Strona 1 z 21

[ Maxima] Maxima Szalonego

: 2010-05-08, 00:11
autor: Szalony
Długo zbierałem się aby pokazać Wam moją Maximkę, a teraz siadłem przed kompem i nie mam pojęcia od czego zacząć. W sumie przez prawie 5 lat trochę pozmieniałem.

Autko trafiło w moje ręce w 2005r jako zupełna seria. MaximaQx 3.0(193KM) z manualną skrzynią biegów, welurowa tapicerka, 1998r.

Obrazek

Pierwszą modyfikację jaką przeprowadziłem był montaż magnetyzerów :mrgreen:

Następnie wleciały nowe felgi 17" Proline + oponki ContinentalContactSport2 oraz przyciemniłem delikatnie wszystkie szyby( oczywiście z wyjątkiem czołowej)

Obrazek

Na zlocie w Borkach, bodajże w 2006 zobaczyłem Maximę Butryna, która miała coś więcej jak moja :-> . Zachorowałem na CarPC oraz Bi-xenony.
Długo nie trzeba było czekać, tego samego roku jesienią Butryn przywiózł mi ze Stanów monitor dotykowy 7" Po kilku godzinach pracy( przeciąganie kabli przez samochód, wycinanie ramki, cięcie obudowy monitorka, podłączeniu lapa i zainstalowaniu oprogramowania) można już było się cieszyć teledyskami, nawigacją i wszystkim na co pozwalał WindowsXP. Zęby nie zaśmiecić zdjęciami tematu, poniżej będą linki do albumów :)
Wiosną 2007 MAxima już cieszyła się nowymi światłami oraz atrapą . Całą operację przeprowadziliśmy u Butryna w garażu i zajęła nam około 17 godzin spokojnej pracy na wesoło ;) ... spokojnie można to było zrobić w 12. Wleciały nowe lampy od Cefiro, do których musieliśmy wmontować bi-xenony od ML-a

Kolejne prace( nie pamiętam dokładnie kolejności):
- y-pipe
- wkładka K&N
- obwódki zegarów
- obszycie kierownicy, gałki,ręcznego i podłokietnika


Pewnego dnia przyszedł mi do głowy pomysł, żeby nieco poprawić audio. Oczywiście pierwsze co zrobiłem, uderzyłem do DJSzmera. Po omówieniu tematu udało się zbudować taki zestaw budżetowy:

1. Polk Audio MMC6500
2. Polk Audio MM2124DVC 2-cewkowy + obudowa zamknięta
3. Kondensator Rockford-Fosgate 1 Farad
4. Kabel zasilający 35mm2, głośnikowe 2,5 i 4mm2; sub 6mm2; RCA Stingera( każdy kabelek w oddzielnym peszlu i w odpowiednim miejscu), konektorki itp.......
5. Wzmacniacz Xtant X604 - 4 kanałówka oraz Sony M1- 2-kanałówka( obecnie sprzęt napędza Xtant i tak chyba zostanie.

Jako że jestem człowiekiem dość zapracowanym, to prawie wszystkie modyfikację odbywają się w godzinach nocnych :-) Jedna nocka zeszła na przeciąganie kabli i montaż, natomiast do wytłumiania samochodu ściągnąłem Dylsona z którym walczyliśmy kilka godzinek. Wytłumione zostały konkretnie przednie drzwi oraz cały bagażnik.

LINK-MOJA MAXIMA

LINK-Bi-Xenony


W końcu przyszła pora na szukanie koników.
Do grudnia 2008 po wspomnianym wcześniej Y-pipe i wkładce K&N było 200,9KM i 255Nm

Obrazek

Na gwiazdkę 2008 pozbyłem się katalizatora i wyrzeźbiony został nowy układ wydechowy z kwasa na rurze fi=61mm na dwóch przelotach( pozostały niestety seryjne kolektory wydechowe) Po tej operacji hamownia na zlocie w Borsku 2009 wyświetliła 223KM i 283Nm

Obrazek

Następnie z początkiem tego roku przyszły nowe pomysły, jednak realizacja ich wymagała "małych" przeróbek i kolejnych nocnych "manewrów" :mrgreen: . W zeszła sobotę można powiedzieć zasiadły już na dobre następujące gadżetyod VQ30DEK:
-górny kolektor ssący
-dolny kolektor ssący(+ delikatna polerka) wraz z nową listwą wtrysków i nieco większymi wtryskami
-pompa walbro
-przepustnica od pathfindera + nowy dolocik zakończony Stożkiem Fujita
-wywalony całkiem EGR

Szybki telefon do Coobcia i w czwartek już jestem pod CoobcioGarage :-)
Kuba zrobił mały rekonesans pod maską, sprawne podpięcie Ecu mastera przez Coobcia, sonda szerokopasmowa podpięta przez Limona, strojenie i hamownia ukazała nam 237KM i 297Nm

