Strona 1 z 10

[Sunny] bodka Sunny N14 GTi VVL projekt

: 2009-12-06, 15:22
autor: bodek
Nissan Sunny GTI 1992r. Wersja północno europejska.

SILNIK: głowica VVL SR20VE, talerzyki i sprężynki BC, poszerzone kanały dolotowe; blok z P11.144 na płaskich tłokach; koło zamachowe z Sunny GTi, sprzęgło Aisin ponoć mocniejsze
WYDECH: kolektor wydechowy SSAC 2,5", wydech 2,5" przelotowy el-tec
DOLOT: przepływka z P11TD, krótki dolot fi76mm, Fujita 3"
ELEKTRONIKA: komputer z P10 GT + ECU Master, odcinka przesunięta na 8000obr.
ZAWIESZENIE: KYB Ultra SR, sprężyny MTS -35mm, poliuretan, rozpórka kielichów przód
OPONY: Toyo T1R 195/50R15 / Toyo S952 Snow Prox 195/50R15
HAMULCE: seria + podciągnięte tylne korektory

Obrazek

Obrazek

: 2009-12-06, 20:18
autor: Wieshaq
Szkoda że w piątek musiałem się zwinąć ze spotu bo mimo że widzieliśmy się parę razy to dokładnie na żywo nie oglądałem twojego Sunniacza.

: 2009-12-06, 20:25
autor: bodek
Witam pierwszego kolegę :]
Mój sunny nie jest jakimś okazem. Taki zwykły dobrze odmulony gti bez wodotrysków. Jak przerzucę silnik to wchodzę bardziej konkretnie w zawias bo to jego najsłabszy punkt.

: 2009-12-06, 20:31
autor: Wieshaq
Z dawnego spotkania na C pamiętam że ładnie się zbiera i Tomek ze swoją czerwoną P10 miał problemy :-)

: 2009-12-06, 22:10
autor: dylson
Gleba i zadnych wodotryskow jak to nazwales nie potrzeba bedzie git :) Zawsze mi sie Twoje sunny podobalo. Uwazam, ze biale auta swietnie sie prezentuja i jak szukalem auta dla siebie to tez mialo byc biale ale maxim (a32 qx) w tym kolorze nie robili (a przynajmniej nic o tym nie wiem)

: 2009-12-06, 22:28
autor: bodek
Myślę, że w PL jeżdżą jakieś białe mimo, że nie robili ich w tym kolorze. Pan Kazio z panem Witkiem ogarną wszystko :D

Tak zawieszenie to podstawa. Parę dni temu jeździłem z Coobciem jego VE i jeśli chodzi o zawias to jest przepaść. Auto nie przechyla się na zakrętach, posłusznie reaguje na kierownicę itd. a wcale nie ma tam jakiegoś kozackiego zawieszenia. Wszystko w swoim czasie i zależnie od stanu w portfelu. Na razie trzeba VE ogarnąć.

: 2009-12-09, 08:22
autor: sergiej
moze i sunny jest miekki ...ale pamietam jak kiedys na krematorium wiozlem pewna klubowiczke i dosc ostro zawrocilem reka :) ...pozniej kilku gosci sie mnie pytalo co mam za zawias ze sie na bok nie wywalilem ...zdziwieni byli jak powiedzialem ze full seria :)

: 2009-12-10, 12:03
autor: foo
Cóż tu się rozpisywać, fajny sunniacz, który równie fajnie będzie latał :D
Trzymam kciuki za projekt :)

: 2009-12-10, 20:33
autor: bodek
Dzisiaj miałem plan wyjąć tłoki z nowego silnika ale po robocie zmasakrowany jestem. Mamy tam stałą klientkę, która przyjeżdża samochodem marki TATA Sumo :D Ponoć tylko 2 takie w Europie są. Dzisiaj cieknącą pompę sprzęgła zastąpiliśmy nową pompa z Poloneza ;) Filtr powietrza chyba od Żuka wszedł a paski to już sam nie wiem z jakich wozów tam siedzą...

Jak odpalę wóz to opiszę temat DE na VE.

