Strona 1 z 47

[ Primera] Nissan Primera P10 GT Turbo

: 2009-12-13, 09:24
autor: Ryba
Nissan
MODEL: Primera P10 1.6 SLX -> P10 GT 95
SILNIK: Było: GA16DE 1.6 16V Było: SR20DE 2.0 16V P10 Było: SR20DE P11 2000r. Jest: SR20DE 2.0 16V P10 LOW PORT Turbo
UKŁAD NAPĘDOWY: FWD, sprzęgło, 4 łopatki, docisk Exedy, koło zamachowe 6,7 kg
UKŁAD HAMULCOWY:
1. Przód: Tarcze: DBA, wentylowane, nawiercana, nacinana 280mm , zaciski 200SX S14 4, FERODO PREMIER
2. Tył: Tarcze: SpeedMAX (nacinane ), 258mm, FERODO PREMIER
3. Dodatkowo: Usunięte kolektory siły hamowania, przewody przód + tył w oplocie
UKŁAD DOLOTOWY: Filtr stożkowy FUJITA 3,5 + zimne powietrze z nadkola + AIR BOX
UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor skrzynkowy HOME MADE, DP HOME MODE 3 cale, reszta 2,5 cala + APEXI JASMA + ładna końcówka by TomyDCC
TURBO: TD05 16G z wewnętrznym WG
ZAWIESZENIE:
1. Przód: KYB ULTRA SR
2. Tył: KYB AGX
3. Sprężyny: WEITEC -35/-35mm
3. Poduszki amortyzatorów: HOME MODE
ELEKTRONIKA: Elektryczne szyby x4, lusterka,
CAR-AUDIO: Coś tam gra
ŚRODEK:Czarna skóra (odrestaurowana), fotele kubełkowe, upiększone zegary ( aluminiowe obwódki + diody SMD )
OLEJ: Gulf 10W60
MOC: :|
Inne:
- Zmodyfikowane poduszki silnika,
- Regulowane kółko rozrządu VisionMotorWorks,
- Panewki - korby ACL, główne NPR
- Pierścienie - RIKEN
- Tłoki z SR20DET stopień sprężania 8,3:1,
- Wtryski 440
- Chłodnica oleju
- Regulator ciśnienia paliwa type SARD
- Dodatkowe zegary AG: EGT, temp oleju, temp wody, Boost
- ECU MASTER DET II + map sensor 2,5 bar
- Pompa paliwa WALBRO 255 GSS 341 + przewody w oplocie
- Blow Off HKS SSQV III
- 2 wentylatory 10 calowe "alla" SPAL + odpalanie z kabiny
- BoostController TurboSmart Dual Stage
- Świece NGK irydowe
- IC chinol
- Dolot by Femic.pl



[center]Pierwsze MODYFIKACJE

1. Zmiana motorowni SWAP SR20DE HIGT PORT (KLIK)

Zakupilem Nissana Primere P10 GT 95r sedan srebrny. Samochod uległ kolizji pod koniec czerwca 2009r .

Obrazek

Obrazek

Samochod został przywieziony do mnie na lawecie.
Kolejno zabrałem sie za demontaż wnetrza.

- Wybebeszenie całego wnetrza Gt jak i mojego
- Wymontowanie prawie całej instalacji elektrycznej z GT
- Zamontowanie tylnej elektryki i szyb do mojej P10


Oto foty dotychczasowych poczynań:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wiązka już po demontażu

Obrazek

Montaż nowej wiązki

Obrazek

Wiązka kabli z GT

Obrazek

Obrazek

Zaciski z 200 SX S14a

Obrazek

Obrazek

Drzwi pasażera

Obrazek

Wnętrze już prawie gotowe

Obrazek

Po przetransportowaniu budy do mojego miejsca zamieszkania rozpocząłem etap przekładki jednostki napędowej.

