Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] bodka Sunny N14 GTi VVL projekt

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

[Sunny] bodka Sunny N14 GTi VVL projekt

Post autor: bodek » 2009-12-06, 15:22

Nissan Sunny GTI 1992r. Wersja północno europejska.

SILNIK: głowica VVL SR20VE, talerzyki i sprężynki BC, poszerzone kanały dolotowe; blok z P11.144 na płaskich tłokach; koło zamachowe z Sunny GTi, sprzęgło Aisin ponoć mocniejsze
WYDECH: kolektor wydechowy SSAC 2,5", wydech 2,5" przelotowy el-tec
DOLOT: przepływka z P11TD, krótki dolot fi76mm, Fujita 3"
ELEKTRONIKA: komputer z P10 GT + ECU Master, odcinka przesunięta na 8000obr.
ZAWIESZENIE: KYB Ultra SR, sprężyny MTS -35mm, poliuretan, rozpórka kielichów przód
OPONY: Toyo T1R 195/50R15 / Toyo S952 Snow Prox 195/50R15
HAMULCE: seria + podciągnięte tylne korektory

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 14:56 przez bodek, łącznie zmieniany 15 razy.

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2009-12-06, 20:18

Szkoda że w piątek musiałem się zwinąć ze spotu bo mimo że widzieliśmy się parę razy to dokładnie na żywo nie oglądałem twojego Sunniacza.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-06, 20:25

Witam pierwszego kolegę :]
Mój sunny nie jest jakimś okazem. Taki zwykły dobrze odmulony gti bez wodotrysków. Jak przerzucę silnik to wchodzę bardziej konkretnie w zawias bo to jego najsłabszy punkt.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2009-12-06, 20:31

Z dawnego spotkania na C pamiętam że ładnie się zbiera i Tomek ze swoją czerwoną P10 miał problemy :-)
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-06, 22:10

Gleba i zadnych wodotryskow jak to nazwales nie potrzeba bedzie git :) Zawsze mi sie Twoje sunny podobalo. Uwazam, ze biale auta swietnie sie prezentuja i jak szukalem auta dla siebie to tez mialo byc biale ale maxim (a32 qx) w tym kolorze nie robili (a przynajmniej nic o tym nie wiem)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-06, 22:28

Myślę, że w PL jeżdżą jakieś białe mimo, że nie robili ich w tym kolorze. Pan Kazio z panem Witkiem ogarną wszystko :D

Tak zawieszenie to podstawa. Parę dni temu jeździłem z Coobciem jego VE i jeśli chodzi o zawias to jest przepaść. Auto nie przechyla się na zakrętach, posłusznie reaguje na kierownicę itd. a wcale nie ma tam jakiegoś kozackiego zawieszenia. Wszystko w swoim czasie i zależnie od stanu w portfelu. Na razie trzeba VE ogarnąć.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-09, 08:22

moze i sunny jest miekki ...ale pamietam jak kiedys na krematorium wiozlem pewna klubowiczke i dosc ostro zawrocilem reka :) ...pozniej kilku gosci sie mnie pytalo co mam za zawias ze sie na bok nie wywalilem ...zdziwieni byli jak powiedzialem ze full seria :)

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2009-12-10, 12:03

Cóż tu się rozpisywać, fajny sunniacz, który równie fajnie będzie latał :D
Trzymam kciuki za projekt :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-10, 20:33

Dzisiaj miałem plan wyjąć tłoki z nowego silnika ale po robocie zmasakrowany jestem. Mamy tam stałą klientkę, która przyjeżdża samochodem marki TATA Sumo :D Ponoć tylko 2 takie w Europie są. Dzisiaj cieknącą pompę sprzęgła zastąpiliśmy nową pompa z Poloneza ;) Filtr powietrza chyba od Żuka wszedł a paski to już sam nie wiem z jakich wozów tam siedzą...

