Almera N16 SR20'ty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- Suwakovsky
- wiem o czym pisze
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Almera N16 SR20'ty
MODEL: Almera N16
SILNIK: SR20DE (N15 GTI)
MOC: niehamowane, szacowane 150KM
UKŁAD DOLOTOWY: 3" alurura + łączniki elastyczne FMIC + stożek NONAME xD
UKŁAD WYDECHOWY: 2" pełen przelot na dwóch tłumikach (środkowy seria przerobiony na 2", końcowy RM-MOTORS)
ELEKTRONIKA: Komputer silnika od P10 eGT (odcięcie 7500)
UKŁAD NAPĘDOWY: N15 GTI z wysprzęglikiem hydraulicznym z N16
ZAWIESZENIE: LOWTEC Coilover HiLOW 2 Street (obniżony samochód do granic użytku DAILY), przód na poliuretanach STRONG FLEX Sport, dołożony stabilizator N16 2.2Di + łączniki na poli
UKŁAD HAMULCOWY: Seryjny N16
KOŁA: Felgi Advan Sienna II (3częściowe) 17" 8J + opony Continental Contisportcontact 5 205/40/17
BODY-KIT: Seryjny N16 + zrolowane błotniki tył + przyciemnione szyby tylne boczne + malowana komora silnika (Złoty Młotkowy)
ŚRODEK: Seryjny N16
CAR-AUDIO: Seryjny N16 + transmiter FM schowany pod tapicerką, aux wyciągnięty przy popielniczce
PLANY:
-SILNIK: SR20VE lub DET
-MOC: 210-300KM (zależy którą opcję wybiorę)
-UKŁAD HAMULCOWY: przewody w oplocie + większe hamulce przód (prawdopodobnie z 300zx)
-ZAWIESZENIE: zakuć tylne zawieszenie poliuretanami
-CAR-AUDIO: Delikatny wzmacniacz + tuba w bagażniku, wymiana/regeneracja reszty głośników, wyciszenie wnętrza
-ŚRODEK: Katana 31cm w miejsce gałki zmiany biegów + short-shifter
-BODY-KIT: Skromne dokładki progów, hokejka od Laguny 1 lub Cupry, Malowanie/plastidip, przyciemnienie tylnej szyby,
a tutaj mała próbka dźwięku wydechu:
https://www.youtube.com/watch?v=ik9MBu_Z0Kw
SILNIK: SR20DE (N15 GTI)
MOC: niehamowane, szacowane 150KM
UKŁAD DOLOTOWY: 3" alurura + łączniki elastyczne FMIC + stożek NONAME xD
UKŁAD WYDECHOWY: 2" pełen przelot na dwóch tłumikach (środkowy seria przerobiony na 2", końcowy RM-MOTORS)
ELEKTRONIKA: Komputer silnika od P10 eGT (odcięcie 7500)
UKŁAD NAPĘDOWY: N15 GTI z wysprzęglikiem hydraulicznym z N16
ZAWIESZENIE: LOWTEC Coilover HiLOW 2 Street (obniżony samochód do granic użytku DAILY), przód na poliuretanach STRONG FLEX Sport, dołożony stabilizator N16 2.2Di + łączniki na poli
UKŁAD HAMULCOWY: Seryjny N16
KOŁA: Felgi Advan Sienna II (3częściowe) 17" 8J + opony Continental Contisportcontact 5 205/40/17
BODY-KIT: Seryjny N16 + zrolowane błotniki tył + przyciemnione szyby tylne boczne + malowana komora silnika (Złoty Młotkowy)
ŚRODEK: Seryjny N16
CAR-AUDIO: Seryjny N16 + transmiter FM schowany pod tapicerką, aux wyciągnięty przy popielniczce
PLANY:
-SILNIK: SR20VE lub DET
-MOC: 210-300KM (zależy którą opcję wybiorę)
-UKŁAD HAMULCOWY: przewody w oplocie + większe hamulce przód (prawdopodobnie z 300zx)
-ZAWIESZENIE: zakuć tylne zawieszenie poliuretanami
-CAR-AUDIO: Delikatny wzmacniacz + tuba w bagażniku, wymiana/regeneracja reszty głośników, wyciszenie wnętrza
-ŚRODEK: Katana 31cm w miejsce gałki zmiany biegów + short-shifter
-BODY-KIT: Skromne dokładki progów, hokejka od Laguny 1 lub Cupry, Malowanie/plastidip, przyciemnienie tylnej szyby,
a tutaj mała próbka dźwięku wydechu:
https://www.youtube.com/watch?v=ik9MBu_Z0Kw
Re: Almera N16 SR20'ty
Fajna! Tylko maskę zrobiłbym w kolorze Gdzie masz aku? Daj foty środka
- Suwakovsky
- wiem o czym pisze
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Almera N16 SR20'ty
W planach mam całość auta rzucić w plastidip, żeby było w jednym kolorze, ale to raczej na wiosnę/następne lato.
