Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ALMERA] N15 VVL Parzyh

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

BTB
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2010-06-10, 17:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BTB » 2017-07-12, 05:14

Drifter pisze:Podkręcanie osiągów miało oczywisty cel - zadowolony klient to dobry klient. Jeden cymbał już się wycofał z serwisowania tych silników i tej niskiej kategorii aut bo teraz robi grube projekty i jak to określił "jest od zarabiania kasy i złomami się nie zajmuje"

30KM nie znika od tak, jeśli auto pali, jeździ i przyspiesza bez czkawek to po prostu tak został wystrojony a cała reszta to ściema na hamowni.


Daro GTI Mazda też miała pomiar na semi slick ?
Masz rozum ? wykres zamieszczony w temacie jest z przed paru lat

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-07-12, 06:15

BTB, bez obrażania.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

michalinio22
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalinio22 » 2017-07-12, 06:27

To może ja napisze coś od siebie :mrgreen: . Cześć parzyh! Super fura też na nią polowałem :-P ale niestety nie zgrałem się czasowo z właścicielem jeszcze zanim Daro ja kupił ;-). Jeśli mogę napisać swoje zdanie odnośnie twoich planów to chyba bym sobie gwint darował jak dla Mnie w przypadku belki z tyłu to pomysł typu ,,będzie fajnie będzie gwint,, nie wykorzystasz potencjału nawet w dodatku nie będzie to działało tak jak powinno, polecam sprawdzić w jakim stanie są gumy na tylnej belce, wszystkie gumy włącznie z wahaczem/drążkiem schowanym w środku tylnej belki. Ja u siebie w Baleronie gdy wymieniłem wszystkie to wchodzi w zakręty jak glupi :-D . Chyba lepiej zostać przy tym co masz, ewentualnie ogarnąć jakieś fajne amortyzatory.

Pozdrawiam i życzę bezawaryjności ;-)!!!
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-07-12, 10:09

a co ma praca zawiasu gwintowanego do obecnosci belki???

michalinio22
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalinio22 » 2017-07-12, 11:00

Napisałem ,,moim zdaniem,, nie napisałem ,,jestem znawcą i potwierdzam to latami badań,,. MOIM zdaniem belka przez samą konstrukcje ma mniejszą możliwość resorowania w zakrętach ze względu na swoją budowę bo mamy dwie przeciwne strony połączone stale, jak np. wahaczowy zawias z tyłu w P10 lub N14 gdzie niezależnie koło jest resorowane. I w przypadku krótkiego skoku i szybkiej reakcji amortyzatorów w gwincie wydaje mi się, że przy belce jest marnowany jego potencjał to moje zdanie na podstawie prywatnych przemyśleń i paru lekcji na studiach :) z ,,pracy materiału,, na których nie zasnąłem :-P . Nie mówie, że tak jest. Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,, :-| . To moje zdanie.
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-07-12, 11:11

michalinio22 pisze:Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,, :-| . To moje zdanie.
Dzień dobry :D
PS: jak już masz jakąś wiedzę to pamiętaj się nią NIE dzielić, bo to jest passé i mogłoby być źle odebrane przez tych co ponoć ją mają i strzegą aby nie dostała się w niepowołane ręce.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-07-12, 12:05

michalinio22 pisze:Napisałem ,,moim zdaniem,, nie napisałem ,,jestem znawcą i potwierdzam to latami badań,,. MOIM zdaniem belka przez samą konstrukcje ma mniejszą możliwość resorowania w zakrętach ze względu na swoją budowę bo mamy dwie przeciwne strony połączone stale, jak np. wahaczowy zawias z tyłu w P10 lub N14 gdzie niezależnie koło jest resorowane. I w przypadku krótkiego skoku i szybkiej reakcji amortyzatorów w gwincie wydaje mi się, że przy belce jest marnowany jego potencjał to moje zdanie na podstawie prywatnych przemyśleń i paru lekcji na studiach :) z ,,pracy materiału,, na których nie zasnąłem :-P . Nie mówie, że tak jest. Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,, :-| . To moje zdanie.
Ja się tylko zapytałem co ma jedno do drugiego, a nie atakowałem personalnie.
No to musisz jeszcze pochodzić trochę na te zajęcia i trochę książek poczytać, tak bez złośliwości ;) Poczytaj sobie o belce Scotta-Russela.
Gwintowane zawieszenie, jeżeli nie ma choćby regulacji tłumienia, pracuje tak samo jak seryjne. Gwintem tylko regulujesz wysokość. Dopiero zastosowanie innego typu sprężyn (np. linearne o zwiększonej twardości) czy regulacji chociaż tłumienia cokolwiek zmieni.
W przypadku aut jeżdżących po torze wielowahacz nie ma przewagi nad belką. Postaraj się wmówić również włascicielom Clio Sportów, że to auto nie skręca i się źle prowadzi bo ma belkę :D

Poszukaj sobie porównań chociażby Civica FN2 eur spec i jap spec.

