Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] [N14] Sunny 2.0 GTi-R Revision2

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-24, 21:35

Porting kolektora zrobiony, połówki kolektora dopasowane i powiększone otwory, przepustnica dopasowana :D Znalazłem oryginalną uszczelkę pod przepustnicę i o dziwo pasuje pod nowy rozmiar :D
Jutro chyba podjadę do galwanizerni żeby mi doradzili w czym to wykąpać żeby czyste było. Potem podejmę próbę wypolerowania wnętrza.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
DDC-Performance

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-24, 22:06

Jak byś chciał to mam nową ori uszczelkę łączącą kanały z puchą zbiorczą. W zasadzie oddam za browara bo leży i się kurzy.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-24, 23:59

Fajnie że pasję masz Tommy bardzo mi się podoba jak grzebiesz przy swoim nissanie :)
Oby tak dalej i oby owocne przyrosty były ale przede wszystkim niezawodności i dobrego widoku pod maską :P
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-28, 15:44

Kolektor się czyści a w między czasie powstały 2 rurki dolotu. Wypolerowane i pospawane. na razie takie długie bo dopiero pod maską się je poprzycina i odpowiednio połączy :D

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-28, 21:13

Mistrzowsko wyszło, ja u siebie takie cuda przyklejałem na poxylinę :P
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-06-29, 19:49

Zobaczymy jak to się spisze... jutro może wypoleruję kolanka bo są prosto z odlewu i nieciekawie wyglądają :/ a wieczorem może uda się zpasowac już pod maską. Jutro też postaram się wypolerowac kolektor. Po zewnątrz to już mam patent a może ktoś ma pomysł co do wewnątrz? W tych pogiętych kanałach... Jutro zamieszczę fotki z kolejnych działań.

[ Dodano: 2010-06-30, 22:23 ]
Udało się dopasować rurki i kolanka i wygląda to tak:

Obrazek Obrazek

Obrazek

Teraz pozostało pospawać, wypolerować i dorobić uchwyty. Chodzi mi też po głowie ścianka żeby odgrodzić od ciepłego powietrza i CAI :D
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Ada
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-09, 18:29
Lokalizacja: Stefanów / Radom

Post autor: Ada » 2010-06-30, 21:40

Ładna ta rura :P

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-07-01, 15:10

No i mamy wypolerowany dolocik. Zeszło się z tym trochę ale mi osobiście się bardzo podoba. Dostałem też kawałek rury gumowej w sklepie z częściami do TIR (dzięki coobcio ;-) ). Skonstruowałem własną opaskę i nawet fajnie wyszło.

Obrazek Obrazek

a tak to w złożeniu wygląda :D
Obrazek Obrazek

i wspomniana opaska :D
Obrazek

W planie mam też poprawę wyglądu listwy wtryskowej i nowa barwa pokrywy zaworów.
Nie mogę się już doczekać jak to wszystko poskładam i odpalę...
DDC-Performance

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2010-07-01, 15:57

Hehe, no pięknie się to prezenci :D

Awatar użytkownika
Osa
stały bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 2009-12-09, 00:28
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: Osa » 2010-07-01, 17:50

składaj furę i trzeba sprawdzić jak taki dolot się spisuje bo wygląda profi :cool:
Części i akcesoria motoryzacyjne.
Oleje i plyny Gulf, Liqui Moly.
www.sr20.pl

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-07-01, 17:50

no ładne cacko :!: :-o
jeszcze trochę porządków i Adamsa widokiem pod maską prześcigniesz :mrgreen:

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-07-01, 17:52

Adamsowi chociaż w połowie chciałbym dorównać... ;)
DDC-Performance

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-07-01, 22:15

heh nie wiem jak ty ten kolektor doprowadziłeś do takiego lusterka ale trzeba przyznać że wygląda kozacko 8-)

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-07-02, 11:10

Kolejny super dopieszczony projekt :-D Gratki !!
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-07-02, 15:02