Obrazek

Dzięki Coobcio za ogarnięcie Maximki !!! Pozdrowienia dla wszystkich których spotkałem pod CoobcioGarage w czwartkowy dzień. Dla Dylsona, że chciało mu się ze mną jechać do Wawy, Bomblowi za przewózkę Primą, MI za kawkę, ciasto i suszarkę do włosów, którą wysuszyłem telefon po lądowaniu w kałuży ;) oraz B52 za załatwienie uszczelek w ASO po rozsądnej cenie


Edit 11.2011

Na spokojnie opiszę co pomodziłem od tamtego czasu a na razie wrzucam filmik jak sie zbiera :)
Maxima VQ30 0-170km/h



Edit 04.2012

Dźwięk wydechu w konfiguracji bojowej oraz fotki po polerce ;)


Filmik1 gratulacje dla OKTANA ... pierwszy raz udało mu się w mojej Maximie nie złapać odcinki :-P
Filmik2



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Edit 30.04.2012

Obrazek

Edit 08.05.2012

Zmiana świnki z DET2 na GReddy e-mange Ultimate, który ogarnia zapłon.
Aby nie ciąć wiązki w samochodzie, postanowiłem dorobić przejściówkę między komputer a wtyczkę wiązki i właśnie na ów przejściówce robić cięcia, lutowanie i ogólny "kablosz-motosz" ;) Jak to u mnie bywa wszelkie prace trwały w godzinach 1-3 w nocy i tym samym zajęły mi kilka dni. W niedzielę nadszedł moment aby odpiąć DET2 i podłączyć GReddyego. Najgorszy był moment odpalenia samochodu( mimo, iż wszystko sprawdziłem chyba z 4 razy;) ) Ogólnie wszystko gra, odpalona zmienna długość, sprawdzone czy działa regulacja zapłonem, ustawiona procedura startu :-) Pozostaje teraz wystroić ładnie AFR(auto jest dosyć przylane) oraz pobawić się zapłonem. Zanim jednak to nastąpi muszę przesunąć aku. i zrobić porządny odizolowany dolot z większą przepływką. Jednym słowem mówiąc.... kolejne szlaki przetarte :hah:
Podziękowania wielkie dla Lombardo, który podarował mi wiązkę oraz komputer :)


LINK przedstawia kilka zdjęć z prac... komu jednak się nie chce zaglądać, to wrzucam kilka poglądowych zdjęć ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Edit 20.05.2012

Obrazek


Przyszedł w końcu czas na dorobienie pierścienia do koła pasowego, które zakupiłem na ebayu niekompletne prawie rok temu. Po zamontowaniu, znowu się muszę uczyć jeździć :-)


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Edit 10.06.2012

Na Zlocie Ogólnopolskim NISSANZONE odnotowany czas na 1/4mili ET 14,348 :-)

Edit 02.09.2012

Zawody Kamień Ślaski 02.09.2012 czas poprawiony ET 14,18 :evil:

Obrazek


Audi S2 vs Maxima

Maxima vs CRX+T

Supra 3.0T vs Maxima

Maxima vs Polo

Maxima vs Polo rewanż

Półfinał Maxima vs Colt

FINAŁ Maxima vs Civic

: 2010-05-08, 00:28
autor: ROKI
Kanapa na kolkach i w dodatku szybka :) pieknie sie prezentuje

: 2010-05-08, 05:35
autor: bombel
Miałem okazję się przejechać i wiem dlaczego V6 jest lepsze niż r4. Dźwięk i elastycznośc niesamowita :)

p.S. To już wiem kto 3 klase na zlocie wygra :D

: 2010-05-08, 06:21
autor: Wieshaq
Szalony jeszcze dopisz w jakich okolicznościach stałeś się właścicielem Maxi, :-> bo usterka o której mówiłeś jak się widzieliśmy u Coobcia nadal chodzi mi po głowie.
Oczywiście gratuluję wykresu i oby tak dalej. :-D

: 2010-05-08, 07:28
autor: urbanxxx
Gdzie nabyłeś manele od VQ30DE-k??

