Strona 1 z 2

[ 200SX] Nissan 240SX S13 KA24 -> by Morda

: 2010-11-14, 18:46
autor: MORDA
Witam wszystkich <afro>

MODEL: Nissan 240SX S13
SILNIK: KA24E Całkowity remont -> w trakcie
UKLAD DOLOTOWY: kompressor + bov in progress -> w trakcie
UKLAD WYDECHOWY: przelot, ale będzie nowy 2.5' -> w trakcie
ELEKTRONIKA: Na razie to mi najmniej głowę zawraca.
UKLAD NAPĘDOWY: manual, shortshifter, szpera,
ZAWIESZENIE: poliuretany, sprężyny bodajże jamex, podkładki zwiększające skręt.
UKLAD HAMULCOWY-n/a
BODY-KIT: VERTEX po modyfikacjach
ŚRODEK: kubły
CAR-AUDIO: po co ? :)
MOC: who knows... N/A



Chciałbym Wam zaprezentować moje maleństwo.
Co prawda na razie jest rozbierane do gruntownego remontu. W poniedziałek silnik poleci, Gruntowna konserwacja podwozia ażeby zrobić to na cacy. Choć tragedii nie ma ale chce zrobić porządnie sprawę i mieć jedno z najładniejszych 240SX S13 w PL a jak wiemy jest ich bardzo mało. Auto jest już dość trochę w moim posiadaniu.

Tutaj kilka fotek jak wyglądał przed rozpoczęciem rozbierania:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Jeżeli chodzi o silnik byłem z niego zadowolony bardzo lecz następuję taki czas gdy mocy zaczyna brakować. Większość znajomych mówiła wsadź SR20DET będziesz miał spokój, jako że lubię sobie uprzykrzać życie postanowiłem zrobić gruntowny remont KA, wsadzić kompressor i cieszyć się bodajże pierwszym KA z kompres. w PL. Drogi nie są przetarte w tym kierunku, ale ...świat należy do odważnych. Będzie trochę rzeźbienia ale cała zima przede mną :)

Tutaj kilka fotek z rozbierania. Autko stoi teraz u mojego znajomego.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


W przyszłym roku felgi 17' będą lądowały, zawias gwint (nie wiem jeszcze jaki) być może Tein.


Jeżeli ktoś chciałby widzieć jak się autko zmienia to będę aktualizował zdjęcia z prac.

Pozdr!

: 2010-11-14, 18:51
autor: wronek
Popraw linki ;-)

: 2010-11-14, 18:52
autor: MORDA
Poprawione :) Mały error mi się wkradł ;-)

: 2010-11-14, 18:54
autor: bonzo
Projekt ciekawy ale póki co popraw linki bo nic sie nie otwiera
Ps azorek miał swego czasu klamoty do remontu 2,4

: 2010-11-14, 19:06
autor: xtomek
A może trochę się postarasz:

Obrazek

To dużo lepiej wygląda niz linki

: 2010-11-14, 19:11
autor: dylson
Obrazek

Kurcze zderzak przedlift (szary) wyglada duzo lepiej niz polift (czerwony), sorka za male ot :-P
Czekamy na relacje z prac i wyniki :-)

: 2010-11-14, 19:41
autor: Pawel18PL
Jak wpadniesz na patent przerobienia BOV`a to daj znać:) Sam wkładam kompresor tyle, że do SR`a (model m62), a z ciekawości jaki ty planujesz wrzucić??

: 2010-11-14, 21:01
autor: Michalllo
Fajne autko życzę sukcesów i wytrwałości w tak zaawansowanych modach :)

: 2010-11-14, 22:29
autor: MORDA
xtomek pisze:A może trochę się postarasz:

Obrazek

To dużo lepiej wygląda niz linki
Kolego to Mi powiedz jak to zrobić a to zrobię :p Wiadomo że jeżeli bym wiedział to tak też bym uczynił :) Nie każdy urodził się informatykiem, być może jestem debilem komputerowym ale zabij mnie... nie wiem jak to zrobić :P Może jakiś moderator, pomógł by mi, zrobił małego tutoriala jak to uczynić :D

Pawel18PL pisze:Jak wpadniesz na patent przerobienia BOV`a to daj znać:) Sam wkładam kompresor tyle, że do SR`a (model m62), a z ciekawości jaki ty planujesz wrzucić??
Też właśnie będę pod tym względem przecierał szlaki :) Wyląduje u mnie kompressor z Mercedesa (nie wiem dokładnie jaki model, czas pokaże co wyjdzie ale dam znać) . Z bov-em jest dużo rzeźby. Trzeba będzie wykombinować odpowiedni trójnik i trzeba będzie go wmontować do seryjnego dolotu przed kolektorem, a potem z zabawa z "powrotem powietrza :) Jak to jakoś posklejam to dam znać :)


Reszcie chłopaków dziękuje za słowa otuchy :) Na pewno będzie będzie ciężko ale jakoś się może uda :) Jutro będą fotki jak silnik będzie wyciągnięty i rozkręcony.... zależy na ile czas pozwoli :) A najlepsze jest to że moje autko chociaż nie jeździ jest.... na zimówkach :D Bezpieczeństwo podczas holowania ponad wszystko ;D

: 2010-11-14, 23:13
autor: Pawel18PL
Przypadkiem nie z CLK 230?? ten kompresor??Nie natnij się przypadkiem na m45 bo przy takiej pojemności nie dmuchnął by chyba nawet 0,5 bara.

