Strona 1 z 1

[ 200SX] Jaszczur - Coobciowy tylnopęd 200SX S14

: 2011-08-04, 23:53
autor: Coobcio
Coś ostatnio bardziej popularne zrobiły się te 200SX u nas :)
Ja o swoim już zapomniałem, stał nieuruchamiany dobrze ponad rok, cierpiał bowiem na wyklepane tytanowe talerzyki zaworowe Brian Crower - w których pchełki regulacyjne latają sobie w te i nazad po 1mm...

No nic Auto po dłuższej przerwie zapaliło od cyknięcia, odrazu zalałem mu świeżą oliwę 10w60, zatankowałem do pełna V-powerem Racingiem 100 i pojechałem na obciążeniową hamownię do ECU-Performance w celu porządnego wystrojenia zieleniaka...

Poniżej wykresy co udało się uzyskać na jakim doładowaniu:

0,8 Bara:
Obrazek

1 oraz 1,15bara:
Obrazek

Dalsze zwiększanie boostu nie dodawało KM a jedynie Nm tak więc sobie odpuściłem bo szkoda mi męczyć Turbosprężarkę pracą poza jej optymalnym zakresem działania...

Konfiguracja auta w skrócie prezentuje się następująco:

Silnik - kute tłoki Wiseco - używki z Ebay... śruby w korbowodach ARP, śruby głowicy ARP, Uszczlka pod głowicą Ajusa, panewki korbowodowe z RB25 od gella hehe :), porting głowicy + skrocone prowadnice zaworowe + wycieniowane zawory + nieszczesne talerzyki tytanowe Brian Crower, TURBO TD05-18G firmy JaWereHause

Napęd - przeszedłem z Automatu na manual, lekkie koło zamachowe, sprzęgło EXEDY stage 1, koła z 350Z...

Podwozie - amorki regulowane KYB AGX, sprężyny Eibach - na nich auto z dojczlandi przywędrowało to jedyny tuning w nim był... Grube stabilizatory WhiteLine wraz z łącznikami, koła z 350Z

Jeśli chodzi o moc, to jeszcze siedzi wydech 76mm firmy OBX, do tego 76mm downpipe i chińska noga także średnicy 76mm, do tego dochodzi Duży centralny Intercooler wraz z pełnym orurowaniem firmy Apexi a całość uzupełnia 76mm dolot do turbiny zakończony gąbkowym filtrem powietrza HKS

Auto wystroiłem sobie na ECU Masterze DET II z wbudowanym map sensorem a za doładowanie odpowiada elektroniczny kontroler GREDDY Profec B Spec II.

Przy doładowaniu 1,2bara na ulicy kręci w granicach 5 sek do setki, 100-200km/h w dwie osoby udało się wykręcić w czasie 11,42sek (Race Logickiem pomiar był robiony), a na ćwiartkę najlepiej co się udało zrobić to 13,19sek...

Auto cieszy, troszkę stawia bokiem ale muszę się o nie zatroszczyć, przede wszytkim to chce ogarnąć poliuretan w zawiasie i tylnym wózku, do tego chciałbym jakieś męskie hamulce a mocy starczy chyba... :P ??

Troszkę Fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Filmik z akcji FWD SAAB POWER TEAM VS RWD JASZCZUR:
http://www.youtube.com/watch?v=YQll0Baw ... r_embedded

: 2011-08-05, 00:26
autor: homik123456
Ty to ciagle inne auto masz.
Wsumie to ile ich masz bo ciezko jakos sie doliczyc??:-)
Ogolnie oczywiscie fajne autko:-)

: 2011-08-05, 08:14
autor: TomyDDC
No i nareszcie Jaszczur ruszył. Trochę wpadnie elementów od DDC Performance pod maskę i będzie zacnie :D

: 2011-08-05, 09:19
autor: Coobcio
Oj wpadnie wpadnie, na początku bym chciałbym koniecznie ten Cooling Panel co zrobiłeś u Siebie :)

Oj dużo roboty mnie czeka przy jaszczurze jeszcze:
- łożyska w skrzyni biegów bym chciał wymienić
- wyważyć koło zamachowe wraz z dociskiem (zamach jakiś F1Z lekki mu wsadziłem)
- Tylny wózek wyjać wypiaskować wymalować, i wrzucić do niego poliuretan
- Sztywniejsze poduszki silnika zapodać
- Poliuretan do zawieszenia do tego całe zawieszenie wypiaskować i pomalować proszkowo
- Fotele jakieś ciekawsze wsadzić lub przerobić istniejące by miały lepsze trzymanie boczne...

