Strona 1 z 1

[Sunny] Skażone Słońce

: 2011-03-23, 15:42
autor: Skazony
MODEL: Sunny N14 Liftback, czerwony
SILNIK: 1.4 16V GA14DE
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria tarcze [ nowe wentylowane BOSCH + kolocki BOSCH) + bębny
ZAWIESZENIE: nowe twardsze "alco"
ELEKTRONIKA: seria
CAR-AUDIO: Pionner + (Hertz DCX165 BUBEL) Alphardy dwudrożne (jakieś tam)
ŚRODEK: seria +pokrowce ;)
BODY-KIT: oryginał
MOC: oryginalnie ponoć 87KM (jednak nie jestem przekaonany że te wszystkie koniki jeszcze żyją)
OSIĄGI: brak testów, do 140km/h leci ... (na budziku raz pojawiło się 170km/h we dwie osoby)
EXTRAS: podłokietnik ( uniwersalny otwierany, zrobiony na uchylny), szybki w elektryce (sterowanie "własne), podgrzewanie lusterek, dodatkowy stop w ramce tablicy tylnej, zmiana kształtu osłony głośników na okrągłe, podświetlenie suwaków na konsoli, zmiana podświetlenia zegara i wskaźników, podświetlenie wskazówek (na biało), owiewki na szybki (przód)

PLANY:
- światła dzienne LED - JUŻ SĄ
- wymiana zegarów na wersję z obrotomierzem - JUŻ SĄ
- dodatkowy komplet kół (może Alu) lub nowe opony
- wywalenie ERG
- może rozpórka
- może wspomaganie
- jak wygram walkę z rudą to lotka od GTI ( a co ?)

Do tej pory (od 2007) zrobione:
- nareszcie wymieniony zderzak przedni ( już mam w kolorku nadwozia :D)
- DRL
- zegary od 1.4 '95r (z obrotkiem) + zmiana koloru wskazówek na biały i podświetlenie ich
- amortyzatory ( przód i tył)
- akumulator Bosch Silver 55Ah
- sprzęgło Luk (stare oryginalne działało jak ABS)
- pompa wody (nie trzymała i ciekła na postoju)
- przewody -> Janmor
- świece NGK
- połatanie podłogi
- wstawienie nowej ( mocno używanej) szyby do tylnej klapy -> jakaś łajza zrobiła sobie strzelnice z parkingu (foto w ava)
- wymiana manszet, tulei i przegubów przód
- wymiana teleskopów (siłowników) tylnej klapy na ford-mondeowe :)
- wjechały nowe tarcze BOSCH i przy okazji nowe klocki (również BOSCH a co :) )
- reflektory (czyt lampy przednie) ORYGINALNE :D

Do zrobienia:
- wymiana rury wlewowej ( ruda zajęła się rurką przelewową BARDZO skutecznie) - zrobione
- wydech ( ogólne ogarnięcie tematu aby był z tym spokój na dłuższy czas) - zrobione
- kielichy (już niestety są dziurki, co prawda na razie nie wielkie ale są) - na razie montuję nadkola jak ruda wyjdzie na zewnątrz ( bo jej tam jeszcze nie ma ) robione będzie wszystko->Obrazek Obrazek Obrazek zdjęcie koła zweryfikowało wielkość "dziurek" :/
- dokładne "skrobnięcie" podłogi i POŻĄDNE = profesjonalne zabezpieczenie
- uszczelnienie korka miski olejowej -> ZROBIONE :)
- hamulce tył (prawdopodobnie zapieczony cylinderek, ale kto to wie ?) -> oblukane, ocenione, oczyszczone, przesmarowane i DZAŁA :)


- stały nadzór nad stanem "ublaszenia" autka

Fotki:

Obrazek Jeszcze na starych blachach
Obrazek Tak wyglądało oryginalne sprzęgło przed wymianą
Obrazek mod osłony głośników
Obrazek troszke z innego kąta

Szukam dalej ;)

: 2011-03-23, 16:53
autor: scubzik
Znam autko znam :)) nareszcie wrzuciłeś opisik :)

: 2011-03-25, 10:53
autor: NadiR
wiek 11? :mrgreen: popraw..

: 2011-03-25, 11:14
autor: Ryba
to tak specjalnie NadiR :P

: 2011-03-25, 12:08
autor: AMONe
- wywalenie ERG
- EGR (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation)

: 2011-03-25, 13:07
autor: Skazony
AMONe pisze:
- wywalenie ERG
- EGR (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation)
dokładnie
nie rozumiem ocb ?

