[ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Więc poszła głowa pod szlifierki, ma być gotowa na piątek. Jak na razie idzie wszystko dobrze od wczoraj. Dziś też dolna część kolektora pod piasek dla wyrównania koloru i wyczyszczenia. Pokrywa zaworów już wyczyszczona z koloru, pozostało mycie i pod lakier w sobotę, tylko nie wiem jaki kolor... Czy czerwień jak w sunnym, czy złoty, czy czarny...
DDC-Performance
Moze jakis odważny typu pomaranczowy, jaskrawy zielony, zołty?
Sprzedam 200sx s13
viewtopic.php?p=396678#396678
viewtopic.php?p=396678#396678
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Hehe, niezły "kasting" jak to ktoś powiedział ;P Pokrywa będzie czerwona w metaliku. Taka trochę inna... Dziś odebrałem głowę z obróbki i nie powiem żebym był szczególnie zadowolony. Panowie zrobili co mięli zrobić, ale nie wymyli jej dokłądnie z czarnego nalotu. Pozatym było mycie kilku elementów i składanie Kolektora dolotowego w całość. Oto rezultat:
Niestety skłądanie silnika odwlecze się o tydzień z różnych przyczyn...
[ Dodano: 2011-07-17, 13:44 ]
Wczoraj zmontowałem do końca kolektor ssący i wypolerowałem przpustnicę. Wydaje mi się, że wygląda przyzwoicie. Napewno lepiej by się prezentował z wypolerowanym kolektorem jak u Adamsa, ale brak czasu i chyba cierpliwości spowodowały, że został on wypiaskowany pyłem, do dało w miarę gładką fakturę. Może za jakiś czas, w zimie, wezmę się i wypoleruję go. Albo dam do chromowania
Napewno wszystkie śruby będę chciał włożyć nierdzewne w miarę możliwości. Swoją drogą, ładnie się zgrywa złoty z zielonym na karoserii. Muszę pomyśleć o rozpórce i nowych rurach dolotu.
Ciekawostka: Zakupiłem komplet uszczelek na dół silnika TAKOMA i w zestawie była uszczelka pod przepustnicę. Musiałem tylko podciąć ją od spodu i gotowe
Pokrywa zaworów jest już przygotowana do malowania, też wypiaskowana pyłem.
Jak wcześniej pisałem, będzie w kolorze wiśniowym metaliku jak w RB26DETT. Na to pójdzie nowa pokrywa od DDC-Performance. Nowa bo mam plan na inny kształt niż poprzednia. Oczywiście z grawerą.
W planach też nowa miska olejowa z nierdzewki. Z mojej ciekł olej bo buła zagięta i ktoś w zagięcia napchał silikonu Mam nadzieję, że ten silnik mi się odwdzięczy za takie dopieszczanie.
Niestety skłądanie silnika odwlecze się o tydzień z różnych przyczyn...
[ Dodano: 2011-07-17, 13:44 ]
Wczoraj zmontowałem do końca kolektor ssący i wypolerowałem przpustnicę. Wydaje mi się, że wygląda przyzwoicie. Napewno lepiej by się prezentował z wypolerowanym kolektorem jak u Adamsa, ale brak czasu i chyba cierpliwości spowodowały, że został on wypiaskowany pyłem, do dało w miarę gładką fakturę. Może za jakiś czas, w zimie, wezmę się i wypoleruję go. Albo dam do chromowania
Napewno wszystkie śruby będę chciał włożyć nierdzewne w miarę możliwości. Swoją drogą, ładnie się zgrywa złoty z zielonym na karoserii. Muszę pomyśleć o rozpórce i nowych rurach dolotu.
Ciekawostka: Zakupiłem komplet uszczelek na dół silnika TAKOMA i w zestawie była uszczelka pod przepustnicę. Musiałem tylko podciąć ją od spodu i gotowe
Pokrywa zaworów jest już przygotowana do malowania, też wypiaskowana pyłem.
Jak wcześniej pisałem, będzie w kolorze wiśniowym metaliku jak w RB26DETT. Na to pójdzie nowa pokrywa od DDC-Performance. Nowa bo mam plan na inny kształt niż poprzednia. Oczywiście z grawerą.
W planach też nowa miska olejowa z nierdzewki. Z mojej ciekł olej bo buła zagięta i ktoś w zagięcia napchał silikonu Mam nadzieję, że ten silnik mi się odwdzięczy za takie dopieszczanie.
DDC-Performance
Hoho super, a nie myślałeś o farbie VHT na kolektor i pokrywę?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Kolektor zostanie niemalowany, bo w zimie planuję 2 podejście do polerowania. Co do pokrywy, to w Sunnym miałem pomalowaną zwykłym lakierem i nic się nie działo. Tam wielkich temperatur nie ma na pokrywie, skoro po męczącej jeździe mogłem dotknąć pokrywy i skóra nie zeszła to nie mogło być 100stopni nawet. Zobaczymy. jeśli zejdzie to będę myślał o czymś innym.
