Strona 1 z 4

[ Almera] Almera GTi N15

: 2011-07-01, 23:12
autor: SenTex
MODEL: Almera GTi
SILNIK: SR20DEH + przyśpieszony wałek ssący
UKLAD DOLOTOWY: CAI Fujita 3"
UKLAD WYDECHOWY: Kolektor 2,25", reszta 2.5" HomeMade + Tlumik Proex
ELEKTRONIKA: Seria
ZAWIESZENIE: Seria, Eibach Pro Kit -30mm
UKLAD HAMULCOWY: Seria
BODY-KIT: Seria
CAR-AUDIO: Coś tam z pionka gra (sztrojone by Merid) :mrgreen:

PLANY:
-Doładowanie
-Felgi OZ Allegerita/SuperTurismo
-Zderzak, lotka Pulsar VZR N1
-Polerka & Wizyta u lakiernika

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pierwszy spot zaliczony, przydało by się coś więcej wiary niż 4 nissany, scenic i matiz :P

: 2011-07-02, 00:01
autor: GrzyBek80
Witaj w klubie; kolejna "czarnula" na polskich szosach.
Mnie ten samochodzik ciągle zachwyca i moc wystarczająca, ale mam w planach soft-turbo.

: 2011-07-02, 00:57
autor: SenTex
1235kg raczej nie ma pokrycia z mocą w serii :P

: 2011-07-02, 11:45
autor: killer2000
pogratulować czarna po lifcie rodzynek niezły, też musze wkońcu swoją zaprezentować

: 2011-07-02, 19:16
autor: PumaRST
SenTex pisze:1235kg raczej nie ma pokrycia z mocą w serii :P
ja mam obecnie drugą i w dowodzie obu pisało 1270kg więc są ciężkie te nasze n15 po lifcie.

swoją drogą fajnie że kolejna n15GTi jest na forum, moze w końcu coś zacznie się dziać wokół n15

: 2011-07-02, 19:42
autor: RysM
Gratulacje piękny okaz odradzał bym opcje wydechu domowymi sposobami będzie głośno i może się okazać jak to jest w wolno ssakach słabiej z mocą. Głośno nie oznacza szybko :)

: 2011-07-03, 01:50
autor: SenTex
PumaRST, u mnie w "miekkim" pisze G.1235kg.
RysM, Całość będę spawał na rurkach i kolankach 2.5" oraz coś koło 2" kolektor. Napewno sie znajdzie jakiś tłumik przelotowy, myśle o atrapie katalizatora, końcowy replika Apexi N1 - to wszystko ogarne Magiem. Kolektor pewnie będzie robiony spawarka transformatorowa bo nie mam dostępu do Miga/Maga, aby jechać z koxem bezpośrednio podczas przymiarek... na razie moje wypociny będą ze stopu stali aluminiowanej, jak to będzie miało ręce i nogi oraz da oczekiwany efekt to pokusze się o nierdzewke :) Głośno będzie napewno, mam nadzieje że łba nie urwie:P

Btw: McGyver to ja nie jestem i nie dokończe A2 za pomocą scyzoryka do Euro, ale skoro chłopaki z forum dali rade to i ja coś tam wystrugam... Napalilem sie na coś takiego, ale chyba mi nie wyjdzie:P w sumie to by trza usunąć zapasówke :D
Obrazek

: 2011-07-03, 10:16
autor: RysM
Powiem tak miałem jeden wdech 3" i niby w turbo nie można tego spie....ć a jednak było głośno i nie mogliśmy wycisnąć więcej niż 286KM poprawiony układ mega cicho i 304KM :)

w wolnossącym silniku sprawa wygląda gorzej bo można dużo popsuć mimo wszystko wydech pozostawił bym profesjonalistą jak EL-TEC czy PrzemoCAR może istnieją jakieś inne dobre firmy nie wiem ale te mają te robotę w jednym palcu :)

jak się upierasz jednak sam robić to tak dla siebie zmierz auto na hamowni w serii i po zrobieniu wydechu :) będziesz miał czarno na białym czy poprawiłeś czy pogorszyłeś :)

: 2011-07-03, 10:36
autor: MichałB86
Bardzo ładny, nieprzekombinowany egzemplarz gratuluje

: 2011-07-03, 14:16
autor: SenTex
RysM, Oczywiście że odwiedze hamownie. Strumienica coś daje czy kolejna bujda na resorach i lepiej wspawac przelot w puszce kata?

: 2011-07-03, 22:30
autor: p'xxl
Przerabiałem wydech home made. Jak zrobisz mądrze to nie będzie za głośno. Nie dawaj przypadkiem końcowego pierdziszka na przelocie bo łeb urywa. Ja zamówiłem sobie dużą puszkę u speca polecanego m.in przez bodka, bonza i innych. Co prawda planujesz 2,5" jednakże gość robi na zamówienie więc poprosisz o właściwą średnicę i będzie ok.
Wałkami pokręć koniecznie. Niuton w N15 GTi to nędza (175 :cry: ) Po pokręceniu wałkiem ssącym możesz podbić spokojnie do 185-190 (mnie wyszło 186 na hamce po modzie by bodek)
Jak masz iść w jakiegoś ssaca później narzekać, że mocy mało idź od razu w turbo na grubo. Nie ma sensu pakować kasy w modzenie wolnossaka skoro za chwilę poczujesz niedosyt.

