Strona 1 z 23

[ Almera] Nissan Almera GTi SR20VE by Modzelitto

: 2011-03-07, 16:13
autor: Modzelitto
Z racji tego, że mam dzisiaj trochę więcej czasu niż zwykle, postanowiłem przedstawić Wam moją wymarzoną i tak długo poszukiwaną Almerkę GTi:
1. NICK: Modzelitto
2. IMIĘ: Piotrek
3. MODEL: Nissan Almera
4. WERSJA: GTi
5. ROK PRODUKCJI: 1999r.
6. SILNIK: SR20DEH 2,0 16V 143KM 178Nm
7. OPIS AUTA:
Almerka w posiadaniu niespełna od roku czasu, odkupiona od klubowicza z NKP. Jestem z niej w 100% zadowolony, umożliwia sprawne i zwinne poruszanie się zarówno w mieście jak i w trasie
8. DOKONANE NAPRAWY / ZMIANY :
- wymiana świec na: NGK BKR6EY,
- wymiana przewodów zapłonowych na 8,5mm Magnecor,
- wymiana wszystkich pasków klinowych,
- wymiana przednich amortyzatorów na Kayaba Exel-G,
- wymiana tylnych amortyzatorów na Bilstein B4,
- wymiana łożysk i poduszek amortyzatorów przednich,
- wymiana kompletnych przednich wahaczy,
- zmienione manszety przegubów zewnętrznych jak również smar we wszystkich 4 przegubach,
- zmienione końcówki drążków,
- wymienione kompletne 2 tylne piasty,
- położona tylna wycieraczka,
- sprężyny Eibach ProKit -30mm,
- zamontowany stożek Fujita 3", obudowany + zimny dolot z halogenu
- zamontowany SSAC 2,5" + bandaż termo, końcowy RM Motors RM5
9. PLANY:
Tu są bardzo szerokie, powoli ale systematycznie realizowane.

W kwestii regeneracji / konserwacji:

a) KAROSERIA
Na pierwszy ogień po zimie idzie blacharka samochodu, gdyż nie zbyt ładnie zaczyna to wszystko wyglądać ( rdza pojawiła się na progach, masce, tylnej klapie oraz nadkolu ).
b) SILNIK
Do wymiany są 2 poduszki silnika
c) ZAWIESZENIE
Następnie chciałbym wymienić elementy gumowe zawieszenia tylnego, ponieważ elementy te są już trochę zmęczone wiekiem i należało by coś tam odświeżyć .

W kwestii przeróbek:

a) SILNIK
Standartowo: mod rozrządu + jak starczy funduszy strojenie.
b) UKŁAD WYDECHOWY
Przelot 2,25”.
c) UKŁAD ZAPŁONOWY
Jako że konkretne przewody już jeżdżą w aucie pozostaje tylko przyspieszyć zapłon.
d) UKŁAD HAMULCOWY
4x tarcze Mikoda z serii GT + dobry klocek ( nie wiem jeszcze jaki, doradźcie coś dobrego…) + przewody w oplocie firmy HEL i oczywiście płyn hamulcowy z wyższej półki, ale nie jakiś super sportowy, bo i tak nie wykorzystam jego właściwości ponieważ po torach nie latam ;-)

I to na razie tyle . Fotki zapodam jak autko wróci od mechanika – na pewno jeszcze w tym tygodniu. Pozdrawiam :-D

No i obiecane fotki (jeszcze jako kompletna seria) :-) :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu trochę z mniej przyjemnych rzeczy:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


I trochę nowych gratów ( oprócz uszczelki wszystko już w aucie)

Obrazek
Obrazek

A na koniec wyczyszczona przepustnica :)

Obrazek

: 2011-03-07, 16:51
autor: ANDREW
Ciekawe plany.Co do klocków to też się zastanawiam co u siebie wrzucić ale o tarczach Mikody dużo dobrych opinii nie słyszałem.Czekamy na fotki.

: 2011-03-07, 17:04
autor: Modzelitto
A dziękuję :). Jeśli chodzi o Mikody to się trochę o niej naczytałem ;-) . Podstawą dobrego funkcjonowania tarczy jest jej dotarcie przez pierwsze ok. 600 km. Grunt - to jej nie przegrzać, dobrze z umiarem zahartować i będzie ok.
Na początku myślałem o EBC TurboGroove, ale opinie były co najmniej mierne, ale to również wynikało z nieumiejętnego korzystania na samym początku i testowania jej na maksa...