No i można by tak w nieskończoność...
Ale najpierw klocki hamulcowe muszę z tyłu zmienić trafiły się w super promocyjnej cenie za stówkę EBC YELOW STAFF :)

A i jakiegoś czasu zakupiłem od Pumy kierwonicę z jego Alemry N15 - mam nadzieję że będzie idealnie pasować do S14, bo fabryczna to dramat, cienka i duża fuj... :D

: 2011-08-05, 11:36
autor: kuba90
I jak tam Coobciu , będzie można Cię zobaczyć jaszczurem w Ełku ??

: 2011-08-05, 12:34
autor: Szymeq
Widziałem jak go męczyłeś na hamowni :mrgreen: ale wynik zacny .

: 2011-08-14, 12:03
autor: Coobcio
Hamulce chciałbym w Jaszczurze poprawić tylne, które w ogóle w serii prawie nie działają...
Coś takiego na Ebay znalazłem:
http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-290mm- ... 2eb01e9a9d

Nie wiadomo od czego pochodzą same tarcze ??

: 2011-08-14, 12:12
autor: dylson
A moze tyl z maximy 278mm?

: 2011-08-14, 12:33
autor: Coobcio
coś większego bym chciał, miałem taką 280mm tarczę ale brakowało parę mm by wykonać adapter... takie 290mm myślę że by było idealne.
Maks grubość tarczy to 10mm i średnica jak największa :D

[ Dodano: 2011-08-16, 19:13 ]
Czas na aktualizację mocy po zmianie wałków na Brian Crower Stage 2 :D

0,8bara Seria Vs. BC Stage2:
Obrazek

1bar Seria Vs. BC Stage2:
Obrazek

1,15bara
Seria Vs BC Stage2, z tym że na BC ciut przy mocno wycofałem zapłon w okolicach 6000 (i dołek jest):
Obrazek

1,15bara Seria VS 1,26bara Brian Crower Stage2:
Obrazek

Auto cieszy coraz bardziej ale brakuje mu jeszcze tego Ciosu takiego...

: 2011-08-17, 06:30
autor: lukasz84
Fajny przyrost :D gratki , ale jeszcze potęncjał chyba jest na tej turbinie ??jakie wtryski siedzą w tym jaszczurze? ;-)

: 2011-08-17, 09:51
autor: TomyDDC
Bardzo fajne osiągi, mam nadzieję, że i u mnie niebawem podobnie będzie się zmieniała sytuacja.
Co do hamulców z Linka to te adaptery wyglądają na bardzo proste w wykonaniu. Możnaby pomysleć o takich. :D

: 2011-08-17, 09:55
autor: Coobcio
lukasz84 pisze:Fajny przyrost :D gratki , ale jeszcze potęncjał chyba jest na tej turbinie ??jakie wtryski siedzą w tym jaszczurze? ;-)
Potencjał już na 110% wykorzystany...
Na stronie prodecenta turbiny JaWereHause podają wydajnośc 350KM i tyle udało mi się ugrać na seryjnych wałkach, po zmianie na Brian Crowery jest prawei 380Km, zwiększanie doładowania generuje ekstra Nm w zakresie 4000-6500 ale mocy już nie...
Dlatego zastanawiam się nad czymś większym :D

PS. Właśnie cholera od czego są te tarcze 290mm - od murano może ??