DDC-Performance
Ja swoją pokrywę malowałem 2 lata temu i nic sie nie dzieje, podkład trzymający się alu na to lakier i wszystko
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...
s13 SR20DET w budowie...
W piekarnik trzeba wsadzić Ryba
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Bardzo podoba mi sie jak wyszlo z kolektorem i osprzetem - jednak cynkowanie tych wszystkich dupereli mocno podnosi ich walory wizualne Powiedz mi jeszcze jaka metoda byl robiony ten ocynk (rozmawialismy o tym ale juz nie pamietam) bo wykonczenie jest calkiem inne niz elementow ktore robilem u siebie galwanicznie.
ps. jesli o miske olejowa chodzi oblookaj sobie dwa produkty - moroso i nismo - sa wlasnie spawane z aluminiowej blachy i szczegolnie w tym pierwszym ciekawie rozwiazano problem mocowania. No i podnosi ilosc oleju w motorowni do okolo 5.7l LINK do Moroso
ps. jesli o miske olejowa chodzi oblookaj sobie dwa produkty - moroso i nismo - sa wlasnie spawane z aluminiowej blachy i szczegolnie w tym pierwszym ciekawie rozwiazano problem mocowania. No i podnosi ilosc oleju w motorowni do okolo 5.7l LINK do Moroso
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Cynkowane Galwanicznie z nabłyszczaczem no i elementy przygotowane przd cynkowaniem delikatnie szczotką drucianą.
Dobry patent z mocowaniem tej miski tylko to są dodatkowe 4 otwory, przez które może się pocić. Ja myślałem o tulejkach. Przydałby mi się wymiary mniej więcej takiej miski. Żebym moja się zmieściła koło zawieszenia.
[ Dodano: 2011-07-21, 13:31 ]
i Może ktoś by mi wytłumaczył tak łopatologicznie w jakim czelu i jak działają te klapki na zawiasach wewnątrz miski i jak to się ma przy wymianie oleju.
Dobry patent z mocowaniem tej miski tylko to są dodatkowe 4 otwory, przez które może się pocić. Ja myślałem o tulejkach. Przydałby mi się wymiary mniej więcej takiej miski. Żebym moja się zmieściła koło zawieszenia.
[ Dodano: 2011-07-21, 13:31 ]
i Może ktoś by mi wytłumaczył tak łopatologicznie w jakim czelu i jak działają te klapki na zawiasach wewnątrz miski i jak to się ma przy wymianie oleju.
DDC-Performance
"Napewno wszystkie śruby będę chciał włożyć nierdzewne w miarę możliwości."
Jeśli możesz to nie kupuj śrub z nierdzewki bo są bardzo miękkie, przerabiałem ten temat w przemyśle spożywczym, gdy trzeba było odkręcić nakrętkę z takiej śruby to w większości przypadków gwint na śrubie lub nakrętce był przesunięty i śruba nie nadawała się już do niczego. Kup utwardzone śruby oksydowane.
Jeśli możesz to nie kupuj śrub z nierdzewki bo są bardzo miękkie, przerabiałem ten temat w przemyśle spożywczym, gdy trzeba było odkręcić nakrętkę z takiej śruby to w większości przypadków gwint na śrubie lub nakrętce był przesunięty i śruba nie nadawała się już do niczego. Kup utwardzone śruby oksydowane.
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Jeśli chodzi o śruby, to przerabiałem temat w sunnym i nie zrywał się gwint, pozatym siedzę w tym biznesie już kilka lat i troche tego przez moje ręce przeszło. Śruby w klasie A4, czasem A2 jeśli nie było A4.
Jest realny termin mojego składania. Zaczynam w sobotę rano, więc już ładuję bateryjki do aparatu i postaram się jaknajwięcej fotek zrobić. Brat nie będzie zachwycony
Jest szansa odpalenia w Sobotę na wieczór (po 4 miesiącach...)
A z nowych rzeczy, dziś zakupiłem lakier na pokrywę zaworów, tokarz dostarczył mi podkładki do mocowania pokrywy z nierdzewki. Wyprostowalem metalową miskę olejową i w zasadzie tyle.
Reszta wyjdzie w praniu. Jedna rzecz jaka mi została do czyszczenia to blok silnika...
Jest realny termin mojego składania. Zaczynam w sobotę rano, więc już ładuję bateryjki do aparatu i postaram się jaknajwięcej fotek zrobić. Brat nie będzie zachwycony
Jest szansa odpalenia w Sobotę na wieczór (po 4 miesiącach...)
A z nowych rzeczy, dziś zakupiłem lakier na pokrywę zaworów, tokarz dostarczył mi podkładki do mocowania pokrywy z nierdzewki. Wyprostowalem metalową miskę olejową i w zasadzie tyle.