: 2009-12-10, 20:44
autor: Michalllo
Czekamy z niecierpliwością na opisik (tylko czasem żebyś coś z tej TATY nie włożył do niego ;) )

: 2009-12-10, 20:45
autor: jemiol7
Nie no, jak ty takie egzotyczne wozy naprawiasz to musisz być fachura. Myśle że przy tym konwersja de na ve to pikuś.
PS. zgłębiam właśnie tajniki "tribologii i tribotechniki" na jutrzejszy egzamin :-(
Pozdr.

: 2009-12-10, 21:09
autor: Quattro
bodek pisze:Dzisiaj miałem plan wyjąć tłoki z nowego silnika ale po robocie zmasakrowany jestem. Mamy tam stałą klientkę, która przyjeżdża samochodem marki TATA Sumo :D Ponoć tylko 2 takie w Europie są. Dzisiaj cieknącą pompę sprzęgła zastąpiliśmy nową pompa z Poloneza ;) Filtr powietrza chyba od Żuka wszedł a paski to już sam nie wiem z jakich wozów tam siedzą...

Jak odpalę wóz to opiszę temat DE na VE.

Klasyka, to tak jak fakt że do Porsche 911 (930) Carrera pasuje pompa paliwa od Uno Turbo :D

: 2009-12-10, 23:53
autor: Michalllo
A do Uno 1.4 pasują zegary od Uno turbo :) wiem bo miałem takie :evil:

: 2009-12-11, 08:22
autor: viehu
sergiej pisze:moze i sunny jest miekki ...ale pamietam jak kiedys na krematorium wiozlem pewna klubowiczke i dosc ostro zawrocilem reka :) ...pozniej kilku gosci sie mnie pytalo co mam za zawias ze sie na bok nie wywalilem ...zdziwieni byli jak powiedzialem ze full seria :)
...ja mam takie odczucie że seryjny zawias GTi lepiej trzymal mi samochód na drodze jak obecny -30 Eibach Pro Kit.
Nie wiem jak przy ostrej jeździe na torze wyszlo by porównanie, ale mam taki odcinek przed domem -- długi łuk z nierównym asfaltem - na serii najszybiej przeleciałem go ok 140 km/h - na Eibachu mam wrażenie że samochód uslizguje się i z ta prędkoscią już nie odważe się.
Ale wygląd oczywiscie jest teraz lepszy.

Bodek... fura ładniejsza i mocniejsza od mojej. Trzymam kciuki za projekt.
Też VE mi sie marzy... ale kasa nie ta.

: 2009-12-12, 11:41
autor: bodek
jemiol7 pisze:Nie no, jak ty takie egzotyczne wozy naprawiasz to musisz być fachura. Myśle że przy tym konwersja de na ve to pikuś.
PS. zgłębiam właśnie tajniki "tribologii i tribotechniki" na jutrzejszy egzamin :-(
Pozdr.
Witam kolegę z NOS Teamu 8-)

Może opisik Ibizy byś strzelił w prezentacjach? Jest osobny dział do aut innych niż Nissany :)
http://www.nissanzone.pl/viewforum.php?f=93

[ Dodano: 2009-12-12, 11:43 ]
viehu, z kasą u mnie też słabo ale powoli się graty zbiera i coś tam dłubie. Nie zawsze ma sie wszystko od razu. Powodzenia

A co do zawiasu to pewnie amory za miękkie masz do sprężyn i stąd taki efekt.

[ Dodano: 2009-12-13, 21:16 ]
Zrzuciłem dziś tłoki, jutro pewnie zawiozę je do tokarza. Panewki są prawie idealne więc nie będę ładował ACLi :) Jeszcze tylko nieszczęsny talerzyk zaworowy, który muszę zamówić od BrianCrowera, nowe pierścienie, uszczelka pod łeb i można składać motor!

porównanie tłoków z DE do tłoka z VE
Obrazek

Małe g.... i robota stoi... W zasadzie dało by radę na tym jeździć ale miał bym ciągłą obawę, że jak to pierdnie to głowica i dół kaput...
Obrazek

: 2009-12-15, 13:27
autor: MRC
niefart pech z tym talerzykiem trochę... Trzeba wiercić kanał olejowy w bloku DE>??

