Strona 1 z 1

[ 300ZX] NISSAN 300 ZX twin turbo - dwie sztuki

: 2011-06-08, 18:30
autor: FROST1978
Wersja 2+2 EURO X 2

Silnik VG30DETT - V6 poj. 3000 cm3 ,
BITURBO -
Moc około 300-320 KM w automacie (0,8 bar + chip ) sterowane Blitz SBC i-color SpecR,
Zawiasik : seria i taką pozostanie , tylna oś skrętna HICAS.
Kółeczko : 18" Barracuda Racing 8"przód , 9"tył

Styl : bez odpustu...seria
- Tylne lampy JDM 99' + przednie kierunki JDM + boczne JDM
- Znaczek "Z" na masce z JDM wersji
- hamulce " BREMBO 6 tłoczków przód 360 mm

W planach :
- być może przeróbka na manual po wykończeniu automata, który jest jak na razie skubany pancerny i śmiga wyśmienicie ku zdziwieniu innych.
- układ wydechowy z kwasówki dedykowany, wywalenie czterech katów co pozwoli zwiększyć moc o ~20-30 KM oraz turbiny powinny szybciej wstawać .

Tych dwóch sztuk bardzo długo poszukiwałem. Kilka wyjazdów do raichu skończyło się porażką no ale wreszcie jeden trafił się w PL (po sprowadzeniu ze szwajcarii) z nowymi fabrycznymi suszarkami w bardzo zadbanej budzie bez korozji.
Drugi kupiony fartem w raichu, auto stało nieużywane od 2001 roku w garażu z zepsutym silnikiem(spadł rozrząd) ale również w b.ładnej zadbanej budzie. Teraz bije nowe serducho ;-) .
W tych autach wszystko staram się ogarniać sam włącznie z wymianą rozrządu.
Wady ? ... duuuużo mandatów :-P

Obrazek :-/

: 2011-06-08, 19:33
autor: Ali-En
Bardzo ładny. Choć mimo wszystko aż prosi się o lekki mod silnika, tak aby osiągi współgrały z wyglądem :)

: 2011-06-08, 21:34
autor: bonzo
Niema to tamto fura zacna, gdzieś tam też o takiej myslę :roll:

: 2011-06-08, 21:37
autor: Michalllo
Piękne autko :)
Dobrze że chcesz zachować w serii :)

: 2011-06-08, 22:00
autor: nismojoe
no nie wiem czy seria, seryjnie TT nie wychodziło w wersji 2+2 i w cabrio z tego co wiem , ale mogę się mylić :)
a autka gratuluję jedno z moich marzeń motoryzacyjnych
powodzenia !

długo masz ta bryczkę ?

: 2011-06-08, 22:07
autor: Ryba
Ehhh... Marzenia czasem się spełniają :D

Pozazdrościć.. piękny klasyk.

Dbać!! i cieszyć się jazdą :D

: 2011-06-08, 22:13
autor: Neptune
Wrzuć więcej fotek tego rodzynka :-) Kurcze sam nad takim myślałem wiele razy ale bałem się jego braku na rynku.

hmmmmm Mniami :mrgreen:

: 2011-06-09, 09:15
autor: Coobcio
Piękne auto i pomimo tylu lat dalej wygląda reprezentacyjnie - zwłaszcza na tej feldze, tylko szkoda że automat, nie wiem dokładnie ile on znosi ale 260KM stanowczo za mało by sprawnie napędzić tego kolosa :)
Swojego czasu pamiętam na Cargo taki latał na 2xT28 też na automacie coś koło 400KM i przyznam że chodziło to rewelacyjnie - prawie na poziomie mojego Sunny N14 GTi...

: 2011-06-16, 17:33
autor: killer2000
świetna furka pogratulować killer taką jeżdził :mrgreen: siara mu dał :mrgreen:

: 2011-06-17, 19:01
autor: sxp22
Pogratulować. Świetna furka. Chyba każdy kto kiedyś oglądał Kilera marzył o ZXie. Zachowanie jej w serii to bardzo dobry pomysł.

: 2011-07-07, 08:38
autor: FROST1978
Powiem Wam ,że myślałem ,że będzie to totalny muł :-P jednak auto jest tak elastyczne ,że jest to sama przyjemność jazdy i na dzień dzisiejszy nie zamieniłbym automatu na manual .