Reszta wyjdzie w praniu. Jedna rzecz jaka mi została do czyszczenia to blok silnika...
DDC-Performance
Co do klapek to wydaje mi sie ze chodzi tylko o to zeby troche spowolnic przeplyw oleju pomiedzy komorami w celu wyeliminowania mozliwosci splyniecia w jedna czesc miski i brak dostaw do ssaka przy duzych przeciazeniach. A te otwory imho nie problem - je odkrecasz zadko, dajesz na odpowiedni sylikon i nie powinno byc zadnego problemu.
Odnosnie srubek z nierdzewki to chyba nie tyle miekkie co kruche (tak przynajmniej wynika z mojej autopsji). Ja zamawialem szpilki i pasjonat tematow metalurgicznych od ktorego kupowalem polecil jakas specjalna stal (bomex'owska czy cos takiego) - duzo wyzsza wytrzymalosc szczegolnie w wysokich temperaturach. Problem tylko taki ze to byly prety gwintowane ktore docinalem na szpilki.
Odnosnie srubek z nierdzewki to chyba nie tyle miekkie co kruche (tak przynajmniej wynika z mojej autopsji). Ja zamawialem szpilki i pasjonat tematow metalurgicznych od ktorego kupowalem polecil jakas specjalna stal (bomex'owska czy cos takiego) - duzo wyzsza wytrzymalosc szczegolnie w wysokich temperaturach. Problem tylko taki ze to byly prety gwintowane ktore docinalem na szpilki.
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Auto złożone i odpalone. Wczorasj o 9 rano zaczęliśmy z bratem składać silnik. Trochę małych problemów i o 18 już auto było odpalone Pierwsze odpalenie to praca przez kilka sekund i zgasł, potem drugi raz, troszkę dłużej i znów zgasł i za 3 razem odpalił i już chodził aż do zagrzania. Po 20 minutach wyszłoo, że zapomnieliśmy podpiąć podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa. Po założeniu obroty się ustabilizowały. Jednak nadal na wolnych obrotach, delikatnie gubi zapłon. Komputer wykazuje uszkodzenie czujnika spalania stukowego.
Mam putanie: Czy odłączony solenoid od zmiennych faz, powinien być zamknięty czy otwaryu i czy trzymając go w ręku da się ruszyć? Mój jest jakby zalepiony i nie daje się nim ruszyć. jest w pozycji w połowie zamkniętej. Bynajmniej tak mi się wydaje z obserwacji. Nie robiłem próby z prostownikiem, ale wydaje mi się, że to może być przyczyną mojego stukania na zmiennej fazie. Jakby mi się udało go rozruszać i usprawnić to byćmoże założę moduł zmiennej fazy.
Dziś nie mam jak, ale jutro postaram się wstawić fotki z robót i z nową pokrywką zaworów. Jutro może też przyuprowadzę auto na podwórko.
Mam putanie: Czy odłączony solenoid od zmiennych faz, powinien być zamknięty czy otwaryu i czy trzymając go w ręku da się ruszyć? Mój jest jakby zalepiony i nie daje się nim ruszyć. jest w pozycji w połowie zamkniętej. Bynajmniej tak mi się wydaje z obserwacji. Nie robiłem próby z prostownikiem, ale wydaje mi się, że to może być przyczyną mojego stukania na zmiennej fazie. Jakby mi się udało go rozruszać i usprawnić to byćmoże założę moduł zmiennej fazy.
Dziś nie mam jak, ale jutro postaram się wstawić fotki z robót i z nową pokrywką zaworów. Jutro może też przyuprowadzę auto na podwórko.
DDC-Performance
No to gratuluje sukcesu
Teraz autko ładnie dotrzeć i no i męskie wyniki osiągać
Teraz autko ładnie dotrzeć i no i męskie wyniki osiągać
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia czekam(y)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
No no fajnie to wygląda
Szkoda że tych mocowań nie pomalowałeś te rude plamy psują efekt niby to pod spodem ale zawsze
Szkoda że tych mocowań nie pomalowałeś te rude plamy psują efekt niby to pod spodem ale zawsze
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Lakiernia proszkowa nie była w stanie mi tego zrobić w takim terminie, jak chciałem, a nie chciłem tego sprayem kaleczyć. Faktycznie, tych mocować wogóle nie widać. Z resztą moich złotych ocynków też prawie nie. Pod maską teraz jest bałagan, ale sukcesywnie doprowadzę to do ładu. Fotek nie było kiedy robić więcej, bo bardzo nam zależało z bratem, żeby uruchomić go tego samego dnia.
Turbo fluter powala na kolana, ale trzeba to samemu usłyszeć
Turbo fluter powala na kolana, ale trzeba to samemu usłyszeć
DDC-Performance