[ Primera] P11 smeru
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Primera] P11 smeru
MODEL: Primera P11 SLX
SILNIK: SR20DE, wałkek ssący z P11.144 przyśpieszony - by Bodek
UKŁAD DOLOTOWY: CAI, filtr stożkowy Simota - by Bodek
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: FWD
UKŁAD HAMULCOWY: przód seria TRW, tył seria - tarcze: TRW, przewody hamulcowe w oplocie: Hel
ZAWIESZENIE: przód seria, tył KYB Excel-G + rozpórka
CAR-AUDIO: radio Blaupunkt Milano MP34 + wzmacniacz Blaupunkt GTA 470
CB RADIO: Uniden 520 Pro + Sirio ML145
ŚRODEK: seria
BODY-KIT: Brak
DODATKOWE ZMIANY:
instalacja LPG
Po sprzedaży swojego poprzedniego szrotu z grupy VAG, zacząłem szukać czegoś z Kraju Kwitnącej Wiśni. Miał być civic, almera lub primera. Obejrzałem koło 50 aut, zjeździłem pół województwa, aż w komisie kilometr od mojego domu znalazłem swój obecny sprzęt.
11 września 2007 kupiłem zieloną P11.
Auto ma dwie poduchy, przednie szyby elektryczne, elektryczne i grzane lusterka, klimatyzację manualną oraz silnik sr20de.
Zakupiłem je na stalowych felgach 14'. Obecnie auto posiada 2 komplety alu od P11GT - 15'.
Kilka zdjęć z zimy.
W zimę GoodYear UltraGrip 7+ w rozmiarze 195/60/15
W lato właśnie wykończyłem w trzy sezony Barum Bravuris i planuję zakup PIRELLI P6 w tym samym rozmiarze.
Gdy moje miesięczne wydatki na benzynę doszły do 1000zł założyłem instalację LPG.
Wtryski Valtek czerwone, reduktor do 250KM, centralka Stag 4, butla 48 litrów (wchodzi 38 - 40 litrów), wlew obok wlewu paliwa.
Doszło CB Inden 520XL + Sirio 145ML, które zamontowałem, tak by nic nie wiercić, pod plastiki podłożyłem blaszki i do nich przykręciłem radio.
W aucie jest Blaupunkt Milano MP34. Radio jak radio, ale dokupiłem do niego kabelek dzięki który daje możliwość podłączenia wszystkiego co ma wyjście minjack. Podłączyłem telefon i dzięki temu mam z radia zestaw głośnomówiący.
W bagażniku jest zamontowany wzmacniacz Blaupunkt 4x60W RMS, pod niego był podłączony subwoofer, ale sprzedałem, bo obecnie w bagażniku musi być miejsce na wózek.
W aucie zamontowany jest stożek Simota przez klubowego kolegę Bodka - pozdrawiam
oraz przyśpieszony wałek ssący również przez tego samego kolegę, którego wszystkim polecam.
Za jego namową zakupiłem ssący z P11.144. Trafiłem okazję za 100zł. Zamontował mi kolega mechanik, jak przyjechałem na zmianę oleju do niego na kanał
Hamulce wymieniona na tarcze i klocki TRW, zaciski tył zregenerowane. Ponieważ drugi raz zauważyłem pęknięcie na oplocie przewodu hamulcowego, zakupiłem w stalowym oplocie firmy HEL.
SILNIK: SR20DE, wałkek ssący z P11.144 przyśpieszony - by Bodek
UKŁAD DOLOTOWY: CAI, filtr stożkowy Simota - by Bodek
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: FWD
UKŁAD HAMULCOWY: przód seria TRW, tył seria - tarcze: TRW, przewody hamulcowe w oplocie: Hel
ZAWIESZENIE: przód seria, tył KYB Excel-G + rozpórka
CAR-AUDIO: radio Blaupunkt Milano MP34 + wzmacniacz Blaupunkt GTA 470
CB RADIO: Uniden 520 Pro + Sirio ML145
ŚRODEK: seria
BODY-KIT: Brak
DODATKOWE ZMIANY:
instalacja LPG
Po sprzedaży swojego poprzedniego szrotu z grupy VAG, zacząłem szukać czegoś z Kraju Kwitnącej Wiśni. Miał być civic, almera lub primera. Obejrzałem koło 50 aut, zjeździłem pół województwa, aż w komisie kilometr od mojego domu znalazłem swój obecny sprzęt.
11 września 2007 kupiłem zieloną P11.
Auto ma dwie poduchy, przednie szyby elektryczne, elektryczne i grzane lusterka, klimatyzację manualną oraz silnik sr20de.
Zakupiłem je na stalowych felgach 14'. Obecnie auto posiada 2 komplety alu od P11GT - 15'.
Kilka zdjęć z zimy.
W zimę GoodYear UltraGrip 7+ w rozmiarze 195/60/15
W lato właśnie wykończyłem w trzy sezony Barum Bravuris i planuję zakup PIRELLI P6 w tym samym rozmiarze.