: 2011-07-07, 09:23
autor: Coobcio
Wiadomo auto nie będzie mułowate dla kogoś kto na co dzień śmiga np. Primera P10 2.0 w benzynie ale jak ktoś ma np. Sunnego VVL lub turbo albo MAximę 3.0 to już nie będzie robić żadnego wrażenia :P

Tak czy siak auto piękne, dbaj o nie i chociaż na układzik wydechowy mogłbyś się skusić, będzie ładniej się maszyna prezentowała i ok. 40KM przy okazji dojdzie (jak wymienisz całość od DP po końcowe tłumiki) no i brzmienie sie zmieni :)

Ps. zawsze w tych autach przerażał mnie totalny brak miejsca pod maską hehe...

powodzenia w utrzymaniu kolekcjonerskim Nissana.

: 2011-07-07, 09:26
autor: FROST1978
Coobcio pisze: dbaj o nie i chociaż na układzik wydechowy mogłbyś się skusić,
Właśnie wywaliłem buczące dziadostwo i wsadziłem seryjne tłumiki . Po 30stce ceni się już cisze i spokój .Silnika prawie nie słychać hehe

nismojoe pisze:no nie wiem czy seria, seryjnie TT nie wychodziło w wersji 2+2 i w cabrio z tego co wiem , ale mogę się mylić
Nie mylisz się ale tylko po części :-) bo na USA tak zgadza się TT to tylko 2 os. (dziwne podejście) Na japonię , euro i może gdzieś tam na 100% 2+2 TT były .Z resztą na euro tylko wychodził model 2+2 TT
Coobcio pisze:Wiadomo auto nie będzie mułowate dla kogoś kto na co dzień śmiga np. Primera P10 2.0
no tak ,na tamte czasy to były osiągi bo nawet jeszcze nie wyszła RSka (dop. w 93) i nie było supry mkIV ,a mietki były kredensami .

: 2011-07-07, 10:59
autor: SenTex
To jest właśnie jedna z legend japońskiej motoryzacji, ponadczasowa linia nadwozia. Takich aut już nigdy nie będzie. Twojemu egzemplarzowi widzę nie straszny wiek, pozazdrościć ;-)

: 2011-07-07, 11:23
autor: Michalllo
FROST1978, Dobrze gada moc jest wystarczająca :)
Nie każdy ma "parcie" na moc :)
Autko ma dostarczać przyjemność z jazdy a nie z ciągłego grzebania pod maską :) (tym bardziej że jak zauważył słusznie Coobcio miejsca tam pod maską niewiele :D )
Autko i tak jest genialne :)

: 2013-10-12, 11:00
autor: FROST1978
No i od jakiegoś czasu śmigam na 0,8 bar. Okazało się też, że komputer był zaczipowany jak go kupiłem i dla tego latał lepiej niż seria. Obecnie szacuje moc na 320-330 KM.
Barami rządzi Blitz SBC i-color Spec R i na hamowni pokładowej tego urządzonka wyszło magiczne 388 KM :) i 550 Nm ale coś chyba lekko przesadziło :roll:

W między czasie doszła druga sztuka 300zx TT, niemal identyczna :-P i czaarna ...

Obrazek

: 2013-10-12, 16:24
autor: Shadows
<okok> Tak trzymaj Z nigdy za wiele ;)

: 2013-10-12, 18:42
autor: WuWa
Zgadza sie ,zacny samochód :-D Kolega ma takiego 340 KM i mega zapodaje ;-)
A tak nie na temat ,zna może ktos elektryka co by poradził sobie w 300 zx z elektryką ?

: 2013-10-12, 18:58
autor: zywy0911
U ciebie wygląda prawie jak u mnie tylko że ja zaczynam zbierać skyline :mrgreen:

: 2013-10-14, 07:18
autor: Grisha
WuWa pisze:,zna może ktos elektryka co by poradził sobie w 300 zx z elektryką ?
daj :arrow: PW z nr tel do siebie i ze szczegółami co w tym 300zx się krzaczy...

a coś pewno się znajdzie...

: 2013-10-14, 07:55
autor: FROST1978
WuWa pisze:Zgadza sie ,zacny samochód :-D Kolega ma takiego 340 KM i mega zapodaje ;-)
A tak nie na temat ,zna może ktos elektryka co by poradził sobie w 300 zx z elektryką ?
A jaka to wersja i jaki kolor bo może będę kojarzył .Niedawno kupiony ?
Co się dzieje z nim ? Bo ja sam ogarniam 300zx to może będę mógł pomóc .

