[ Primera] KANT Nissan Primera P10eGT
: 2010-11-23, 23:07
MODEL: Nissan Primera P10 2.0eGT 1996r
WYPOSARZENIE: 2 poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, 4 x elektryczne szyby, elektryczne lusterka, elektryczny szyberdach, klimatyzacja,2 stopniowe podgrzewanie foteli przednich
SILNIK: SR20DE seria + mod rozrządu +przyśpieszony zapłon+ BRC Sequent24
PLANY: ścięcie głowicy, porting
UKŁAD NAPĘDOWY: ori skrzynia P10GT
PLANY: nowe sprzęgło tylko nie wiem jeszcze jakie?
UKŁAD DOLOTOWY: seria
PLANY: dolot na szerokiej przepływce + doprowadzenie powietrza ze zderzaka
UKŁAD WYDECHOWY: seria bez kata
PLANY: SSAC 2,5” + wydech 2,5’’ na dwóch tłumikach środkowy przelotowy MTECH + koncowy El-tec (przelot lub przelotowo-komorowy?)
ELEKTRONIKA: seria
PLANY: ECU Master
ZAWIESZENIE: seria + springi MTS -40
PLANY: rozpórki + jakieś amory
UKŁAD HAMULCOWY: seria
PLANY: Hamulce Przód P11GT
KOŁA: lato TSW Blade 7X15 ET35 + TOYO T1R 195/50, zima ori felgi P10GT + nowe nalewki 185/65 R14
PLANY: 15’’ na zime, i jakieś koła na zakrety
BODY: Komplet ospojlerowania P10GT/Sri, ori grill przedliftowy
PLANY: spawanie i lakierowanie zderzaka z przódu, oryginalna lewa lampa przednia
ŚRODEK: seria
PLANY: sportowa kierownica + obszycie gałki, mieszka, i dźwigni od ręcznego
Witam wszystkich zbierałem się do opisu mojego auta dłuższy czas i wkoncu się udało. Nissanem śmigam lekko ponad rok. Polubiłem strasznie to auto i myśle, że troche ze mna zostanie . Historia zakupu była troche zawikłana. Po sprzedaży mojego poprzedniego auta (R19 16V) postanowiłem szukać czegoś młodszego mniej awaryjnego i szybszego. Z racji ze wcześniej poruszałem sie Mazdą 323GT która miło wspominam do tej pory postanowiełem szukać jakiegoś japończyka. W tym czasie MRC śmigał Almera GTi, która kilka razy miałem przyjemność prowadzić, ten model spodobał mi sie na tyle, że postanowiłem szukać właśnie takiego auta dla siebie Marzyła mi sie zielona przedliftowa N15 jednak rynek szybko uświadomił mi, że nie bedzie łatwo znaleść jakąkolwiek zadbana sztuke w budżecie który posiadałem. Postanowiłem, że nie bede ograniczał swoich poszukiwań do N15 i przeglądałem inne oferty aut typu GTi W tym czasie na nissanklubie pojawił sie opis bardzo fajnej Primery P10GT. Z racji, że ten model zawsze mi sie podobał postanowiłem napisać PW w sprawie odkupienia auta Auto nie było na sprzedaż, więc olałem temat i dalej przgladałem allegro. Jednak po pewnym czasie dostałem cynk i pojechalismy ja ogladać. Na poczatku Nie byłem zdecydowany i ustaliliśmy, że trzeba wszstko przemyśleć na spokojnie, ja zakup a właściciel sprzedaż. W drodze powrotnej do domu już wiedziałem, że chce to auto I po paru dniach Primera stała u mnie pod domem
