Strona 1 z 16

[ Almera] Almera GTI + Kompresor 0.35bara by Maro

: 2011-06-28, 21:29
autor: Maro
Przygoda zaczęła sie od przypadkowego zakupu Almery GTi.
Moje modyfikacje zaczeły się od założenia sportowego tłumika Ulter oraz sportowej wkładki filtra powietrze firmy K&N co dało wynik na hamowni 148KM i 187Nm.
W miedzyczasie zrobiłem audio tzn wytłumiłem solidnie wnętrze od boczków, drzwi po dach. Założyłem radio Pionnera DEH 4200UB na przodzie głosniki firmy Hertz 165mm+ tweetery 16mm w tylnej półce też Hertz 6x9+tweetery 16mm w bagażniku sub JBL 30cm do tego 2 wzmacniacze Pyle oraz kondensator 1F Toxic. Wszystko spięte dobrymi kablami.
Po pewnym czasie zakupiłem regulowane kółko rozrządu Motor Vision po modach wałka wyszło 154KM i 195Nm i od tego zaczęła się moja prawdziwa zabawa.
Zakupiłem kompresor M45 i zacząłem ostro modzic nie wiedząc co z tego wyjdzie.
Wielkie podziękowania Neptunowi za wsparcie i bieżący udział w projekcie oraz Coobciowi za strojenie, ogólnie wszystkim wymienionym osobom, że moge na nich liczyć.

MODEL: Nissan Almera GTi

SILNIK: SR20DE zalany olejem Mobil 1 5w50

MOC: seria 143 teraz 203KM i 248Nm za sprawą kompesora 0.3bara

UKŁAD DOLOTOWY: Filtr grzybkowy HKS

UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor 4-2-1 robiony przez MD cars owinięty bandażem, reszta przelot 2.5cala na 2 końcówkach Ultera RS70

UKŁAD NAPĘDOWY: Przeguby z Almery Greddy oraz sprzęgło poszerzone o 6 mm na średnicy w stosunku do serii oraz pogrubione co by docisk dawał radę

ELEKTRONIKA: Ecu Master by Coobcio Wtryski zmienione z seryjnych na 370 z legendarnego turbowozu Coobcia 435konnego Saaba 900NG :-D

ZAWIESZENIE: seria:-( (na razie)

KOŁA: zima ori z GTi lato 16ATE na oponach Uniroyale rain sport2 205/45

UKŁAD HAMULCOWY: tarcze nawiercane oraz nacinane Bozarto +klocki TRW

BODYKIT: ori GTi (na razie)

OSIĄGI: 203KM i 248Nm

INNE: Pompa paliwa Warbro, regulator cisnienia paliwa, zbiornik na odme, MBC, Blow off, zawór DV, intercooler JDM, dolot kwasówka+alu, zegary Auto Gauge: temperatura oleju, cisnienie oleju, voltomierz, temperatura spalin, doładowanie



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jak na pierwszy projekt w PL wyszło ok i mam nadzieje że bedzie tylko lepiej


Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2011-06-28, 21:33
autor: MRC
dawaj foty :D ładny wynik fajnie że ktoś przeciera szlaki z kompresorem :)

: 2011-06-28, 21:33
autor: xtomek
No, no...ale niespodzianka ;-) Piękny rezultat.

: 2011-06-28, 21:36
autor: Cubuś
fajne, głośne auto :)
super, że mamy w Łódzkiej grupie pierwszego kompresora jak i najmocniejsze 1.6 Sunniaka w Polsce :)

[ Dodano: 2011-06-28, 22:38 ]
no i wrzucaj fotki :mrgreen:

: 2011-06-28, 21:43
autor: nice-wawa
Tyle osób się marzyło i mówiło o zamontowaniu kompresora a tu taka niespodzianka całkiem cichy projekt .Czekamy na FOTKI .

