Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] P11 smeru

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

[ Primera] P11 smeru

Post autor: smeru » 2011-02-28, 21:08

MODEL: Primera P11 SLX
SILNIK: SR20DE, wałkek ssący z P11.144 przyśpieszony - by Bodek
UKŁAD DOLOTOWY: CAI, filtr stożkowy Simota - by Bodek
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: FWD
UKŁAD HAMULCOWY: przód seria TRW, tył seria - tarcze: TRW, przewody hamulcowe w oplocie: Hel
ZAWIESZENIE: przód seria, tył KYB Excel-G + rozpórka
CAR-AUDIO: radio Blaupunkt Milano MP34 + wzmacniacz Blaupunkt GTA 470
CB RADIO: Uniden 520 Pro + Sirio ML145
ŚRODEK: seria
BODY-KIT: Brak
DODATKOWE ZMIANY:
instalacja LPG

Po sprzedaży swojego poprzedniego szrotu z grupy VAG, zacząłem szukać czegoś z Kraju Kwitnącej Wiśni. Miał być civic, almera lub primera. Obejrzałem koło 50 aut, zjeździłem pół województwa, aż w komisie kilometr od mojego domu znalazłem swój obecny sprzęt.
11 września 2007 kupiłem zieloną P11.
Auto ma dwie poduchy, przednie szyby elektryczne, elektryczne i grzane lusterka, klimatyzację manualną oraz silnik sr20de.
Zakupiłem je na stalowych felgach 14'. Obecnie auto posiada 2 komplety alu od P11GT - 15'.
Kilka zdjęć z zimy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W zimę GoodYear UltraGrip 7+ w rozmiarze 195/60/15
W lato właśnie wykończyłem w trzy sezony Barum Bravuris i planuję zakup PIRELLI P6 w tym samym rozmiarze.
Gdy moje miesięczne wydatki na benzynę doszły do 1000zł założyłem instalację LPG.
Wtryski Valtek czerwone, reduktor do 250KM, centralka Stag 4, butla 48 litrów (wchodzi 38 - 40 litrów), wlew obok wlewu paliwa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Doszło CB Inden 520XL + Sirio 145ML, które zamontowałem, tak by nic nie wiercić, pod plastiki podłożyłem blaszki i do nich przykręciłem radio.
Obrazek
W aucie jest Blaupunkt Milano MP34. Radio jak radio, ale dokupiłem do niego kabelek dzięki który daje możliwość podłączenia wszystkiego co ma wyjście minjack. Podłączyłem telefon i dzięki temu mam z radia zestaw głośnomówiący.
W bagażniku jest zamontowany wzmacniacz Blaupunkt 4x60W RMS, pod niego był podłączony subwoofer, ale sprzedałem, bo obecnie w bagażniku musi być miejsce na wózek.
W aucie zamontowany jest stożek Simota przez klubowego kolegę Bodka - pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
oraz przyśpieszony wałek ssący również przez tego samego kolegę, którego wszystkim polecam.
Za jego namową zakupiłem ssący z P11.144. Trafiłem okazję za 100zł. Zamontował mi kolega mechanik, jak przyjechałem na zmianę oleju do niego na kanał ;)))
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Hamulce wymieniona na tarcze i klocki TRW, zaciski tył zregenerowane. Ponieważ drugi raz zauważyłem pęknięcie na oplocie przewodu hamulcowego, zakupiłem w stalowym oplocie firmy HEL.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 14:57 przez smeru, łącznie zmieniany 3 razy.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-02-28, 22:31

Nieźle. Z wałkiem z P11.144 powieniens miec GT :D

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2011-02-28, 23:06

Ładnie zamontowany stożek.Gdzie kupowałeś przewody hamulcowe?I jaki koszt bo myślę o założeniu takich u siebie.

