Strona 1 z 10
[Sunny] bodka Sunny N14 GTi VVL projekt
: 2009-12-06, 15:22
autor: bodek
Nissan Sunny GTI 1992r. Wersja północno europejska.
SILNIK: głowica VVL SR20VE, talerzyki i sprężynki BC, poszerzone kanały dolotowe; blok z P11.144 na płaskich tłokach; koło zamachowe z Sunny GTi, sprzęgło Aisin ponoć mocniejsze
WYDECH: kolektor wydechowy SSAC 2,5", wydech 2,5" przelotowy el-tec
DOLOT: przepływka z P11TD, krótki dolot fi76mm, Fujita 3"
ELEKTRONIKA: komputer z P10 GT + ECU Master, odcinka przesunięta na 8000obr.
ZAWIESZENIE: KYB Ultra SR, sprężyny MTS -35mm, poliuretan, rozpórka kielichów przód
OPONY: Toyo T1R 195/50R15 / Toyo S952 Snow Prox 195/50R15
HAMULCE: seria + podciągnięte tylne korektory

: 2009-12-06, 20:18
autor: Wieshaq
Szkoda że w piątek musiałem się zwinąć ze spotu bo mimo że widzieliśmy się parę razy to dokładnie na żywo nie oglądałem twojego Sunniacza.
: 2009-12-06, 20:25
autor: bodek
Witam pierwszego kolegę
Mój sunny nie jest jakimś okazem. Taki zwykły dobrze odmulony gti bez wodotrysków. Jak przerzucę silnik to wchodzę bardziej konkretnie w zawias bo to jego najsłabszy punkt.
: 2009-12-06, 20:31
autor: Wieshaq
Z dawnego spotkania na C pamiętam że ładnie się zbiera i Tomek ze swoją czerwoną P10 miał problemy

: 2009-12-06, 22:10
autor: dylson
Gleba i zadnych wodotryskow jak to nazwales nie potrzeba bedzie git

Zawsze mi sie Twoje sunny podobalo. Uwazam, ze biale auta swietnie sie prezentuja i jak szukalem auta dla siebie to tez mialo byc biale ale maxim (a32 qx) w tym kolorze nie robili (a przynajmniej nic o tym nie wiem)
: 2009-12-06, 22:28
autor: bodek
Myślę, że w PL jeżdżą jakieś białe mimo, że nie robili ich w tym kolorze. Pan Kazio z panem Witkiem ogarną wszystko
Tak zawieszenie to podstawa. Parę dni temu jeździłem z Coobciem jego VE i jeśli chodzi o zawias to jest przepaść. Auto nie przechyla się na zakrętach, posłusznie reaguje na kierownicę itd. a wcale nie ma tam jakiegoś kozackiego zawieszenia. Wszystko w swoim czasie i zależnie od stanu w portfelu. Na razie trzeba VE ogarnąć.
: 2009-12-09, 08:22
autor: sergiej
moze i sunny jest miekki ...ale pamietam jak kiedys na krematorium wiozlem pewna klubowiczke i dosc ostro zawrocilem reka

...pozniej kilku gosci sie mnie pytalo co mam za zawias ze sie na bok nie wywalilem ...zdziwieni byli jak powiedzialem ze full seria

: 2009-12-10, 12:03
autor: foo
Cóż tu się rozpisywać, fajny sunniacz, który równie fajnie będzie latał

Trzymam kciuki za projekt

: 2009-12-10, 20:33
autor: bodek
Dzisiaj miałem plan wyjąć tłoki z nowego silnika ale po robocie zmasakrowany jestem. Mamy tam stałą klientkę, która przyjeżdża samochodem marki TATA Sumo

Ponoć tylko 2 takie w Europie są. Dzisiaj cieknącą pompę sprzęgła zastąpiliśmy nową pompa z Poloneza

Filtr powietrza chyba od Żuka wszedł a paski to już sam nie wiem z jakich wozów tam siedzą...
Jak odpalę wóz to opiszę temat DE na VE.
: 2009-12-10, 20:44
autor: Michalllo
Czekamy z niecierpliwością na opisik (tylko czasem żebyś coś z tej TATY nie włożył do niego

