Strona 1 z 1

[Sunny] Coupe B12 CA18DE

: 2017-11-06, 20:05
autor: wojtus
Dawno nie nie pisałem ;)
Ponad rok temu przytuliłem Sunny Coupe B12 CA18DE...

Japońskie auta z lat 80-tych, mogę napisać że lubię. Piękne czasy, każdy segment z autem które potrafi zaskoczyć, Nissan to min.:
- Skyline R30, R31,
- Fairlady - Z, czyli 280ZXT, 300ZX Turbo, 300ZX FR Turbo,
- Silvia S110 B grupa - seryjne auto z możliwością zabudowy fabrycznej klatki i przeróbki do rajdowej B klasy, czyli RS240, Silvia S12, S13 - SX180,
- Sunny Coupe GTI CA16/CA18,
- Micra S/Super Turbo.

O przypadkowo nabytym Sunny Coupe B12 z silnikiem CA18DE. Silnik produkowany 2-3 lata, potem księgowi obcięli jego produkcję, następca to seria SR. Rodzynek się trafił, nikt go nie chciał ;)

Więcej:
- Wikipedia i B12,
- silnik CA18DE Wikipedia.

Miło mieć auto z którym Skyline R31 dzielił silnik, oczywiście tam to był najmniejszy motor, taki Skyline dla ubogich ;). Auto oczywiście FWD, buda jest jednak mała, 1.8 wchodzi i ciężko o coś więcej.

Część druga walki z Sunny Coupe GTI

Co najważniejsze VIN auta zgadza się z wyposażeniem, rodzajem silnika, nie był specjalnie motany.
Środek przyzwoity, blacharsko dół stan dobry, progi ujdą - rant do zrobienia, do poprawki błotniki, nadkola.

Na dziś:
- wywalona instalacja LPG, ktoś na siłę zrobił,
- hamulce ogarnięte, łącznie z przewodami,
- uszczelnienie przekładni kierowniczej,
- rozrząd, pompa wody, paski, oleje itp.,
- nowy kompletny wydech,
- opony.

Została do zrobienie:
- wymiana drzwi,
- tylne kielichy, prawdopodobnie przyjadą nowe :),
- reszta blacharki, w sumie nie jest źle, mogło być gorzej ;),
- malowanie.

Tył najgorszy - korozja, woda leje się przez sparciałe uszczelnienia lamp. Jeśli ktoś tego nie ogarnie problem jest duży. Identycznie wygląda to Z-etkach.

Fotki i reszta:
http://hifigraciarnia.blogspot.com/2017 ... a18de.html
http://hifigraciarnia.blogspot.com/2017 ... de_18.html
http://hifigraciarnia.blogspot.com/2017 ... de_20.html
http://hifigraciarnia.blogspot.com/2017 ... de_29.html
http://hifigraciarnia.blogspot.com/2017 ... a18de.html

: 2017-11-07, 07:27
autor: majchrzok
Hejka
Fajna prezentacja w postaci bloga, będę śledził:)
Troche pracy przed Tobą i chodź wiem ze juz za późno, ale napisze to, ze niestety zrobiłeś ten sam błąd co ja- czyli przywiozles tylko pół karoserii dawcy. Trzeba bylo brac cala bude - mniej spawania byloby przed Tobą.
Nie mniej jednak super projekt bo bardzo unikatowy. Powodzenia!

: 2017-11-07, 07:50
autor: garygary
Dobra furka, widziałem już wcześniej Twojego bloga :)
buda jest jednak mała, 1.8 wchodzi i ciężko o coś więcej.
Wchodzi sr i vq to juz wiemy ;)

: 2017-11-11, 15:24
autor: wojtus
Walka trwa, teraz auto pojechało zimować.
Sam silnik raczej zostanie w oryginale, starcza do tego auta.

: 2017-11-11, 16:05
autor: karol282
wojtus, jak masz oryginał to traktuj go jak klasyka ;-)

: 2017-11-11, 17:00
autor: garygary
Eeeee tam :-P

: 2017-11-11, 18:10
autor: Andrzej.
pozostań przy oryginale :-) fajny klasyk....

: 2017-11-15, 08:38
autor: beton88
garygary pisze:Eeeee tam :-P
hehe do pierwszej poważnej awarii silnika kasyk, potem swap :P

: 2017-11-15, 09:31
autor: matek_p
Fajny jest ten samochodzik, szkoda tylko, że już bywają często strasznie zniszczone... CA18.. Turbo mu! :D

: 2017-11-15, 22:25
autor: wojtus
beton88 pisze:
garygary pisze:Eeeee tam :-P
hehe do pierwszej poważnej awarii silnika kasyk, potem swap :P
Oj taj, oj tam... CA18DET da się kupić 180SX.
Z drugiej strony wychodzi mi że uszczelka pod głowicą wytrzymuje 33 lata ;), czyli do roboty będzie w 2022?
Trzeba się przygotować :)

: 2017-11-15, 22:56
autor: garygary
wojtus, det ma inne mocowania i rwd, blok chyba tez nie jest p&p ;p a jak swapować to sr, bo i graty bardziej dostępne, a tu jak tfu tfu tfu rozebiesz skrzynię np. To kapota

: 2017-11-18, 12:02
autor: karol282
wojtus, det pasuje z bluebirda i pochodnych fwd/awd jak byś się decydował.