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2011-02-28, 23:11

Tyle czasu co bywam w GK, jeszcze primerą też bywałem i jakoś nie miałem okazji chyba spotkać tej primery. Powodzonka w dalszych modach :)
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-03-03, 20:52

Przewody kupiłem na allegro - aukcja pod nazwą: Przewody hamulcowe HEL Nissan Primera 1996-2002. Koszt 360zł za komplet na 4 koła.
Moja żona jak wsiadła do samochodu po wymianie, to powiedziała, że hamulec zaczął brać wyżej - znaczy, że nie puchną przewody i jest mniejsza bezwładność układu. Ja polecam.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2011-03-04, 10:19

no to kolejny dobrze przemyślany projekt p11 bedzie-gratulacje
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-03-04, 13:30

Mam dylemat czy kupić opony z indeksem H czy V? Różnica około 30zł na oponie. Mam pieniądze, ale czy warto dołożyć?
Napaliłem sie na Pirelli P6 Cinturato bo wygrywa w testach ADAC, bardzo dobre na mokrym i w miarę odporne na ścieranie.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-03-04, 13:40

smeru pisze:Mam dylemat czy kupić opony z indeksem H czy V? Różnica około 30zł na oponie. Mam pieniądze, ale czy warto dołożyć?
Zadaj sobie pytanie ile razy przekraczasz tą prędkośc i sobie odpowiedz. Napewno nie polecam testowania na autostradzie Vmax

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-03-04, 14:44

Tylko ktoś mi kiedyś mówił, że opona o wyższym indeksie jest inaczej zbudowana, ma więcej tego drucianego szkieletu, przez co mniej się odkształca. Dodatkowo słyszałem, że indeks nie odpowiada tylko za prędkość max, ale że jest to również dopasowane do mocy samochodu, a co za tym idzie do przeciążeń przy przyśpieszaniu. Znaczyłoby to, że opona o wyższym indeksie prędkości jest lepsza.
Czy to prawda i mit?
Czy może jest to minimalna i pomijalna różnica?
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-03-04, 15:03

Zacytuję:

Kod: Zaznacz cały

Indeks prędkości opony stanowi część oznaczenia indeksowego i zapisany jest literą, wskazującą maksymalną prędkość wyrażoną w km/h, przy której opona może przenosić dopuszczalne obciążenie. Wyjątek stanowią opony Klasy V, W, Y. 
Na moje oznacza to, że opona H przy maksymalnym obciążeniu np 83 (487 kg / koło) wytrzyma taką prędkość. Każda powyżej jest już zagrożeniem

Koła powyżej H już mają spadek prędkości względem masy. Czyli V do 240km/h, ale nie przekraczając dop. nacisku na koło. Każde 10 km/h szybciej to - 3% obciążenia koła

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-03-04, 20:06

smeru spokojnie możesz kupić oponę z indeksem H. Jak nie będziesz często jeździł bardzo ostro, to nic się z nią nie stanie. Jak masz trochę więcej kasiory weź te z indeksem V. Zawsze może wytrzymać więcej pałowania.
Indeksy prędkości i tak są podane z pewną rezerwą. Ja sam ciąłem ok. 2-3 km, licznikowe 205 km/h na oponach z indeksem T (do 190 km/h) i nic się nie stało. Nie było to jakoś długo, ale nie rozpadły się przy osiąganiu takiej prędkości.
Z resztą, jak nie jeździsz do Niemiec to będziesz miał mało okazji aby tak się rozpędzić.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-03-06, 00:23

Haha, jacy wszyscy są tu przepisowi :mrgreen: Bierz taką na jaką Cię stać, obie będą dobre i raczej takie same w prowadzeniu. Wartości zakodowane w indeksach są i tak ustalane ze sporą tolerancją. Wpadaj to pomierzymy parę rzeczy i ogarnie się niedokończone tematy.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2011-03-06, 16:03

smeru-powiem ci szczerze-pirelli oprócz opon typu HIGH PERFORMANCE zawsze były do d... na mokrym,wiem bo przetestowałem kilka
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-03-07, 11:57

@lukasgt
Mam nadzieję, że się poprawili. Test ADAC:
Obrazek
Czytałem, że byłeś na hamowni w Mińsku Maz. może i ja bym tam kiedyś podskoczył, bo niedaleko pracuję. Jakie ceny, jakieś namiary na nich?
@bodek
Chętnie wpadnę, ale przez jazdę po naszych drogach poszły mi dolne wahacze. Poprzednie firmy 555 wytrzymały 100kkm. To plus nowe opony i kaski na jakiś mod by starczyło. Mam nadzieję, że w przyszłym miesiącu się uda. Trzeba jakiś plan opracować co po kolei robić.
Chyba muszę się zająć mocowaniem amorka z przodu, to co mi pokazywałeś rudą i co widać na zdjęciu ze stożkiem. Może przy okazji by pomyśleć o rozpórce...
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
Andrzejek_21
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-01-18, 20:48
Lokalizacja: Warszawa - SM