Akumulator pod maską (seryjnie), na zdjęciu jeszcze nie był włożony - prace trwały xd
W środku trochę bałagan xD
Akumulator pod maską (seryjnie), na zdjęciu jeszcze nie był włożony - prace trwały xd
W środku trochę bałagan xD
Re: Almera N16 SR20'ty
No pięknie
Re: Almera N16 SR20'ty
Jak przeniesienie napedu? Z czego zaadoptowane?
Fajne są te almerki:)
Fajne są te almerki:)
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
- Suwakovsky
- wiem o czym pisze
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Almera N16 SR20'ty
Pasują bez przeróbek? Piasty w n15 i n16 sa takie same?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
- Suwakovsky
- wiem o czym pisze
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Almera N16 SR20'ty
No i git:) to w sumie robi sie dosc prosty swap pomijając elektryke:p
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
- Suwakovsky
- wiem o czym pisze
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Almera N16 SR20'ty
prosty jak ktoś ma cokolwiek pod kopułą, ale nie taki tani... regeneracja jednej półosi w motomaxie ~500-700zł, moje akurat obie były wyrypane. W sumie 3k mnie wyniósł swap, przy czym wszystko zrobiłem sam.... tylko słyszałem że poduchę od strony rozrządu można zastosować z QG (ja mam z SR'a i wyrzeźbione mocowanie xd)
Re: Almera N16 SR20'ty
Gratki, 3d n16 chyba jeszcze nie grali jako GTI
Hehh, dopiero co szukałem info i pytałem na forum megaTjunerów jakie półosie do n16 i SR20 Taka ładną budę puściłem kantem buuuuuuuu
Hehh, dopiero co szukałem info i pytałem na forum megaTjunerów jakie półosie do n16 i SR20 Taka ładną budę puściłem kantem buuuuuuuu
Re: Almera N16 SR20'ty
A jak np poradziłes sobie z zasilaniem benzyny? Bo w QG nie ma powrotu do baku o ile dobrze kojarzę?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Re: Almera N16 SR20'ty
Fajny projekcik
Hmm to moze w mojej ex Almie tez byly polosie od N15... Ale przegub zewnetrzny dopasowalismy z Hyundaia Matrixa w dieslu, tylko trzeba bylo dorobic pierscienie do pierscieni ABSu.
Przygladam sie tematowi takze dzialaj.
Co do swapa kolejnego to po VE szybko pozostaje niedosyt. Tzn jest fajnie i na codzienne dojazdy do pracy jest OK, ale jesli masz zamiar miec ja jako zabawke to DET na 250km powinien byc juz wystarczajacy i masz duzo niutkow od dolu.
Hmm to moze w mojej ex Almie tez byly polosie od N15... Ale przegub zewnetrzny dopasowalismy z Hyundaia Matrixa w dieslu, tylko trzeba bylo dorobic pierscienie do pierscieni ABSu.
Przygladam sie tematowi takze dzialaj.
Co do swapa kolejnego to po VE szybko pozostaje niedosyt. Tzn jest fajnie i na codzienne dojazdy do pracy jest OK, ale jesli masz zamiar miec ja jako zabawke to DET na 250km powinien byc juz wystarczajacy i masz duzo niutkow od dolu.
- Suwakovsky
- wiem o czym pisze
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Almera N16 SR20'ty
Masz rację, w QG nie ma powrotu, kupiłem 5m węża paliwowego (bodajże 8) no i pociągnąłem powrót. Nie chciało mi się rzeźbić więc wymieniłem też pompę paliwa (pasuje niemal od wszystkich p11 - ważne żeby miała króciec powrotu). Jeździ ponad rok i nie ma z paliwem problemu. Jedyny jaki się pojawił, nie świeci mi rezerwa paliwa pewnie żarówka się spaliła
Właśnie zastanawiam się nad opcją ve i dołożyć turbo do tego. Najwydajniejsza pompa oleju, jedna z najlepszych głowic plus zmienna faza rozrządu. Podejrzewam że też miałeś półosie z n15. Tylko z tego co mi wiadomo to mocowanie od rozrządu miałeś inaczej rozwiązane, właśnie w oparciu o poduche z QG, a ja tego nie wziąłem pod uwagę i rzeźbione mam mocowanie do budy wrzucę jutro zdjęcie jak to wygląda xdKwietas pisze: ↑2018-06-29, 20:53Fajny projekcik
Hmm to moze w mojej ex Almie tez byly polosie od N15... Ale przegub zewnetrzny dopasowalismy z Hyundaia Matrixa w dieslu, tylko trzeba bylo dorobic pierscienie do pierscieni ABSu.
Przygladam sie tematowi takze dzialaj.
