Strona 1 z 2

[ Maxima] Maxima a32 dylsona - 223km/285nm

: 2009-12-07, 22:01
autor: dylson
Chcialem przedstawic swoje auto czyli maxime model a32 w wersji europejskiej (QX) z silnikiem 3.0v6 (VQ30DE) i manualna skrzynia biegow. W aucie zostal zmieniony uklad wydechowy ktory dodal kilka koni (wykres nizej) oraz zostal zamontowany sportowy filtr powietrza Fujita 3" z nadmuchem zimneo powietrza. Wydech zostal zmieniony od kolektorow wydechowych (kolektory zostaly seryjne) do samego konca. I tak y-pipe ma teraz ok 51mm i nie ma zadnych dziwnych zakretow a reszta wydechu ma ok 61mm i oparta jest na dwoch tlumikach przelotowych. Na aucie sa alufelgi 17" i 7,5" szerokie kosei rt penta odziane w buty o rozmiarze 225/45/17. Ponizej zamieszczam kilka fotek oraz kilka filmikow.
http://dylson.fotosik.pl/albumy/631680.html

http://www.youtube.com/watch?v=w46Te7ylMLc

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A i chce walki bardziej agresywne zalozyc. Beda to jedne z tych
Engine: VQ30DE
Model Years: 1995-1999 (Maxima/ '96+ I30)

Intake__Lift: 8.55mm
Exhaust_Lift: 8.55mm

Intake__Duration: 232ş
Exhaust_Duration: 232ş

Intake_Opens: 3ş BTDC
Intake_Closes: 49ş ABDC

Exhaust_Opens: 49ş BBDC
Exhaust_Closes: 3ş ATDC

Overlap: 6ş


-------------------------------------


Engine: VQ30DE (K)
Model Years: 2000-2001 (Maxima/I30)

Intake__Lift: 8.55mm
Exhaust_Lift: 9.0mm

Intake__Duration: 224ş
Exhaust_Duration: 232ş

Intake_Opens: 3ş BTDC
Intake_Closes: 41ş ABDC

Exhaust_Opens: 49ş BBDC
Exhaust_Closes: 3ş ATDC

Overlap: 6ş

-------------------------------------


Engine: VQ35DE (1)
Model Years: 2001-2004 (Pathfinder)

Intake__Lift: 9.0mm
Exhaust_Lift: 9.0mm

Intake__Duration: 230ş
Exhaust_Duration: 232ş

Intake_Opens: 3ş ATDC
Intake_Closes: 53ş ABDC

Exhaust_Opens: 46ş BBDC
Exhaust_Closes: 6ş ATDC

Overlap: 3ş

-------------------------------------


Engine: VQ35DE (2)
Model Years: 2002-2005 (Maxima, and a slew of others)
CVTC: Intake

Intake__Lift: 9.5mm
Exhaust_Lift: 9.5mm

Intake__Duration: 238ş
Exhaust_Duration: 240ş

Intake_Opens: 6ş ATDC
Intake_Closes: 64ş ABDC

Exhaust_Opens: 52ş BBDC
Exhaust_Closes: 8ş ATDC

Overlap: 2ş

-------------------------------------


Engine: VQ35DE (3)
Model Years: 2005 (G35 Coupe, 35th Anniversary 350Z)
CVTC: Intake and Exhaust

Intake__Lift: 10.5mm
Exhaust_Lift: 10.5mm

Intake__Duration: 248ş
Exhaust_Duration: 248ş

Intake_Opens: 2ş ATDC
Intake_Closes: 70ş ABDC

Exhaust_Opens: 70ş BBDC
Exhaust_Closes: 2ş BTDC

Overlap: -4ş

-------------------------------------


Engine: VQ40DE
Model Years: 2005 (Pathfinder, Frontier, Xterra)
CVTC: Intake

Intake__Lift: 10.0mm
Exhaust_Lift: 9.6mm

Intake__Duration: 240ş
Exhaust_Duration: 244ş

Intake_Opens: 4ş ATDC
Intake_Closes: 64ş ABDC

Exhaust_Opens: 56ş BBDC
Exhaust_Closes: 6ş ATDC

: 2009-12-08, 19:40
autor: bodek
Elegancko się to zbiera. A32 zawsze mi się podobały. Może kiedyś, jako dupowóz w gazie ;) Wykresy czym się różnią?

