Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Sunny GTI-R] Nadeszła era GTI-Ra

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-04-14, 22:26

może być wina aku. Wystarczy, że któraś z płyt jest oberwana lub w inny sposób uszkodzona - np. w taki, że aku w spoczynku nadal zachowuje się jak powinien, a w czasie jazdy (ładowanie), kiedy zachodzą inne procesy chemiczne niż podczas poboru prądu przez rozrusznik lub po wstrząsach, następuje przerwanie obwodu ogniwa, czy też jego zwarcie. To generuje spore wahania napięcia - wręcz udarowe (przecież akumulator jest cały czas podłączony równolegle do obwodu), które mają wpływ na funkcjonowanie całej elektryki, a ponieważ są dość krótkie, mogą być niezauważalne na żarówkach (włókno ma sporą bezwładność), a robić bigos na reszcie.
Choć powiem szczerze, na 100 przypadków z "pojawia się i znika" w 99 obstawiałbym zimny lut. ;)
--
K.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-04-14, 22:30

Kejk, Miałem aku z oberwaną celą i z opadem masy czynnej i rożne inne przypadki padnięcia aku i żaden nie powodował szarpania. Nadal twierdzę że to nie aku a jedynie zbieg okoliczności :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-15, 06:36

Potwierdzam aku to zbieg okoliczności szarpania ciąg dalszy :-/
Szarpie w zakresie 1500-3000 w momencie wciśnięcia sprzęgła obroty falują , po przegazowaniu wszystko ok
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-04-15, 06:45

NA szybko przychodzi mi do głowy jeszcze tylko sprzęgło, ew coś z wałem

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-15, 12:11

Przecież od wału nie będzie falował silnik jak wcisne sprzęgło
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2011-04-15, 17:34

Czy czasem nie pojawiło się to szarpanie po założeniu FMIC ??

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-04-15, 17:37

Ja miałem podobnie, czasami tylko od momentu złapania temp. przez silnik, czasami i na zimnym i po nagrzaniu.


Obstawiałem czujnik położenia wału i takie tam.

Okazało się, że nie łączy przewodzik lub pin od aparatu zapłonowego.
Musiałem cały aparat kupić (od klubowicza) bo w GA16DE nie da rady samej kostki wym.


Później problemy z szarpaniem były jak padł całkiem reg. ciś. paliwa.
Wymiana na zwyczajny nowy reg. również załatwiła temat w 100%.


Pozdro

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-15, 17:44

podj pisze:Czy czasem nie pojawiło się to szarpanie po założeniu FMIC ??
a jeśli ??
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2011-04-15, 18:54

proponował bym sprawdzić szczelność dolotu przy nadciśnieniu. Szczególnie ICek.

Ps. Obejrzał bym jeszcze DV

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-17, 08:48

podj pisze:proponował bym sprawdzić szczelność dolotu przy nadciśnieniu.
przy nieszczelności szarpie inaczej juz jeżdziłem :mrgreen:
Pojawił sie natomiast nowy trop- TPS czyli czujnik polożenia przepustnicy
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-04-17, 09:08

jutro lub pojutrze jestem u Ciebie i podpinamy kompa /zadzwonię/
a TPS najprościej wymontować i pod miernik. W ostateczności rozwiercić nity i oczyścić ścieżkę potencjometru + element stykowy.
--
K.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-17, 09:30

jutro lub pojutrze jestem u Ciebie i podpinamy kompa /zadzwonię/
ok czekam :-D
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2011-04-17, 10:19

Tps można też zmierzyć przy kompie, wtedy będziesz miał obraz razem z wiązką.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-04-17, 11:54

TPS to normalnie woltomierzem się sprawdza... na wolnych ok 0,2-0,5V powinieneś mieć a przy gazie w podłogę ciut ponad 4V...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-04-17, 15:29

Coobcio pisze:TPS to normalnie woltomierzem się sprawdza... na wolnych ok 0,2-0,5V powinieneś mieć a przy gazie w podłogę ciut ponad 4V...
0,42-0,44V ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-04-17, 15:56

Z Autodaty:
pin 20 na ECU, przy włączonym zapłonie:

- na puszczonym pedale - 0,4 - 0,6V
- na wciśniętym na max - 4V

(no i wartości pomiędzy liniowo)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-04-17, 16:07

z czego skok jest co 0,02V
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-04-17, 16:18

