Strona 1 z 1
[ Primera] Primka-P10 by homik123456
: 2011-03-16, 19:40
autor: homik123456
Nissan Primera P10, 2.0 LX, sedan
Kolor: Bordowy
Rok produkcji: 1996
Silnik: SR20De
Układ dolotowy: seria
Układ wydechowy: seria
Układ hamulcowy: seria
Elektryka: seria
Koła:
- Letnie: 215/45 R16 alufelgi
- Zimowe: 185/65 R14 stalówki
Zawieszenie: seria
Audio: Radio SilverCrest KH2389 + 4 glosniki HERTZ
(przód DCX 165 , tył EV 165)
Wnętrze: seria
Wyposażenie:
- Centralny zamek z pilota
- Wspomaganie kierownicy
- Poduszka powietrzna
- Elektryczne szyby
- Trzecie światło STOP
- Światła dzienne LED
Kilka fotek
Konfiguracja zimowa
Konfiguracja letnia

: 2011-03-16, 20:47
autor: dylson
homik123456 pisze:Silnik: SR20Di
SR20De

: 2011-03-16, 20:54
autor: homik123456
dylson, nie SR20De tylko SR20Di
Wiem jaki mam silnik

: 2011-03-16, 21:16
autor: nossbuk
Hehe. Fajna ta primka, oszczędna

Patrząc na Twój avatar to zawsze myślałem, że ta primka jest czarna

: 2011-03-16, 21:20
autor: Duchu
nossbuk pisze:Patrząc na Twój avatar to zawsze myślałem, że ta primka jest czarna
bo na avatarze jest sunny

co do autka bardzo zadbany egzemplarz powodzenia

: 2011-03-16, 21:27
autor: homik123456
nossbuk, Wlasnie na avatarze jest sunny ktore jest szaro-grafitowe i fota jest czarnobiala. A kolejna rzecz to spalanie jest od sunny a nie od primki, bo ona jest w benzynce a sunny w dieslu
Duchu, dzieki, udalo mi sie kupic w miare zadbana sztuke.
A wcale nie myslalem ze bedzie w takim dobrym stanie.
: 2011-03-16, 21:38
autor: Duchu
Coraz trudniej jest znaleźć te auta w dobrym stanie ale jak widać da się

: 2011-03-16, 21:43
autor: bodek
homik123456 pisze:dylson, nie SR20De tylko SR20Di
Wiem jaki mam silnik

to w 96' zapodawali jeszcze zacofane monowtryski?
: 2011-03-16, 21:49
autor: nossbuk
Ja pie&^%$$%^le, nie ogarnąłem samochodu. Sorry, mała zaćma mózgu

Troszkę widać gdzie była malowana, ale to w niczym nie przeszkadza. Oby dobrze zrobione było

ładne są te P10

: 2011-03-16, 22:27
autor: homik123456
bodek, a no dawali jeszcze

Ja tam mam 115KM/85kW, ale lepsze to i tak niz jakies 90KM
nossbuk, troche malo fachowo pomalowana bo zle przejscia zrobione sa. Ale lepiej tak niz jak by byla wszedzie ruda i gryzla dalej.
Wiem tez ze od nowosci u jednego wlasciciela i ze kobieta nim jezdzila a czasem jej maz. Starsze malzenstow, sprzedawali bo on mial udar i juz nie moze jedzic autem a maja jeszcze kangura z tych nowszych.
Wiec okazja sie trafila.
: 2011-03-16, 22:49
autor: lukasgt
wiesz co jakoś nie chce mi sie wierzyć że to sr20di-dawaj fote spod maski!!przeciez to ostatnia p10 po lifcie--125 lub 130km na wielopunkcie musi być!
: 2011-03-16, 23:12
autor: homik123456
No ale raczej to jest SR20Di chyba ze wszedzie jakies zle dane sa.
A fota jeszcze z aukcji jak kupowalem, ja jeszcze nie zrobilem foty silnika.

: 2011-03-17, 00:07
autor: Coobcio
No na fotce widać że to SR20De 130KM...
: 2011-03-17, 00:23
autor: Andrzejek_21
Gratuluje
Dla mnie mega jest tył P10

jest taki "w sam raz"

: 2011-03-17, 00:55
autor: homik123456
Coobcio, to czemu pisali ze to 2.0 115KM/85kW ?
Idzie jakos to jeszcze sprawdzic?? Bo cos na 130KM to nie wyglada. Jak by tyle mial to powinien lepiej jezdzic.
I jeszcze jedno pytanko. Jak sciagam przewod ze swiecy to normalne ze jest mokry z oleju?? Bo zdaje mi sie ze nie powinno byc tam mokro.Albo sie nie znam