Kolektor dolot tak jak i projekt powalają na kolana wielkie gratki z tego powodu :mrgreen:

P.s Chłopie że ci sie chciało ten kolektor polerować jak on takie wielkie grudki ma :-P

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-07-02, 22:23

To było drugie podejście i lepszy sprzęt ale nie powiem początki były masakryczne :P

Właśnie dotarłem do domu. Auto uruchomione i wstępnie przetestowane. Po pierwszym uruchomieniu obroty na poziomie 2000 i nagrzewanie silnika. Po nagrzeniu skok do 3000 :/ Wkręciłęm śrubę na silniku krokowym na maxa i spadły do 1500. Wpadła mi do głowy myśl: TPS... był przestawiony po modyfikacji przepustnicy. Po przestawieniu silnik zaczął pracować na 1000rpm. Jednak nadal śruba krokowca prawie maxymalnie w dół :/ Zostawiłem jak jest. Dojechałem do domu (30km) wrażenia z jazdy: Bardzo szybka reakcja na pedał gazu, przepustnica się nie domyka. Myślę że muszę ją trochę naoliwić (sprężynę) i może bardziej naciągnąć. Pozatym wkręca się nieźle. Dźwięk... Podobno porażający (relacje brata, którego wyprzedzałem :) ) Jutro kilka fotek z aktualnej sytuacji pod maską :D
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-07-03, 22:02

U mnie jak robiłem ten listek fi 66mm to musiałem pastą lekkościerną go docierać w obudowie przepustnicy a dwa wycentrować go uderzając albo z lewej albo z prawej strony ośki by się nie przycinał, jak tego nie zrobiłeś to warto to jeszcze raz rozebrać :)

Ps. Gratulacje za super fajną robotę :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-07-04, 03:52

no właśnie dziś walczyłem z motylkiem ale jeszcze trzeba będzie go dopieścić bo widać prześwity
ale już obroty niżej spadają więc jest lepiej. Bardzo mocno wyczuwalny jest skok z wysokich na wolne obroty i odwrotnie. Daje się to odczuć kiedy na niskim biegu chcę jechać powoli i delikatnie wciskam gaz. Bardzo szarpie i jest opóźnienie przy dodaniu gazu. Napewno mam przewody WN do wymiany.

Fotki zmontowanego już w samochodzie:

Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2010-07-04, 14:06 ]
Na prośbę już wielu użytkowników postanowiłem opisać mniej więcej proces polerowania kolektora dolotowego a konkretnie części rur.

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest dokładne umycie kolektora. Najlepiej wymoczyć go w ropie przez jakiś czas a następnie pędzlem wyczyścić. To jest o tyle ważne że tłusty osad nie zapycha papieru ściernego i pilników.

Potem zaczynamy obróbkę zgrubną. Warto w tym momencie również wykonać porting (opisany w innym temacie). Fabrycznie kolektor to odlew, a fabryka nie specjalnie się zajmuje usuwaniem pozostałości po odlewniczych. Ja starałem się uzyskać kształt rury więc wszystko co było nadmiarem usunąłem za pomocą szlifierki kątowej z tarczą listkową (listki z papieru ściernego) a następnie ręcznie pilnikiem. Nie jest to prosta i przyjemna robota :/

Gdy już mamy kształt przypominający rury, bierzemy się do wygładzania. odlew ma powierzchnię chropowatą i należy ją usunąć mechanicznie. To jest aluminium wiec ma kilka specyficznych cech. Nagrzewa się dość szybko, nie odbarwia się przy mocnym nagrzaniu (matowieje) i nie powstają przy jego obróbce iskry. Jednym słowem nie widać kiedy oparzy. Trzeba uważać. Na początek proponuję papier P150 bo te grudki jednak są dość głębokie. Można tez papier posmatować pastą polerską (taką zieloną jak trawa, pachnie jak świeczka, kupuje się ją w szatbach i chyba ze 2zł dałem za sztabkę :D ). papier z pastą zostawia mniejsze rysy co później jest łatwiej wyprowadzić. Gdzie się udało tam czyściłem korkiem z papieru ściernego na wiertarkę, jednak większą część trzeba ręcznie docierać. Potem zmieniamy papier na coraz drobniejszy ( P400 - P800 - P1200 ).