Jak chcesz zobaczyć co i jak było w mojej ex robione zajrzyj tutaj :
viewtopic.php?t=420&start=0

: 2011-07-04, 05:35
autor: SenTex
W pyte! Skonczone ;)

Taki towar do mnie dotarł
Obrazek

Całość "produced by Widuś"
Obrazek

Tak to brzęczy
http://www.youtube.com/watch?v=3UvFvs6qMTA

Został jeszcze kolektor do zmajstrowania i wiooo na hamownie :->

: 2011-07-26, 20:14
autor: killer2000
no ciekawe ile Ci wyskoczy na hamce też musze się wybrać bo dopiero co wrzuciłem kolektor home made + miałem wydech na 60mm + dwa tłumiki środkowe i końcowy przelot z samym wydechem bez kolektora shamowałem na 147 kucy i 177 niuta ciekawe ile mi dojdzie teraz po kolektorze i łba mi nie urywa moja żona powiedziała ,że po założeniu kolektora samochód stał sie lżejszy :mrgreen:

: 2011-07-26, 20:45
autor: Natik82
u mnie jest wydech 2.25" i wydaje mi się że to wystarcza do wolnossaka a moc wzrosła do 156KM jak na razie :-P jak chesz więcej to czytaj tu viewtopic.php?t=464

: 2011-07-26, 22:36
autor: SenTex
W poniedzialek wyjeżdżam pod wawe na wieś i chciałbym ogarnąć kolektor tylko musze wiedzieć jakiej srednicy kolanka mam kupic. Prawdopodobnie wpadnie kompresor eaton m62 z merola, ale ciagle zastanawiam sie nad sr20det z bluebirda/avenira czy nie dostane w podobnych pieniadzach niz dlubanie sr20deh :-> Strojenie spory % ceny calej zabawy z kompresorem..
Fest głośno nie jest, repliki apexi/mugeny na seryjnym wydechu glośniej chodzą niż u mnie na samej rurce 2.5" bez tlumika środkowego :mrgreen:

: 2011-07-27, 08:31
autor: killer2000
kolanka wychodzące z silnika 45mm dwururka 50mm

: 2011-07-27, 21:31
autor: SenTex
killer2000, flansze wycinałeś czy ze starego kolektora uje... i rozwierciles?:P

: 2011-07-28, 05:12
autor: killer2000
ze starego kolektora to chyba głupi pomysł trzeba dorobić mój ziomek RYBA ma na kompie gotowca takiej flanszy w takim programiku i na plażmie sie to wycina jak on to mówił zagadaj do niego to może Ci coś pomoże albo co i jak masz klime to może być ciasno troche też weż to pod uwage

: 2011-08-12, 22:40
autor: SenTex
Dotarło kilka gratów
Obrazek
Jeszcze tylko flansze od Ryby i można sie brać do spawania kolektora... CAI i wioo na hamke do 4turbo z nadzieją na poprawe... najlepiej konkretną poprawe :)

: 2011-08-13, 05:27
autor: PumaRST
to powodzenia przy spawaniu i oby wynik był zadawalajacy.

Hamowałeś ja jeszcze w serii??

: 2011-08-13, 10:38
autor: SenTex
Nie ale silnik zdrowy więc dużo mi tam kuni nie zdechło myśle ;)

: 2011-08-13, 13:23
autor: SiwoL
SenTex pisze:Dotarło kilka gratów
Obrazek
Jeszcze tylko flansze od Ryby i można sie brać do spawania kolektora... CAI i wioo na hamke do 4turbo z nadzieją na poprawe... najlepiej konkretną poprawe :)
Jak będziesz na hamke leciał daj znac też bym się wybrał, wiesz moze ile się cenia w 4turbo?

: 2011-08-13, 14:32
autor: killer2000
ciekawe ile Ci na hamce wyjdzie będziesz hamował z samym wydechem czy wydech plus kolektor

: 2011-08-13, 20:59
autor: SenTex
killer2000, wydech + kolektor oraz wydech + kolektor + CAI
SiwoL, 150zł 2 pomiary

: 2011-08-13, 21:34
autor: killer2000
no ciekwae co ci tam powychodzi, chcesz sprawdzić też co CAI daje oddzielnie
w nadkolu masz stożek czy przy aku

: 2011-08-15, 12:20
autor: SenTex
W sumie to jeszcze nie mam, czekam na filtr fujity 3" i nie wiem czy robić długi czy krótki i go odizolować od reszty silnika?

: 2011-08-15, 17:29
autor: killer2000
ja jak będe robił to robie przy aku jak modzelito

: 2011-08-24, 22:01
autor: SenTex
Wkońcu dotarła reszta hebli do zmajstrowania kolektora ;)
Jak nie będzie żadnych komplikacji przy pracach to po weekendzie pewnie wpadnie efekt moich wypocin :-P
Obrazek

PS: Dzięki Ryba za papierek po lodach jagodowych IceMastry i worku po 12 paczkach chrupków kukurydzianych o smaku ketchupowym.. Zapewne Cheetosy :hah:
PS2: Wygrzebałem jeszcze folie po 6paku Nałęczowianki niegazowanej i 12puszkach Coli.. Prowadzisz sklep monopolowy? :D

: 2011-08-24, 22:26
autor: MacGayver
Dopiero miałem okazję tu zajrzeć atu dzieje się dzieje :-D Mam nadzieję że moje flansze się przydadzą, trochę z tym roboty jest ale efekty rekompensują poświęcony czas :-D Kółko już ogarnąłeś? :-P

: 2011-08-24, 22:37
autor: SenTex
Przy zakładaniu kółka chce jeszcze wypiaskować i pomalować pokrywe rozrządu, także jeszcze chwile sie wstrzymam bo nie chce mi sie 2x paprać z tym :mrgreen: