Strona 1 z 15

[ Almera] Nissan Almera GTI serie OBRtech

: 2010-06-23, 07:44
autor: PumaRST
Witam serdecznie, auto opisuje pod namową Coobcia

1. NICK: PumaRST
2. IMIĘ: xXx
3. MODEL: Nissan Almera GTI OBRtech
4. WERSJA: Track FunCar
5. ROCZNIK: 1999r.
6. SILNIK: 2,0 16v 143KM 178Nm
7. OPIS AUTA:
100% seria z drobnymi zmianami, przebieg 170tkm, stan ogólny dobry+, niestety Nissan to taki japoński Ford i mimo że auto bez większych przygód to sporo ognisk korozji w nadkolach, progach i kilku innych dziwnych miejscach. Przeznaczenie auta czysto normalne oraz okazyjne wizyty na Torze. Choć mam nadzieje, że za jakiś czas uda mi się ją zostawić jako typową wyścigówkę – ale to już czas pokaże. Moje zainteresowania tym modelem zaczęły się jakiś czas temu gdy posiadałem czarną Almerę GTI. Niestety tamto auto musiałem sprzedać ale jest jej następczyni.

Opis pierwszej almery:
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... y-pumarst/

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: ciemne szyby
b. mechaniczne: wycięty katalizator, filtr stożkowy, sprężyny Eibach ProKit –40mm, Toyo Proxes T1-R 205/50/15, Felgi WolfRacing 6,5/15” (waga 6,2kg ) – ostatnie foto, jeszcze nie na aucie. Silnik zalany Valvoline Racing VR1 10w60, skrzynia zalana Motul Gear 300 75w90.
c. audio: coś tam gra, ale to jest bez znaczenia

FOTKI AUTA

Pierwsza AlmeraGTI :
ObrazekObrazekObrazekObrazek


Obecna AlmeraGTI:

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

1) przyszły felgi WolfRace i tak sie prezentują na aucie:

Obrazek

2) Byłem z "Chrupkiem" na hamowni i wynik troszke mnie zaskoczył, jak na zakres zmian (wycięty kat, przestawiony zapłon na oko i filtr stożkowy), 148KM 184Nm :D

Obrazek



no i po pierwszym starcie - 19.06.2010 Tor Kielce. O wyniku raczej szkoda gadać, jedyne co mogę nadmienić to zwiódł kierowca. auto daje rade.

o to mapa trasy:

Obrazek

oraz kilka fotek:

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek

następny start 17.07.2010. Mam nadzieje że uda sie do tego czasu wsadzić fotel, pasy i kierownicę oraz może short shiftera.

co do rezystorów mam pytanie, czy w almerze też wystarczy 2,2 oma??

Pozdrawiam
PumaRST

: 2010-06-23, 08:53
autor: Coobcio
Hej hej kolego :)
Już CI pisałem byś wziął omomierz do ręki i sprawdził oporność poduszki powietrznej... Jak u siebie w garage jakąś znajdę to CI spradzę :)

PS. wjeżdzaj się w wóz i udowodnij że daje radę :)

Co do rezultatu z Hamowni to bardzo sympatycznie wyszło :)

: 2010-06-23, 09:20
autor: Szyman
świetna Almerka. Jedna z ładniejszych tutaj ;] Popracować tylko nad mocą jeszcze i będzie cyc.

: 2010-06-23, 09:25
autor: PumaRST
dzieki za odpowiedź.

co do mocy to ona jest wystarczająca na razie, gdy zacznie jej brakować to sie pomyśli. choć Coobcio wie co bym chciał :-D wolał bym skrzynie z Pulsara VZ-R bo uważam że wiecej mi ona da niż kolejne 20KM z tego silnika.

: 2010-06-23, 10:45
autor: mimier
Puma, nie masz może wrażenia, że hamownia na Pakoszu zaniża wyniki? Pewnie hamowałeś auta w wielu miejscach to masz rozeznanie ;)
Ps. Będziesz startował gdzieś poza Miedzianą Górą?

: 2010-06-23, 10:53
autor: Neptune
No Almerka łądna... ogólnie ładnie chodzą te auta.

Co do hamki to dziwnie troche bo chyba Almy GTI mają odcinkę coś koło 7200 i nawet jak przekłąmuje to nie ma 6600 tak jak na wyniku :| Poza tym Fura hamowana na 4 biegu a prędkość max 181? Trzeba by było sprawdzić przełożenie i wynik pewnie troche by się różnił.