W całe swojej wypowiedzi nie użyłeś żadnego merytorycznego uzasadnienia.
Ciężko w taki sposób dyskutować, jak wyjeżdżasz z tymi znaffcami i takie tam podobne.

Pawel18PL pisze:
michalinio22 pisze:Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,, :-| . To moje zdanie.
Dzień dobry :D
PS: jak już masz jakąś wiedzę to pamiętaj się nią NIE dzielić, bo to jest passé i mogłoby być źle odebrane przez tych co ponoć ją mają i strzegą aby nie dostała się w niepowołane ręce.
Tak, dokładnie. Przypadkiem się niczym nie podziel ;) Bo te wuje przez ch, jeszcze się przyczepią...

michalinio22
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalinio22 » 2017-07-12, 12:41

Onyxie drogi wymiekam i przepraszam! :-D studia już skończyłem, książek o tej tematyce nie zamierzam czytać wolę inne lektury. Ale ja nie chcę dyskutować na ten temat :-) wyrażam swoje zdanie i tyle.
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-07-12, 12:56

BTB pisze:Masz rozum ? wykres zamieszczony w temacie jest z przed paru lat
chcesz powiedzieć że ten samochód z tym silnikiem VE pare lat temu miał takie osiagi?? na seryjnych wałkach rozrzadu i kolektrorze ssacym ogólnie seryjnej głowicy,kolektorze wydechowym SSAC zrobionym zimnym dolotem BEZ odseparowanej odmy na DET 2 i po modzie rozrządu. podejrzewam ze tłoki tez są seryjne wklesłe.

proste pytanie TAK czy NIE?
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-07-12, 12:57

michalinio22 pisze:Onyxie drogi wymiekam i przepraszam! :-D studia już skończyłem, książek o tej tematyce nie zamierzam czytać wolę inne lektury. Ale ja nie chcę dyskutować na ten temat :-) wyrażam swoje zdanie i tyle.
Super :) Popieram

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-07-12, 13:09

onyxx pisze: Bo te wuje przez ch, jeszcze się przyczepią...
Akurat tego się najmniej boję i chętnie podyskutuję kto ma rację.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2017-07-12, 13:28

Panie, a skad wytrzasnales walki od N1? :)

Tak czytam i czytamcta dyskuje o koniach i przypomniala mi sie jedna moja rundka z Civikiem VII Type R. Szlismy rowno, ja banan na ryju, a on wielki foch, ze odjechac nie moze :mrgreen: A to tylko 185 kuni...

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2017-07-12, 16:03

To się Darek nalatał czerwienią ;)

Fajnie, że znalazła nowy domek i zadowolonego właściciela,
pozdrówka

Awatar użytkownika
parzyh
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2014-05-14, 02:07
Lokalizacja: Wrocław-Ratowice
Kontakt:

Post autor: parzyh » 2017-07-12, 19:37

Ja się nie znam :D dlatego pytam. Ale wint odpuszczamy póki co. Wolałbym to siano w kompa wsadzić bo mamu dinozaura którego nawet elektryk nie chce ruszyć. Wałki kupiłem od poprzedniego właściciela, ponoć gdzieś na ebay wyrwał ale nie są oryginalne (ale a to ci klops z tym byle kręciły i robiły co do nich należy) :D

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-07-15, 21:51

Te wuje na CH mają wiedzę i umieją ją stosować ;) to też jest ważny element tuningu ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2017-07-17, 07:56

no to podsumowując zdrowe VVL w PL mają około 180 - 185 KM bez mechanicznej ingerencji w silnik
każde ponad 200 KM to pic na wodę ( bo niby z czego z przyspieszenia zapłonu ? :)
Tutaj jak mówi producent przyrost mocy po ostrych wałkach około 10 - 12 KM więc powinno wyjść na hamowni min 190 - 195 KM.

3 mam kciuki i czekam na kreski
Czerwone auta sa szybsze ...