Gdy moje miesięczne wydatki na benzynę doszły do 1000zł założyłem instalację LPG.
Wtryski Valtek czerwone, reduktor do 250KM, centralka Stag 4, butla 48 litrów (wchodzi 38 - 40 litrów), wlew obok wlewu paliwa.
Doszło CB Inden 520XL + Sirio 145ML, które zamontowałem, tak by nic nie wiercić, pod plastiki podłożyłem blaszki i do nich przykręciłem radio.
W aucie jest Blaupunkt Milano MP34. Radio jak radio, ale dokupiłem do niego kabelek dzięki który daje możliwość podłączenia wszystkiego co ma wyjście minjack. Podłączyłem telefon i dzięki temu mam z radia zestaw głośnomówiący.
W bagażniku jest zamontowany wzmacniacz Blaupunkt 4x60W RMS, pod niego był podłączony subwoofer, ale sprzedałem, bo obecnie w bagażniku musi być miejsce na wózek.
W aucie zamontowany jest stożek Simota przez klubowego kolegę Bodka - pozdrawiam
oraz przyśpieszony wałek ssący również przez tego samego kolegę, którego wszystkim polecam.
Za jego namową zakupiłem ssący z P11.144. Trafiłem okazję za 100zł. Zamontował mi kolega mechanik, jak przyjechałem na zmianę oleju do niego na kanał
Hamulce wymieniona na tarcze i klocki TRW, zaciski tył zregenerowane. Ponieważ drugi raz zauważyłem pęknięcie na oplocie przewodu hamulcowego, zakupiłem w stalowym oplocie firmy HEL.
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 14:57 przez smeru, łącznie zmieniany 3 razy.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Ładnie zamontowany stożek.Gdzie kupowałeś przewody hamulcowe?I jaki koszt bo myślę o założeniu takich u siebie.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Przewody kupiłem na allegro - aukcja pod nazwą: Przewody hamulcowe HEL Nissan Primera 1996-2002. Koszt 360zł za komplet na 4 koła.
Moja żona jak wsiadła do samochodu po wymianie, to powiedziała, że hamulec zaczął brać wyżej - znaczy, że nie puchną przewody i jest mniejsza bezwładność układu. Ja polecam.
Moja żona jak wsiadła do samochodu po wymianie, to powiedziała, że hamulec zaczął brać wyżej - znaczy, że nie puchną przewody i jest mniejsza bezwładność układu. Ja polecam.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Mam dylemat czy kupić opony z indeksem H czy V? Różnica około 30zł na oponie. Mam pieniądze, ale czy warto dołożyć?
Napaliłem sie na Pirelli P6 Cinturato bo wygrywa w testach ADAC, bardzo dobre na mokrym i w miarę odporne na ścieranie.
Napaliłem sie na Pirelli P6 Cinturato bo wygrywa w testach ADAC, bardzo dobre na mokrym i w miarę odporne na ścieranie.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Tylko ktoś mi kiedyś mówił, że opona o wyższym indeksie jest inaczej zbudowana, ma więcej tego drucianego szkieletu, przez co mniej się odkształca. Dodatkowo słyszałem, że indeks nie odpowiada tylko za prędkość max, ale że jest to również dopasowane do mocy samochodu, a co za tym idzie do przeciążeń przy przyśpieszaniu. Znaczyłoby to, że opona o wyższym indeksie prędkości jest lepsza.
Czy to prawda i mit?
Czy może jest to minimalna i pomijalna różnica?
Czy to prawda i mit?
Czy może jest to minimalna i pomijalna różnica?
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Zacytuję:
Na moje oznacza to, że opona H przy maksymalnym obciążeniu np 83 (487 kg / koło) wytrzyma taką prędkość. Każda powyżej jest już zagrożeniem
Koła powyżej H już mają spadek prędkości względem masy. Czyli V do 240km/h, ale nie przekraczając dop. nacisku na koło. Każde 10 km/h szybciej to - 3% obciążenia koła
Kod: Zaznacz cały
Indeks prędkości opony stanowi część oznaczenia indeksowego i zapisany jest literą, wskazującą maksymalną prędkość wyrażoną w km/h, przy której opona może przenosić dopuszczalne obciążenie. Wyjątek stanowią opony Klasy V, W, Y.
Koła powyżej H już mają spadek prędkości względem masy. Czyli V do 240km/h, ale nie przekraczając dop. nacisku na koło. Każde 10 km/h szybciej to - 3% obciążenia koła
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
smeru spokojnie możesz kupić oponę z indeksem H. Jak nie będziesz często jeździł bardzo ostro, to nic się z nią nie stanie. Jak masz trochę więcej kasiory weź te z indeksem V. Zawsze może wytrzymać więcej pałowania.
Indeksy prędkości i tak są podane z pewną rezerwą. Ja sam ciąłem ok. 2-3 km, licznikowe 205 km/h na oponach z indeksem T (do 190 km/h) i nic się nie stało. Nie było to jakoś długo, ale nie rozpadły się przy osiąganiu takiej prędkości.