Oto foty:

Rozbiórka SR20

Obrazek

Zabawa z Kabelkami

Obrazek

Obrazek

Nocne zabawy z wyjęciem 1,6 oraz przygotowaniem prac na następny dzień.

Obrazek

SR20DE

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Środek czyściutki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tak wyglada "prawie" efekt koncowy

Obrazek[/center]



[center]2. Zmiana motorowni SWAP SR20DE P11 2000r
- Kolektor by MacGayver PRO
- Mod rozrządu
- Wałek od P11 GT
- Dolot Simota
- Lekki zamach
- Nowe sprzęgło EXEDY STAGE I
[/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]3.CZAS NA TURBO[/center]

[center]Chciałbym pochwalić się nowym sercem do mojej P10 które już niebawem zawita pod maską. [/center]

[center]Obrazek
[/center]

Prace wystartowały we wrześniu tamtego roku. Jednostka bazowa to oczywiście SR-ka Low Port z Primery P10. Silnik uszkodzony ( wydmuchana uszczelka pod głowicą ) Jak zobaczycie na poniższych zdjęciach stan - FATALNY. Plusem całej sprawy jest fakt iż silnik nigdy dotąd nie miał remontu, więc były duże szanse iż wał jest nominalny.

Przejdźmy do rzeczy - foto relacja :)

[center]Stary silnik - rozebrany częściowo[/center]
[center]
Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Uśmiechnięty Neptun " wykonaliśmy krok do przodu " [/center]


[center]Obrazek [/center]

[center]Wał po wyjęciu był bez jakichkolwiek rys [/center]
[center]
Obrazek [/center]

Jak widać, wszystko brudne. Pełno starej oliwy która pod wpływem czasu zamieniła się w żel. Blok oraz inne elementy były uwalone smarem do którego przykleił się piasek. Czyszczenie całości była by czasochłonna dlatego więc rozebrany silnik wraz ze wszystkimi jego elementami oddałem do czyszczenia ultradźwiękami. Oto efekt:
[center]
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Głowica splanowana - wymienione uszczelniacze zaworowe oraz sprawdzona ciśnieniowo.

Obrazek

Obrazek[/center]

[center]Mając gotowe elementy w wolnych chwilach zabrałem się za powiększenie i polerownie kanałów ssących w głowicy i kolektorze. [/center]

[center]Obrazek

Obrazek [/center]
[center]
Porównanie powiększonych kanałów z serią [/center]


[center]Obrazek [/center]

[center]Międzyczasie z czystej ciekawości rozkręciłem pompę oleju - sprawdziłem luzy zewnętrzne i wewnętrzne - jest w normie :)[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Kolejnym etapem było zbieranie gratów. Tu należą się podziękowania Osie który uruchomił kontakty i już po tygodniu miałem nowe części.
Co najważniejsze, silnik został zbudowany na tłokach z PULSARA ( zdjęcie poniżej ), stopień sprężenia 8,3:1. Coobcio dzięki :)
[/center]

[center]
Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Dobra passa się skończyła. Kupiłem najtańsze panewki korbowodowe na przymiarkę. Okazało się że luz wynosi 6 setek. Stanowczo za dużo. Ogólnie wał był kwalifikowany do 2 grupy selekcyjnej jednak jajowatość jednego z czopów przekreśliła szanse dobrania panewek w ASO z grup selekcji kolorystycznej. Wał został poddany obróbce i polerowaniu w Atuo-szlifie. Obecnie luz wynosi ~ 3.5 setki :)

[/center]


[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Pod koniec roku nie było czasu na grzebanie. Święta, prezenty, sylwester odczułem nie tylko wielokrotnym kacem ale również brakiem $$$. Jednak w nowym roku prace znów ruszyły do przodu. zaczęliśmy od:
[/center]


[center]Pierwsze przymiarki wału i skręcenie shorta :)[/center]

[center]Obrazek

Obrazek

Obrazek [/center]