: 2010-06-23, 11:41
autor: PumaRST
mimier, w tym sezonie raczej nie bede nigdzie wiecej latał ze względu na 3 tygodniową córkę. w przyszłym powinno sie już jakoś unormować. co do Hamowni na Pakoszu to ogólnie mam mieszane uczucia i traktuje z lekko przymrużonym okiem.

Neptune, akurat prędkość jak najbardziej rozumiem bo na 3 biegu Almera łapie 152-155km/h wiec sądzę że 181 na 4 biegu jest realne. a przełożenie 4 biegu jest : 0.975.

: 2010-06-23, 12:13
autor: Neptune
To w takiej proporcji wyszło by że Almerka GTI ma max predkośc koło 200 km/h Z tego co wiem to Almerki kręcą się gdzies do realnych 220 ale nie mam Almerki więc specem nie jestem.
Na zwykłej skrzyni P10 2.0 przy obrotach do 6,5 kreciła 200km/h na 4 teraz na odcince 7,3 jest ok 220.
Tak czy inaczej wynik na hamowni dobry jak na serie do tego łądny przebieg momentu.

: 2010-06-23, 16:14
autor: Szyman
Wynik bardzo dobry i ja bym szedł ku temu żeby go poprawić ;]

: 2010-06-23, 21:39
autor: Coobcio
Moja czerwona almerka licznikowo przy 205km/h dobijała do odcinki jakieś 7100obr.min... Almerka ma nieco krotszą skrzynie jak P10 130KM...

: 2010-07-09, 05:32
autor: PumaRST
kolejny SuperOes już 17.07 więc się zbroimy :yes: :

1) Kolektor P10GT/N14GTI 4-2-1 (dzięki Ryba i MacGayver za podwiezienie do kumpla bo to chyba ty byłeś) i tłumik przelotowy końcowy - seryjna średnica 50mm:

Obrazek Obrazek


2) Kubeł Mirco WRC wraz z szynami:

Obrazek

3) pasy Sparco 3pkt z homologacją:

Obrazek

4) short shifter:

Obrazek

Jesli chodzi o zmiany mechaniczne to Kolektor + tłumik + wywalenie tłumika szmerów (ten między przepustnicą a MAFem) z układu dolotowego ma przynieść oczekiwane 2KM żeby osiągnąć 150KM :evil: I chodzi tu o EGO Ownera a nie o jakikolwiek wpływ na lepsze czasy :yes: Więcej zmian mechanicznych nie planuje w tym roku. Następny etap to eliminacja RUDEJ!!

Obrazek Tylnie wewnętrzne nadkole :sad:

Prawe nadkole jest w dużo lepszym stanie ale też wymaga interwencji Blacharza, zresztą tak jak i słupki przednie. Cholera z poszycia jak i z podłogi jest naprawdę OK :(

: 2010-07-09, 08:25
autor: Ryba
Ciesze się że się dogadaliśmy :)

Widze grubo w oesy idziesz :) Z tego co pamietam I miejsce w Charzykowie na oesach również zajęła Alma.

Oby tak dalej i powodzenia

: 2010-07-09, 09:20
autor: PumaRST
Ryba pisze:Ciesze się że się dogadaliśmy :)

Widze grubo w oesy idziesz :) Z tego co pamietam I miejsce w Charzykowie na oesach również zajęła Alma.

Oby tak dalej i powodzenia
Ja się bede cieszył jak przekroczę 150KM :hah:

co do Oesów tak bo mam 11 imprez w skali roku 20km od domu na torze "Kielce" więc jest to naturalna droga po wielu latach Streetu/Dragu co prawda w innym aucie a teraz już nie mam czasu na jeżdżenie po polsce na 1/4 i swoją drogą sie tym znudziłem

: 2010-07-09, 09:25
autor: Sajmooon
Ryba pisze: Widze grubo w oesy idziesz :) Z tego co pamietam I miejsce w Charzykowie na oesach również zajęła Alma.
Dokładnie Alma Tuśki ( czyli pełna seria z tego co pamiętam) prowadzona przez Oktana

: 2010-07-09, 09:46
autor: Coobcio
Puma To widzimy się 17.07.2010 na torze no chyba że chcesz grubo przekroczyć 150 oraz znacznie poprawić trakcję przedniej osi to proszę o jakiś nocleg dla mnie i mojej pani ogarnąć na dzień wcześniej :p