: 2011-06-29, 08:29
autor: prtp'06
Gratki, wreszcie ktos ruszyl w temacie Almery, bo na razie oprocz torowej wersji Pumy nie ma zadnego ciekawego projektu. Grill z Lucino a nie obstukany z vz-r :)

z calym szacunkiem ale to po boku to jakas abstrakcja :roll:

: 2011-06-29, 09:57
autor: Ryba
prtp'06 Z tego co wiem to właściciel z pewnością zadba o lakierkę :D

: 2011-06-29, 10:12
autor: bombel
Wóz jest fajny i gratki kompresora, jednak moment cieniutki w stosunku do turbo. Na moje ciut za głośny jest

: 2011-06-29, 11:10
autor: Kwietas
Niespodzianka faktycznie ogromna, hałas też. :) Jak dla mnie look kompletnie nie pasuje, ale widać, że to faza przejściowa i zostanie to ogarnięte. Powodzenia Maro i gratki. :)

: 2011-06-29, 11:25
autor: Neptune
Znam ten wózek bardzo dobrze ;)

Trzeba dopieścić pierwszy temat dodać kilka info i będzie gites. Autko jeździ w klubie już sporo czasu ... pamietam jeszcze pierwsze starty z moją Primką z boku. Od tego czasu troszkę się zmieniła :D

Generalnie auto jest w trakcie robienia blacharki inne podzespoły mają się dobrze. Warto pomyśleć o jakimś obniżeniu fury co by lepiej się prowadziła. Silnik igła, dobra komprecha, głowica praktycznie bez nagaru na pełnym syntetyku.

To co udało się uzyskać na dzień dzisiejszy z kompresora to 0,3- 0,35 bar ale to dopiero początek zabawy. Autko zbiera się płynnie w pełnym wachlarzu obrotów, moc rośnie do samego końca. Myślę że przy większym booscie nawet bez turbo ale z dobrą górą idzie robić fajne czasy i cieszyć się z jazdy bez turbodziury i spalania 20 litrów.

Powodzenia w dalszych modach,
Neptune

: 2011-06-29, 21:12
autor: kamil12
No fura to istny Robokop ...wlecą tłumiki i będzie git...pozdrawiamy

: 2011-06-30, 00:02
autor: Coobcio
Tak na to patrzę i widzę że dużo pracy kosztowało zakompresorowanie auta ale fakt że jak na hamowni dawałem do deski od 1200obr.min to praktycznie przy 1700 już było 0,35bara :D Coś czego nigdy jak dotąd nie doświadczyłem hehe.

Ps. jaka jest wydajność tego kompresora, jakiś mądry chłopak od 100NX Gti do którego także zapodał kompresor jakoś to wyliczyał na podstawie średnicy kółek pasowych...
aaaaaa kompresor ma jakieś swoje określone maks obroty... :P

Pss. Dopisz w dziale elektronika że wtryski paliwa masz seryjne wydobyte z mojego legndarnego 435konnego Saaba 900NG który stroi z rozwaloną skrzynią od dwóch miesięcy :P

: 2011-06-30, 08:00
autor: sergiej
no ryczy to ryczy ...tylko gleba konieczna bo stoi jak koza ...ale to napewno juz niedlugo :)

: 2011-06-30, 08:27
autor: killer2000
kamil12 pisze:No fura to istny Robokop
dobre :mrgreen:

: 2011-06-30, 08:46
autor: PumaRST
oj fajny projekcik ;-)

skąd masz tego grila??

co do zawieszenia to całkiem mozłiwe że bede miał prawie nowe sprężyny (1000km przebiegu) -40mm do sprzedania w dobrej $$$ wiec jak ci się nie spieszy to poczekaj 3-4 tygodnie a się dogadamy

prtp'06 stylistycznie kilka almer ładnych jest ale mechanicznie to faktycznie ubogo w PL z tym :cry:

: 2011-06-30, 08:59
autor: Koza
sergiej pisze:bo stoi jak koza
nie przesadzaj z tymi kozami :P

a autko zrobiione kozak ;)

: 2011-06-30, 10:00
autor: Pawel18PL
Ale wydajności kompresora nie zwiększysz kółkiem bo spadnie sprawność....

