Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] Sunny 1.6sr by sunniak

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

[Sunny] Sunny 1.6sr by sunniak

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-07-05, 21:43

[center]Witam Wszystkich

W końcu nadszedł czas na zaprezentowanie mojego autka :)

Samochód nabyłem w 2007 roku od drugiego właściciela w Polsce (sprowadzony z Niemiec)- za kwotę 4500 PLN.
Do dnia dzisiejszego praktycznie nie ma części, która nie została wymieniona w trakcie eksploatacji

Stan obecny autka
Nissan Sunny 1.6 sr.
Rodzaj Paliwa- Pb+ LPG sekwencja na wtryskach MagicJet.
Rok prod. 1993.
Po udanych, a raczej ostatecznie nie udanych próbach stworzenia najmocniejszego GA16/18DE N/A w Polsce przyszedł czas na powrót do nominalnej pojemności.
Silnik GA16DE zaadaptowany od Nissana Sentry.
Przebieg na ten moment wynosi około 188 tyś. km.
Wyposażenie typowe jest dla wersji SR.
Na chwilę obecna silnik jest w fazie testowania.
Z poniżej poprzednio opisanych modernizacji pozostawiłem:
- kolektor ssący wraz z przepustnicą zaadaptowany z silnika sr20de
- listwa wtryskowa również z silnika sr20de
- customowy dolot z wbudowanym przepływomierzem oraz zamontowanym stożkowym filtrem powietrza.
- wydajniejsza pampę paliwa wraz z regulatorem ciśnienia paliwa
- customowy kolektor wydechowy 4-2-1.
- customowy układ wydechowy o średnicy 50 mm (katalizator zastąpiony strumienicą, tłumik końcowy za mieniony na Ulter przelotowy).
- musiałem założyć nową chłodnicę gdyż poprzednie nie wytrzymały pracy na poprzednim silniku.
Niestety autko nie pracuje dobrze na wtryskach od dwu litrówki dlatego w najbliższym czasie konieczne będzie dokładne wystrojenie ecu masterem który również pozostał po poprzednich modach.
Do ogarnięcia pozostanie jeszcze zmienna faza rozrządu która może doda trochę elastyczności jak i mocy max.



A tak było do niedawana :/

Silnik GA16DE ze zwiększoną pojemnością do około 1760 cm3.
Moc auta wynosiła około 143 kM i 176 NM (pomiar dokonany na na II zlocie Ogólnopolskim).

Dokonane wymiany/modernizacje:

- Zwiększona pojemność skokowa dzięki zaadaptowaniu tłoków od silnika QG18De.
- Wyczynowe Wałki rozrządu firmy Świątek.
- Customowy kolektor wydechowy 4-2-1.
- Customowy układ wydechowy o średnicy 50 mm (katalizator zastąpiony strumienicą, tłumik końcowy zamieniony na Ulter przelotowy).
Kolektor ssący zaadaptowany od silnika SR20DE, łącznie z listwą wtryskową, przepustnicą oraz silniczkiem krokowym.
- Układ dolotowy Własnej roboty ze stali nierdzewnej z dołożonym przepływomierzem.
- Głowica splanowana o 1.4 mm.
- Blok silnika splanowany max ile się da.
Do tego zrobiona na zamówienie uszczelka pod głowicę.
Wymieniony cały kompletny rozrząd.
Wymienione panewki na wale korbowym i na korbowodach.
Wymienione pierścienie na tłoku.
Poszerzone kanały dolotowe oraz wylotowe w głowicy.
Wymienione prowadnice zaworowe
Tymczasowo jeździłem na sprzęgle Aisin.
Założona została wysokociśnieniowa pompa paliwa, plus regulator ciśnienia paliwa.
Silnik w czasie docierania pracował na oleju Castrol GTX Magnatec 10w40, docelowo jeździłem na Castrolu EDGE 10w60.
Całość trzeba było jakoś schłodzić, dlatego zawitała chłodnica od almery GTI.
Z elektroniki widnieje również ECU Tuner 3 (niestety nie jest wysterowany).
Układ hamulcowy również uległ modyfikacjom:
Tylne zaciski zostały zastąpione zaciskami od wersji GTI.
Do tego została zamontowana mocniejsza pompa paliwa od primery P10.
Niestety zawieszenie na razie nie uległo zmianom (ale kiedyś to nastąpi...).
Estetyka w przeciągu tych 4 lat:
Zostały przyciemnione szyby.
Zawitały alusy 14 z oponami nokian.
Zegary podświetlają się na niebiesko.

Przespawane zostały:
- progi oraz podproża,
- tylne błotniki,
- zniwelowane ogniska korozji.

Własnoręcznie polakierowałem pokrywę zaworów oraz kolektor ssący co urozmaiciło nieco nudną komorę silnika.

Niestety z powodu braku wystrojenia pojawiły się problemy z dawkami paliwa (kwestia do ogarnięcia), jednak jak na brak wystrojenia autko spisuje się nienagannie.