)
: 2009-12-10, 20:45
autor: jemiol7
Nie no, jak ty takie egzotyczne wozy naprawiasz to musisz być fachura. Myśle że przy tym konwersja de na ve to pikuś.
PS. zgłębiam właśnie tajniki "tribologii i tribotechniki" na jutrzejszy egzamin
Pozdr.
: 2009-12-10, 21:09
autor: Quattro
bodek pisze:Dzisiaj miałem plan wyjąć tłoki z nowego silnika ale po robocie zmasakrowany jestem. Mamy tam stałą klientkę, która przyjeżdża samochodem marki TATA Sumo

Ponoć tylko 2 takie w Europie są. Dzisiaj cieknącą pompę sprzęgła zastąpiliśmy nową pompa z Poloneza

Filtr powietrza chyba od Żuka wszedł a paski to już sam nie wiem z jakich wozów tam siedzą...
Jak odpalę wóz to opiszę temat DE na VE.
Klasyka, to tak jak fakt że do Porsche 911 (930) Carrera pasuje pompa paliwa od Uno Turbo

: 2009-12-10, 23:53
autor: Michalllo
A do Uno 1.4 pasują zegary od Uno turbo

wiem bo miałem takie

: 2009-12-11, 08:22
autor: viehu
sergiej pisze:moze i sunny jest miekki ...ale pamietam jak kiedys na krematorium wiozlem pewna klubowiczke i dosc ostro zawrocilem reka

...pozniej kilku gosci sie mnie pytalo co mam za zawias ze sie na bok nie wywalilem ...zdziwieni byli jak powiedzialem ze full seria

...ja mam takie odczucie że seryjny zawias GTi lepiej trzymal mi samochód na drodze jak obecny -30 Eibach Pro Kit.
Nie wiem jak przy ostrej jeździe na torze wyszlo by porównanie, ale mam taki odcinek przed domem -- długi łuk z nierównym asfaltem - na serii najszybiej przeleciałem go ok 140 km/h - na Eibachu mam wrażenie że samochód uslizguje się i z ta prędkoscią już nie odważe się.
Ale wygląd oczywiscie jest teraz lepszy.
Bodek... fura ładniejsza i mocniejsza od mojej. Trzymam kciuki za projekt.
Też VE mi sie marzy... ale kasa nie ta.
: 2009-12-12, 11:41
autor: bodek
jemiol7 pisze:Nie no, jak ty takie egzotyczne wozy naprawiasz to musisz być fachura. Myśle że przy tym konwersja de na ve to pikuś.
PS. zgłębiam właśnie tajniki "tribologii i tribotechniki" na jutrzejszy egzamin
Pozdr.
Witam kolegę z NOS Teamu
Może opisik Ibizy byś strzelił w prezentacjach? Jest osobny dział do aut innych niż Nissany
http://www.nissanzone.pl/viewforum.php?f=93
[ Dodano: 2009-12-12, 11:43 ]
viehu, z kasą u mnie też słabo ale powoli się graty zbiera i coś tam dłubie. Nie zawsze ma sie wszystko od razu. Powodzenia
A co do zawiasu to pewnie amory za miękkie masz do sprężyn i stąd taki efekt.
[ Dodano: 2009-12-13, 21:16 ]
Zrzuciłem dziś tłoki, jutro pewnie zawiozę je do tokarza. Panewki są prawie idealne więc nie będę ładował ACLi

Jeszcze tylko nieszczęsny talerzyk zaworowy, który muszę zamówić od BrianCrowera, nowe pierścienie, uszczelka pod łeb i można składać motor!
porównanie tłoków z DE do tłoka z VE
Małe g.... i robota stoi... W zasadzie dało by radę na tym jeździć ale miał bym ciągłą obawę, że jak to pierdnie to głowica i dół kaput...

