Strona 1 z 17

[ Maxima] Maxima MacGayver'a

: 2010-06-08, 22:03
autor: MacGayver
Obrazek

MODEL Maxima A32 wersja kanadyjska

ROCZNIK: 1995

SILNIK: VQ30DE

MOC:
- seryjnie 193KM 255NM
- aktualnie 235KM+ 305NM+

SKRZYNIA:
- manualna + szpera

UKŁAD WYDECHOWY: przelotowy.
- Custom kolektory wydechowe 3-1 owinięte bandażem termoizolacyjnym,
- Custom Y-pipe 2.5 cala,
- B-pipe 2.5 cala ze środkowym customowym tłumikiem,
- końcowy tłumik przelotowy (duża puszka, bardzo cichy),
- końcówka wydechu owalna


UKŁAD DOLOTOWY:
- kolektor ssący MEVI
- przeportowany i wypolerowany dolny kolektor ssący,
- przeportowany górny kolektor ssący + wejście na przepustnicę,
- uszczelka termoizolacyjna między dolnym kolektorem ssącym a górnym kolektorem oraz między górnym kolektorem ssącym a przepustnicą,
- dolot 77mm zakończony filtrem stożkowym Fujita,


UKŁAD HAMULCOWY:
- przód - na lato 4-tłoczkowe zaciski Brembo z Nissana 350Z + tarcze 318mm
- tył - nacinane i nawiercane tarcze Mikoda + klocki TRW

KOŁA:
- 18-calowe felgi z Nissana 350Z + opony Bridgestone 225/45

WNĘTRZE:
- czarna skóra,
- climatronic,
- szyberdach,
- drewniane oryginalne elementy wykończeniowe
- białe oryginalne tarcze zegarów zostały zastąpione stonowanymi czarnymi,


STYLISTYKA: estetycznie i elegancko
- przedni zderzak z wersji poliftowej,
- grill z wersji poliftowej,
- przednie reflektory gładkie z wersji poliftowej,
- kierunkowskazy clear,
- klapa tylna z wersji poliftowej,
- tylne lampy clear,


AUDIO:
- 2-dinowe radio BOSE + zestaw 6 głośników tej samej firmy
- zmieniarka 6-płytowa Clarion


Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przednie hemulce

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zabawa z kolektorami i Y-pipe'em

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

tylne hebelki

Obrazek

B-pipe + końcowy

custom przerobiony środkowy tłumik z Toyoty 55mm na 65mm

Obrazek

B-pipe + końcowy 65mm

Obrazek

dziurkowanie rury wewnętrznej środkowego tłumika

Obrazek

produkt finalny

Obrazek


Kolejny etap to wyjęcie silnika, dostanie się do rozrządu i wymiana napinacza łańcucha, odelżenie koła zamachowego, lakierka elementów, dorobienie uszczelek termoizolacyjnych, porting i polerka kolektora i podstawy kolektora ssacego,

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I ostatni etap poskładanie wszystkiego do kupy

wymiana wszystkich podciśnień

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Nasz kompan przy pracy, niestety był zdezorientowany i nie wiedział o co chodzi że o godzinie 2:00 jeszcze nikt nie spał - on też z tego powodu nie mógł zasnąć :-D A to dlatego że mieliśmy odpalić auto następnego dnia ale stwierdziliśmy że nie zaśniemy póki nie odpalimy silnika :mrgreen: ;)

Obrazek

: 2010-06-08, 22:28
autor: Neptune
No mam nadzieje że będzie cacy projekt ;P też miałem=mam chrapkę na tą Maxi ;-) Jest spora moc w zasięgu. Powodzenia... będę się przyglądał pewnie nawet na kresce :mrgreen:

OOO na fotce już widzę Siebie ;D wyścig był bardzo ciekawy :cool:

: 2010-06-08, 22:51
autor: Coobcio
NA ćwiartkę Maxi startowała ??
Ps. w EVAPie pewno nie dochodzi zasilanie +12... Błąd 93 to może być od zaworka od recylkulacji spalin...

Dawaj no wykresa i zabieraj się za robienie wydechu - to daje kopa największego tym autom :)

Neptuna Primerę ta takim stanie jakim ją masz objedziesz ??

: 2010-06-08, 22:52
autor: Jastrząb
MacGayver do listy dopisz naprawa/wymiana radia aby można było jakieś CD/MP3 z muzą puścić a nie ciągle radio, chociaż trzeba przyznać że i z samym radiem zabawa przy maxi była przednia <ok> :D

: 2010-06-08, 22:53
autor: ainkaa
Ładna maxi, będę czujnie obsewować postępy. Powodzenia w modach :) Acha, zmień blachy :D

: 2010-06-09, 09:00
autor: dylson
Us z manualem trafil Ci sie rarytas :-) Maxima w bardzo ladnym stanie, szczegolnie srodek zrobil na mnie wrazenie :-o Skora bez zadnych pekniec po prostu nowka :-) Co do modow to muisz zrobic dwie podstawowe rzeczy:
1. Kolektor ssacy MEVI (od a32 qx) lub 00VI (od a33)
2. Wydech
Po tych modach powinny byc okolice 220km i 280nm :-)
Co ze sprzeglem? W drodze powrotnej wszystko bylo ok? Plynu nie ubylo?
I czekam na wykresik z hamki :-)

: 2010-06-09, 09:03
autor: Neptune
Coobcio, z tego co pamiętam Macu zrobił czas 16,3 a ja 16.09 przy czym jak na początku dnia startowaliśmy to mniej więcej równo na mecie byliśmy. Mój słabszy start ale podgoniłem.
W Łodzi też była spróba na prostej po powrocie ze zlotu to Macu mi odchodził ale brakło mi wahy i możliwe że przez to słabiej mój szedł (już zaczęło szarpać :D )
Na pewno nie jednen start nas jeszcze czeka ;-) chociaż ciężko porównać nawet modowane 2.0 do 3.0 v6. W Maxi potencjał jest... całkowita seria zero modów wielkie koła spora waga i spoko wyniki :-/ Zarzuć wykres ;-)

[ Dodano: 2010-06-09, 10:05 ]
dylson pisze: Po tych modach powinny byc okolice 220km i 280nm :-)
Też tak chce :-P

: 2010-06-09, 09:38
autor: MacGayver
sprzęgło na razie ok, choć mały luz już czuje pod pedałem. Możliwe że wysprzeglik gdzieś przepuszcza ale to w przyszłym tygodniu zerkne na to. Dzięki Dylson za pomoc, napisze też i tutaj hehe :-) sporo pracy mnie czeka ale wiem że auto nie zostanę seryjne zbyt długo :D

: 2010-06-09, 10:34
autor: Michalllo
MacGayver, z tego co pamietam to startował na zimówkach
Stawał 2 razy ze mna na kresce i 2 razy dostałem baty (ze zrozumiałych wzgledów)
Zrób to co napisał Coobcio z wydehem i Dylson z dolotem i wtedy bedzie na pewno autko ładnie smigać :)
A z wygladu to jest to Czarna Maxi w Us jeszcze z manualem miodzio :)

: 2010-06-09, 18:19
autor: Szalony
Co tu pisać, w środku wóz wygląda jakby wyjechał dopiero co z salonu..... naprawdę jeszcze nie widziałem Maximy ze skórzanym fotelem kierowcy, w takim stanie :)

Pod maską widać, że ktoś chciał coś naprawić, polutował po izolował i narobił trochę bałaganu. Jestem pewien stary, że z Twoim podejściem wszystko pięknie ogarniesz i niebawe maxi wypluje na hamce 200kucy( oczywiście na początek ;) )

jeśli chodzi o EVAP, to mam już przygotowaną dla Ciebie serwis-manual, podaj meial, to Ci wyślę z dokładnym opisem gdzie i co masz sprawdzić :)

Gratuluję fury i cieszę się, że pojawił się kolejny Maxymalny , co z zapałem się będzie brał za mody :mrgreen:

P.S W dalszym ciągu czekam na info o wadze koła zamachowego ;)

: 2010-06-09, 19:32
autor: MacGayver
poszło PW Szalony Mam nadzieje że chociaż problem evap'u ogarnę w miarę szybko ;-)

: 2010-06-09, 21:55
autor: lukasgt
zazdroszcze tego zakupu strasznie...

: 2010-06-09, 22:18
autor: kamil12
Macu wiesz że fura git jest...poznałem to jak jechaliśmy w te i we wte...zero męczarni i pospać można heee...czekam na mody ziommmmmmm...heee Tyśka liczy na przewózkę po modach...pozdro

: 2010-06-09, 22:31
autor: urbanxxx
Ja też bym chciał się dowiedzieć ile waży zamach, będziesz może odchudzał??

: 2010-06-10, 21:53
autor: lukasgt
nie odchudzaj MAC zamachu w żadnym wypadku bo moment spadnie

: 2010-06-10, 23:25
autor: urbanxxx
Żaden moment nie spadnie. Niweluje się tym starty przenoszone przez układ napędowy. Moc i moment na silniku pozostaje taki sam!Jedynie co to auto szybciej spada z obrotów. Miałem odchudzone koło w crx-ie n/a i w civicu hybryda + turbo i wszelkie zmiany jakie zaszły były na plus, a zwłaszcza gubienie trakcji "z gazu":D

: 2010-06-11, 11:39
autor: Coobcio
Lżejsze koło zamachowe to niższa kultura pracy, konieczność ruszania z wyższych obrotów ale przede wszystkim poprawa przyspieszenia na niskich biegach.

Na NEOVVL.ORG testowali lekkie koło zamchowe poprawiło ono sprint na pierwszym biegu od 2000 do odcinki o 0,4 sek !! :)

w silniku V6 znacznie mniej pogorszy się kultura pacy...

: 2010-06-12, 10:41
autor: Rzeznik
pro autko :) nie widziałem, ale domyślam się, że cacunio jest :D oj będzie jedna z najładniejszych o ile nie najładniejsza Maxi w kraju :D

: 2010-06-12, 11:01
autor: xtomek
Mac, powodzenia w modach. Nasze SR20-ki stają się nudne :mrgreen: Bryka zacna, komfortowa i szybka.