Jak odpalę wóz to opiszę temat DE na VE.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2009-12-10, 20:44

Czekamy z niecierpliwością na opisik (tylko czasem żebyś coś z tej TATY nie włożył do niego ;) )
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

jemiol7
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2009-12-10, 17:34
Lokalizacja: wwa

Post autor: jemiol7 » 2009-12-10, 20:45

Nie no, jak ty takie egzotyczne wozy naprawiasz to musisz być fachura. Myśle że przy tym konwersja de na ve to pikuś.
PS. zgłębiam właśnie tajniki "tribologii i tribotechniki" na jutrzejszy egzamin :-(
Pozdr.

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-10, 21:09

bodek pisze:Dzisiaj miałem plan wyjąć tłoki z nowego silnika ale po robocie zmasakrowany jestem. Mamy tam stałą klientkę, która przyjeżdża samochodem marki TATA Sumo :D Ponoć tylko 2 takie w Europie są. Dzisiaj cieknącą pompę sprzęgła zastąpiliśmy nową pompa z Poloneza ;) Filtr powietrza chyba od Żuka wszedł a paski to już sam nie wiem z jakich wozów tam siedzą...

Jak odpalę wóz to opiszę temat DE na VE.

Klasyka, to tak jak fakt że do Porsche 911 (930) Carrera pasuje pompa paliwa od Uno Turbo :D

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2009-12-10, 23:53

A do Uno 1.4 pasują zegary od Uno turbo :) wiem bo miałem takie :evil:
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
viehu
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2009-12-09, 22:01
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: viehu » 2009-12-11, 08:22

sergiej pisze:moze i sunny jest miekki ...ale pamietam jak kiedys na krematorium wiozlem pewna klubowiczke i dosc ostro zawrocilem reka :) ...pozniej kilku gosci sie mnie pytalo co mam za zawias ze sie na bok nie wywalilem ...zdziwieni byli jak powiedzialem ze full seria :)
...ja mam takie odczucie że seryjny zawias GTi lepiej trzymal mi samochód na drodze jak obecny -30 Eibach Pro Kit.
Nie wiem jak przy ostrej jeździe na torze wyszlo by porównanie, ale mam taki odcinek przed domem -- długi łuk z nierównym asfaltem - na serii najszybiej przeleciałem go ok 140 km/h - na Eibachu mam wrażenie że samochód uslizguje się i z ta prędkoscią już nie odważe się.
Ale wygląd oczywiscie jest teraz lepszy.

Bodek... fura ładniejsza i mocniejsza od mojej. Trzymam kciuki za projekt.
Też VE mi sie marzy... ale kasa nie ta.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-12, 11:41

jemiol7 pisze:Nie no, jak ty takie egzotyczne wozy naprawiasz to musisz być fachura. Myśle że przy tym konwersja de na ve to pikuś.
PS. zgłębiam właśnie tajniki "tribologii i tribotechniki" na jutrzejszy egzamin :-(
Pozdr.
Witam kolegę z NOS Teamu 8-)

Może opisik Ibizy byś strzelił w prezentacjach? Jest osobny dział do aut innych niż Nissany :)
http://www.nissanzone.pl/viewforum.php?f=93

[ Dodano: 2009-12-12, 11:43 ]
viehu, z kasą u mnie też słabo ale powoli się graty zbiera i coś tam dłubie. Nie zawsze ma sie wszystko od razu. Powodzenia

A co do zawiasu to pewnie amory za miękkie masz do sprężyn i stąd taki efekt.

[ Dodano: 2009-12-13, 21:16 ]
Zrzuciłem dziś tłoki, jutro pewnie zawiozę je do tokarza. Panewki są prawie idealne więc nie będę ładował ACLi :) Jeszcze tylko nieszczęsny talerzyk zaworowy, który muszę zamówić od BrianCrowera, nowe pierścienie, uszczelka pod łeb i można składać motor!

porównanie tłoków z DE do tłoka z VE
Obrazek

Małe g.... i robota stoi... W zasadzie dało by radę na tym jeździć ale miał bym ciągłą obawę, że jak to pierdnie to głowica i dół kaput...
Obrazek
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2009-12-15, 13:27

niefart pech z tym talerzykiem trochę... Trzeba wiercić kanał olejowy w bloku DE>??