[center]Przymiarki głowicy oraz jej montaż [/center]


[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek

Obrazek [/center]

[center]Uzbrojenie głowicy [/center]

[center]Obrazek

Obrazek

Obrazek [/center]

[center]Po złożeniu wszystkiego do kupy, wałków, ustawienie rozrządu, silnik prezentował się tak:[/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Efekt po dopracowaniu paru szczegółów [/center]

[center]Obrazek

Obrazek

Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Parę fotek z końcowego etapu budowania nowej jednostki [/center]

[center]Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek [/center]

[center]
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bierzemy sie do roboty :)

Obrazek

Obrazek

Nowa jednostka napędowa na pokładzie

Obrazek

Obrazek

Hamulce

Obrazek

Obrazek

Sprzegło

Obrazek[/center]



[center]GALERIA


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Wszytskie moje modyfikacje i przeróbki opisane w dalszej cześci prezentacji[/center][/center][/center]

: 2009-12-13, 09:46
autor: Piotrek N15 S
Bardzo ładne autko, jeszcze raz gratuluje i powodzenia w modach :-)

: 2009-12-13, 12:30
autor: Robert
I ja dołączam się do Piotrkowych gratulacji,Ladna sztuka :-D

: 2009-12-13, 12:38
autor: Krissu
Rybon zaprezentuj skórzane wnętrze, bo stan świetny :!:

: 2009-12-13, 13:43
autor: NadiR
Świetna P10-tka i odważny, męski projekt, tak trzymać :mrgreen:

pozdro

: 2009-12-13, 13:57
autor: mimier
Ryba szacun za całokształt wykonanej pracy :-o Autko super się prezentuje jak na ten rocznik ;) Po swapie męczą Cię jakieś defekty czy cieszysz się bezawaryjną jazdą?

: 2009-12-13, 15:43
autor: xtomek
1,6SLX na P10 2,0 GT this is it ! Gratulacje od rudzielca. Bo my też już wiemy jak to boli. :-D U nas SLX na VE sie zmienił, ale trzeba było cały samochód przełożyć. Ale jaka radocha !!! OSIĄGI: Będą rosły

: 2009-12-13, 20:30
autor: MacGayver
No trochę roboty będzie ale damy radę ;-) Tak czy inaczej warto inwestować :-)

: 2009-12-13, 22:00
autor: MRC
pięknie się prezentuje Fele robią robote! to są 16'? ile waży taka felga ?

: 2009-12-14, 10:04
autor: eXcamaro
Słowa uznania dla ładnego projektu ;-)
Te hamulce z 200sx'a wyglądają ślicznie :-)
Kto wie, może kiedyś przy przypływie odrobiny gotówki podkradnę pomysł :-P

: 2009-12-14, 15:12
autor: Ryba
Korzystna inwestycja;p... kazdy kto ma P10 wie że jeśli chodzi o uklad hamulcowy nie jest rewelacja;p

: 2009-12-14, 17:18
autor: Kamilos210
Gratuluje fajnej P10 :->
Powodzenia w projekcie ;)

: 2009-12-14, 23:40
autor: MacGayver
zmagań dzień kolejny, silnik rozebrany, wszystko ładnie czyściutko, ale jest jedno wielkie ALE, tłoki są wypalone i nie ma sensu tego motora reanimować, szukamy drugiego...

Ryba, wrzuć te swoje zdjęcia bo lepszy aparat miałeś ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2009-12-15, 00:22
autor: Szyman
no no ;] godna p10 ;) powodzenia

: 2009-12-15, 00:30
autor: Piotrek N15 S
MacGayver pisze:zmagań dzień kolejny, silnik rozebrany, wszystko ładnie czyściutko, ale jest jedno wielkie ALE, tłoki są wypalone i nie ma sensu tego motora reanimować, szukamy drugiego...