Co do swapa kolejnego to po VE szybko pozostaje niedosyt. Tzn jest fajnie i na codzienne dojazdy do pracy jest OK, ale jesli masz zamiar miec ja jako zabawke to DET na 250km powinien byc juz wystarczajacy i masz duzo niutkow od dolu.
Re: Almera N16 SR20'ty
Z tego co pamietam to w poduszce od QG jedna sruba pasuje do SRki, ale druga musialbys sobie wywiercic i w sumie na tym cala rzezba sie konczy.
- Suwakovsky
- wiem o czym pisze
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Almera N16 SR20'ty
Siema siema
Niedawno almerka zaczęła dość głośno pracować, zaniepokojony próbowałem ją uciszyć taśmą aluminiową, ale nie pomogło... więc zrzuciłem wydech i bum, okazało się że naprawiany przeze mnie tłumik długo nie wytrzymał - rok
Szybka decyzja - tniemy wstawiamy coś profi. Z tłumika końcowego firmy RM-Motors jestem bardzo zadowolony, więc padło na środkowy tej firmy. Był eliptyczny, ale stiwerdziłem że okrągły wystarczy. No i po kilku dniach oto i on!
Coś co misie lubią najbardziej, to spawanie wydechu... xD dramatu nie ma, ale nawet już w kanale byłoby łatwiej, a na podnośniku w warsztacie to całować rączki xD niestety trzeba sobie radzić!
niestety z powodu takich a nie innych warunków, nie ma zdjęcia spod samochodu... jedyne sensowne to tylko "pokazanie" prześwitu... nie schował się kompletnie, jednakże jest zadowalająco, jak zahaczę, to urwę
i będzie znów spawanie // tym oto sposobem cały wydech już jest z kwasówki, pełen profi przelot 2"
Niedawno almerka zaczęła dość głośno pracować, zaniepokojony próbowałem ją uciszyć taśmą aluminiową, ale nie pomogło... więc zrzuciłem wydech i bum, okazało się że naprawiany przeze mnie tłumik długo nie wytrzymał - rok
Szybka decyzja - tniemy wstawiamy coś profi. Z tłumika końcowego firmy RM-Motors jestem bardzo zadowolony, więc padło na środkowy tej firmy. Był eliptyczny, ale stiwerdziłem że okrągły wystarczy. No i po kilku dniach oto i on!
Coś co misie lubią najbardziej, to spawanie wydechu... xD dramatu nie ma, ale nawet już w kanale byłoby łatwiej, a na podnośniku w warsztacie to całować rączki xD niestety trzeba sobie radzić!
niestety z powodu takich a nie innych warunków, nie ma zdjęcia spod samochodu... jedyne sensowne to tylko "pokazanie" prześwitu... nie schował się kompletnie, jednakże jest zadowalająco, jak zahaczę, to urwę
i będzie znów spawanie // tym oto sposobem cały wydech już jest z kwasówki, pełen profi przelot 2"
Re: Almera N16 SR20'ty
Super Nismo
Mam pytanie o przeguby .
Piszesz ,że połośki od N15 GTI pasują na piasty N16 .A nie wiesz czy jakiś przegub zewnetrzny od N16 pasowałby na półos N15 GTI ?
Jedyna opcja to regeneracja całej półosi w motomax ?
Mam pytanie o przeguby .
Piszesz ,że połośki od N15 GTI pasują na piasty N16 .A nie wiesz czy jakiś przegub zewnetrzny od N16 pasowałby na półos N15 GTI ?
Jedyna opcja to regeneracja całej półosi w motomax ?
Re: Almera N16 SR20'ty
Ja w tym roku dorabiałem w motomax, szukałem i szukałem i do gti nic innego mi nie weszło, szukałem opini w necie i spotkałem się z opinią tylko motomax. Jak Ci wejdą od n16 to daj cyne. Przyda się taka wiedza.
- Suwakovsky
- wiem o czym pisze
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Almera N16 SR20'ty
Przeguby od N16 mają inną ilość zebów na "ośce" która łączy przeguby, przez co nie jest możliwe zgranie tego. Jedyna opcja albo zamawianie przegubów z US/UK, czasami na ebay'u można znaleźć, albo regeneracja w MotoMAXIE (robią swoje przeguby dodatkowo wzmacniane, więc spokojnie można podnosić moc), ale to są konkretne ceny:
przegub wewnętrzny lewy - 600pln
przegub zewnętrzny lewy - 400pln
cała półoś długa - 950pln
W mojej właśnie wszystkie przeguby zostały wymienione na te z motomaxu, także TYTAN xd
przegub wewnętrzny lewy - 600pln
przegub zewnętrzny lewy - 400pln
cała półoś długa - 950pln
W mojej właśnie wszystkie przeguby zostały wymienione na te z motomaxu, także TYTAN xd