Auto jak już wcześniej pisałem jest 1996r i przyjechało do polski w 2007r ze Szwajcarji gdzie było serwisowane i użytkowane przez jednego Własciciela. W polsce przedemna poruszał sie nim starszy pan który założył do niej instalacje BRC i Rossi od którego odkupiłem auto. Mniej wiecej tak sie preyentowalo
Od momentu zakupu udało mi sie porobić pare rzeczy:
*nowe tarcze przód brembo + klocki przód/tył trw
*nowe linki od recznego bo mi dobrze nie odbijał, przez co w zime mało nie rozwaliłem auta
*ustawienie zbieżność + wymiana śrób do jej regulacji bo stare sie pourywały + wachacze tylne wewnetrzne i śróby które je łaczyły od str piasty
*4X łaczniki stabilizatorów, przód już skonczyłem i mam już drugi komplet
*wymiana oleju w skrzyni na Valvoline 75W90
*wymiana oleju w silniku na Valvoline VR1 Racing 10W60
*2X półosie( rozleciały sie w odstepie tyg, w sumie tyle dobrze,że niedaleko domu )
*4X śmieszne zimowe nalewki na ori felgi
*Z powodu, że stare letnie opony 14'' były do wymiany postanowiłem szukać 15" i udało sie trafić TSW Blade z prawie nowymi Barumami Bravuris 195/55 (dzieki MRC) które sprzedałem i kupiłem nowe Toyo t1r 195/50
*springi MTS -40 (różnica pomiedzy ori spreżyna a mts)
*wymiana jednego wtrysku od gazu który nie wiadomo czego padł w sumie przebieg instalacji nie taki duży
*sprawdzenie nabicie i odgrzybienie klimy
Auto nie sprawiało i mam nadzieje, że nie bedzie sprawiać wiekszych problemów, dlatego korciło mnie by coś pokombinować ze zwiekszeniem mocy. Ostatnia zima dała sie P10 we znaki i stwierdziłem, że jakie kolwiek modzenie bedzie mijało sie z celem jeśli buda nie bedzie ogarnieta. Wiec auto powedrowało na kilka dni do warsztatu
na poczatku było tak:
z czasem
a teraz auto wyglada tak
Można powiedzieć, że prawie jestem zadowolony zobaczymy po zimie mam nadzieje, że bedzie ok. Planami na przyszłość bedzie montaż SSAC 2,5'' który leży juz z pół roku i prawdopodobnie jakiegoś wydechu 2,5''. W miedzy czasie bede chciał wymienić sprzegło i łożyska z tyłu bo już sie odzywaja. Pózniej w miare możliwości bede starał sie wprowadzić moje plany w życie i oczywiscie utrzymywać auto w jak najlepszym stanie i kondycji. Swoja droga chciałbym podziekować wszystkim którzy w mniejszym lub wiekszym stopniu pomagali mi i znosili mnie przy wszelakich manewrach przy Primie hehe
pozdro
WYPOSARZENIE: 2 poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, 4 x elektryczne szyby, elektryczne lusterka, elektryczny szyberdach, klimatyzacja,2 stopniowe podgrzewanie foteli przednich
SILNIK: SR20DE seria + mod rozrządu +przyśpieszony zapłon+ BRC Sequent24
PLANY: ścięcie głowicy, porting
UKŁAD NAPĘDOWY: ori skrzynia P10GT
PLANY: nowe sprzęgło tylko nie wiem jeszcze jakie?
UKŁAD DOLOTOWY: seria
PLANY: dolot na szerokiej przepływce + doprowadzenie powietrza ze zderzaka
UKŁAD WYDECHOWY: seria bez kata
PLANY: SSAC 2,5” + wydech 2,5’’ na dwóch tłumikach środkowy przelotowy MTECH + koncowy El-tec (przelot lub przelotowo-komorowy?)