Ryba, wrzuć te swoje zdjęcia bo lepszy aparat miałeś ;-)
No szkoda :(

: 2009-12-15, 02:00
autor: Ryba
Oto tłoki z mojej SR-ki taka sytuacja jest na wszystkich tłokach;/ Obraz nedzy i rozpaczy;/

Szukam motory z P11GT najlepiej angol.. jak by co to dawajcie info

[ Dodano: 2009-12-15, 02:02 ]
Tak wiec mam do sprzedania glowice z wałkami od GT :D

[ Dodano: 2009-12-15, 02:02 ]
Widoczna na zdjeciach;]

: 2009-12-15, 19:48
autor: Rayan
ładna.... proponuje jeszcze gril zmienic na ten poliftowy i bedzie elegancko (wg. mnie) ;-)
pozdro

: 2009-12-16, 23:31
autor: Ryba
Nie nie... mam inny plan zrobienia przodu na stronie angielskiej znalazłem piekny JDM-owy przód i tak bedzie zrobniony na wiosne :)

: 2009-12-16, 23:38
autor: MacGayver
Silnik będzie u mnie w sobotę Ryba :mrgreen:

: 2009-12-17, 09:29
autor: NadiR
Ryba pisze:

Tak wiec mam do sprzedania glowice z wałkami od GT :D

Czy te wałki coś dadzą w GA16DE?

: 2009-12-17, 10:04
autor: Coobcio
Optycznie stary silniczek rybon miał ładny no poza tłokami - chyba LPG i uboga mieszanka tak je załatwiła albo mechanicznie coś pwadło do gara...

Ps. tłoki takie niby mam jakby kto chciał ale lepiej świerzszy dół wsadzić, bo zaraz by się okazało że wał śmietnik czy słaba pompa oleju...

: 2009-12-17, 10:20
autor: MacGayver
Czy te wałki coś dadzą w GA16DE?
Ty masz silnik GA16 a ta głowica jest od SR20, zupełnie inna konstrukcja więc nie podejdą ;-)

: 2009-12-17, 10:54
autor: Ryba
Ładny był ale tylko z wierzchu;p
Teraz bedzie ładnie i zdrowo:D
Szukam wałka ssącego od P11, tylko za cholere nie mogę go znaleść :(
Jak Coś dajcie info.

: 2009-12-18, 02:18
autor: Puchacz
jak po mojemu to jedna z ladniejszych p10 jakie widzilem ;d fajne aluski

: 2009-12-22, 20:59
autor: MacGayver
Nowy silnik wygląda tak

Obrazek

Tylko powstał problem, niestety Coobcio nie jest tak kolorowo jak mówiłeś, trzeba będzie coś wymyślić bo kolektor z P10 nie pasuje do głowy z P11 :-| kanał wodny do kitu, nachylenie kanałów do dupy, kształt kanałów do dupy...

P11
Obrazek

P10
Obrazek

: 2009-12-22, 22:14
autor: Ryba
fiu fiu i dupa blada... hmm.. moze gdy by cos samemu skombinować.. ;>?

: 2009-12-22, 22:19
autor: MacGayver
wiesz, że jestem otwarty na propozycje :-) zobaczę jeszcze jutro ten kolektor od P11 jak tam osprzęt dałoby sie podpasować. A masz jeszcze jakiś pomysł?

: 2009-12-22, 23:49
autor: Ryba
sa dwie opcje w zasadzie trzy.

1. przekładamy głowe
2. robimy mody kolektora z p11
3. robimy własny spawany kolektor do tej glowicy.


koszty koszty koszty... :(:(

Tu mam przykładowy kolektor ssący

: 2009-12-23, 08:58
autor: marcins
Kolektor z P10 pasuje do silnika z P11 ale tylko z wersji LOWPORT (przepustnica na górze) a Wy macie HIGH PORT (przepustnica na dole)

: 2009-12-23, 09:16
autor: Ryba
Wiadomo...