: 2013-10-14, 14:32
autor: WuWa
Grisha poszło PW
Frost wersja 2+2 kupione .Kupione 2 szt. w okolicach Dąbrowy Górniczej pod koniec zeszłego roku .
1 Japoniec z Angli ,a 2 Niemiec po dachowaniu ;-) Robiona była przekładka ,ale samochody okazały się nie kompletne . I dlatego są problem z elektryką :-)

: 2013-10-14, 15:20
autor: FROST1978
Znam te 2 auta ;) czerwony był po daszku i to TT w manualu ...ten japoniec też czerwony .
Przekładać chciał taki daleki znajomek ale się poddał bo by go wyszło sporo poza tym jego mechanior się poddał.
Nie rozumiem.... skoro ładne TT europa oryginał LHD można kupić za 23-25 tyś to po co się paprać z tym wszystkim :]
A co do elektryki to schematy do ręki i jazda ....elektryka jak w każdym aucie :lol: .
Polecam wymianę na nową wiązkę silnika , a przynajmniej na jej solidną regeneracje na nowych wtyczkach itd.

: 2013-10-14, 21:06
autor: WuWa
No to widze ,że mały ten kraj ;-) wszystko sie zgadza co 2 czerwonych autek :-D
Cóż ,niestety kolega początkowo nie dysponował budżetem 25 tyś. :-/
Kupił oba za 10 tyś ,i wszystko sam poskladal w malutkim garażu ,jedynie placil za przespawanie grodzi i wklejeniem szyby + plus pare drobiazgów :-D
Wystartowla w styczniu a miesiac temu nim wyjechał ,ogromny szacun za robote .
Bo jak pomagalem mu Niemca pakowac na lawet ,to szczękę zgubilem jakie to wielkie i ile bedzie z tym roboty :-o :-o
Ale nie ma co gadać WARTO !!!!
Dziękuję za info o tych wiązkach;-)

Pisz poprawnie po polsku! dziękuję Bombel ;-)

: 2013-10-15, 08:35
autor: Coobcio
No i po taniści jedna fajna sztuka wyszła :)

: 2013-10-15, 15:02
autor: FROST1978
Po taniości ? heh, ja to się dziwie niektórym ludziom zwłaszcza w PL. Ma do wyboru szrota za 10 tyś i za 20 tyś igiełke to wybierze szrota bo tanio. Wpompuje drugie tyle, a auto jest dalej nie na chodzie i tak mijają lata i wszystkiego się odechciewa.
I dla tego ja swoich nie oddam nigdy za pół darmo :-P , a były propozycje za 16 tyś heheh

: 2013-10-15, 15:33
autor: WuWa
W sumie to masz rację ;-) Ale tu nie o to chodziło :)
Ps. Tak na marginesie ,to gdzie widziałeś 300zx-a igiełke za 20 tyś. ? :->

: 2013-10-15, 16:40
autor: FROST1978
WuWa pisze:s. Tak na marginesie ,to gdzie widziałeś 300zx-a igiełke za 20 tyś. ? :->
Tzn. zależy co to znaczy igła wg Ciebie :) . Bo wg niektórych igła to jak nowe auto ale w przypadku 300zx 20stoletniego auta igła to taki, który nie jest ulepiony,jest bezwypadkowy nie skorodowany i nie wyszpachlowany z każdej strony. Do tego najważniejsze to silnik i zawias :lol:

Tak ja wiem ..chodziło o przyjemność uratowania czegoś co mogło iść na złom :-/
Również jestem pod wrażeniem ale mnie by się nie chciało .Wole coś kupić co jeździ od razu i jest zadbane i ewentualnie dopieszczać .
Jak się raz wpadnie na minę to potem już ciężko z niej wyjść ;-) .

: 2013-10-19, 07:34
autor: WuWa
Zgadza się ;-) Z tym ratowaniem złomu to też nie to ,chłopaka wzieło jak zobaczył na żywo 300-tke :-D Reszta sama już poszła .

: 2013-10-19, 11:00
autor: FROST1978
WuWa pisze:Zgadza się ;-)chłopaka wzieło jak zobaczył na żywo 300-tke :-D
Zgadza się, każda 3setka o wiele lepiej się prezentuje na żywo niż na zdjęciach.