: 2011-03-17, 07:50
autor: bodek
Hehe, całkowite SR20De na 4 wtryskach, z filtrem za aku, i bardzo dobrym kolektorem zbiorczym o mocy około 130KM. Zapodawaj wałki i kolektor z GT i będziesz miał prawie GTka. Nie zapomnij przyspieszyć nieco zapłon, auto od razu lepiej pojedzie.
: 2011-03-17, 08:24
autor: homik123456
bodek, Wiesz ale z zaplonem to ja sie nie bede bawil, bo jak sie na czyms nie znam to wole nie ruszac. A nie znam nikogo w okolicy co by dobrze sie znal, bo jakiemus niekumatemu temat nie dam auta. Co do reszty to tez trzeba by grzebac i miec kase na zakup tych czesci.
Warto wymieniac swiece i kable WN czy nie?? Bo nie wiem czy cos to da jak wymienie.
No i jaki olej byscie polecili do silnika?? Bo pora wymienic. Tylko mnie zastanawia ten olej w miejscu swiec czy tak powinno byc.
: 2011-03-17, 10:00
autor: Andrzejek_21
Co do oleju ja bym brał Motula.
: 2011-03-17, 14:45
autor: Ryba
Jasne że oleju tam nie powinno być. puszczają ci ringi które sa zamontowane w deklu od pokrywy. musisz kupic nową uszczelkę pod dekiel wraz z ringami lub silikonem zalepić.
Olej Motul, polecam

: 2011-03-17, 14:51
autor: Pawel18PL
Tudzież można by mu Valvo Max-Life zapodać
: 2011-03-17, 14:56
autor: homik123456
Ryba, czyli normalnie uszczelke pod pokrywe zaworow odkrecam zakladam przykrecam i tyle?? Czy to bardziej skomplikowane?
Tylko pytanie czy do sr20di albo do sr20de ta uszczelka??
: 2011-03-17, 15:02
autor: ANDREW
Uszczelki chyba są takie same.A przy zakładaniu możesz dać silikonu trochę żeby być pewnym szczelności.
A co do oleju ja polecam Midlanda 10W-40
: 2011-03-17, 16:08
autor: Ryba
Paweł18PL - jak najbardziej masz rację ten olej równiez polecam co do midlanda... hmmm

Generalnie cena = jakość
homik... uszczelka pod dekiel od glowicy do silników 2.0 w nissanach jest taka. Proponuje abyś sciągnał sobie poradnik napraw i eksploatacji nissana Primery P10 który znajdziesz w dziale PRIMERA lub na necie.. Poczytasz sobie co jak zrobić. Pomoże Ci wykonać większość prostych napraw przy P10
: 2011-03-17, 18:22
autor: Pawel18PL
Tam smarujesz silikonem z tego co pamiętam na załamaniach krawędzi np. przy wałkach czy aparacie zapłonowym. Dokup do tego jeszcze ta uszczelke pod świece jak tam ci gdzieś cieknie.
[ Dodano: 2011-03-17, 18:25 ]
A i pasowałoby odpowiednio kolejność śrub które się przykręca znać coby nie pokrzywić dekla.
: 2011-03-17, 18:46
autor: Neptune
Mam podobną Primkę

Pod maską to samo sr20de po pierwszym hamowaniu 123 konie już bez kata i stożku wyszło przy przebiegu 270 tys. W dokumentach wg niemieckich papiren też miałem 85kw i 115 kucy.
Zapłon możesz sobie sam przestawić nawet jak się nie znasz, luzujesz dwie śruby przy aparacie i obracasz aparatem zapłonowym w stornę kabiny tak aby przerwa w otworze (fasolce) a podkładką miała ok milimetra. Auto odżyje o ile nie było wcześniej kręcone.
Seryjna Primera wraz ze swoim wiekiem nie jest zapierdzielaczem... ok 10 s do setki. Trzeba nad nim troche popracować. Miarodajne mody to kolektor wydechowy (seria to smiech na sali) wydech, wałek GT i mod rozrządu. I powoli się autko odmula. Powymieniaj filtry przeczyść przepływkę i będzie śmigać
PS... bardzo dobry stan auta

: 2011-03-17, 19:31
autor: homik123456
Ryba, to juz sciagnalem sobie nim kupilem primke.Ale wole zapytac niz grzebac a pozniej dopiero pytac . To bede sie bawil ze wszystkim po kolei.
: 2011-03-17, 20:26
autor: SiwoL
Wpadnij na spota to ci zapłonik przestawimy i zobaczymy co i jak z tym twoim wozidełkiem.
: 2011-03-17, 21:35
autor: lukasgt
wiedziałem że to sr20de,hihi
: 2012-05-20, 19:16
autor: wysmiewacz
Niepotrzebne nerwy kolego wczoraj na forum

Masz bardzo zadbana i ladną p10, tak trzymaj!

: 2013-02-24, 00:44
autor: GAViii
Wspaniały kolor! W słońcu i na letnich kołach jest mega! Chociaż nie są to jakieś brawurowe szprychy to pasują do autka. Fajnie się prezentuje z tymi klamkami. Zgrabny samochodzik
