[ Almera] Nissan Almera GTi SR20VE by Modzelitto
: 2011-03-07, 16:13
Z racji tego, że mam dzisiaj trochę więcej czasu niż zwykle, postanowiłem przedstawić Wam moją wymarzoną i tak długo poszukiwaną Almerkę GTi:
1. NICK: Modzelitto
2. IMIĘ: Piotrek
3. MODEL: Nissan Almera
4. WERSJA: GTi
5. ROK PRODUKCJI: 1999r.
6. SILNIK: SR20DEH 2,0 16V 143KM 178Nm
7. OPIS AUTA:
Almerka w posiadaniu niespełna od roku czasu, odkupiona od klubowicza z NKP. Jestem z niej w 100% zadowolony, umożliwia sprawne i zwinne poruszanie się zarówno w mieście jak i w trasie
8. DOKONANE NAPRAWY / ZMIANY :
- wymiana świec na: NGK BKR6EY,
- wymiana przewodów zapłonowych na 8,5mm Magnecor,
- wymiana wszystkich pasków klinowych,
- wymiana przednich amortyzatorów na Kayaba Exel-G,
- wymiana tylnych amortyzatorów na Bilstein B4,
- wymiana łożysk i poduszek amortyzatorów przednich,
- wymiana kompletnych przednich wahaczy,
- zmienione manszety przegubów zewnętrznych jak również smar we wszystkich 4 przegubach,
- zmienione końcówki drążków,
- wymienione kompletne 2 tylne piasty,
- położona tylna wycieraczka,
- sprężyny Eibach ProKit -30mm,
- zamontowany stożek Fujita 3", obudowany + zimny dolot z halogenu
- zamontowany SSAC 2,5" + bandaż termo, końcowy RM Motors RM5
9. PLANY:
Tu są bardzo szerokie, powoli ale systematycznie realizowane.
W kwestii regeneracji / konserwacji:
a) KAROSERIA
Na pierwszy ogień po zimie idzie blacharka samochodu, gdyż nie zbyt ładnie zaczyna to wszystko wyglądać ( rdza pojawiła się na progach, masce, tylnej klapie oraz nadkolu ).
b) SILNIK
Do wymiany są 2 poduszki silnika
c) ZAWIESZENIE
Następnie chciałbym wymienić elementy gumowe zawieszenia tylnego, ponieważ elementy te są już trochę zmęczone wiekiem i należało by coś tam odświeżyć .
W kwestii przeróbek:
a) SILNIK
Standartowo: mod rozrządu + jak starczy funduszy strojenie.
b) UKŁAD WYDECHOWY
Przelot 2,25”.
c) UKŁAD ZAPŁONOWY
Jako że konkretne przewody już jeżdżą w aucie pozostaje tylko przyspieszyć zapłon.
d) UKŁAD HAMULCOWY
4x tarcze Mikoda z serii GT + dobry klocek ( nie wiem jeszcze jaki, doradźcie coś dobrego…) + przewody w oplocie firmy HEL i oczywiście płyn hamulcowy z wyższej półki, ale nie jakiś super sportowy, bo i tak nie wykorzystam jego właściwości ponieważ po torach nie latam
I to na razie tyle . Fotki zapodam jak autko wróci od mechanika – na pewno jeszcze w tym tygodniu. Pozdrawiam
No i obiecane fotki (jeszcze jako kompletna seria) :
A tu trochę z mniej przyjemnych rzeczy:
I trochę nowych gratów ( oprócz uszczelki wszystko już w aucie)
A na koniec wyczyszczona przepustnica
1. NICK: Modzelitto
2. IMIĘ: Piotrek
3. MODEL: Nissan Almera
4. WERSJA: GTi
5. ROK PRODUKCJI: 1999r.
6. SILNIK: SR20DEH 2,0 16V 143KM 178Nm
7. OPIS AUTA:
Almerka w posiadaniu niespełna od roku czasu, odkupiona od klubowicza z NKP. Jestem z niej w 100% zadowolony, umożliwia sprawne i zwinne poruszanie się zarówno w mieście jak i w trasie
8. DOKONANE NAPRAWY / ZMIANY :
- wymiana świec na: NGK BKR6EY,
- wymiana przewodów zapłonowych na 8,5mm Magnecor,
- wymiana wszystkich pasków klinowych,
- wymiana przednich amortyzatorów na Kayaba Exel-G,
- wymiana tylnych amortyzatorów na Bilstein B4,
- wymiana łożysk i poduszek amortyzatorów przednich,
- wymiana kompletnych przednich wahaczy,
- zmienione manszety przegubów zewnętrznych jak również smar we wszystkich 4 przegubach,
- zmienione końcówki drążków,
- wymienione kompletne 2 tylne piasty,
- położona tylna wycieraczka,
- sprężyny Eibach ProKit -30mm,
- zamontowany stożek Fujita 3", obudowany + zimny dolot z halogenu
- zamontowany SSAC 2,5" + bandaż termo, końcowy RM Motors RM5
9. PLANY:
Tu są bardzo szerokie, powoli ale systematycznie realizowane.
W kwestii regeneracji / konserwacji:
a) KAROSERIA
Na pierwszy ogień po zimie idzie blacharka samochodu, gdyż nie zbyt ładnie zaczyna to wszystko wyglądać ( rdza pojawiła się na progach, masce, tylnej klapie oraz nadkolu ).
b) SILNIK
Do wymiany są 2 poduszki silnika
c) ZAWIESZENIE
Następnie chciałbym wymienić elementy gumowe zawieszenia tylnego, ponieważ elementy te są już trochę zmęczone wiekiem i należało by coś tam odświeżyć .
W kwestii przeróbek:
a) SILNIK
Standartowo: mod rozrządu + jak starczy funduszy strojenie.
b) UKŁAD WYDECHOWY
Przelot 2,25”.
c) UKŁAD ZAPŁONOWY
Jako że konkretne przewody już jeżdżą w aucie pozostaje tylko przyspieszyć zapłon.
d) UKŁAD HAMULCOWY
4x tarcze Mikoda z serii GT + dobry klocek ( nie wiem jeszcze jaki, doradźcie coś dobrego…) + przewody w oplocie firmy HEL i oczywiście płyn hamulcowy z wyższej półki, ale nie jakiś super sportowy, bo i tak nie wykorzystam jego właściwości ponieważ po torach nie latam
I to na razie tyle . Fotki zapodam jak autko wróci od mechanika – na pewno jeszcze w tym tygodniu. Pozdrawiam
No i obiecane fotki (jeszcze jako kompletna seria) :
A tu trochę z mniej przyjemnych rzeczy:
I trochę nowych gratów ( oprócz uszczelki wszystko już w aucie)
A na koniec wyczyszczona przepustnica