: 2011-06-30, 10:07
autor: scubzik
Maro, Zacna fura ... "nawidziałem" i "nasłuchałem" jej dobrze :) Ale fajnie, że nie robisz "zwykłej" pojeżdżawki tylko lecisz na wypasie razem z audio i "lookiem". Naklejka, kwestia gustu .. ale jak wleci ładny lakier to niejeden się obejrzy za tym potworem :)
W razie rozkmin z elektroniką i CB służę pomocą :)

: 2011-06-30, 10:20
autor: prtp'06
To fakt PumaRST, az dziwi ze w PL nie lata zadna N15 z VE pod macha

: 2011-06-30, 10:28
autor: sergiej
prtp'06 pisze:To fakt PumaRST, az dziwi ze w PL nie lata zadna N15 z VE pod macha
napewno nie jednemu to chodzi po glowie i kto wie moze ktos na przyszly zlot przyjedzie VE

: 2011-06-30, 10:47
autor: PumaRST
sergiej pisze:
prtp'06 pisze:To fakt PumaRST, az dziwi ze w PL nie lata zadna N15 z VE pod macha
napewno nie jednemu to chodzi po glowie i kto wie moze ktos na przyszly zlot przyjedzie VE
oj nie jednemu :-D :->

EOT

: 2011-06-30, 12:09
autor: Szalony
Projekcik bardzo ciekawy i ORYGINALNY !!! Dla mnie jeśli faktycznie ma to być fura do codziennego latania, to musisz coś zrobić z tym wydechem. Po pierwsze nie usłyszysz muzyki a po drugie lepiej niech będzie to niepozorny wóz :-)
Chciałem Cie dorwać gdzieś na lotnisku, ale coś nie mogliśmy na siebie trafić ;-)

: 2011-06-30, 12:22
autor: Eryk
Maro, autko kozak, dobre brzmienie wydechu i pierwszy kompresor w łódzkiej :mrgreen: pozdrawiam i powodzenia przy dalszych modyfikacjach

: 2011-06-30, 23:24
autor: MacGayver
nie było tematu nie było i nagle z rozmachem wszedłeś :-D Gratki wyniku, no i zapodaj wykres z hamowni bo jestem ciekaw jak linie idą :-D No i więcej fotek powrzucaj :-D

: 2011-07-01, 08:09
autor: Ryba
Wykres jest już od dłuższego czasu na forum... :roll:

: 2011-07-01, 09:15
autor: Kwietas
W temacie Neptuna jest, ale... :)

: 2011-07-01, 10:57
autor: Neptune
Jak by to był realny wykres to niezłe poty by były :lol: Mało kto by dał rade od niskich obrotów :lol:

Maro Kazikiem muszą zrobić skan z wykresu albo niech Coobcio wrzuci bo ma na penie, będzie bardziej czytelny :-P

: 2011-07-01, 15:35
autor: Qszi
Autko suuuper... Podziwiałem na zlocie nawet synek ma fotke przy skorpionie ;)

Chciałbym kiedys też mieć 200KM pod maską :D :mrgreen:

: 2011-07-01, 20:52
autor: Maro
Grill kupiłem przez przypadek na allegro za okazyjną cenę myślałem o VZR ale ten mi bardziej podpasił :-P

Qszi nie martw się też mam P11 z tego samego rocznika i ten sam model oraz ten sam silnik tylko zmodzony na 150KM i 204Nm ale walcze o wiecej :mrgreen:

Szalony no fakt nie trafiliśmy na siebie ale za to trafiłem na kresce na Maxime Dylsona.

Wydech fakt do poprawienia jeśli chodzi o look i glebę rownież, projekt zajął sporo czasu oraz dużo $$$ jak na pierwszy projekt w Polsce przystało.

Scubzik napewno skorzystam i tak mi duzo już pomogłeś

: 2011-07-02, 21:49
autor: nismojoe
Gratuluję wyniku, przyjemna felga pasuje do almery. Nie sądziłem , że coś może byc 2 razy głośniejsze od mojego auta - samolot !
powodzenia w ogarnianiu