A co do wtrysków to mam 550ccm DENSO, jeszcze spory zapas mają :D

: 2011-08-17, 10:16
autor: Limon
Coobcio tarcze przecież masz numer na opakowaniu brembo ;P jak nie to trzeba wysłać zapytanie do pana :mrgreen:

Moc już zacna ale raczej jeszcze nie wykorzystany setup silnikowy :mrgreen: Trzeba coś bardziej męskiego zapodać :-P

: 2011-08-17, 11:24
autor: lukasz84
Limon pisze:

Moc już zacna ale raczej jeszcze nie wykorzystany setup silnikowy :mrgreen: Trzeba coś bardziej męskiego zapodać :-P
tzn. TD06 20g :-) niedoczytałem i myslałem ze juz własnie takie siedzi tjurbo w sx-ie ,a wtryski was blokują :oops: 4XX pęknie napewno na 20g bedzie wymiatał :]

: 2011-08-17, 18:17
autor: Limon
Teraz coobcio chyba podejmuje td06-20g ;) obecnie jest td05-18g ;) z czasem cos czuje ze skończy sie na gt3076 ;P

: 2011-08-18, 09:07
autor: RysM
Gratuluje wyniku niech moja slicznota wyjedzie ze sprzegielkiem to bierzemy się do roboty :)

: 2011-08-18, 11:38
autor: Coobcio
Z miłą chęcią się twoją ślicznotę dopieści :)
Ps. W końcu zamówiłem TD06H-60-1 Coś ala GT3076 z tym że pod T25 flanszę, tak wiec walka o przełamanie 400KM trwa i to z grubym haczykiem :D

Więcej mocowo już nie wchodzę, ew. większe wtryski paliwa wlecą...
I czas się zabrać za całą resztę czyli wszechobecny poliuretan i jakieś lepiące kapcie na tył + detaling :)

: 2011-08-18, 13:50
autor: dylson

: 2011-08-19, 01:29
autor: Szymeq
Pochwal się co za aluminium powtykałeś w zawieszenie 8-) :mrgreen:

: 2011-08-22, 23:25
autor: Coobcio
Fotki kobitka porobiła - muszę je od niej pobrać, ale aluminum w tylną belkę idealnie usztywniło całe auto tył już się bardzo precyzyjnie prowdzi :)

Ps. Nissanem pojechałem na V do odcinki i wyszło GPS-owe 272km/h
181km/h udało się pojechać i utrzymać tą prędkość na podciśnieniu :)

NA Torze w Lublinie 2 miejsce w klasie zająłem i chyba w pierwszej 10tce w gneralce :D

: 2011-08-23, 07:50
autor: Graboss
Autko kultowe i zajebiaszczo się odpycha.
Ogarnij tylko te zasłonę dymną z wydechu i będzie git. :->

tu masz link do wyników z Lublina

http://www.automobilklub.chelm.pl/wyniki.php

: 2011-08-23, 08:08
autor: prtp'06
turbo zakatowane :) faktycznie na dojezdzie do proby to z tylu nie mieli przyjemnie

Graboss to ty wygrales jazde wozem strazackim ? :) sory za OT

: 2011-08-23, 09:39
autor: Coobcio
Super dziękuje za linka do wyników :)
Okolica 11-12 miejsca w generalce i II w klasie no i co najciekawsze że dupo miotem nie strąciłem żadnego pachołka :D
Auto jazdą Cieszy zajebiaszczo i daje adrenalinki trochę a turbina większa już zamówiona więc koniec z zadymianiem.

: 2012-12-04, 11:33
autor: Tony
Coobcio pisze:walka o przełamanie 400KM trwa i to z grubym haczykiem
W podpisie pojawiło się " Nissanowe 2.0 Turbo 407KM " czyżby ??? :-P

: 2012-12-04, 11:52
autor: Coobcio
Nie to nie mój wóz, znajomemu kiedyś przypomniało mi się że robiłem duży przegląd silnika + wymiana turbiny na GT2871r z małą dupką no i strojenie Power FC.

To ten wóz:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PS. a mój biedaczek stoi...
Ma zgięty zawór na 2 garze po tym jak pekla swieca denso...