Ps. Zapodałbyś aktualną fotę auta na stali :)

jemiol7
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2009-12-10, 17:34
Lokalizacja: wwa

Post autor: jemiol7 » 2009-12-15, 19:11

No i jak bodek kontakt z United States? Wysłali Ci ten tależyk?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-15, 19:56

Dzisiaj przelałem pieniądze. Wysłać mają priorytetem więc mam nadzieję, że w przeciągu 2 tyg. u mnie będzie. Koszt 10$ talrzyk + 34$ wysyłka. Załatwianie gratów przez email niestety trochę trwa...

Wczoraj nie znalazłem tokarza, który by mi tłoki podfrezował więc zawiozłem je Coobciowi, który ma swojego majstra i jutro będę miał już obrobione. Dzięki za pomoc stary!

Co do bloku DE to nie trzeba nic wiercić. W głowicy natomiast trzeba zatkać kanał olejowy i doprowadzić olej z okolic filtra oleju.

Będzie jeszcze trochę grzebania z elektryką no i odcinkę będę musiał przenieść.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2009-12-15, 21:35

A to na kompie z obecnego silnika będzie + ecumajster tak?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-15, 21:55

of course sir :)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-16, 11:08

http://www.nissantech.pl/?showtopic=4384
Nie jestem az tak bardzo w temacie czy czegos takiego potrezbujesz do glowy ve i czy oplaca sie kupowac komplet jak potrzebujesz tylko jednego.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-16, 19:30

Talerzyk już do mnie płynie (dostałem potwierdzenie wysyłki) a kompletu i tak bym nie brał

[ Dodano: 2009-12-16, 22:14 ]
tłoczki odebrane, obróbka pierwsza klasa

Obrazek
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-17, 01:54

Cieszę się że mogłem pomóc szkoda że odrazu tak nie zrobiliśmy i tylko zmarnowałeś paliwo by jeszcze raz pod mój garge przybyć ale co tam miło było pogadaliśmy trochę...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2009-12-17, 18:25

Ładne tłoczki :mrgreen: Profi robota :) Miałem okazje miec je wczoraj w łapie :-P Powodzenia w skladaniu :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-17, 19:12

Spoko, chcę jak najwięcej ogarniać we własnym zakresie ale nie wszystko da się przeskoczyć. Bez wzorcowego tłoka miał bym sporo mierzenia i rysowania a tak, bardzo mi pomogłeś. Tak samo frezem. Nie mam czasu jeździć w godzinach pracy po frezerach i tu kolejna pomoc z twojej strony. Dzięki raz jeszcze :)

mały update: tłoczki oczyszczone, jutro będę miał pierścienie i składam dół. Tylko jak ja to ogarnę w moim blaszaku bez ogrzewania...

Obrazek
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2009-12-17, 21:58

Mogę podjechać i rozpalić Ci koksownik :lol:

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2009-12-17, 22:10

Kenet pisze:Mogę podjechać i rozpalić Ci koksownik :lol:
to od razu do mnie bo też pi zimno :mrgreen:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-08, 18:12

hmmm... koksownik :D obecnie jedynym ogrzewaniem jest halopak 2x500W ;)


08.01.2009:

3 tygodnie i w końcu dotarła do mnie paka :)
Obrazek

Po oględzinach okazało się, że uszkodzony talerzyk pewnie dał by radę ale teraz będzie spokój. Nie ma co czekać, w tym tygodniu, jak będzie czas to składam silnik do końca i może w przyszłym pójdzie przekładka 8-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-01-08, 18:59

No to teraz 14,1 na bank :-D
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-01-08, 19:37

Coś tam jeszcze przyciągnął, że taki karton wysłali? :D

Daj znać jak będziesz działał to chociaż na chwile wieczorem podjade obejrzeć tą motorownie.

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”