: 2009-12-08, 19:55
autor: dylson
Wykres to pb vs lpg. Na lpg taka slaba koncowka bo tym momencie na pb sie przelancza.

: 2009-12-09, 09:17
autor: Wald
Cos ten wykres sie nie otwiera.
Tez bede robil wydech w przyszlym roku.

: 2009-12-09, 10:31
autor: dylson
U mnie wszystko sie otwiera. Moze jakas awaria serwera na ktorym sa zdjecia byla.

: 2009-12-09, 17:26
autor: Kamilos210
Fajna Maximka ;-)
U mnie też sie wszystko ładnie otwiera

: 2009-12-10, 16:50
autor: eXcamaro
Piękne autko ;-) Wielokrotnie poruszaliśmy tematy maxim na lokalnych spotach i tak coś czuję że kiedyś z Primci przesiądę się właśnie na maxime :mrgreen:

: 2010-03-12, 18:24
autor: dylson
Dzisiaj delikatnie zmodyfikowalem dolot. Troche to wyszlo druciarsko ale to tylko wersja beta :-) Jak sie ociepli wystruga sie cos bardziej profi :-)

Wersja wczesniejsza

Obrazek

Wersja nowa :)
Obrazek
Obrazek


Jak widac wylecial ta puszka z dolotu. Musze jeszcze podlaczyc odme do catch tanka (pcv chyba tez tam podlacze). Jazdy probnej jeszcze nie bylo ale na jakies przyrosty nie licze, bardziej chodzilo o to zeby zrobilo sie troche miejsca pod maska i to sie udalo :-)

: 2010-03-12, 18:39
autor: Coobcio
Hehe no niech wpadnie jakaś maxi w moje ręce zobaczmy co można zdziałać ECU mastrem :D
Ciekawe czy nie trzeba będzie upgradować układu paliwowego by było optymalnie...

: 2010-03-12, 18:54
autor: dylson
Jesli qx ma takie same wtryski jak us (210cc) to uklad paliwowy obowiazkowo jest do poprawy. Hamownia pokazala, ze obecnie sa 223km i 285nm a w innym temacie powiedziales, ze takie wtryski starcza do ok 210km... Zrobie chyba tak jak pisales czyli pompa paliwa + regulator cisnienia paliwa.

: 2010-03-12, 20:09
autor: Coobcio
W innym temacie napisałem że wtryski paliwa 210ccm które nie występują w żadnym seryjnie produkowanym nissanie starczą do ok 210-215KM przy optymalnym AFR...

Chyba że w Maximach są wtryski takie same jak w Sentrze 1.6 tzn. 185ccm i przy ciśnieniu paliwa podniesionym z seryjnego do 3,5 bara mają 210ccm...

Maxi nie miałem nigdy w ręce, jedynie jakiej się przyglądałem to REXA rocznik 95 wersja USA - ona ma wtryski czerwone takie jak w SR20 czyli 269ccm...

U Ciebie jakiego koloru są wtryski ?

Najpewniej by było żebyś podał ich numer... się w google wrzuci i będzie wiadomo.

: 2010-03-12, 20:19
autor: dylson
viewtopic.php?t=1816
W tym temacie podalem numer wtryskow, nie chce juz dublowac tych informacji w tutaj.

: 2010-03-12, 22:11
autor: GRZECHu
Dylson a to białe jakoś nie zwęża dolotu? wygląda na cieńsze niż reszta.

: 2010-03-13, 09:32
autor: dylson
To biale ma ok 75mm po zewnatrz, czyli mniej wiecej tyle co przeplywka. Przepustnica ma ok 65mm wiec to ona jest waskim gardlem.

: 2010-03-13, 09:49
autor: Mas
dylson pisze:Przepustnica ma ok 65mm wiec to ona jest waskim gardlem.
Jakbyś zmieniał przepustnicę, to ja chętnie zaopiekuję się Twoją obecną :D

: 2010-03-13, 14:10
autor: MarekL
dylson, a rozpórkę montowałeś sam czy już była? Ciekawi mnie czy jest zauważalna poprawa w prowadzeniu po jej montażu?