: 2011-03-07, 17:30
autor: johny_fellow
ANDREW pisze:o tarczach Mikody dużo dobrych opinii nie słyszałem.
A ja mam i nie narzekam :mrgreen:
Modzelitto pisze:Podstawą dobrego funkcjonowania tarczy jest jej dotarcie przez pierwsze ok. 600 km. Grunt - to jej nie przegrzać, dobrze z umiarem zahartować i będzie ok.
Zgadza się.

U mnie tarcze MIKODA GT pracują z klockami FERODO Premier. Latam dużo na trasie i dają radę.
Poprzedni standardowy zestaw szybko się przegrzał i strasznie bił.
Modzelitto pisze:a początku myślałem o EBC TurboGroove, ale opinie były co najmniej mierne, ale to również wynikało z nieumiejętnego korzystania na samym początku i testowania jej na maksa...
Dokładnie. Wszystko da się zepsuć.

: 2011-03-07, 19:20
autor: Andrzejek_21
Bardzo mi się podoba na "papierze" po prostu dobre, porządne, zdrowe GTi ;) czekam na fotki ;-)

: 2011-03-07, 21:55
autor: PumaRST
ooo fajnie że kolejna N15 sie pokazuje

kilka kwestii, podpowiedzi:

1) wydech: kolektor od N14GTI/P10GT o niebo lepszy niż seria i tańszy od chińskich podrób, reszta wydechu na 55mm w zupełności wystarczy - tym bardziej że nie planujesz grubo dłubać tego silnika.

2) zapłon i rozrząd zdecydowanie przestaw - odczuwalna różnica

3) Nie wiem skąd weźmiesz Mikode GT do N15 GTI bo oni ich nie produkują, co mnie też martwi :cry:

4) dolot, zostaw tłumik szmerów - odczuwalny spadek mocy - jesli masz na myśli tą puszkę pomiędzy przepustnicą a przepływką, a w zasadzie wyjmij puchę i wsadź stożek z dopływem powietrza.

co do zawiasu K-sport kosztuje 4500PLN, tańszą opcją jest BC Racing który chwalą na AlmeraOwnersClub a kosztuje około 3500zł i fakt zawias w N15 to tragedia do ogarniecia - wiem coś o tym :cry:

Z innej strony: gdzie kupiłeś Magnecoory i za ile??

: 2011-03-08, 07:14
autor: Baku-
Widze, ze blacha to chyba bolaczka tych aut, bo mam dokladnie to samo, tyle, ze rocznik 96. Jak napisal PumaRST wydech 55mm w zupelnosci wystarczy przy niewielkich modach.
Modzelitto pisze:umożliwia sprawne i zwinne poruszanie się zarówno w mieście jak i w trasie
Kwintesencja Almery GTI :)

: 2011-03-08, 07:24
autor: lukasgt
plany ciekawe-fajnie że w miare zadbany egzemplarz trafiłeś-bo o taki raczej trudno

: 2011-03-08, 08:37
autor: PumaRST
Baku- pisze:Widze, ze blacha to chyba bolaczka tych aut, bo mam dokladnie to samo,
też miałem i w sumie powierzchownie mam ten problem.

: 2011-03-08, 08:57
autor: sergiej
ja tez ...koniec progow prawe nadkole i tylna klapa :( jeszcze dziur nie ma ale trzeba robic ...gratuluje Gti ...a co do zawiasu to masakra ...sam szukalem jakis czas i wleciala seria na przod z jakimis customowymi sprezynami ktore mnie wkurzaja ...niby twardo w miare ale stukaja strasznie ...za bardzo kowal scisnal chyba ...na niczym sie tak nie jezdzi jak na dobrym gwincie ...wszystkie plomby mi z zebow wypadly wiec zanim cos zrobie z autem musze do dentysty isc :P