: 2010-06-12, 19:15
autor: Michalllo
Rzeznik pisze:pro autko :) nie widziałem, ale domyślam się, że cacunio jest :D oj będzie jedna z najładniejszych o ile nie najładniejsza Maxi w kraju :D
Zaraz po mojej J30 :D :evil: :evil: :evil:

: 2010-06-13, 00:57
autor: lukasgt
napewno przy ruszaniu pomaga,ale obstaję że lekki zamach zabija elastyczność-choć w 3 litrowym silniku to nie jest chyba duży problem

: 2010-06-13, 12:24
autor: bodek
Teoretycznie nie zabija elastyczności. Cięższy zamach może ją zabić. Im silnikowi łatwiej coś nakręcić tym łatwiej ruszyć autem. Przy lekkim zamachu jest jeszcze taki myk, że obroty po zmianie biegu szybciej opadają i trzeba się wczuć w auto.

: 2010-06-13, 15:33
autor: Michalllo
Ja to myślę że lekkie koło daje taki efekt tak jakbyśmy z masy własnej auta ujęli parę kilogramów czyli silnik ma mniej ciężaru do ciągnięcia.

: 2010-06-13, 21:15
autor: Coobcio
Przecież już opisywałem co zaobserowałem po wymianie koła zamachowego na lżejsze w moim 200SX S14, seryjne warzyło ok 9kg, nowe Fidanza ok 5Kg.

Jak wcześniej pisałem:
- trzeba dawać więcej gazu przy ruszaniu by auta nie zduszało/gasiło
- mniejsza płynność silnika na wolnych obrotach
- Zdecydowanie lepsza dynamika na niskich biegach zwłaszcza na I :)

Ps. Podobny efekt uzyskałem montując w moim Sunnym VVL lekkie koło pasowe...

: 2010-06-15, 13:26
autor: Rzeznik
Macu auto z Wołomina kupiłeś??? :D :D na blachach WWL jest? :D

: 2010-07-01, 21:53
autor: MacGayver
Rzeznik pisze:na blachach WWL jest? :D
już na naszych blaszkach :-P

EDIT

Na pokład wleciała instalacja sekwencyjna BRC - mam nadzieje że będzie się należycie sprawować :-D

co do problemu ze sprzęgłem i brakiem płynu to już wiem co jest grane :-P Po upalaniu w Charzykowach pękł wężyk od sprzęgła i stąd te braki :-D

A tak wyglądał mój EVAP po rozłożeniu. Jakoś się nie dziwie że auto nie chciało zbytnio jechać :-?

Obrazek

Obrazek

Ściągnąłem sobie lampy z myślą że będą pasowały, niestety po przypasowaniu okazało się że są od wersji europejskiej :-?

Obrazek


Obrotomierz nie działał, a że białe tarcze mi się nie podobały to zakupiłem od razu cały licznik. Wszyscy zmieniają z czarnych tarcz na białe a ja z białych na czarne :-P Ten biały jakoś mi nie pasował do limuzyny ;-)

Przed

Obrazek

Po

Obrazek

: 2010-07-01, 22:01
autor: Michalllo
Hm ciekawie ciekawie :) Widzę że się Maxi przywraca do życia :)
Zdecydowanie lepiej wyglądają te czarne zegary :) te białe w tym aucie to troszkę Wsią zalatywały ;)

: 2010-07-01, 22:23
autor: GRZECHu
Łatwo się dostać do EVAP ? zrobiłeś może więcej fot? No i kiedy wydech wchodzi?

: 2010-09-30, 20:35
autor: MacGayver
GRZECHu pisze:Łatwo się dostać do EVAP ? zrobiłeś może więcej fot? No i kiedy wydech wchodzi?
EVAP w USA to dokladnie to co zaznaczylem. demontaz trwa 2 minuty. nie wiem jak w europie. foty mam tylko te co wrzucilem. miałem przerwane dwa przewody wew przy evap'ie i stad te klopoty z nim. Na wydech bedzie trzeba jeszcze poczekać ;-)

Obrazek

Co do lamp to jakby ktoś chciał to mogę mu sprzedać. Pasują PNP do europy QX :)

Edit:

Co by nie było że nic się nie dzieje, znalazłem chwilę to nadrobię zaległości z postami :mrgreen:

W lipcu zmieniona oliwa, wleciały także nowe świece, oczywiście platynowe NGK


Obrazek

Rozłożyłem całą górę w celu wyczyszczenia EGR'u i przy okazji wyczyszczony kolektor dolotowy.

Obrazek

EGR był trochę zapchany, to już nie pierwsza maxima z tym problemem więc pewnie nie jedna na forum ma podobnie wyglądający EGR
;-)

Obrazek

Przy okazji cyknąłem foto zaworów

Obrazek

Wleciały także felgi '18, ale foty wrzucę dopiero jak zrobię je w wystarczającej jakości
:-P

: 2010-09-30, 21:12
autor: Michalllo
Coś mi się zdaje ze foty felg to wleciały przy okazji EGR :evil:
Sorry za bzdurne pytanie ale co to jest EVAP i za co odpowiada ?