Strona 1 z 1

[ Primera] P11 smeru

: 2011-02-28, 21:08
autor: smeru
MODEL: Primera P11 SLX
SILNIK: SR20DE, wałkek ssący z P11.144 przyśpieszony - by Bodek
UKŁAD DOLOTOWY: CAI, filtr stożkowy Simota - by Bodek
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: FWD
UKŁAD HAMULCOWY: przód seria TRW, tył seria - tarcze: TRW, przewody hamulcowe w oplocie: Hel
ZAWIESZENIE: przód seria, tył KYB Excel-G + rozpórka
CAR-AUDIO: radio Blaupunkt Milano MP34 + wzmacniacz Blaupunkt GTA 470
CB RADIO: Uniden 520 Pro + Sirio ML145
ŚRODEK: seria
BODY-KIT: Brak
DODATKOWE ZMIANY:
instalacja LPG

Po sprzedaży swojego poprzedniego szrotu z grupy VAG, zacząłem szukać czegoś z Kraju Kwitnącej Wiśni. Miał być civic, almera lub primera. Obejrzałem koło 50 aut, zjeździłem pół województwa, aż w komisie kilometr od mojego domu znalazłem swój obecny sprzęt.
11 września 2007 kupiłem zieloną P11.
Auto ma dwie poduchy, przednie szyby elektryczne, elektryczne i grzane lusterka, klimatyzację manualną oraz silnik sr20de.
Zakupiłem je na stalowych felgach 14'. Obecnie auto posiada 2 komplety alu od P11GT - 15'.
Kilka zdjęć z zimy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W zimę GoodYear UltraGrip 7+ w rozmiarze 195/60/15
W lato właśnie wykończyłem w trzy sezony Barum Bravuris i planuję zakup PIRELLI P6 w tym samym rozmiarze.
Gdy moje miesięczne wydatki na benzynę doszły do 1000zł założyłem instalację LPG.
Wtryski Valtek czerwone, reduktor do 250KM, centralka Stag 4, butla 48 litrów (wchodzi 38 - 40 litrów), wlew obok wlewu paliwa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Doszło CB Inden 520XL + Sirio 145ML, które zamontowałem, tak by nic nie wiercić, pod plastiki podłożyłem blaszki i do nich przykręciłem radio.
Obrazek
W aucie jest Blaupunkt Milano MP34. Radio jak radio, ale dokupiłem do niego kabelek dzięki który daje możliwość podłączenia wszystkiego co ma wyjście minjack. Podłączyłem telefon i dzięki temu mam z radia zestaw głośnomówiący.
W bagażniku jest zamontowany wzmacniacz Blaupunkt 4x60W RMS, pod niego był podłączony subwoofer, ale sprzedałem, bo obecnie w bagażniku musi być miejsce na wózek.
W aucie zamontowany jest stożek Simota przez klubowego kolegę Bodka - pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
oraz przyśpieszony wałek ssący również przez tego samego kolegę, którego wszystkim polecam.
Za jego namową zakupiłem ssący z P11.144. Trafiłem okazję za 100zł. Zamontował mi kolega mechanik, jak przyjechałem na zmianę oleju do niego na kanał ;)))
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Hamulce wymieniona na tarcze i klocki TRW, zaciski tył zregenerowane. Ponieważ drugi raz zauważyłem pęknięcie na oplocie przewodu hamulcowego, zakupiłem w stalowym oplocie firmy HEL.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2011-02-28, 22:31
autor: bombel
Nieźle. Z wałkiem z P11.144 powieniens miec GT :D

: 2011-02-28, 23:06
autor: ANDREW
Ładnie zamontowany stożek.Gdzie kupowałeś przewody hamulcowe?I jaki koszt bo myślę o założeniu takich u siebie.

: 2011-02-28, 23:11
autor: bullitt
Tyle czasu co bywam w GK, jeszcze primerą też bywałem i jakoś nie miałem okazji chyba spotkać tej primery. Powodzonka w dalszych modach :)

: 2011-03-03, 20:52
autor: smeru
Przewody kupiłem na allegro - aukcja pod nazwą: Przewody hamulcowe HEL Nissan Primera 1996-2002. Koszt 360zł za komplet na 4 koła.
Moja żona jak wsiadła do samochodu po wymianie, to powiedziała, że hamulec zaczął brać wyżej - znaczy, że nie puchną przewody i jest mniejsza bezwładność układu. Ja polecam.

: 2011-03-04, 10:19
autor: lukasgt
no to kolejny dobrze przemyślany projekt p11 bedzie-gratulacje

: 2011-03-04, 13:30
autor: smeru
Mam dylemat czy kupić opony z indeksem H czy V? Różnica około 30zł na oponie. Mam pieniądze, ale czy warto dołożyć?
Napaliłem sie na Pirelli P6 Cinturato bo wygrywa w testach ADAC, bardzo dobre na mokrym i w miarę odporne na ścieranie.

: 2011-03-04, 13:40
autor: bombel
smeru pisze:Mam dylemat czy kupić opony z indeksem H czy V? Różnica około 30zł na oponie. Mam pieniądze, ale czy warto dołożyć?
Zadaj sobie pytanie ile razy przekraczasz tą prędkośc i sobie odpowiedz. Napewno nie polecam testowania na autostradzie Vmax

: 2011-03-04, 14:44
autor: smeru
Tylko ktoś mi kiedyś mówił, że opona o wyższym indeksie jest inaczej zbudowana, ma więcej tego drucianego szkieletu, przez co mniej się odkształca. Dodatkowo słyszałem, że indeks nie odpowiada tylko za prędkość max, ale że jest to również dopasowane do mocy samochodu, a co za tym idzie do przeciążeń przy przyśpieszaniu. Znaczyłoby to, że opona o wyższym indeksie prędkości jest lepsza.
Czy to prawda i mit?
Czy może jest to minimalna i pomijalna różnica?

: 2011-03-04, 15:03
autor: bombel
Zacytuję:

Kod: Zaznacz cały

Indeks prędkości opony stanowi część oznaczenia indeksowego i zapisany jest literą, wskazującą maksymalną prędkość wyrażoną w km/h, przy której opona może przenosić dopuszczalne obciążenie. Wyjątek stanowią opony Klasy V, W, Y. 
Na moje oznacza to, że opona H przy maksymalnym obciążeniu np 83 (487 kg / koło) wytrzyma taką prędkość. Każda powyżej jest już zagrożeniem

Koła powyżej H już mają spadek prędkości względem masy. Czyli V do 240km/h, ale nie przekraczając dop. nacisku na koło. Każde 10 km/h szybciej to - 3% obciążenia koła

: 2011-03-04, 20:06
autor: johny_fellow
smeru spokojnie możesz kupić oponę z indeksem H. Jak nie będziesz często jeździł bardzo ostro, to nic się z nią nie stanie. Jak masz trochę więcej kasiory weź te z indeksem V. Zawsze może wytrzymać więcej pałowania.
Indeksy prędkości i tak są podane z pewną rezerwą. Ja sam ciąłem ok. 2-3 km, licznikowe 205 km/h na oponach z indeksem T (do 190 km/h) i nic się nie stało. Nie było to jakoś długo, ale nie rozpadły się przy osiąganiu takiej prędkości.
Z resztą, jak nie jeździsz do Niemiec to będziesz miał mało okazji aby tak się rozpędzić.

: 2011-03-06, 00:23
autor: bodek
Haha, jacy wszyscy są tu przepisowi :mrgreen: Bierz taką na jaką Cię stać, obie będą dobre i raczej takie same w prowadzeniu. Wartości zakodowane w indeksach są i tak ustalane ze sporą tolerancją. Wpadaj to pomierzymy parę rzeczy i ogarnie się niedokończone tematy.

: 2011-03-06, 16:03
autor: lukasgt
smeru-powiem ci szczerze-pirelli oprócz opon typu HIGH PERFORMANCE zawsze były do d... na mokrym,wiem bo przetestowałem kilka

: 2011-03-07, 11:57
autor: smeru
@lukasgt
Mam nadzieję, że się poprawili. Test ADAC:
Obrazek
Czytałem, że byłeś na hamowni w Mińsku Maz. może i ja bym tam kiedyś podskoczył, bo niedaleko pracuję. Jakie ceny, jakieś namiary na nich?
@bodek
Chętnie wpadnę, ale przez jazdę po naszych drogach poszły mi dolne wahacze. Poprzednie firmy 555 wytrzymały 100kkm. To plus nowe opony i kaski na jakiś mod by starczyło. Mam nadzieję, że w przyszłym miesiącu się uda. Trzeba jakiś plan opracować co po kolei robić.
Chyba muszę się zająć mocowaniem amorka z przodu, to co mi pokazywałeś rudą i co widać na zdjęciu ze stożkiem. Może przy okazji by pomyśleć o rozpórce...