Ps. Zapodałbyś aktualną fotę auta na stali :)

: 2009-12-15, 19:11
autor: jemiol7
No i jak bodek kontakt z United States? Wysłali Ci ten tależyk?

: 2009-12-15, 19:56
autor: bodek
Dzisiaj przelałem pieniądze. Wysłać mają priorytetem więc mam nadzieję, że w przeciągu 2 tyg. u mnie będzie. Koszt 10$ talrzyk + 34$ wysyłka. Załatwianie gratów przez email niestety trochę trwa...

Wczoraj nie znalazłem tokarza, który by mi tłoki podfrezował więc zawiozłem je Coobciowi, który ma swojego majstra i jutro będę miał już obrobione. Dzięki za pomoc stary!

Co do bloku DE to nie trzeba nic wiercić. W głowicy natomiast trzeba zatkać kanał olejowy i doprowadzić olej z okolic filtra oleju.

Będzie jeszcze trochę grzebania z elektryką no i odcinkę będę musiał przenieść.

: 2009-12-15, 21:35
autor: Kenet
A to na kompie z obecnego silnika będzie + ecumajster tak?

: 2009-12-15, 21:55
autor: bodek
of course sir :)

: 2009-12-16, 11:08
autor: dylson
http://www.nissantech.pl/?showtopic=4384
Nie jestem az tak bardzo w temacie czy czegos takiego potrezbujesz do glowy ve i czy oplaca sie kupowac komplet jak potrzebujesz tylko jednego.

: 2009-12-16, 19:30
autor: bodek
Talerzyk już do mnie płynie (dostałem potwierdzenie wysyłki) a kompletu i tak bym nie brał

[ Dodano: 2009-12-16, 22:14 ]
tłoczki odebrane, obróbka pierwsza klasa

Obrazek

: 2009-12-17, 01:54
autor: Coobcio
Cieszę się że mogłem pomóc szkoda że odrazu tak nie zrobiliśmy i tylko zmarnowałeś paliwo by jeszcze raz pod mój garge przybyć ale co tam miło było pogadaliśmy trochę...

: 2009-12-17, 18:25
autor: Limon
Ładne tłoczki :mrgreen: Profi robota :) Miałem okazje miec je wczoraj w łapie :-P Powodzenia w skladaniu :)

: 2009-12-17, 19:12
autor: bodek
Spoko, chcę jak najwięcej ogarniać we własnym zakresie ale nie wszystko da się przeskoczyć. Bez wzorcowego tłoka miał bym sporo mierzenia i rysowania a tak, bardzo mi pomogłeś. Tak samo frezem. Nie mam czasu jeździć w godzinach pracy po frezerach i tu kolejna pomoc z twojej strony. Dzięki raz jeszcze :)

mały update: tłoczki oczyszczone, jutro będę miał pierścienie i składam dół. Tylko jak ja to ogarnę w moim blaszaku bez ogrzewania...

Obrazek

: 2009-12-17, 21:58
autor: Kenet
Mogę podjechać i rozpalić Ci koksownik :lol:

: 2009-12-17, 22:10
autor: bonzo
Kenet pisze:Mogę podjechać i rozpalić Ci koksownik :lol:
to od razu do mnie bo też pi zimno :mrgreen:

: 2010-01-08, 18:12
autor: bodek
hmmm... koksownik :D obecnie jedynym ogrzewaniem jest halopak 2x500W ;)


08.01.2009:

3 tygodnie i w końcu dotarła do mnie paka :)
Obrazek

Po oględzinach okazało się, że uszkodzony talerzyk pewnie dał by radę ale teraz będzie spokój. Nie ma co czekać, w tym tygodniu, jak będzie czas to składam silnik do końca i może w przyszłym pójdzie przekładka 8-)

: 2010-01-08, 18:59
autor: xtomek
No to teraz 14,1 na bank :-D

: 2010-01-08, 19:37
autor: Kenet
Coś tam jeszcze przyciągnął, że taki karton wysłali? :D

Daj znać jak będziesz działał to chociaż na chwile wieczorem podjade obejrzeć tą motorownie.