Osiągnięcia:
Przyśpieszenie 0d 0 do 60 mph wynosi około 7.9 s. ( G-Tech).
Dystans 1/4 mili pokonałem w czasie 16,45 s.

Wszytko było by fajnie gdyby nie za cienkie tuleje cylindryczne które pod wpływem temperatury doprowadziły do przytarcia tłoków , zgoniłem to na zaniedbania przy docieraniu silnika dlatego nie poddałem się i zakupiłem po okazyjnej cenie kolejny już przerobiony przez poprzedniego właściciela blok wraz z dorobioną uszczelką pod głowicę , cieszyłem się jak głupi do sera, gdyż miałem nadzieję że będzie wszystko oki, ale niestety mój pech trwał dalej, po przejechaniu 1300 km i trzykrotnym wymienieniu oleju zaczeły się schody, silnik zaczął się przegrzewać , w spalinach pojawiła sie para wodna , a układ chłodzenia chciał eksplodować, pomyślałem e to pewnie uszczelka pod głowicą, zakupiłem nowa ponownie splanowałem głowicę sprawdzona została przy tym szczelność, wszytko nyło ok, poskładałem wszytko tak jak powinno być , odpaliłem iiii problem ten sam tyle że rozerwało mi jeszcze chłodnicę i węże wodne. Ostatecznie okazało się że jest pęknięta tuleja cylindryczna , a ja powiedziałem że mam dość, że wracam do serii , wyjąłem stary oryginalny blok z piwnicy, zakupiłem do niego nowe pierścienie , oddałem go do splanowania oraz honowania, po czym okazało się że nawet nie mogę mieć oryginalnego silnika gdyż wżery na tulejach są tak duże że nadaje się on tylko na śmieci.

Dlatego nie polecam nikomu tego typu modyfikacji.
Pieniędzy jakie wydałem i czasu jaki zmarnowałem nie zliczę.
Dlatego mam tylko nadzieję że mój aktualny silnik da mi choć trochę frajdy z jazdy moim ukochanym sunniaczem.
Nie pisze tego wszystkiego z powodu użalania się nad sobą , tylko po to aby pokazać że nic nie jest tak łatwe i piękne jak się wydaje w pierwszym założeniu.



Wszystkie modyfikacje oraz naprawy zostały dokonane w zaprzyjaźnionym warsztacie MD Cars Garage w Łodzi.

Obrazek

Obrazek

[/center]
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 17:15 przez sunniak1.6sr, łącznie zmieniany 25 razy.

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-07-05, 21:47

Kolejne znane autko od samego początku w grupie i zmiany bardzo na plus :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-07-05, 21:50

Całkiem ciekawy projekt :)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2011-07-05, 21:55

No no ładnie :) 1.6 a parametry jak GTI prawie :D Dawaj fotki 8-)
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-07-05, 21:57

Fotki za chwilkę

Awatar użytkownika
sunniaczkowa
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-05-29, 18:46
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniaczkowa » 2011-07-05, 22:20

no ! w końcu - ale szczerze mało z tego rozumiem, jeśli coś w ogóle -najładniejsze pierwsze zdjęcie :P hehe

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2011-07-05, 22:48

Super projekt :) wreszcie opisany, wielkie gratki Sunniak :)
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

Awatar użytkownika
Eryk
fanatyk nissana
Posty: 437
Rejestracja: 2010-09-08, 13:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Eryk » 2011-07-05, 23:29

sunniak, mam porównanie osiągów przed i po modyfikacjach po kresce i przyznam szczerze, że nie spodziewałem się takiego efektu po tych przeróbkach :shock: gratulację i powodzenia w modyfikacjach

Awatar użytkownika
qxs
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-22, 18:07
Lokalizacja: BP

Post autor: qxs » 2011-07-05, 23:37

Jestem pełen podziwu. Myślałem, że z GA16 nie da się wiele wystrugać ponad 130 koni a tu coś tak pięknego. Wielkie gratulacje za całość ;)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-07-06, 00:23

czekałem i czekałem na tą prezentacje świetna furka pogratulować odpycha się jak gti :mrgreen:
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-07-06, 07:20

143KM z 1,6 to nowy rekord. Znając Coobcia nie odpusci ;)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-07-06, 07:38

po pierwsze gratulacje sunniak pokazałeś że jednak można dogonić Gti :) i że warto grzebać ga16 ...


po drugie coobcio jak chcesz to moge Ci oddać almerke ...może uda Ci się dogonić nowego mistrza klasy 1.6 w nissanie :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-07-06, 08:01

sunniak1.6sr, wielki szacun za samozaparcie, mnóstwo roboty i oczywiście wynik.. choć wiem, że to dopiero początek :)
Jak uda mi się sklecić to co mam w planach .. to MDCars poszczyci się najszybszym 1,6 i "najdziwniejszym" 1,4 przynajmniej w centralnym Polandzie :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2011-07-06, 08:06

Świetny projekt! Gratuluję ogarnięcia wszystkich modów!