ELEKTRONIKA: seria
PLANY: ECU Master
ZAWIESZENIE: seria + springi MTS -40
PLANY: rozpórki + jakieś amory
UKŁAD HAMULCOWY: seria
PLANY: Hamulce Przód P11GT
KOŁA: lato TSW Blade 7X15 ET35 + TOYO T1R 195/50, zima ori felgi P10GT + nowe nalewki 185/65 R14
PLANY: 15’’ na zime, i jakieś koła na zakrety
BODY: Komplet ospojlerowania P10GT/Sri, ori grill przedliftowy
PLANY: spawanie i lakierowanie zderzaka z przódu, oryginalna lewa lampa przednia
ŚRODEK: seria
PLANY: sportowa kierownica + obszycie gałki, mieszka, i dźwigni od ręcznego
Witam wszystkich zbierałem się do opisu mojego auta dłuższy czas i wkoncu się udało. Nissanem śmigam lekko ponad rok. Polubiłem strasznie to auto i myśle, że troche ze mna zostanie . Historia zakupu była troche zawikłana. Po sprzedaży mojego poprzedniego auta (R19 16V) postanowiłem szukać czegoś młodszego mniej awaryjnego i szybszego. Z racji ze wcześniej poruszałem sie Mazdą 323GT która miło wspominam do tej pory postanowiełem szukać jakiegoś japończyka. W tym czasie MRC śmigał Almera GTi, która kilka razy miałem przyjemność prowadzić, ten model spodobał mi sie na tyle, że postanowiłem szukać właśnie takiego auta dla siebie Marzyła mi sie zielona przedliftowa N15 jednak rynek szybko uświadomił mi, że nie bedzie łatwo znaleść jakąkolwiek zadbana sztuke w budżecie który posiadałem. Postanowiłem, że nie bede ograniczał swoich poszukiwań do N15 i przeglądałem inne oferty aut typu GTi W tym czasie na nissanklubie pojawił sie opis bardzo fajnej Primery P10GT. Z racji, że ten model zawsze mi sie podobał postanowiłem napisać PW w sprawie odkupienia auta Auto nie było na sprzedaż, więc olałem temat i dalej przgladałem allegro. Jednak po pewnym czasie dostałem cynk i pojechalismy ja ogladać. Na poczatku Nie byłem zdecydowany i ustaliliśmy, że trzeba wszstko przemyśleć na spokojnie, ja zakup a właściciel sprzedaż. W drodze powrotnej do domu już wiedziałem, że chce to auto I po paru dniach Primera stała u mnie pod domem
Auto jak już wcześniej pisałem jest 1996r i przyjechało do polski w 2007r ze Szwajcarji gdzie było serwisowane i użytkowane przez jednego Własciciela. W polsce przedemna poruszał sie nim starszy pan który założył do niej instalacje BRC i Rossi od którego odkupiłem auto. Mniej wiecej tak sie preyentowalo
Od momentu zakupu udało mi sie porobić pare rzeczy:
*nowe tarcze przód brembo + klocki przód/tył trw
*nowe linki od recznego bo mi dobrze nie odbijał, przez co w zime mało nie rozwaliłem auta
*ustawienie zbieżność + wymiana śrób do jej regulacji bo stare sie pourywały + wachacze tylne wewnetrzne i śróby które je łaczyły od str piasty
*4X łaczniki stabilizatorów, przód już skonczyłem i mam już drugi komplet
*wymiana oleju w skrzyni na Valvoline 75W90
*wymiana oleju w silniku na Valvoline VR1 Racing 10W60
*2X półosie( rozleciały sie w odstepie tyg, w sumie tyle dobrze,że niedaleko domu )
*4X śmieszne zimowe nalewki na ori felgi
*Z powodu, że stare letnie opony 14'' były do wymiany postanowiłem szukać 15" i udało sie trafić TSW Blade z prawie nowymi Barumami Bravuris 195/55 (dzieki MRC) które sprzedałem i kupiłem nowe Toyo t1r 195/50
*springi MTS -40 (różnica pomiedzy ori spreżyna a mts)
*wymiana jednego wtrysku od gazu który nie wiadomo czego padł w sumie przebieg instalacji nie taki duży
*sprawdzenie nabicie i odgrzybienie klimy
Auto nie sprawiało i mam nadzieje, że nie bedzie sprawiać wiekszych problemów, dlatego korciło mnie by coś pokombinować ze zwiekszeniem mocy. Ostatnia zima dała sie P10 we znaki i stwierdziłem, że jakie kolwiek modzenie bedzie mijało sie z celem jeśli buda nie bedzie ogarnieta. Wiec auto powedrowało na kilka dni do warsztatu
na poczatku było tak:
z czasem
a teraz auto wyglada tak
Można powiedzieć, że prawie jestem zadowolony zobaczymy po zimie mam nadzieje, że bedzie ok. Planami na przyszłość bedzie montaż SSAC 2,5'' który leży juz z pół roku i prawdopodobnie jakiegoś wydechu 2,5''. W miedzy czasie bede chciał wymienić sprzegło i łożyska z tyłu bo już sie odzywaja. Pózniej w miare możliwości bede starał sie wprowadzić moje plany w życie i oczywiscie utrzymywać auto w jak najlepszym stanie i kondycji. Swoja droga chciałbym podziekować wszystkim którzy w mniejszym lub wiekszym stopniu pomagali mi i znosili mnie przy wszelakich manewrach przy Primie hehe
pozdro