Kiedy już osiągniemy gładkość pupy niemowlęcia, przystępujemy do polerowania. Szkoły są różne. Można to robić cienkim filcem wysmarowanym wspomnianą pastą polerską, można to robić szmatką z tą samą pastą. Dla lepszego rozprowadzenia można szmatkę zwilżyć benzyną ekstrakcyjną. I polerujemy. Do bólu. Może to potrwać kilka godzin.

Oczywiście istnieje też prostszy sposób. To znaczy można wykorzystać urządzenie zwane polerką. Jest to nic innego jak silnik na którego osi montujemy odpowiedni przyrząd. Ja używałem takiego bębna polerskiego zrobionego ze szmat. Można to dostać w sklepie z narzędziami ślusarskimi tak jak i pastę. Wygląda to tak że szmatki wycięte w kółko o średnicy ok 200mm i otworem na środku są pozszywane razem i tak do grubości ok 50mm. Przyrząd ten po uruchomieniu polerki daje nam 50mm wirującej powierzchni polerskiej. Smarujemy ją pastą i jedziemy. Jest to elastyczne więc praktycznie wszędzie wejdzie. Wadą jest to że wszędzie latają nitki i pasta polerska. Dobrze mieć okulary ochronne.

Po procesie polerowania warto jest kolektor umyć mydłem pod ciepłą wodą. Zapobiegnie to powstawaniu odcisków palców. No i po każdym myciu auta trzeba wycierać kolektor. Niestety na silniku są temperatury i z czasem kolektor matowieje. Jeszcze nie wymyśliłem jak temu zapobiec :/

Życzę powodzenia i lustrzanych kolektorów :D

Może ktoś z moderatorów przeniesie tego posta w odpowiednie miejsce.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-07-04, 21:57

a może po prysnięciu go lakierem bezbarwnym by nie matowiał ? czy źle kminie?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-07-04, 21:57

A po co przenosić?

Wejdź w tuning optyczny i tam skopiuj.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-07-04, 22:10

Żeby polerowane aluminium nie matowiało należy je anodować po polerce. Niestety ten proces może także lekko zmatowić wcześniej wypolerowane aluminium, więc pełnego lustra nie bedzie, ale po anodowaniu powierzchnia już nigdy się nie zmieni na gorszą.

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-07-04, 22:19

niestety odlewy nie da się wyanodować żeby nue zrobiło się czarne, pozatym są tam elementy stalowe, których też nie można anodować. Z lakierem nie próbowałem ale tam jest temperatura...

Dziś pozbyłem się butli gazowej, przewodów, elektroniki i czegokolwiek co jeszcze zostało po LPG. Zacząłem tworzyć zabudowę bagażnika pod woofer i inne sprzęty. Jutro po południu może uda mi się to skończyć. Wezmę się za lampy przód :D

Filtr oleju z zaworem zwrotnym jakby poprawił start na zimnym silniku. Tzn mniej rzęzi przy odpaleniu.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-07-04, 22:55

Da się odlewy anodować, ale whateva :->

Obrazek

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-07-06, 22:36

Właśnie wróciłem z Coobcio Garage. Dokonaliśmy moda rozrządu, sprawdziliśmy AFR i wyszło na to że nie ma co stroić. Wszystko psuje wadliwy przewód WN. Postaram się go jutro wymienić i zobaczymy co dalej. Pozatym wrażenia po modyfikacji:

Duża elastyczność, przy ok 3500rpm czuć sporą zmianę. Auto chętniej przyspiesza, padał deszcz więc nie mogłem się pobawić za bardzo ale wynik przejazdu to 195km/h pokazane na NAVI i odpuściłem bo ślisko. Wskazań OBD nie rozumiem więc muszę się z kimś spotkać, kto mi to wyjaśni i wtedy będę mógł opisać coś więcej.