: 2010-05-08, 08:55
autor: dylson
No wreszcie po dwoch latach przymiarki zrobiles prezentacje :-P I jeszcze cos ode mnie
http://www.youtube.com/watch?v=5C11aG7A2Q0

: 2010-05-08, 09:26
autor: bombel
dylson Ty żartownisiu :D

: 2010-05-08, 13:28
autor: Szalony
bombel pisze: p.S. To już wiem kto 3 klase na zlocie wygra :D
Z Ciebie to dopiero żartowniś :-)
Wieshaq pisze:Szalony jeszcze dopisz w jakich okolicznościach stałeś się właścicielem Maxi, :-> bo usterka o której mówiłeś jak się widzieliśmy u Coobcia nadal chodzi mi po głowie.
W sumie to powiem szczerze, że nie miałem w planach zmiany samochodu, choć wiedziałem wtedy już, że jak przyjdzie czas to będzie to Maxima
Gdy jednak przyszło mi odebrać ze szpitala żonę z nowo narodzoną pociechą, a na dworze panowały ponad 30 stopniowe upały, przypomniałem sobie o wydajności chłodzenia w moim Polonezie (latem grzał, zimą chłodził) :mrgreen: Pożyczyłem na szybko samochód od ojca, odebrałem dziewczyny ze szpitala, a za równy tydzień pod domem stała już Maxima. Po przesiadce z Poldka, dało się zauważyć różnicę ;-)
Wszystko było pięknie po za jedną sprawą. Tak jak Wam opowiadałem, problem był z odpalaniem, tzn.... zapalała, raz za pierwszym, raz za drugim lub trzecim. Jak już odpaliła to nie było żadnych problemów. Wiadoma rzecz udałem się zaraz do fachowców(od jednego do drugiego itd.) którzy posprawdzali ją począwszy od rozrusznika, stacyjki a skończywszy na podłączeniu oscyloskopa. Wniosek był taki, że w momencie odpalania pojawia się jakieś zakłócenie nie wiadomo skąd, a jeszcze jeden magik stwierdził, że rozrząd do wymiany :-> .
Kiedy już pogodziłem się z jej felernym odpalaniem, przypadkowo dostałem namiar na firmę, która po wykonanym telefonie stwierdziła, że wie co jest i nie ma problemu. Faktycznie zaprowadziłem samochód jednego dnia, a drugiego miałem telefon, że jest do odbioru... treść naprawy, naprawa sterownika.

Po jakiś 2 latach klubowicz GRZECHu wyczytał na amerykańskim forum, że częstą przyczyną takich objawów była słaba masa i pomagało podłączenie dodatkowej masy do skrzyni, bloku...... po tej informacji obadałem swój samochód czy nie idą jakieś dodatkowe, przewody, jednak nic nie znalazłem.
najważniejsze dla mnie jednak było to że pozbyłem się problemu :)
urbanxxx pisze:Gdzie nabyłeś manele od VQ30DE-k??
Graty udało mi się kupić w Polsce z silnika sprowadzonego ze Stanów, okazało się jednak że ktoś kupił cały dół silnika z głowicami( a zarazem z agresywniejszymi wałkami) i zostały tylko kolektory i wtryski. Niestety jak widać na jednym ze zdjęć w albumie były one przechowywane w niezbyt sprzyjających warunkach i wtryski były zapieczone. Na szczęście wszystko jakoś pomału ruszyło :)

: 2010-05-08, 13:44
autor: -xXx-
fajne wozidło :D podoba mi sie :p

filmik:
radar.. -gdzie?! -zartuje.. :D haha

: 2010-05-08, 14:44
autor: EnDrIu
Piękna Maximka, spory czas Twoja furka była u mnie jako zdjęcie na pulpicie :-)

: 2010-05-08, 18:42
autor: GRZECHu
No Szalony w końcu się zdobyłeś na opis. Chyba każdy kto w tej maximie siedział wie co to za niezwykła fura. Dopracowana w najdrobniejszych szczegółach, chodzi jak zegarek!

Czekamy na wałeczki i kolejne wykresy :)


ps: jednego chyba Szalonemu brakuje, dźwięku sprzed zrobienia wydechu, tego rasowego gangu spod maski :)

ps2: to dzięki przejażdżce Szalonego maximią zdecydowałem się na tą furkę :)

: 2010-05-08, 20:04
autor: urbanxxx
Ciekawe ja by była różnica pomiędzy twoją a VQ30DE, z wydechem, przepustnica i wystrojoną...

: 2010-05-08, 20:09
autor: GRZECHu
Jak dobrze pójdzie do wakacji będziesz wiedział :)

: 2010-05-08, 20:27
autor: urbanxxx
Teraz jeszcze to mnie trapi, czym się różni mevi od 00vi(de-k). A32 USA ma normalny kolektor, europa każda mevi, a33 usa ma 00vi??

GRZECHu ty masz wydech i wkładkę KN tylko i ok 225km i 270nm, podejrzewam przepustnica strojenie to na pewno +230km i ok 290nm, to twoja maxi jest na filmiku 60-180??

: 2010-05-08, 20:36
autor: GRZECHu
Nie chcę śmiecić tematu Szalonego.

Ja mam 200KM i wydech tylko y-pipe reszta seria + wkładka K&N. Planuje niedługo zmienić resztę.