: 2010-11-14, 23:20
autor: MORDA
Właśnie nie wiem jeszcze dokładnie. Coś na pewno wykombinuje :) Ale dzięki za radę. Wiadomo nie będę chciał włożyć czegoś co nawet nie będzie chciało jechać :) Póki co muszę zmagazynować wszystkie potrzebne części do KA... a to nie jest łatwe. Ostatnio brałem w ASO dwie uszczelki do pompy oleju które normalnie nie kosztowały by więcej niż 5zł a wyszło mnie to 92 zł.... masakra. Tak samo jak chciałem uszczelki do szyb bocznych to w ASO powiedzieli mi prawie 900zł do jednej. Upadli na głowę chyba. hehe

: 2010-11-14, 23:22
autor: Ryba
Chyba w grę tylko wchodzi M62 lub M90 :P Potem to już zostaje Vortech 1,2,3 lub kompresory z ręki AMG :)

: 2010-11-15, 06:27
autor: xtomek
Kolego to Mi powiedz jak to zrobić a to zrobię :p Wiadomo że jeżeli bym wiedział to tak też bym uczynił :) Nie każdy urodził się informatykiem, być może jestem debilem komputerowym ale zabij mnie... nie wiem jak to zrobić :P Może jakiś moderator, pomógł by mi, zrobił małego tutoriala jak to uczynić :D
Masz już na PW
pozdro od rudzielca

: 2010-11-15, 07:35
autor: MORDA
Dzięki wielkie za pomoc :D Poszło też PW do ciebie.

Pozdro pozdro :-D

: 2010-11-15, 08:25
autor: Pawel18PL
Przy czym z tego co widziałem to M90 ma bardzo długi korpus i może być problem ze zmieszczeniem go, no chyba że w KA jest więcej miejsca ;)

: 2010-11-15, 08:45
autor: MORDA
Będzie trzeba kombinować, bo pod maską nie ma za dużo miejsca :p Ale na razie głowy sobie tym nie zaprzątam, będę myślał nad tym później bo póki co muszę silnik wytargać i porozkręcać, a pewnie jakieś komplikacje jak zwykle będą :oops: Jak by to powiedział Król Julian o dzisiejszym dniu ? "W górę serca, engine do góry" hehe :D

: 2010-11-15, 14:29
autor: Wolfshade
Powodzenia w modzeniu i czekamy na efekty, ciekawy projekt wyjdzie ;)

pozdrawiam,
Wolfshade

: 2010-11-15, 16:00
autor: Michalllo
W sumie to troszkę miejsca pod maską widać że jest :)
Można się ponawić w coś sporego a jak się okaże że jednak się nie zmieści to go nad maske jak W "Amerykańskich" dragach :D

: 2010-11-15, 16:36
autor: Ryba
Tak czy siak moim zdaniem najodpowiedniejszym miejscem na zamontowanie kompresora to miejsce w którym znajduje się sprężarka od klimy :) tylko wymodzić odpowiednie mocowanie i resztę z dolotem jak i z kompresją :)

[ Dodano: 2010-11-15, 16:37 ]
i tam ładnie jak po zdjęciu widzę zmieścił by się krótki M62 :D

: 2010-11-15, 16:47
autor: Pawel18PL
No to, że w miejsce sprężarki klimy to raczej wiadome:) Pierwsze miejsce gdzie powinno się przymierzyć to właśnie tam:) W sumie można skorzystać z wiedzy pana grabowskiego i za pomocą wzorów zawartych w jego artykule dotyczącym turbo sprawdzić ile dmuchnie taki kompresorek.Jeśli zadowoli cię coś na wzór soft turbo to może M62 będzie mogło zostać:)

: 2010-11-15, 21:11
autor: Coobcio
Fajny masz ten przedni zderzak...
Ps. orientowałeś się czy na dól swojego KA24E możesz położyć łep z KA24DE - w końcu te silniki były o blisko 30KM mocniejsze :)
Przy okazji remontu to na pierwszym miejscu ten mod bym zaplanował.

: 2010-11-15, 21:31
autor: Limon
Pawel18PL pisze:Nie natnij się przypadkiem na m45 bo przy takiej pojemności nie dmuchnął by chyba nawet 0,5 bara.


Że tak spytam bo nierozumiem, co ma pojemność do ciśnienia doładowania w kompressorze :->

Ładuj m90 iść do grubo nie bedziesz potem żałował i wymieniał na wiekszy jak zabraknie mocy :mrgreen:

Jak zrobisz szybko to raczej pierwszy nissan w pl z kompressorem ?

: 2010-11-15, 22:04
autor: MORDA
Coobcio pisze:Fajny masz ten przedni zderzak...
Ps. orientowałeś się czy na dól swojego KA24E możesz położyć łep z KA24DE - w końcu te silniki były o blisko 30KM mocniejsze :)
Przy okazji remontu to na pierwszym miejscu ten mod bym zaplanował.
Dzięki :) A orientowałem się, choć nie wiem jak to będzie. Możesz sobie luknąć na moje panewki na fotkach :p tragedia. Jeżeli Wał nie będzie nadawał się do szlifu, i nigdzie go nie znajdę to jak najbardziej się nad tym zastanowię.A nie będzie z tym większego problemu bo bloki są takie same, z tym że ka24de ma nawiercone otwory do natrysku oleju na denka tłoków, głowica ka24de bezproblemowo pasuje na blok ka24e. do kompletu potrzebny jest jeszcze przedni dekiel z pompa olejową, aparat zapłonowy, tranzystor zapłonu przepływka wiązka i komp.

Limon pisze:
Pawel18PL pisze:Nie natnij się przypadkiem na m45 bo przy takiej pojemności nie dmuchnął by chyba nawet 0,5 bara.


Że tak spytam bo nierozumiem, co ma pojemność do ciśnienia doładowania w kompressorze :->

Ładuj m90 iść do grubo nie bedziesz potem żałował i wymieniał na wiekszy jak zabraknie mocy :mrgreen:

Jak zrobisz szybko to raczej pierwszy nissan w pl z kompressorem ?
Chyba to byłby pierwszy w PL :mrgreen:




A tutaj kilka fotek z dzisiejszego wyciągania silnika :D Oczywiście nie obyło się bez drobnych komplikacji ale poszło jakoś :) Najgorsze to to że jak zobaczyłem panewki to myślałem że zawału dostanę hehe. Ale czego się nie robi dla Nysi. Na zdjęciach mój główny inżynier któremu Bardzo ale to bardzo dziękuje bo bez niego nic by z tego nie wyszło. Dzięki Michał !!

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Następne prace zaczynamy w środę :) Jutro Michał maluje swojego Lotusa Super Seven więc mamy jedno dniową przerwę :)

: 2010-11-15, 22:09
autor: Pawel18PL

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//web.me.com/grzegorzgrabowski/Witryna/Turbo.html

Coś takiego wydedukowałem z tego samouczka o zapotrzebowaniu powietrza. Dokładnie chodzi o część "Tak więc do silnika D16Z5 z turbo soft o ciśnieniu doładowania 0,5 bar potrzebna jest..."

: 2010-11-15, 22:16
autor: MORDA
Pawel18PL pisze:

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//web.me.com/grzegorzgrabowski/Witryna/Turbo.html

Coś takiego wydedukowałem z tego samouczka o zapotrzebowaniu powietrza. Dokładnie chodzi o część "Tak więc do silnika D16Z5 z turbo soft o ciśnieniu doładowania 0,5 bar potrzebna jest..."

Dzięki :) jak wezmę prysznic to będę miał lekturę :) Trzeba się domyć, bo troszkę przyciemniłem lekko swoją karnację dziś..... bez samoopalaczy :D :D :D

: 2010-11-15, 22:23
autor: Pawel18PL
Kurcze jak mnie wyprzedzisz z tym kompresorem to sam stracę zapał do kompresora;P choć myślę, że znaleźć nie śmierdzące trupem m62 lub m90 też może okazać się sporym wyzwaniem:) Poczytaj poczytaj ja na na podstawie tych wyliczeń ustalałem jaki kompresor do mnie najlepiej podejdzie:)

: 2010-11-15, 23:24
autor: MORDA
Hehehe :) To podwijaj rękawy i do garażu :!: Nie ma że boli :-P Z kompresorem na pewno będzie nie lada problem ażeby znaleźć coś w miarę nadającego się do użycia :)

: 2010-11-16, 06:54
autor: Pawel18PL
Gdyby to tylko robocizna była to nie byłoby problemu...Kasa, kasa, kasa....

: 2010-11-16, 10:22
autor: azorek
MORDA pisze:Jeżeli Wał nie będzie nadawał się do szlifu, i nigdzie go nie znajdę to jak najbardziej się nad tym zastanowię
Oddam za nieduże pieniądze wał z kilkoma rysami, na pewno nadający się do szlifu.
Co do reszty gratów, poszło pw.

: 2010-11-23, 23:54
autor: MacGayver
Fajne listki zostały z panewek i ogryzki z wału :-P

Co do kompresora to M62 odpuść. Do SR20 planowałem M90, M62 nawet nie brałem pod uwagę. A przy KA24 to już zdecydowanie M90 ;-)