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-07-17, 08:41

kreski beda jutro rano. dokładnie zostały wymienione tylko wałki na N1 + regulacja zaworów. sam jestem ciekaw jaki będzie tego efekt. osiagi biorą sie w znacznej mierze z napełniania cylindra a wałki akurat w tej kwesti maja duże znaczenie. fabryczny komp wspomagany SMT6. niestety nie wiemy co tam zostało nagmerane bo nie ma kabla aby sie podpiąć a mało kto wogóle chce sie bawić w strojenie takich świnek
XXX

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-07-17, 09:20

W trakcie pomiaru na hamowni sonde w dupe i będzie wiadomo czy ten smtk cokolwiek poza włączaniem selenoidów robi.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-07-17, 13:43

bez kontroli mieszanki i odp ust zaplonu co chcecie sprawdzić? tyle ze motor bedzie chodzil na ubogo? ;)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-07-17, 13:52

Jak nie mają kabla i nie wsadzili sondy to skąd mają wiedzieć czy nie jest za ubogo?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-07-17, 13:59

do pomiaru AFRu hamownia nie potrzebna. jesli wyjdzie że trzeba jakieś korekty mapy paliwa robić to na SMT6 raczej tego nie bedziemy ogarniać.
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-07-17, 15:27

Pawel18PL pisze:Jak nie mają kabla i nie wsadzili sondy to skąd mają wiedzieć czy nie jest za ubogo?
A chociazby stad, ze n1 walki mają większe czasy otwarcia i wznios ;) do tego AFRu nie potrzeba mierzyć. Chyba logiczne jest, że motor dostanie więcej powietrza. Czy uważasz inaczej?

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2017-07-17, 20:48

onyxx
Badumm tsss!

Dosłownie wydarłeś mi to z ust... ale znów byłoby, że wójcio foo się czepia, albo hejtuje czy inne lol.

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2017-07-18, 05:25

Mine ciekawi historia SMT6 w tym zestawie. Kto i dlaczego to wstawił?
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-07-18, 05:35

Żeby faze wysterować
XXX

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-07-18, 06:49

Uważam tak samo onyxx, bardziej chodziło mi o to, że podpinając kabel zobaczą czy ktoś już wcześniej cokolwiek robił z mapą VE czy może jest wszędzie 0 i jedynie użył smtka do odpalenia zmiennej fazy ( a widziałem niestety takie mapy )
A wkładając sondę w dupę po drugie na obrotach do załączenia zmiennej fazy powinno być ok (niskie krzywki w 20VE i 16VE N1 zdaje sie są takie same) jeśli ustawili afr, chyba, że po drodze coś tam jeszcze modzili.

[ Dodano: 2017-07-18, 07:50 ]
Tak, że bez jadu, chyba można normalnie porozmawiać co?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-07-18, 09:25

Daleki jestem od pakowania jadu, tylko staram się pisać o swoich wnioskach ;)
Nie staram się zgrywać mądrali ;) Taki odbiór zapewne jest winą tego że to tylko słowo pisane :)

Ssący wałek na niskich ma prawie takie same parametry ale różnica na niskiej krzywce na wydechu w N1 jest. Po przełączeniu fazy różnica znaczna.

SR20VE
niskie:
ssacy: 8,4mm @ 220
wydechowy: 6,6 @ 244

wysokie:
ssacy: 10,7mm@ 264
wydechowy: 10,34mm @ 268


SR16VE N1
niskie:
ssacy: 8,4mm @ 220
wydechowy: 7,95mm @ 244

wysokie:
ssacy: 12mm@ 288
wydechowy: 11,9mm @ 288

Apropos zmiennej fazy ja u siebie używam autorskiego urządzenia. Można niezależnie od siebie odpalać zmienne fazy na obu wałkach. Dodatkowo jest opcja podpięcia zewnętrznego sekwencyjnego shiftlighta - wygląda praktycznie jak Cartek, Moteq czy Stack :) Będzie można dowolnie ustawiać warning itd. Niedługo zaprezentuje jak to wygląda i będzie można zakupić :) Nie traktuje to jako reklama a raczej inne rozwiązanie sprawy. Bo więcej korzyści jest z indywidualnie odpalanych solenoidów, niż obu jednocześnie.

Przykład
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vxfp6ed0SA8[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2017-07-18, 09:34 przez onyxx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-07-18, 09:34

onyxx pisze:Daleki jestem od pakowania jadu, tylko staram się pisać o swoich wnioskach ;)
Nie staram się zgrywać mądrali ;) Taki odbiór zapewne jest winą tego że to tylko słowo pisane :)
Luzik ;).
Ja kombinuje nad zrobieniem shift lighta w zegarach w miejscu Antilocka, wyciągnąłbym napis i dał jedynie żarówkę albo dwie diody....
foto poglądowe zegarów
https://www.japaneseclassics.com/wp-con ... -RA-16.jpg


EOT
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2017-07-18, 09:41

weir po co jest świnka, ale dlaczego akurat SMT6? Czy budżet nie starczył na DET3?
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-07-18, 09:47

Może był dokładany w czasach kiedy jeszcze dety nie były tak powszechne i tak został....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”