[ Dodano: 2011-03-25, 13:08 ]
NadiR pisze:wiek 11? :mrgreen: popraw..
zdziwił byś się ile osób znając mnie dośc długo nie zwraca uwagi na to i składa mi w tym dniu życzenia urodzinowe :->

: 2011-03-25, 21:01
autor: komorokoro
Skazony pisze:
AMONe pisze:
- wywalenie ERG
- EGR (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation)
dokładnie
nie rozumiem ocb ?
literówka czeski błąd kolega poprawił

ja w swoim DS tylko przytkałem to ustrojstwo
ogólnie bałem się cokolwiek wywalać a nóż się przyda

powodzenia w zalepianiu dziurek

: 2011-03-25, 21:51
autor: Jacob_300zx
a czy nie podejda zaslepki z 300zx ?? sprawdz na http://www.z1motorsports.com moze podejdzie Ci ten zestaw zeby wywalic EGR ;)

: 2011-03-27, 00:35
autor: Skazony
komorokoro pisze: literówka czeski błąd kolega poprawił
święta racja
zwracam honor AMONe :)

: 2011-03-27, 05:07
autor: BTB
wrzuciłbyś jakieś zdjęcie auta ;)

: 2011-03-27, 11:32
autor: Skazony
BTB pisze:wrzuciłbyś jakieś zdjęcie auta ;)
jedno mam w ava :-/
nad resztą pracuję

[ Dodano: 2011-07-23, 16:07 ]
He he
właśnie zmieniłem kolorek wskazówek na biały z czarną podstawą ni o co najważniejsze podświetliłem je - fajnie to wygląda :)

: 2011-11-01, 16:50
autor: scubzik
Wrzuciłbyś foty z "modów" podnośników i zegarów :) , może dłubniesz co nieco przy silniku ?

: 2011-11-01, 17:59
autor: Skazony
czekam kiedy będzie szansa na pokrywę
w sumie to trzeba bedzie zrobić w końcu te fotki
:D

: 2012-02-06, 21:55
autor: Excallibur
Widziałem kolego ze posiadasz podświetlenie konsoli nawiewów chodzi o suwaki.
Moze podzielisz się informacja jak to wykonałeś.

: 2012-02-06, 22:02
autor: Skazony
Tak dokładnie mam i są działające :)
czy interesuje Cię opis czy foto ?
Przy obecnie panujących temperaturach ( -15C ) na fotki będziesz musiał troszkę poczekać

: 2012-02-07, 03:35
autor: Excallibur
Mysle jak to zes podlaczyl czego uzyl gdzie podłączyl itp
znam budowe tych elementów to mysle ze zdjecia nie beda az tak potrzebne ale mile widziane.

: 2012-02-07, 08:11
autor: Skazony
Na końcach suwaków (pod "grzybkami") są zamontowane lde-y SMD połączone w szereg z jednym opornikiem. Wszystko to podłączone jest w miejsce gdzie dostaje napięcie w momencie włączenia świateł ( jeśli dobrze pamiętam to podłączyłem w okolicy zapalniczki).
Przewodziki muszą być dość cienkie bo miejsca maleńko, niestety trzeba wyjąć konsolę nawiewu (uwaga na zaślepki i blokady linek) i porzeźbić troszkę w dzwigniach (suwakach)
Sprawdz ledy czy są dobrze spolaryzowane i czy hulają przed wrzuceniem tego do auta.

Roboty na jakieś 2h.

"grzybki" suwaków ja przeiwerciłem wiertłem 1mm i mam efekt jaki mam.

Dobrej zabawy

: 2012-02-07, 14:07
autor: Excallibur
jakie te ledy dałes ?? wielkosc

a moze dac je odrazu 12 v aby nie bawic sie w oporniki. a tam na sówaku jak zamontowałes diode ??

juz mniejwiecej wiem jak to wykonales ^^

: 2012-02-07, 15:41
autor: Skazony
napisałem SMD to takie wielkości (1.3x2 mm)
przylutowane przewody wystarczająco usztywniają je i bezproblemowo trzymają się w zagłębieniach pod zaślepkami
Obrazek

umieszczamu je w rowkach suwaków:
Obrazek
pod tymi końcówkami "grzybkami"
Obrazek
no i na koniec poprowadzenie przewodów (podłączone do oświetlenia ) tu już bez żadnych zbędnych kombinacji
Obrazek



[to nie są moje fotki - pożyczyłem je w celu wyjaśnienia]

: 2012-02-07, 17:43
autor: Excallibur
Ok. dzieki Za informacje ^^ w wolnej chwili zabiore sie za robote ^^^

: 2014-07-08, 14:27
autor: Skazony
Zapomniałem napisać iż moja "NYSKA" zakończyła "żywot" 23.12.2013 o ok 22:07
na rogu Kilińskiego i Tuwima :(