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2011-07-06, 08:15

Naprawdę fajny projekt. Będę obserwował :-)
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-07-06, 14:39

bombel pisze:143KM z 1,6 to nowy rekord
Z 1.8. Pamietam ze kiedys juz byl taki projekt tyle, ze wtedy cos nie poszlo a tutaj fura ma sie dobrze i podaje. Masz moze fotke bloku zeby zobaczyc ile "miesa" zostalo miedzy cylindrami?

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-07-06, 14:43

Nie jest ono idealne ale jest.

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2011-07-06, 15:40

Target 100KM/1l czyli 160 :-P Do zrobienia... Powodzenia
Znając Coobcia nie odpusci ;)
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Re: Sunny 1.6sr by sunniak

Post autor: Hahkuh » 2011-07-06, 16:05

sunniak1.6sr pisze:143 kM i 176 NM
:-o :-o GRATULUJĘ takiego wyniku z 1.6!! :-o :-o
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2011-07-06, 16:24

Z jakiego 1.6? Ja tutaj widzę jak byk 1760cm3 a to bliżej 1.8 niż 1.6. Tak czy inaczej gratuluje projektu :)

pzdr
rz

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-07-06, 16:44

Baza była 1,6 więc się liczy. Nareszcie zaprezentowałeś słonecznego SR-ek coraz mniej :) gratulacje nie spodziewałem się aż tak dobrego wyniku z hamowni dozobaczonka na centralnym ;)

[ Dodano: 2011-07-06, 17:46 ]
z ciekawości zapytam chociaż to nie istotne :) ile ci teraz pali ? :)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-07-06, 21:27

jak wystroi tego djabełka to będzie jeszcze lepiej
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-07-06, 21:36

Duchu pisze: ile ci teraz pali ?
ile wlejesz ;-)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-07-06, 21:49

rz pisze:Z jakiego 1.6?
Duchu pisze:Baza była 1,6 więc się liczy.
Potwierdzam i się zagadzam :)
sunniak1.6sr pisze:Nie jest ono idealne ale jest.
mniej skromności, więcej radosci-bo jest się z czego cieszyć. :) Jechałam autkiem po modach i śmiga, strasznie fajnie <brawo>

Awatar użytkownika
pulp
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-01-09, 15:11
Lokalizacja: chotomow

Post autor: pulp » 2011-07-06, 21:59

Super projekt :mrgreen: fajnie bo dół nie ucierpiał na tych wałkach.Ale odcinka na 6700 to moim zdaniem stanowczo za nisko jak na takie zmiany i zastosowanie wałków.Jak to wystroisz to powinno byc jeszcze lepiej bo max moc jest na odcince ;-) kibicuje :D
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2011-07-06, 22:33

bo max moc jest na odcince ;-)
nieprawda, zależy od wystrojenia.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-07-06, 23:33

odcinka jest na 7000 , ta hamownia inaczej pokazuje, co do spalanie to wynosi ono przy bardzo spokojnej jeździe 9 litrów w trasie i od 12 do 20 w mieście, ale powtarzam , autko jest przelewane :)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2011-07-07, 02:04

Aż się za głowę złapałem jak czytałem opis. Nie doczytałem czy robiłeś jeszcze moda rozrządu...dało by to coś przy takim zakresie modyfikacji? Gratuluję zacnego wyniku <brawo>

Sr20deUSE
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-04-30, 14:31
Lokalizacja: War-Maz Górki

Post autor: Sr20deUSE » 2011-07-07, 05:46

sunniak1.6sr pisze:Wyczynowe Wałki rozrządu firmy Świątek.

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-07-07, 15:01

no nareszcie... ;P
Fajny projekt, fajnie opisany nic tylko pogratulować. Od początku byłem ciekawy co z tego wyjdzie :D

Szeroki zakres modyfikacji silnika ga16 N/A tego brakuje na ulicach hehe oby się sprawowało i nie ciągnęło za mocno za portfel w dalszej eksploatacji.

Wydaje mi się że jak na nominalne ustawienie wałków (bez "przestawek" rozrządu) wynik wyszedł bardzo obiecująco. Mimo powyższych modyfikacji z układem ssącym, wtryskowym i wałkami bez strojenia z zapłonem "na oko"! przy przelanym aucie moc i niuty na poziomie GTI :) Myślę że idzie z tego setupu wycisnąć minimum 150-155 koni i >180 nm. Zabawa w przestawianie wałków może zniszczyć trochę dół dodając niuta i KM na wyższych obrotach ale przecież o to właśnie chodzi :D

Lekka fura i wydaje się jak by śmigał cały czas tak samo do odciny. Dodam tylko że spodziewałem się troszkę lepszego czasu na 1/4 porównując wyniki klasy 2.0 i ustawki przed zlotem :-D

Powodzenia. Teraz ja muszę odłożyć i zreanimować swoją maszynę :-P
Nissan Primera SR20DE+T

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”