MacGayver pisze:0,42-0,44V ;-)
W DET jest innaczej... np. 200SX S14 ma fabrycznie ok. 0,2V, GTI-R jakoś pośrednio...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-04-17, 19:59

A czy po wysprzęgleniu na sekundę rosną obroty i spadają? Bo u mnie tak właśnie było przy źle ustawionym tps`ie.
PS przy WOT 4,3V podaje serwisówka.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-17, 20:13

Dokładnie tak pisałem o tym wyżej :-> falują w zakresie 1500-2000
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-04-18, 07:49

Coobcio pisze:TPS to normalnie woltomierzem się sprawdza... na wolnych ok 0,2-0,5V powinieneś mieć a przy gazie w podłogę ciut ponad 4V...
Jarzyn pisze:Z Autodaty:
- na puszczonym pedale - 0,4 - 0,6V
- na wciśniętym na max - 4V
A serwisówka mówi:
0,45-0,55V przy zamkniętej przepustnicy
no i 4 przy max otwartej

"co kraj, to obyczaj" ;)
czyli jak będzie 0,5 do 4 - będzie git, pod warunkiem, że pomiędzy nie głupieje
--
K.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-19, 21:16

No i okazało sie że TPS odmówił współpracy :-/
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2011-04-19, 21:34

Czyli nareszcie znalazłeś przyczynę... Przypasuje od GTI czy zupełnie inny dzyndzel?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-19, 21:36

Nie mam od gti :(
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2011-04-19, 21:36

mam od micry :mrgreen:
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2011-04-19, 22:05

No to akurat dobra wiadomość :-o
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-04-19, 23:09

Na razie to jest jakieś dziwadło:
- tps nie dawał znaku życia, wywalało błąd
- brakowało jednego połączenia czujnik-ecu - zrobione, błąd TPSa skasowany
- rezystancja całego czujnika ok. 12 kilo (powinna mieć chyba 5 - podobnie jak w GA)
- na zamkniętej przepustnicy było ok. 2 kilo, więc lekki wychył był (2/12)
- mimo tego, po odpaleniu, na zamkniętej przepustnicy jest 0V, dopiero po wciskaniu buta pokazuje się jakieś napięcie i zaczyna się dotychczasowa jazda z obrotami.
Dziwne, bo 0V mogłoby pokazywać przy całkowicie zamkniętym potencjometrze, a jednak jest ok. 17% wychyłu (chyba, że soft ecu interpretuje taki dzielnik jako zero - tego nie wiem).

Nic to - trza wymontować, obejrzeć, sprawdzić, czy był dobrze zamontowany (bo zachowanie co najmniej dziwne), ponownie podłączyć i przekręcić przeciwnie do ruchu przepustnicy (albo tylko przekręcić). Może mu ciut brakowało do tych 0,5V. No i najlepiej w takich sytuacjach sprawdzają się zapasowe części bliźniacze. ;) Niestety TPSa mam tylko do mojego GA - porównywałem, jest trochę inna konstrukcja. :( W SR20DET jest chyba taki sam jak w wolnossącym.

A potem ustawimy precyzyjnie na kompie napięcie na zamkniętej. Mam nadzieję, że to tylko kwestia tego g.
Ostatnio zmieniony 2011-04-20, 05:54 przez Kejk, łącznie zmieniany 1 raz.
--
K.

Awatar użytkownika
Ryath
Administrator
Posty: 383
Rejestracja: 2009-11-21, 20:50
Lokalizacja: Londyn

Post autor: Ryath » 2011-04-20, 05:53

Bonzo szukaj na ebayu. Jak znajdziesz to zakupię i wyślę Ci ekspresem
Pozdrawiam
Ryath

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-20, 06:26

Szymeq pisze:mam od micry :mrgreen:
taki ? :arrow:
Obrazek
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-04-20, 08:44

Dobra, znalazłem w sieci. Przepustnica zamknięta - rezystancja TPS ok. 1k, otwarta - ok. 10 k.
U Ciebie bonzo jest 2 k na zamkniętej, ale napięcie mierzone przez kompa - 0V (i to jest dziwne).
Jak podłączysz czujnik, zmierz jeszcze napięcia woltomierzem na czujniku - na skrajnych pinach i między środkowym, a skrajnymi (przepustnica zamknięta, silnik nagrzany).
--
K.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”