: 2011-03-07, 19:59
autor: Andrzejek_21
smeru pisze:aż w komisie kilometr od mojego domu znalazłem swój obecny sprzęt.
pod latarnią najciemniej ;-)
P11 w jedynym słusznym kolorku :-D

: 2011-04-01, 14:53
autor: smeru
Odgrodzony stożek od silnika. Trochę domowa rzeźba i nie wygląda to profesjonalnie, ale spełnia swoją rolę (chyba). Końcówki blachy ocynkowanej zabezpieczyłem rozciętą obudową przedłużacza :)
Może to prysnąć sprejem?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2011-04-01, 19:47
autor: Sob
oj oj rudo na kieliszku ;] wazne ze duspko wozi. tez takie odgrodzenie chyba walne u mnie jutro, troche kartonow i tasma klejaca... pozdro.

: 2011-04-01, 20:48
autor: Wolfshade
smeru, hehe, ciekawy pomysł :) odczuwasz jakąś poprawę w osiągach ?

pozdrawiam,
Wolfshade

: 2011-04-03, 11:13
autor: bodek
SUPER ci to wyszło :!: Na pewno nie będzie zmuły spod światełek ale jak znajdziesz czas to wpadnij do mnie albo ustawimy się na mieście. Chciał bym zobaczyć jak to się spisuje w praktyce i pomajstrował bym trochę z szerokopasmówka u ciebie.

: 2011-04-07, 20:19
autor: smeru
@Wolfshade - poprawy nie czuję, ale w lato miałem spadek osiągów, jak się nagrzał stożek od gorącego powietrza od silnika. Teraz mam nadzieję, że tego nie będzie. Na razie na dworze +18C i po przejechaniu 50km brak zmiany w przyśpieszaniu.

Pochwalę się jeszcze dołożeniem schowka na okulary. Podpatrzyłem to u Bombla na spocie w jego aucie i kupiłem na allegro, za 20zł. Seryjnie jest to w P11.144, ale do P11 podchodzi bezproblemowo i są na to otwory seryjnie pod tapicerką.
Obrazek
Obrazek

: 2011-04-07, 20:22
autor: BaSsGrU
fajny gadzet :-D

: 2011-04-07, 20:31
autor: Wolfshade
smeru pisze:@Wolfshade - poprawy nie czuję, ale w lato miałem spadek osiągów, jak się nagrzał stożek od gorącego powietrza od silnika. Teraz mam nadzieję, że tego nie będzie. Na razie na dworze +18C i po przejechaniu 50km brak zmiany w przyśpieszaniu.

Pochwalę się jeszcze dołożeniem schowka na okulary. Podpatrzyłem to u Bombla na spocie w jego aucie i kupiłem na allegro, za 20zł. Seryjnie jest to w P11.144, ale do P11 podchodzi bezproblemowo i są na to otwory seryjnie pod tapicerką.

Latem to fakt, obudowa się przyda do stożka, też pomyślę o tym jak będę zmieniał z K&N'a wkładki na stożek :) a z tym schowkiem to super pomysł, w sam raz na lato jak nie ma gdzie okularów chować :)


pozdrawiam,
Wolfshade

: 2011-04-07, 20:57
autor: bombel
A ja myślałęm, że każda Prima to ma :) Ja osobiście nie używam okularów, ale Ewa zawsze tam swoje wkłada :D

: 2011-04-07, 21:26
autor: BaSsGrU
kochani czy to jest to ? http://moto.allegro.pl/nissan-primera-p ... 22683.html

koniecznie muszę coś takiego zaadaptować do almy

: 2011-04-08, 06:59
autor: smeru
@BaSsGrU - to dokładnie to. Odchyl podsufitkę na wysokości rączki i zobacz czy masz otwory, w które się to przykręca.
Jedyny minus, to że P11.144 ma trochę inny odcień szarości plastików i widać, że to nie seria.

: 2011-04-10, 20:04
autor: BaSsGrU
otwory są zaślepione tzn, otwory są :mrgreen:
w tygodniu wybiorę się do babic i zakupię(30 zł ale ile radości) będe miał pierwszą n15 ze schowkiem na okulary :-o