Post autor: Andrzejek_21 » 2011-03-07, 19:59

smeru pisze:aż w komisie kilometr od mojego domu znalazłem swój obecny sprzęt.
pod latarnią najciemniej ;-)
P11 w jedynym słusznym kolorku :-D
Andrzejek_21
JędruŚ.-.SM

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-04-01, 14:53

Odgrodzony stożek od silnika. Trochę domowa rzeźba i nie wygląda to profesjonalnie, ale spełnia swoją rolę (chyba). Końcówki blachy ocynkowanej zabezpieczyłem rozciętą obudową przedłużacza :)
Może to prysnąć sprejem?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Sob
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-01-03, 11:38
Lokalizacja: www

Post autor: Sob » 2011-04-01, 19:47

oj oj rudo na kieliszku ;] wazne ze duspko wozi. tez takie odgrodzenie chyba walne u mnie jutro, troche kartonow i tasma klejaca... pozdro.

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2011-04-01, 20:48

smeru, hehe, ciekawy pomysł :) odczuwasz jakąś poprawę w osiągach ?

pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-04-03, 11:13

SUPER ci to wyszło :!: Na pewno nie będzie zmuły spod światełek ale jak znajdziesz czas to wpadnij do mnie albo ustawimy się na mieście. Chciał bym zobaczyć jak to się spisuje w praktyce i pomajstrował bym trochę z szerokopasmówka u ciebie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-04-07, 20:19

@Wolfshade - poprawy nie czuję, ale w lato miałem spadek osiągów, jak się nagrzał stożek od gorącego powietrza od silnika. Teraz mam nadzieję, że tego nie będzie. Na razie na dworze +18C i po przejechaniu 50km brak zmiany w przyśpieszaniu.

Pochwalę się jeszcze dołożeniem schowka na okulary. Podpatrzyłem to u Bombla na spocie w jego aucie i kupiłem na allegro, za 20zł. Seryjnie jest to w P11.144, ale do P11 podchodzi bezproblemowo i są na to otwory seryjnie pod tapicerką.
Obrazek
Obrazek
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-04-07, 20:22

fajny gadzet :-D
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2011-04-07, 20:31

smeru pisze:@Wolfshade - poprawy nie czuję, ale w lato miałem spadek osiągów, jak się nagrzał stożek od gorącego powietrza od silnika. Teraz mam nadzieję, że tego nie będzie. Na razie na dworze +18C i po przejechaniu 50km brak zmiany w przyśpieszaniu.

Pochwalę się jeszcze dołożeniem schowka na okulary. Podpatrzyłem to u Bombla na spocie w jego aucie i kupiłem na allegro, za 20zł. Seryjnie jest to w P11.144, ale do P11 podchodzi bezproblemowo i są na to otwory seryjnie pod tapicerką.

Latem to fakt, obudowa się przyda do stożka, też pomyślę o tym jak będę zmieniał z K&N'a wkładki na stożek :) a z tym schowkiem to super pomysł, w sam raz na lato jak nie ma gdzie okularów chować :)


pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-04-07, 20:57

A ja myślałęm, że każda Prima to ma :) Ja osobiście nie używam okularów, ale Ewa zawsze tam swoje wkłada :D

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-04-07, 21:26

kochani czy to jest to ? http://moto.allegro.pl/nissan-primera-p ... 22683.html

koniecznie muszę coś takiego zaadaptować do almy
Dark Shadow

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-04-08, 06:59

@BaSsGrU - to dokładnie to. Odchyl podsufitkę na wysokości rączki i zobacz czy masz otwory, w które się to przykręca.
Jedyny minus, to że P11.144 ma trochę inny odcień szarości plastików i widać, że to nie seria.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-04-10, 20:04

otwory są zaślepione tzn, otwory są :mrgreen:
w tygodniu wybiorę się do babic i zakupię(30 zł ale ile radości) będe miał pierwszą n15 ze schowkiem na okulary :-o
Dark Shadow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”