: 2010-03-13, 17:52
autor: Szalony
Rozpórkę zwędził z maximy brata :->

: 2010-03-13, 19:14
autor: dylson
Mas, spoko jesli bede zmienial przepustnice to dam znac :-)
MarekL, ja tam roznicy nie zauwazylem. Tak jak napisal Szalony mam ja z auta brata :-) Ale za to fajnie wyglada :mrgreen:

: 2010-03-14, 11:50
autor: Szalony
Niestety, Maximy na seryjnych sprężynach wyglądają jak Żyrafy. Żeby odczuć poprawę jezdną, to obowiązkowo inne sprężyny i amorki. Z moich odczuć przy serii przód może być, natomiast tył deko nie wyrabia.

: 2010-03-16, 16:04
autor: lukasgt
maxi to poprostu auto dla prezesa-zawiecha mięciutka ,choć nie tak bardzo jak u konkurencji[lexus czy jakaś camry są jak tapczany na kołach]

: 2010-04-09, 14:44
autor: dylson
Wczoraj wlecial na tyl dystans 25mm :mrgreen: Teraz et wynosi 10 (35 felga i 25 dystans).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2010-04-10, 13:14
autor: Wald
Nic nie obciera?

: 2010-04-10, 15:42
autor: Michalllo
Szpilki zmieniałeś na dłuższe czy starczyły te co były dystanse kupowałeś czy dorabiałeś gdzieś jaki koszt ?
Prowadzenie sie poprawiło czy nie ?

: 2010-04-21, 16:13
autor: dylson
Nic nie obciera?
Gdyby bylo 5mm mniej to pewnie by nie tarlo a tak obciera ale zaklepanie rantow pomoze :-)
Michalllo pisze:Szpilki zmieniałeś na dłuższe czy starczyły te co były dystanse kupowałeś czy dorabiałeś gdzieś jaki koszt ?
http://allegro.pl/item978193638_dystans ... 200sx.html
Jak widac szpilki sa od razu w dystansie, mozna sobie wybrac dlugosc ja zamowilem taka zeby wystawala 40mm z dystansu.
Michalllo pisze:Prowadzenie sie poprawiło czy nie ?
Wydaje mi sie, ze teraz jest troszke bardziej stabilny w zakretach ale moze to tylko takie wmawianie sobie, ze jest lepiej :-)

Edit

Dolot w wersji 2.0 :-D

Obrazek
Obrazek

: 2010-10-07, 13:07
autor: lukasgt
coś słychać więcej z twoim autkiem czy odpuszczasz ???

: 2010-10-07, 15:05
autor: dylson
Jedyne co zrobilem to zaklepalem ranty - nie obciera a tak to fura sobie jezdzi. Mialem pomysl na wieksza przepustnice, przepolerowanie kolektora ale poki co nic z tego nie wychodzi. Mam nadzieje, ze niedlugo wleci w koncu jakis airbox albo odizoluje stozek od komory.

: 2011-07-30, 07:13
autor: Szalony
lukasgt pisze:coś słychać więcej z twoim autkiem czy odpuszczasz ???
No wypadałoby napisać jak się ma Maxima Dylsona :)
Otóż wczoraj zawitał u mnie pod pretekstem drobnych prac kosmetycznych, a skończyło się na przesunięciu odcinki do 7300 i delikatnym przyspieszeniu zapłonu :mrgreen: Efekt końcowy jest taki, że teraz jego Maxima mnie wysmarowała :razz: Nie ma co czekać i muszę też ten zabieg u siebie wykonać.

Przydałoby się teraz wjechać na hamownię i zobaczyć wykres. Dawniej odcinkę mieliśmy na 6600 i do tych obrotów furacz jechał powiedzmy z jednakowym przyspieszeniem. Teraz po odcince i zapłonie na górze czuć odejcie do samego końca :cool:

: 2011-07-30, 07:58
autor: Lombardo88
No brawo brawo za decyzje dylson, :) wreszcie coś ruszyło:)

: 2011-07-30, 08:59
autor: Szalony
Lombardo88 pisze:No brawo brawo za decyzje dylson, :) wreszcie coś ruszyło:)
brawo, że odważył się dać w moje ręce komputer i czujnik...... jakby nie było robiłem to pierwszy raz :mrgreen:

P.S ciekaw jestem, czy zasłużyłem na jakiś punk "pomógł" :-> :P

: 2011-07-30, 09:24
autor: Lombardo88
Szalony pisze:
P.S ciekaw jestem, czy zasłużyłem na jakiś punk "pomógł" :-> :P
a zapytałeś czy dojechał do domu?? :D może jeszcze stoi wkurzony przy trasie nr 1 i przeklina Dr Szalonego :hah: