA16... :roll:
Jeśli moje auto zacznie śmigać, to pojadę na hamownię.
Po czasie przerobię swój wydech pod to co mam w głowie i znów udam się na rolki, zobaczymy efekty :]

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-07-26, 10:10

Hehe, mam takie samo zdanie jak wy. Przy czym na swoim przykładzie wiem, że ważne jest jeszcze jak się zrobi zwężkę.
Ja mam u siebie kolektor 2.5, kat 2.5 za nim miałem tłumik przelot 55mm. Czyli było zejście 63 -> 55mm na rurze. Zmieniłem środkowy tłumik na taki, co ma wejście 63 a wyjście 55, też przelot, czyli zwężka zamiast na rurze jest realizowana w tłumiku. Poprawa momentu odczuwalna od razu, nawet mimo tego, że na wspawanie tłumika przyjechałem sam, a wyjechałem cięższym autem, z mechanikiem, bo go podwoziłem do domu. Na hamce, z niesprawną przepływką wyszło mi 191NM czyli coś jednak musi drzemać w tych węższych wydechach.
Zresztą, są na forum linki do kalkulatorów, wg których wydech 2.5 cala wystarczy na silnik o mocy do 250KM (jest to jakieś przybliżenie ale zawsze).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-26, 13:11

a środkowy dać tłumik przelot czy strumienice ?? wiem, że strumienica zamiast kata to chłam, ale mój końcowy w środku wygląda jak strumienica, ale o budowie tłumika przelotowego i przynajmniej daje fajny dzwięk, bo czy coś jeszcze to nie wiem :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-07-26, 13:21

Daj tłumik, strumienice olej ;)

Co do tych zwężeń w wydechach.
Swoje się już naczytałem i to nie tylko na PL forach.
W wolnossącym silniku potrzebne jest sprzężenie zwrotne, stosuje się je głównie przez tłumiki komorowe.
Jeśli jednak chcemy zyskać mocy, to robi się zwężane wydechy przelotowe coby zacieśniać układ aby robiło się ciśnienie. To jest taki mega skrót.
Był temat o tym, ale nikt oprócz czajnika i mnie nie chciał go kontynuować, a że mieliśmy bardzo zbliżone zdanie, to nie było już o czym dyskutować ;)

[ Dodano: 2013-07-26, 14:24 ]
Arias, będę miał na sprzedaż bardzo fajny końcowy przelot 2" RM8XXL, do sunnego wchodzi na styk (obcinałem końcówkę 6cm, nie widać cięcia).
Tłumik duży, sunny chodzi na nim naprawdę fajnie :))

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-26, 13:34

dzięki, ale końcowy zostaje RAGE :) środkowy w takim razie pójdzie dłuuuuga komora i tak :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-07-26, 13:48

Arias, masz może jakieś foto (może być podglądowe) tego tłumika Twojego? ;>

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”