Ps. przed wsadzeniem kolektora wydechowego przeportuj go koniecznie !! !! !!
Poniżej wykres co przyniosło takie szlifowanie które robiłem dawno w Yarka Sunnym GTi:
Obrazek

a to cały artykulik: http://www.sumo.boo.pl/?p=657 :D

: 2010-07-09, 10:56
autor: PumaRST
kolektor bedzie po portingu, choć przyznam sie że bardzo zły nie jest.

co do noclegu niestety nie dam rady ze względu na młyn w domu związany z 6 tygodniową córką. ale dzieki za propozycje.

upDate 15.07.2010

Graty pozakładane, short działa fajnie kubeł i pasy rewelacja. co do wydechu, hmmmmm, mnie sie wydaje że sie odetkał w szczególności na górze obrotów. no ale może to być tylko autosugestia. Na jesieniu pojade na tą samą hamownie i porównamy co dal kolektor n14GTI/P10GT i tłumik koncowy przelotowy oraz wywalenie puszki szmerów po miedzy przepustnicą a MAF-em.


W weekend był kolejny SuperOes, wynik pozostawia bardzo dużo do życzenia 16 na 17 w klasie oraz 68 na 81 startujących. :sad: Oj dużo nauki przede mną. Jedyna rzecz która cieszy to jestem mega regularny, o to moje czasy ze wszystkich przejazdów:

1) 2,31.87; 2) 2,31.37; 3) 2,31.11

co rozumiem że jestem jednakowo kiepski :hahaha: :hahaha: i nic spektakularnego nie robie tylko po prostu jade w swoim tępie do mety. Myśle ze nadal problem główny to prędkość której nie rozwijam wystarczająco dużej - boje się jej.

Dla porównania zwycięsca generaliki przejechał trasę w 1,59.38 ( i 2 pozostałe przejazdy na granicy 2 min), natomiast w mojej klasie 2,09.xx. Ale jestem kiepski :hahaha: :hahaha:

O to mapka poglądowa:

Obrazek

a tu kilka fotek:

ObrazekObrazekObrazek

z Usterek urwal sie stabilizator i chyba wylał amortyzator tył. Po za tym auto bez problemów.

Do następnego startu, trzeba zrobić porządek z tymi dwoma rzeczami oraz ustawić zbieżność oraz popracować nad kątami z przodu. Następny start 21.08.2010.

: 2010-07-23, 11:25
autor: Coobcio
Hehe mi też się urwał łącznik stabilizatora ale z tyłu...
Tak czy siak nie zmienia to faktu że jesteśmy leszczami - ja jeszcze większym bo sprzęt sporo szybszy a czasy nie wiele lepsze jak twoje :D

Ps. nie potrzebnie wywaliłeś puszkę od tłumika szmerów tą w komorze silnika, ona dodaje Nm w zakresie 2500-3000obr.min, lepiej wywalić pod zderzakiem tą zamknięta puszkę czarną...

No i koniecznie fasolki z przodu by nie płużyło przodem :P
Następnym razem jak wpadnę co może wcześniej zawitam to popracujemy nad elastycznością twojej maszyny :D

: 2010-07-23, 11:32
autor: PumaRST
Coobcio pisze:Ps. nie potrzebnie wywaliłeś puszkę od tłumika szmerów tą w komorze silnika, ona dodaje Nm w zakresie 2500-3000obr.min, lepiej wywalić pod zderzakiem tą zamknięta puszkę czarną..
czyli sugerujesz żeby ją wsadzić??
a tą w zderzaku to mam nie podpiętą do czegokolwiek bo jest stożek.

I ja coś czuje że zawitam do ciebie na wałki i Ecumastera jeszcze przed naprawą budy. bo coś zaczynam podejrzewać że przy wadze Almery po prostu brakuje jej mocy :cry:

: 2010-07-23, 13:45
autor: Jarzyn
Coobcio pisze:Ps. nie potrzebnie wywaliłeś puszkę od tłumika szmerów tą w komorze silnika, ona dodaje Nm w zakresie 2500-3000obr.min, lepiej wywalić pod zderzakiem tą zamknięta puszkę czarną...

W Sunnym GTI też jest puszka tłumika szmerów w komorze? Bo ja mam tylko w zderzaku.

: 2010-07-23, 16:02
autor: xtomek
Następny etap to eliminacja RUDEJ!!
Good joke :-P

: 2010-07-26, 07:28
autor: PumaRST
ciąg dalszy prac nad Torową wersja:

- założone śruby Whiteline do regulacji kątów - teraz muszę zrobić zbieżność i geometrie i wyregulować kąty. tak na oko okazało sie że mam zbieżne auto co tłumaczy prowadzenie sie jej.

- walczę z podpięciem zegarów VDO pochodzących z Audi 80.