: 2011-03-08, 10:35
autor: Modzelitto
PumaRST pisze:1) wydech: kolektor od N14GTI/P10GT o niebo lepszy niż seria i tańszy od chińskich podrób, reszta wydechu na 55mm w zupełności wystarczy - tym bardziej że nie planujesz grubo dłubać tego silnika.
A w czym jest on niby lepszy? Co do średnicy to się jeszcze zastanowię, w sumie turbo to ja nie mam w planach :mrgreen:
PumaRST pisze:3) Nie wiem skąd weźmiesz Mikode GT do N15 GTI bo oni ich nie produkują, co mnie też martwi
Tarcze bozarto z serii GTR to nic innego jak Mikoda GT. Bozarto jak czytałem na innych forach to tylko pakowacz. To tak jak np. łożyska Nipparts. Kupujesz Nipparts a w środku jest japan line :-P . Bozarto wyglądają tak: http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-ni ... 98625.html
PumaRST pisze:4) dolot, zostaw tłumik szmerów - odczuwalny spadek mocy - jesli masz na myśli tą puszkę pomiędzy przepustnicą a przepływką, a w zasadzie wyjmij puchę i wsadź stożek z dopływem powietrza.
Nie chodzi mi tutaj o tą puchę między przepustnicą a MAF'em, tylko o tą w zderzaku. Ale skoro ma być custom, to pewnie i tak ją wywalę. Mocno odczuwalny ten spadek jest?
PumaRST pisze:co do zawiasu K-sport kosztuje 4500PLN, tańszą opcją jest BC Racing który chwalą na AlmeraOwnersClub a kosztuje około 3500zł
Teraz już nie ma go na allegro, ale ten zawias był parę miesięcy temu do kupienia za ok. 3700zł. W tej chwili 4,5k kosztują do S13/14... Ale nie zmienia to faktu że dobór jakiegoś sensownego zawiasu to porażka. A Ty dalej jeździsz na tych Eibach'ach i Kayaba'ch?
PumaRST pisze:Z innej strony: gdzie kupiłeś Magnecoory i za ile??
Kable kupiłem rok temu w sklepie tuningowym przez neta. Zapłaciłem ok 390 zł z przesyłką, ale czekałem prawie miesiąc na sprowadzenie. Teraz są już na allegro za całkiem przystępną cenę : http://moto.allegro.pl/magnecor-nissan- ... 81368.html

Dzięki PumaRST i nie tylko za podpowiedzi, na pewno okażą się pomocne w działaniu :-D

Co do blachy to miałem robić ją w zeszłym roku, ale zbrakło czasu (taka praca). Teraz przyszedł czas, wiosna idzie, wilgotność spada- będziemy działać :evil:

: 2011-03-08, 10:55
autor: PumaRST
Z tarczami mnie zaskoczyłeś, co prawda troche droższe niz Mikoda ale dobrze że są.

co do kolektora to podstawowa różnica jest taka:
1) jest to rurowy kolektor 4-2-1
2) nie ma za portkami małego katalizatora który jest w P11GT/N15GTi

co do puszki o której mówiłem, nie wiem jaka liczbowo jest różnica ale traci strasznie dół obrotów. Wyjąłem ją i po kilku dniach wsadziłem znowu.

: 2011-03-08, 12:09
autor: nossbuk
Z opisu i z Twoich planów szykuje się naprawdę fajna furka :-) . Wstaw zdjęcia autka i porób zdjęcia tej rdzy, bo to chyba ma każdy :-(

: 2011-03-08, 13:06
autor: Modzelitto
nossbuk, tak mocnego GTi N/A jak Twoje nie ma na razie nikt :-) . Fotki jak dobrze pójdzie będą pojutrze.

: 2011-03-08, 19:29
autor: nossbuk
Wiesz, niby nikt nie ma, ale wszystko przed Tobą ;-) mi i tak się marzy coś takiego co będzie robiło takie fajne, dosyć głośne pssss :lol:

: 2011-03-08, 19:38
autor: Modzelitto
nossbuk pisze:Wiesz, niby nikt nie ma, ale wszystko przed Tobą mi i tak się marzy coś takiego co będzie robiło takie fajne, dosyć głośne pssss
Tak, dużo jeszcze przede mną, ale 170 KM bez planowania głowicy to będzie ciężko wystrugać :-?. Ja jak na razie SR20 doprężać nie zamierzam ;-). A nie lepiej odłożyć i brać S14? :lol:

PumaRST
Powiedz mi jak to w końcu jest u Ciebie z tym zawiasem?

: 2011-03-08, 19:41
autor: nossbuk
A nie lepiej odłożyć i brać S14?
Myślę, oglądam, myślę, oglądam, a i tak mnie nie stać :-P długo by odkładać.

P.S. a na zlocik 2011 się wybierasz?

pzdr

: 2011-03-08, 20:45
autor: Modzelitto
nossbuk pisze:Myślę, oglądam, myślę, oglądam, a i tak mnie nie stać długo by odkładać.
To tak jak ja :mrgreen:
Jeżeli termin czerwcowy się nie zmieni to bardzo prawdopodobne że będę, ponieważ właśnie wtedy mam urlop :evil: .

: 2011-03-08, 20:57
autor: nossbuk
Termin się na pewno nie zmieni :-D fajnie, że będzie parę almerek GTi i nie tylko. Będzie o czym pogadać :-) śledź temat
viewtopic.php?p=126023#126023
Pewnie już widziałeś. Niby do końca tygodnia mają być oficjalne info, ale zobaczymy.
Dobra, nie będę zawalał Ci tematu takimi sprawami, są inne wątki od tego.

Czekam na te fotki i co tam dalej będzie się działo :-D

: 2011-03-08, 21:06
autor: Modzelitto
Temat zlotu prześledziłem cały, ale się uśmiałem :mrgreen: Koniec OT.
Byłem dzisiaj u mego mechanika, dowiozłem mu jedna część i zobaczyłem jak wygląda teraz samochód po wymianie przednich amorków na nowe :shock: Przód poszedł w górę i to prawie 1cm...Tragedia, czym prędzej będę musiał wymienić tylne, dalej zobaczymy, jeżeli się nie zniweluje efekt motorówki w kwietniu wejdą na 100% Eibach'y.

: 2011-03-08, 21:12
autor: nossbuk
No ja też będę musiał u siebie pomyśleć, żeby czerwona poszła w dół, bo ewidentnie za wysoko siedzi. Poprzednia moja czarna właśnie ma Eibachy założone i to jest właśnie to :-D

: 2011-03-08, 21:26
autor: BaSsGrU
ex znaczy :->
AVATAR :hah:

: 2011-03-08, 21:50
autor: nossbuk
Ex znaczy tą co Ty masz i czas najwyższy zmienić podpis i zdjęcie u Ciebie, ale nie róbmy chłopakowi OT.

P.S. :-P no avatar troszkę zmieniłem :mrgreen:

: 2011-03-08, 22:43
autor: PumaRST
Modzelitto pisze:PumaRSTPowiedz mi jak to w końcu jest u Ciebie z tym zawiasem?
u mnie, na dniach wskakują przerobione oryginalne amory z GTI - utwardzone o 40% względem serii a do tego mam eibacha proKit (tu cię sprostuje on obniża o 30mm). Ale sądzę że to bedzie tylko etap przejściowy w drodze do Gwintu. tym bardziej że jak dobrze pójdzie niedługo bede miał drugie auto a co za tym idzie N15 bedzie tylko autem do wygłupów a że latam nim po torze to takie obniżenie (nie wiem jak się zachowywać bedą te amory) nie bedzie mnie satysfakcjonowac tym bardziej że waga spadnie dyrastycznie więc auto pewnie pójdzie do góry.

A to że auto tobie poszło do góry to mnie nie dziwi, ponieważ nie ma w sprzedaży amorków o oryginalnym skoku jaki był w GTI. amorki sprzedawane są dłuższe o około 2,5cm.

: 2011-03-08, 23:05
autor: Modzelitto
Rozumiem.
PumaRST pisze:(tu cię sprostuje on obniża o 30mm)
Sugerowałem się Twoim opisem ;-)
PumaRST pisze:A to że auto tobie poszło do góry to mnie nie dziwi, ponieważ nie ma w sprzedaży amorków o oryginalnym skoku jaki był w GTI. amorki sprzedawane są dłuższe o około 2,5cm.
Wspominałeś właśnie o tym wcześniej już jak pytałem o zawias na NKP, ale nie spodziewałem się aż takiego efektu...

: 2011-03-09, 08:08
autor: lukasgt
modzelitto piszesz że ciężko wykrzesać 170km bez robienia głowicy??bardzo prosze lukaj na mój stary projekt--tam głowica zupełna seria[oprócz wałeczków i kółek regulowanych]a silnik miałem z ALMERY GTi właśnie...viewtopic.php?t=1875

po porządnym obrobieniu gło wicy byłaby szansa na 5km 5-10nm więcej

: 2011-03-09, 08:39
autor: PumaRST
lukasgt masz może wykres na tych wałkach Pipera??

: 2011-03-09, 08:42
autor: lukasgt
coobcio gdzieś ma na pendrivie chyba jescze..hamowane w ENERGY GAZ

: 2011-03-09, 11:20
autor: nossbuk
Coobcio kiedyś napisał:

Najfajniejsze wałki jakie miałem w takim silniku jak twoj to Piper CAMS street 256/248 u mnie w połączeniu ze zjechanym o 1,5mm łbem, chińskich kolekotrem 4-2-1 i wydechem 2,5" a i stożkiem w nadkolu wyszło takie coś na nich:




Obrazek


http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?p=88182

: 2011-03-09, 12:42
autor: lukasgt
tak ale on mial głowice robiona już --nie róbmy OFFTOPA w sumie--niech chłopakl cieszy sie almerką to dobre wozy i nieźle się prowadzą