: 2009-12-15, 13:27
autor: MRC
niefart pech z tym talerzykiem trochę... Trzeba wiercić kanał olejowy w bloku DE>??
Ps. Zapodałbyś aktualną fotę auta na stali

: 2009-12-15, 19:11
autor: jemiol7
No i jak bodek kontakt z United States? Wysłali Ci ten tależyk?
: 2009-12-15, 19:56
autor: bodek
Dzisiaj przelałem pieniądze. Wysłać mają priorytetem więc mam nadzieję, że w przeciągu 2 tyg. u mnie będzie. Koszt 10$ talrzyk + 34$ wysyłka. Załatwianie gratów przez email niestety trochę trwa...
Wczoraj nie znalazłem tokarza, który by mi tłoki podfrezował więc zawiozłem je Coobciowi, który ma swojego majstra i jutro będę miał już obrobione. Dzięki za pomoc stary!
Co do bloku DE to nie trzeba nic wiercić. W głowicy natomiast trzeba zatkać kanał olejowy i doprowadzić olej z okolic filtra oleju.
Będzie jeszcze trochę grzebania z elektryką no i odcinkę będę musiał przenieść.
: 2009-12-15, 21:35
autor: Kenet
A to na kompie z obecnego silnika będzie + ecumajster tak?
: 2009-12-15, 21:55
autor: bodek
of course sir

: 2009-12-16, 11:08
autor: dylson
http://www.nissantech.pl/?showtopic=4384
Nie jestem az tak bardzo w temacie czy czegos takiego potrezbujesz do glowy ve i czy oplaca sie kupowac komplet jak potrzebujesz tylko jednego.
: 2009-12-16, 19:30
autor: bodek
Talerzyk już do mnie płynie (dostałem potwierdzenie wysyłki) a kompletu i tak bym nie brał
[ Dodano: 2009-12-16, 22:14 ]
tłoczki odebrane, obróbka pierwsza klasa

: 2009-12-17, 01:54
autor: Coobcio
Cieszę się że mogłem pomóc szkoda że odrazu tak nie zrobiliśmy i tylko zmarnowałeś paliwo by jeszcze raz pod mój garge przybyć ale co tam miło było pogadaliśmy trochę...
: 2009-12-17, 18:25
autor: Limon
Ładne tłoczki

Profi robota

Miałem okazje miec je wczoraj w łapie

Powodzenia w skladaniu

: 2009-12-17, 19:12
autor: bodek
Spoko, chcę jak najwięcej ogarniać we własnym zakresie ale nie wszystko da się przeskoczyć. Bez wzorcowego tłoka miał bym sporo mierzenia i rysowania a tak, bardzo mi pomogłeś. Tak samo frezem. Nie mam czasu jeździć w godzinach pracy po frezerach i tu kolejna pomoc z twojej strony. Dzięki raz jeszcze
mały update: tłoczki oczyszczone, jutro będę miał pierścienie i składam dół. Tylko jak ja to ogarnę w moim blaszaku bez ogrzewania...

: 2009-12-17, 21:58
autor: Kenet
Mogę podjechać i rozpalić Ci koksownik

: 2009-12-17, 22:10
autor: bonzo
Kenet pisze:Mogę podjechać i rozpalić Ci koksownik

to od razu do mnie bo też pi zimno

: 2010-01-08, 18:12
autor: bodek
hmmm... koksownik

obecnie jedynym ogrzewaniem jest halopak 2x500W
08.01.2009:
3 tygodnie i w końcu dotarła do mnie paka
Po oględzinach okazało się, że uszkodzony talerzyk pewnie dał by radę ale teraz będzie spokój. Nie ma co czekać, w tym tygodniu, jak będzie czas to składam silnik do końca i może w przyszłym pójdzie przekładka

: 2010-01-08, 18:59
autor: xtomek
No to teraz 14,1 na bank

: 2010-01-08, 19:37
autor: Kenet
Coś tam jeszcze przyciągnął, że taki karton wysłali?
Daj znać jak będziesz działał to chociaż na chwile wieczorem podjade obejrzeć tą motorownie.