P.S. Świece znów bardzo mocno przykręcone więc na razie ich nie ruszam. nie wiem czemu tak się zapiekają... Temperatura wody nie przekracza 100stopni.

Teraz powoli zbieram kasę na głowicę i zawory. Chciałbym wyrównać ciśnienie sprężania.


Coobciowi bardzo dziękuję za pomoc i liczę na dalszą współpracę :D
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-07-06, 23:19

Widziałem dzisiaj wóz na żywo ;-) Naprawdę pięknie to wygląda ;)

W przyszłości to bym widział własnie turbo i jeszcze przedni zderzak z gti-r :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-07-06, 23:55

Bardzo mi miło :)
Ps. poszukam u siebie w garage Głowicy, miałem specjalnie na półeczce odłożoną ultra idealną właśnie z Sunnego GTI High port - tak wiec na pewno się dogadamy i mogę CI ją przywieść na dniach do Puław powiedzmy - sobie na niej działaj tzn, skróć prowadnice zaworowe, przepoleruj kanały i jeszcze parę wskazówek Ci dam...

Co do AFR to bardzo fajnie do ok 3300-3400 masz AFR w granicach 14,5 czyli coś tam można poprawić od tych 3400 do ok 4500-4700 masz w granicach 13 po czym bogacieje do 12,2 i tak do odcinki też ciut by szło poprawić ale nie wiele, generalnie na zabawy typu rezesyrki czy podnoszenie ciśnienia paliwa to by się nie kfalifikowało.

Swoją drogą ciekawe co by pokazała hamka po tych modach co dokonałeś :D

Na żywo dolot robi bardzo przyzwoite wrażenie i taki jest w rzeczywistości
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-07-08, 08:39

Oki co do głowicy można pomyśleć.

Dotarła do mnie paczka:

Obrazek

Dzięki Bodek :D

Odkręciłem śrubę wolnych obrotów mniej więcej o 3 obroty, cofnąłem zapłon i auto trzyma 2000rpm. Zobacze na trasie czy będzie szarpał. Krótkiego przewodu zapłonowego nie idzie dostać nigdzie w sklepie. Wszędzie komplety :/

Może na dniach dopieszczę przepustnicę żeby się zamykała do końca.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-07-08, 09:20

zapłonu nie cofaj bo moc tracisz...
Ps. ja dzisaj do Kazimierza jadę to Kupię CI ten przewód WN BOSCHA za chyba 13zł...
Się spotkamy jakoś na dniach :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-07-08, 17:52

No już zauważyłem że po cofnięciu zapłonu to nie to auto. Strzela, nie zbiera się z wolnych obrotów, przy 6000rpm juest już słabo a przy 7000 to ryczy i nie jedzie. Szarpie nadal więc śruba wolnych nie wiele dała. Konieczna rzeźba tej przepustnicy...

Czekam na jakiś telefon i wymienię ten zaj... przewód.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-07-09, 00:30

Pieknie widziec jak Sunny rosnie w oczach zarowno pod wzgledem estetycznym jak i mechanicznym ;-) Polerka cud miod a goscia od spawania to musisz kiedys pozyczyc bo po tym co pokazywales na zlocie calkiem opadla mi kopara!

A co do wspomnianego "utrwalania efektu polerki" to jedyna pewna metoda jest chyba chromowanie... Powloka twarda i wysoki polysk jedyny problem w tym, ze pomimo ze alu da sie chromowac to z kiepskimi stopami Al (a z tym mamy doczynienia w przypadku naszych silnikow) jest juz o wiele gorzej - obdzwonilem kiedys kika zakladow i nikt nie chcial sie podjac kolektora dolotowego :( Nie probowalem lakierow bezbarwnych dedykowanych pod Al - moze tedy droga?

Pzdr i powodzenia !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”