: 2010-07-26, 09:59
autor: Coobcio
Pokaż mnie jak te śruby wyglądają - fajna opcja z tym może być - zamiast robienia fasolek :D
Ps. skąd je miałeś i jaką mają regulacje ??

: 2010-07-26, 10:05
autor: PumaRST
http://www.whiteline.com.au/product_det ... ber=KCA412

na dole jest instrukcja zakres +/- 1,5* (w niektórych autach 1,75*) a załatwili mi to w 4Turbo czas oczekiwania 10 dni.

: 2010-07-26, 10:07
autor: Coobcio
Fajna sprawa ale troszkę mało regulacji... Tak -2,5 -3 z przodu jest optymalnie...
Taniej byś miał jakbyś zrobił z frezem, wiertartką i sówmiarką, ja to robię nawet bez wyciągania MC persona :D

: 2010-07-26, 10:25
autor: PumaRST
wiem że taniej ale mniej precyzyjnie przy regulacji. Z resztą jak bedzie za mało to na górze zrobi sie fasole a to zastosuje na dole i w tedy juz bedzie mega negatyw :-D

[ Dodano: 2010-08-24, 19:03 ]
no i mieliśmy dwa weekendy na sportowo,

1) pierwszy z nich to 14.08.2010 na lotnisku w Nowym Mieście nad Pilicą. Przelatałem 125km w warunkach bojowych i było na prawdę fajnie, a że to był tylko/aż trening to żadnych czasów czy fot nie mam.

2) 21.08.2010 była VIII eliminacja SuperOesu w Kielcach. w mojej klasie było 21 aut, dojechałem na 17 pozycji. wynik nadal kiepski ale różnica w czasach sie zmniejsza co mnie cieszy, po 3 z 4 przejazdów byłem nawet 10, ale ja sie pogorszyłem a konkurencja poprawiła i spadłem na 17 miejsce. Cóż życie :hahaha:

Trasa była szybka i bardzo fajna. Co najważniejsze to powoli zaczynam sie dogadywać z "Chrupkiem" choć idzie to opornie.

plan trasy:

Obrazek

fotki:

ObrazekObrazekObrazek

Z uwag: niestety brakuje mi twardego amorka :sad:. T1R po tych dwóch weekendach zaczynają się kończyć i na przyszły sezon jednak do jazdy bedzie trzeba kupić normalne twarde opony oraz poszukać slicków na same zabawy. Bo kupowanie co sezon nowych T1r mija sie z celem. Podłączyłem zegary foto dołączę jak zgram z telefonu. Udało mi sie tez dostać nabę do N15 - dedykowaną (a okazało się nie być to łatwe) wiec moja stara Nardi niedługo wskoczy do auta :jupi:

Pozdro
PumaRST

: 2010-08-24, 22:22
autor: Coobcio
No to miło miło :)
Z amorkami musisz koniecznie pokombinować, nie wiem czy chcesz je same wymieniać, czy może jakiś gwint ??

Ps. jakie ciśnienia w oponach ustawiałeś na tor ??

: 2010-08-24, 22:55
autor: PumaRST
co do amorów to nie mam pojęcia :cry: boje sie "tanich" jak na gwinty gwintów - i też ich za specjalnie nie ma: BC Racing, K-sport, D2, póżniej to już TEIN lub Intrax ale w każdym z tych przypadków to +/- 5tyś za nówki. Z używek to wiem ze ty masz jeden i tyle, bo drugi mi znany sprzedał GRE jakiś czas temu.

Sam wiesz że buda jest w stanie średnim wiec tu mam koszty przed zimą lub w jej trakcie i dlatego moje mysli zaczynają iść w stronę KYB AGX lub Tokico HP od Sentry B14. choć zdecydowanie wolal bym AGX-a.

Co do opon to latam na 2 z przodu i 1,8 tył w tych upałach.

: 2010-08-25, 05:54
autor: Ali-En
Mam znajomego co sam robi gwint (znaczy samą regulację) i śmiga na tym w górskich.

: 2010-08-25, 07:01
autor: PumaRST
Ali-En pisze:Mam znajomego co sam robi gwint (znaczy samą regulację) i śmiga na tym w górskich.
ale do tego potrzebny byłby krótki i twardy amorek, a do N15 oprócz wyżej wymienionych KYB i Tokico (tylko na rynek USA) nie ma. No chyba że przerabia też seryjne amorki

: 2010-08-25, 19:11
autor: Ali-En
On akurat to w sunny ma. Z sunny nie pasuje?