Strona 1 z 4

[ Almera] Black Ninja project by p'xxl

: 2009-12-09, 17:50
autor: p'xxl
Trochę danych na początek:
model: Almera GTi
rok produkcji: 1998
przebieg: w chwili obecnej jakieś 204 000 km.
totalna seria
Szczerze przyznam, że ten samochód to takie moje małe wyzwanie, ponieważ zanim ją przygarnąłęm była bardzo zaniedbana. Zamysł mój był taki, by przywrócić to auto do stanu przynajmniej dobrego (jak na moje oko).

A oto to co od początku zostało zrobione w celu przywrócenia czarnuli zdrowia i dawnych właściwości.
- wymiana sprzęgła ( z przygodami) - miejsce starego zajął nowy LUK
- Oponki letnie Toyo Proxes T1R 195/50/r15
- wywaliłem obniżające H&R a wstawiłem seryjne sprzężyny od GTi
- wyleciały stare hydrauliczne amorki. Na przód weszły KYB Excel-G, na tył Magnum technology.
- weszły nowe tarcze + klocki (TRW + TRW - przód) (Kashiyama + Akebono - tył)
Obrazek
- przy 2 wymianie wlany świeży Liqui Moly MOS2 technology, filtr knecht
Obrazek
- wkładka filtra powietrza K&N
Obrazek
- wymienione wszystkie poduszki silnika
- nowe tuleje oraz poduszki na wahaczach
oraz wiele innych dupereli jak np termostat i tego o czym zapomniałem.
Z modyfikacji zarówno mechanicznych jak i optycznych:

- przyspieszony zapłon
- białe kierunki
Obrazek

Zeskanuję wynik z hamowni na zlocie w Karpicku to wrzucę. Wypluło niecałe 147 kuni i bardzo seryjne 176 Nm właśnie na przyspieszonym. Obecnie autko przeszło dość spore poprawki blacharskie. Przygotowane do zimowania i wiosennych dalszych prac nad wyglądem karoserii.

Plany? wizualnie:
- jakieś niezbyt wybujałe body. Zakupiłem już tylni zderzak z dokładką z wersji UK
Obrazek
- wejdą dokładki progów oraz inna przednia dokładka.
- nowy lakier na dużej części auta, reszta do polerowania
- większa felga (16 albo 17)
- fotele obite alcantarą
- polerka dekla zaworów
mechanicznie:
- hamulce - przednie TRW zastąpię czymś ambitnijszym. Wejdą EBC
- Wydech. Tu się waham. Zestaw w Bombla P11.144 jest ciekawy więc myślę nad czymś podobnym.
- CAI
- sprzęgło Exedy albo Aisin ( jak już upadnie obecne)
- mod rozrządu
- nowe świece, przewody, kopułka, palec [świece i przewody już weszły]
- byłbym zapomniał w wolnej chwili głowa pójdzie pod szlif, jednostka dostanie też nowe uszczelniacze zaworowe i zobaczy się w jakim stanie będą pierścienie. Przy okazji będzie szansa na ogarnięcie pokrywy zaworów.
Jak coś sobie przypomnę oczywiście dopiszę.
Zimą w planach kilka małych prac takich jak montaż białych kierunków [zrobione] modyfikacja grilla, montaż tylnych nadkoli [zrobione]. Wszystko jeżeli czas pozwoli. Wszelkie sugestie oraz pomoc mile widziane szczególnie w kwestii wydechu i modyfikacji mechanicznych. Ma być to ładnie wyglądająco-brzmiący dupowóz zatem nie planuję większego włażenia pod maskę. Mam nadzieję, że wystarczy mi zarówno $ jak i motywacji.
Poniżej kilka fotek murzyneczki:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Wkrótce więcej fotek oraz relacje z prac nad autem. Pozdrawiam

: 2009-12-09, 18:06
autor: Quattro
p'xxl, zrób coś ze zdjęciami :-)

: 2009-12-09, 18:20
autor: p'xxl
Poprawione. Jak coś kłuje w oczy w 1 poście dajcie znać. Pozdawiam.

: 2009-12-09, 18:22
autor: sergiej
a moge powiedziec ze od micry 1.3 na zlocie dostales baty ??

: 2009-12-09, 18:25
autor: p'xxl
sergiej pisze:a moge powiedziec ze od micry 1.3 na zlocie dostales baty ??
Możesz. Z Coyotem to przyjemnośc przegrać nawet Veyronem. Wielu wtedy poległo na mokrym. Np Bombel.