Z resztą, jak nie jeździsz do Niemiec to będziesz miał mało okazji aby tak się rozpędzić.
Indeksy prędkości i tak są podane z pewną rezerwą. Ja sam ciąłem ok. 2-3 km, licznikowe 205 km/h na oponach z indeksem T (do 190 km/h) i nic się nie stało. Nie było to jakoś długo, ale nie rozpadły się przy osiąganiu takiej prędkości.
Z resztą, jak nie jeździsz do Niemiec to będziesz miał mało okazji aby tak się rozpędzić.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Haha, jacy wszyscy są tu przepisowi Bierz taką na jaką Cię stać, obie będą dobre i raczej takie same w prowadzeniu. Wartości zakodowane w indeksach są i tak ustalane ze sporą tolerancją. Wpadaj to pomierzymy parę rzeczy i ogarnie się niedokończone tematy.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
@lukasgt
Mam nadzieję, że się poprawili. Test ADAC:
Czytałem, że byłeś na hamowni w Mińsku Maz. może i ja bym tam kiedyś podskoczył, bo niedaleko pracuję. Jakie ceny, jakieś namiary na nich?
@bodek
Chętnie wpadnę, ale przez jazdę po naszych drogach poszły mi dolne wahacze. Poprzednie firmy 555 wytrzymały 100kkm. To plus nowe opony i kaski na jakiś mod by starczyło. Mam nadzieję, że w przyszłym miesiącu się uda. Trzeba jakiś plan opracować co po kolei robić.
Chyba muszę się zająć mocowaniem amorka z przodu, to co mi pokazywałeś rudą i co widać na zdjęciu ze stożkiem. Może przy okazji by pomyśleć o rozpórce...
Mam nadzieję, że się poprawili. Test ADAC:
Czytałem, że byłeś na hamowni w Mińsku Maz. może i ja bym tam kiedyś podskoczył, bo niedaleko pracuję. Jakie ceny, jakieś namiary na nich?
@bodek
Chętnie wpadnę, ale przez jazdę po naszych drogach poszły mi dolne wahacze. Poprzednie firmy 555 wytrzymały 100kkm. To plus nowe opony i kaski na jakiś mod by starczyło. Mam nadzieję, że w przyszłym miesiącu się uda. Trzeba jakiś plan opracować co po kolei robić.
Chyba muszę się zająć mocowaniem amorka z przodu, to co mi pokazywałeś rudą i co widać na zdjęciu ze stożkiem. Może przy okazji by pomyśleć o rozpórce...
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
- Andrzejek_21
- aktywny forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 2011-01-18, 20:48
- Lokalizacja: Warszawa - SM
smeru, hehe, ciekawy pomysł odczuwasz jakąś poprawę w osiągach ?
pozdrawiam,
Wolfshade
pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
SUPER ci to wyszło Na pewno nie będzie zmuły spod światełek ale jak znajdziesz czas to wpadnij do mnie albo ustawimy się na mieście. Chciał bym zobaczyć jak to się spisuje w praktyce i pomajstrował bym trochę z szerokopasmówka u ciebie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
@Wolfshade - poprawy nie czuję, ale w lato miałem spadek osiągów, jak się nagrzał stożek od gorącego powietrza od silnika. Teraz mam nadzieję, że tego nie będzie. Na razie na dworze +18C i po przejechaniu 50km brak zmiany w przyśpieszaniu.
Pochwalę się jeszcze dołożeniem schowka na okulary. Podpatrzyłem to u Bombla na spocie w jego aucie i kupiłem na allegro, za 20zł. Seryjnie jest to w P11.144, ale do P11 podchodzi bezproblemowo i są na to otwory seryjnie pod tapicerką.
Pochwalę się jeszcze dołożeniem schowka na okulary. Podpatrzyłem to u Bombla na spocie w jego aucie i kupiłem na allegro, za 20zł. Seryjnie jest to w P11.144, ale do P11 podchodzi bezproblemowo i są na to otwory seryjnie pod tapicerką.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
smeru pisze:@Wolfshade - poprawy nie czuję, ale w lato miałem spadek osiągów, jak się nagrzał stożek od gorącego powietrza od silnika. Teraz mam nadzieję, że tego nie będzie. Na razie na dworze +18C i po przejechaniu 50km brak zmiany w przyśpieszaniu.
Pochwalę się jeszcze dołożeniem schowka na okulary. Podpatrzyłem to u Bombla na spocie w jego aucie i kupiłem na allegro, za 20zł. Seryjnie jest to w P11.144, ale do P11 podchodzi bezproblemowo i są na to otwory seryjnie pod tapicerką.
Latem to fakt, obudowa się przyda do stożka, też pomyślę o tym jak będę zmieniał z K&N'a wkładki na stożek a z tym schowkiem to super pomysł, w sam raz na lato jak nie ma gdzie okularów chować
pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
kochani czy to jest to ? http://moto.allegro.pl/nissan-primera-p ... 22683.html
koniecznie muszę coś takiego zaadaptować do almy
koniecznie muszę coś takiego zaadaptować do almy
Dark Shadow