Strona 1 z 1

[Sunny] Mój czarny bolid, słonecznik N14 GTI SR20VE

: 2010-09-01, 19:12
autor: JackobQ
Do opisu natchnęła mnie dzisiejsza wyspiarska pogoda, część forumowiczów zna już moje autko a reszta mam nadzieję że będzie dla niego równie przychylna :)

MODEL: N14 GTI Hatchback
SILNIK: Był SR20DE potem został zeswapowany SR20VE + panewki ACL race, pierścienie CTI, tłoki doprężające z primery p10gt, przestawiony rozrząd by coobcio PLANY: Wałki sr16ve n1, może tuleje dartona :D
UKLAD DOLOTOWY: Przepływka w rórze fi80, filtr simota PLANY: ITB...
UKLAD WYDECHOWY: kolektor wydechowy 4-2-1 SSAC (owinięty taśmą termoizolacyjną) dalej wydech pełen przelot by EL-TEC na tłumiku z galanta VR4 i końcowy EL-TEC PLANY: kolektor Mazworx albo jakiś konkretny custom
ELEKTRONIKA: Seryjne ECU z Sunnego 2.0 GTi, wystrojone ECU Masterem det III, zmienne fazy odpalane przy 4300obr.min PLANY: rev limiter 8400, procedura startu
UKLAD NAPĘDOWY: sprzęgło: AISIN model AGN 6-cio sprężynowe najmocniejsze PLANY: skrzynia P11 GT z krótszą przekładnią główną
ZAWIESZENIE: amortyzatory KYB GR2 + obniżające sprężyny H&R lub 2 zestaw Bilstein B8 + sprężyny MTS technik lub 3 zestaw :D tokico sport + jakieś śprężyny obniżające. Zestawy urzytkowane w zależnościmod od stylu i rodzaju jazdy i pogody (dayli use or track day), łaczniki stabilizatorów z p10gt - krótsze i mocniej spinają ale częściej się kończą :(
UKLAD HAMULCOWY: Przód tarcze seria trw + Ferrodo performance, tył speedmax nacinane :) + Ferrodo performance.
KOŁA: Felgi JDM:P Enkei white 15" + toyo t1r no i teraz w letnim setupie na przód stal 14" + yokohama advan a048 :D
CAR-AUDIO: Mój archaiczny panasonic, który odmawia posłuszeństwa jak ostatnio wypadł parę razy po zmianie z 1 na 2 na yokohamie

Moc 207KM max moment obrotowy 211Nm lub 195KM i 218NM w zależności od założonego kolektora.

Większość modyfikacji przeprowadzona przez Coobcia za co jestam mu bardzo wdzięczny
dla potwierdzenia mocowych wyników mam nadzieję, że Kuba podeśle wykresy z hamowni bo ja jakoś nie mogę znaleźć.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2010-09-01, 19:57
autor: xtomek
Witamy pośród bolidów formuły VE
Pozdro od rudzielca :-D
p.s.
rozwiń fotki zamiast linków ;-)

: 2010-09-01, 20:06
autor: scribler
W końcu opisałeś samochód ;p

: 2010-09-01, 20:13
autor: bonzo
Się porobiło kolejna mocna fura
Fajnie by było jakby sie to wszystko kiedyś na zlocie zjawiło :-o

: 2010-09-01, 21:02
autor: komorokoro
po fotelu poznaję że to twojego cudaka spotkałem i to nie raz chyba

Obrazek


fajne mocne czarne

: 2010-09-01, 22:00
autor: Coobcio
Hehe jajcarki wóz nam z niego wyszedł :)
Silnik zeswapowałem ale wszytko zostało podłączone po to co zasilało SR20DE czyli:
- Seria dolot wraz z wąską przepływką - co miało kolosalny wpływ na uzyskiwane moce i Nm :D
- kolekotr wydechowy Seria + wydech 2,5 kwas przelot na dwóch tłumikach

Oto i DYNO:

SR20VE z dolotem seryjnym z N14 GTi (VVL start 4400obr.min)....

DUPA.....
Rozpisałem się a nie mogę znaleść swojego Penriva na którym miałem wykesy :P

No ale jaja były... Z seryjnym dolotem i kolekotrem wydechowym i wydechem 2,5 wyszło 175KM i coś pod 200Nm.

Dalej bawiliśmy się w odpinanie zmiennych faz:
1. Obie wyłączone to 157KM i ok. 185Nm
2. Włączona tylko faza wydechowa to coś pod 165KM ale moment bez zmian
3. Sama ssąca to też coś koło 165KM ale 200Nm :D

Jak znajdę swojego PENA to wykresy pozamieszczam...

No a po zrobieniu bezwężkowego dolotu z kibel rurek i na grubej przepływce udało się wystrugać 195KM i ok 210Nm.
Zmiana kolekotra na SSAC dodała blisko 10KM zabrała ze 4-5Nm ale za to do 5000obr.min zabrała aż 15Nm...

Przyznam że ciekawie nam wyszły te eksperymenty :D

: 2010-09-01, 22:14
autor: pulp
auto przekozak :mrgreen: mialem okazje prowadzic w kazdym setupie ale dzwiek vvl i wciskanie w fotel uzaleznia 8-) lecz nadal nie wiem czym sugerowales sie wklejajac te foty....
przeca to wyglada jak mojego dziadka tarpan do wozenia popiolu z kotlowni.... ;( tak wiec ''pasta,szczotka....' i jakies foto ogarniemy jak sie rozpogodzi. ;-) pzdr.

: 2010-09-01, 22:46
autor: Sedric
Bardzo podobna silnikowo fura do mojego słonecznika :-) Baardzo przyjemny bandzior!

: 2010-09-01, 23:09
autor: Coobcio
Kuba cos ty zrobił z tylnymi heblami że ruda je tak oblazła... ??
Nowe były niedawno temu :P
To chyba przez te powodzie :D ??

: 2010-09-02, 00:01
autor: MacGayver
kolejna mocna fora, tak jak być powinno ]:->

Customowy kolektor? hmm :roll: jak Kuba znajdzie w końcu czas i sprawdzi ten mój to będzie wiadomo czy do VE też się nada i będzie lepszy od SSAC'a, czy czasem za bardzo go nie rozpręża.

: 2010-09-02, 10:46
autor: JackobQ
Dzięki za przywitanie, fotki w takiej nie sprzyjającej aurze przyznaję wyszły nie za ciekawie. A auto rozwijało się tak jak Kuba napisał. Po swapie na VE nie byłem zadowolony a ile nieprzyjemnych słów słonecznik dostał to wiem tylko ja i Kuba. Te heble to ruda obsypała przez te obfite deszcze bo teraz szykuje profi garage na zime to autko stoi pod chmurką a że kupiłem drugiego słonecznika gti (może również go opiszę) to bolid nie jeździ często :D

: 2010-09-02, 11:08
autor: zuru82
Gratuluje auta :D Szykuje się kolejne mocne auto w Klubie :) Powodzenia w projekcie <ok>

: 2010-09-02, 20:41
autor: Limon
No wreście opisane :mrgreen: Wielkie gratki ;)