: 2009-12-09, 18:26
autor: Piotrek N15 S
A ja mam trochę inny tylni zderzak :-D Widziałem na żywo wiem jak wygląda (bardzo ładnie) choć do tej pory nie wiem jak jeździ :-(

: 2009-12-09, 18:54
autor: Szyman
również widziałem, prezentuje się konkretnie ;) i motor też niczego sobie, choć na razie mogę tylko stwierdzić po parametrach bo nie przejechałem się, ale wierze słowu piśmiennemu ;D

: 2009-12-09, 23:36
autor: coyot
:D

piotruś działaj z czarna i na ogolnopolskim stajemy na kresce ;)

: 2009-12-09, 23:45
autor: Dodo
no Piotrek działaj bo coyota będziesz miał ciężko dogonić :-P a jeszcze Czechy będą ;-)

: 2009-12-10, 06:33
autor: FiliX
Ha i nawet moj cien na zdjeciach jest:) Pieknie Pieknie:) Powodzenia przy modach i mam nadzieje ze kolejna sesje to juz z moim drugim dzieckiem zrobimy;)

: 2009-12-21, 20:07
autor: p'xxl
Wreszcie był czas i okoliczności by uwiecznić autko z niedawno założonymi białymi kierunkami w zimowej aurze.

Obrazek

: 2009-12-21, 21:42
autor: rz
A moze jak sie zrobic cieplo i sucho mala konfrontacja Black Ninja vs. White Ninja? :)

: 2009-12-21, 23:41
autor: Piotrek N15 S
black ninja na black felgach :P

: 2009-12-22, 17:52
autor: p'xxl
rz, nie ma problemu. Ustawimy się. :)

: 2009-12-22, 18:10
autor: rz
Chce po prostu wiedziec o ile wolniejsza jest moja seta od ciezkiej almerki ;)

: 2009-12-22, 18:51
autor: p'xxl
rz pisze:ciezkiej almerki ;)
Wywalę lewarek, skrobaczkę do szyb i 1 s do przodu.

Z uwagi na przedłużający się shipping ssaca od wujka Obamy trzeba wziąć się za motór. Coś czuję, że styczeń/luty głowa pójdzie pod szlif + regulowane zębatki rozrządu.

: 2009-12-22, 20:19
autor: rz
Ja tak grubo nie bede wchodzil :) Nie moja polka cenowa no i nie ten motor ;) Mam jeszcze pare modow w rekawie i te pare niutkow do ugrania. No zobaczymy jak bedzie

PS. nie przesadzaj z tym lewarkiem bo i ja zaczne cos wywalac z furki

: 2009-12-26, 09:40
autor: Dodo
p'xxl, pod koniec stycznia wybieram się do Modliszowa i najprawdopodobniej pojadę przez Wrocław to może się spotkamy i zobaczę postępy ;-)

a link do 16" jest w opisie mojej almy :-P

: 2010-06-29, 19:15
autor: p'xxl
Dobra z oporami bo z oporami ale wreszcie znalazłem czas na ogarnięcie wydechu:


Na początku był chaos...
Obrazek Obrazek

Potem zaczęło to mieć jakiś kształt...
Obrazek Obrazek

Przymiarki i na auto z rurociągiem!

Obrazek Obrazek

I spawanko końcowego...

Obrazek Obrazek Obrazek

A wyje to tak:

http://profile.imageshack.us/user/piotr ... e31963.mp4

http://profile.imageshack.us/user/piotr ... ile594.mp4

Myślałem, że będzie ciszej.

Podsumowując:
fi 60 mm zewnętrzna
stal aluminiowana
katalizator został po małej renowacji
środkowy przelotowy by AWG
Końcowy WM Sport z silencerem + x-tra silence mode patent by Szymeq (dzięki 8-) )
spawy i projekt by me & my father (dzięki ojczulku)

Kolejny etap to poszukiwania niutonów (kolektor ssący z primerki) i przymiarki do strojonka (master albo smt6)

: 2010-06-29, 19:19
autor: sergiej
pxxl a powiedz mi ile cie wynioslo zakupienie materialu na wydech i czy kolektor miales juz zalozony ?? bo chce taki sam manewr zrobic u siebie :) bo ta slomka na koncu auta juz mnie wpienia w ogole nie wyglada

: 2010-06-29, 19:21
autor: p'xxl
rurki i środkowy jakieś 250 PLN
końcowy jakieś 140 PLN
robocizna 0 PLN

ssac miałem założony wcześniej

: 2010-06-29, 19:34
autor: Neptune
No mam ten sam tłumik tylko dłuższy :D i też jest głośno... bez porównania z seryjną ciszą i komfortem ;-) Tak czy inaczej jak odczucia z jazdy? jest lepiej czy tylko głośniej. Powinieneś w górnym zakresie odczuć, że lepiej ciągnie :-)
Poza tym widzę że Almera rośnie w siłę... będzie ciekawie :mrgreen:
Jaki to patent x-tra silence :D zdradź no :->

: 2010-06-29, 19:44
autor: Szymeq
Neptune pisze:Jaki to patent x-tra silence :D zdradź no :->
Jak ja założyłem sobie wydech to też było mało znośnie ... więc znajomy podpowiedział mi jak to wyciszyć więc patent nie jest mój :mrgreen: ja tylko przekazałem dalej. Patent polega na zakupie w sklepie druciaków do mycia garów - metalowych. Na mój silencer wchodzą 4 szt u Piotrka pewnie też. Druciaki są w formie kulek ale wkładając palucha w środek tej kulki robimy "obarzanek" i tak naciągamy odpowiednią ilość na rurkę od silencera i ostatni zaciskamy metalowym cybantem. Ot i patent ;-)
Piotrek jest deko ciszej?

: 2010-06-29, 19:46
autor: bodek
No to teraz celuję w dobrze ponad 160KM 8-)

U mnie w starym DE rozluźnienie wydechu właśnie na rurze 60mm dodało 13KM i 14Nm z tym, że końcowy miałem raczej komorowy.

: 2010-06-29, 19:49
autor: sergiej
a gdzie rury kupowales ?? i podaj komplet do wydechu almery co zawiera :) czyli ile kolanek itd.

: 2010-06-29, 19:55
autor: p'xxl
Neptune pisze:Tak czy inaczej jak odczucia z jazdy? jest lepiej czy tylko głośniej. Powinieneś w górnym zakresie odczuć, że lepiej ciągnie :-)
Ciągnie ciągnie. Mam wrażenie jakby nieco lepiej też z dołu ale to może jakieś placebo.
Piotrek jest deko ciszej?
minimalnie. Mam luźniejszy wydech więc nie ma sensacji. Przy bucie i zdejmowaniu słychać takie szzzz

Mnie się podoba. Teraz po 1 trasie (ok 90 km) jazda powyżej 2500 obr jest uciążliwa. Planuję powrót do seryjnego.
Myślę nad takim patentem:
Zrobić przed końcowym flanszę i spasować tak, żebym mógł dowolnie zdejmować i zakłądać naprzemiennie tego wyjca z komfortowym seryjnym.

Poza tym czy jest możliwe poszerzenie wlotu w seryjnym końcowym? Seryjny ma 50 mm.

: 2010-06-29, 19:59
autor: bodek
Trzeba by go rozpruć i zmienić rurę wejściową. Ale według mnie lepszym, patentem jest kupno tłumika przelotowo komorowego na allegro. Zwykła czarna pucha z ozdobną końcówką (mimo wszystko jeżeli ładna nie za duża końcówka to nie wygląda to źle). Będzie w miarę luźno i raczej basowy pomruk usłyszysz.

: 2010-06-29, 20:03
autor: p'xxl
sergiej pisze:a gdzie rury kupowales ?? i podaj komplet do wydechu almery co zawiera :) czyli ile kolanek itd.
środkowy ten: http://www.allegro.pl/item1086883076_aw ... cz_wa.html

3 x to: http://www.allegro.pl/item1069313354_ru ... cz_wa.html

1 x http://www.allegro.pl/item1091910593_ru ... cz_wa.html

1 x http://www.allegro.pl/item1069313414_ru ... _1_mb.html

W razie gdyby mnie kat wk... mam jeszcze w pogotowiu to:
http://www.allegro.pl/item1086883028_aw ... chowa.html

[ Dodano: 2010-06-29, 21:05 ]
bodek pisze:Ale według mnie lepszym, patentem jest kupno tłumika przelotowo komorowego na allegro. Zwykła czarna pucha z ozdobną końcówką (mimo wszystko jeżeli ładna nie za duża końcówka to nie wygląda to źle). Będzie w miarę luźno i raczej basowy pomruk usłyszysz.
Coś godnego polecenia?

: 2010-06-29, 20:10
autor: Neptune
Ja mam takie tłumik w obudowie katalizatora ;) Co do głośności to przyzwyczaisz się troche i po jakimś czasie z wkładką będzie brzmiał "znośnie" nawet w trasie. Jak już zmieniać końcowy to może jakiś ori od dużej pojemności.

Nie lubie tego odgłosu z wkładką dlatego jeżdzę bez ale Primekrą poruszam się okazjonalnie. Ano i wkładka na prostej zabiera z długość auta tak bynajmniej wynika z "badań MacGayvera.

: 2010-06-29, 20:11
autor: p'xxl
Aaa byłbym zapomniał. Pomysł na szlif łba upadł. Jak mi bodek na zlocie powiedział jakie mam ciśnienie na tłokach to pomyślałem sobie, że nie tykam głowicy. To samo mi powiedział mechanik (stara szkoła). Nic nie słyszę nic nie widzę. Piotrek - nie ruszaj.