Mevi to to co ma QX, czyli zmienna długość kolektora załącza się przy 5700 rpm, 00vi to to co założył Szalony czyli inny kolektor dolotowy górny i dolny, (inne wałki tam też siedzą) Seryjnie 00vi ma 221KM. Maxima US ma zwykły kolektor bez regulacji kanałów dolotowych. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

: 2010-05-08, 20:41
autor: urbanxxx
Twoja z dylsona mi się pomyliła.

: 2010-05-08, 20:52
autor: Szalony
MEVI, to również bardzo dobry kolektor. Jednak podobno 00VI lepiej się sprawdza w górnym zakresie obrotów. Niestety, do pełni szczęścia potrzebuje jeszcze agresywniejszych wałków, np. takich jakie były w DEK

: 2010-05-08, 21:51
autor: Coobcio
Maszyna prze piękna wszytko w niej jest dopracowane, wnętrze i zewnętrze oraz pod maską - ja ją widzę na łamach magazynu GT, jak wlecą wałeczki to naprawdę fajny materiał z tego wyjdzie i do tego z ciekawą historią.

Ps. Szalony mega gratki za przecieranie szlaków !! Bardzo mi miło było stroić Twoją bestię, także przekonaliśmy się co daje ta zmiana długości w kolektorze ssącym :)

: 2010-05-08, 22:41
autor: Limon
No naprawdę bardzo fajny projekt ;) Pierwszy taki w pl :) Trzymam kciuki za dalsze mody :mrgreen: Pozdrawiam ;-)

: 2010-05-09, 10:46
autor: dylson
Co do filmikow to ten do ktorego linka podalem to maxima Szalonego, pozostale dwa na tym kanale to moja maxima.

: 2010-05-09, 10:57
autor: KTR
ale kozacka Maxima 8-) minimalnie ja obniżyć i jest miodzio ;-) widze przecierasz szlaki z tym slnikiem i to sie chwali, może jak bede w wakacje w czestochowie to uda mi sie gdzieś zobaczyć Twojego dupowoza, trzymam kciuki i powodzenia ;-)

: 2010-05-09, 14:01
autor: NadiR
Świetna i dopracowana limuzyna - tip top w 1-szym gatunku :) ... pogratulować

: 2010-05-10, 12:32
autor: Wald
No Maximka jest kozak, szlaki mozna powiedziec przetarte, mozna dzialac.

Coobcio a jak ma sie strojenie silnika i LPG? Da sie jakos pogmerac w LPG bez hamowni?

: 2010-05-10, 15:31
autor: Sob
Szalony i szalona Maxima... Chodzi mi taka po glowie ale na razie brak funduszy.

Oj bede tu czesto zagladal...

: 2010-05-10, 16:54
autor: Mas
Szalony, mega fajne auto - żałuję, że nie mogłem zobaczyć na żywo jak byłeś w Wawie, ale na pewno nadrobię na zlocie. Podejrzewam, że live robi jeszcze większe wrażenie :)

: 2010-05-10, 17:26
autor: xtomek
Magazyn GT !!! Coobcio ma rację. jest co pokazać :lol:

: 2010-05-10, 19:51
autor: Coobcio
Wald pisze:No Maximka jest kozak, szlaki mozna powiedziec przetarte, mozna dzialac.

Coobcio a jak ma sie strojenie silnika i LPG? Da sie jakos pogmerac w LPG bez hamowni?
Pewnie że da radę, najlepiej jak masz sekwencje to można precyzyjnie laptopem wystroić przy uzyciu szerokopasmówki, będziesz przy wot mieć lepszy skład jak fabryczny na PB i powinno ciągnąć lepiej z dołu :)

PS. Szalony ja to czekam na filmik o którym mi wspomniałeś przez telefon :P

: 2010-05-10, 21:29
autor: lukasgt
a w morde,a moja kobieta nie zezwoliła puki co na maxi-a tu taki potencjał w V6

: 2010-05-10, 22:56
autor: Coobcio
Potencjał jeszcze został wielce nie odkryty, przyznam szczerze że cholernie mnie ciekawi co dadzą wałki, pewno przydało by się także podciągnąć odcinkę - obecnie i tak moc maks jest przy maks obrotach ale jakoś mnie nie przekonuje do wyższego kręcenia ten spadek Nm powyżej 4800obr.min.
Wałki myślę że wiele tu pomogą :D

: 2010-05-11, 01:50
autor: Adams
Przyjemnie bedzie zobaczyc Maxime na zlocie - auto zawsze uwazalem za sensownie dlubniete no i bardzo rzadko trafia sie tak dopieszczona i "rozwinieta" sztuka :) Powodzenia i wytrwalosci w kolejnych modach!