[ Primera] Neptuna JUŻ NIE Bordo Strzała SR20DE+T
: 2010-04-23, 14:23
Witam, jako że w prezentacjach na NZ bardzo mało łódzkich furek ( i taki jeden truł mi żebym założył
) dodam coś od siebie. Odkąd pamiętam w rodzinie były same nissany. Poczynając od Stanzy dielsel’a przez Sunny 1,4, Primere P10 1,6, Primere P11 2,0 nadszedł czas na własny dupowóz, na który będzie mnie stać. Auto zakupione zostało od członka NKP w 2008 roku. Miało być w gazie, p10 2,0 najlepiej GT w sedanie, przeznaczone do pracy i na dłuższe trasy a poza tym miało ładnie się zbierać. Poszukiwania były sensacyjne 3 auta sprzątnięto mi spod nosa
Byłem gotów już brać cokolwiek 
MODEL: Nissan Primera P10 1995 r.
SILNIK: SR20De zalany olejem Mobil 1 5w50
MOC: wg dowodu niemiecka wersja 115 kucy
UKŁAD DOLOTOWY: CAI z nadkola (lato), stożek koło aku z nadmuchem powietrza (zima)
UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor 4-2-1 SSAC 2.5", reszta przelot 2,25” na środkowym (atrapa katalizatora) i końcowym Mugen WM Sport.
ELEKTRONIKA: SMT6 by Coobcio
ZAWIESZENIE: Amortyzatory przód Waitec, komplet sprężyn MTS Technik -40
KOŁA: jakieś tam ALUFELE na jakiś tam pontoniastych gumach 15”/195/60
UKŁAD HAMULCOWY: seria na klockach TRW
BODYKIT: wersja po lifcie, zderzak przedni od GT
OSIĄGI: jestem zbyt skromny by się chwalić
164KM 198 NM
Przy ok 155 koniach i 195 niutach na 1/4 czas ET 16.09 z pełnym wnętrzem bez koła zapasowego... dziewicze starty
Pare zdjątek jak moja Bordo Strzała wygląda:



Pod machą jeszcze przed modami

Z rodzinką

MODYFIKACJE
Stage 1.
-pozbycie się miksera i uwolnienie dolotu. Pojawił się blos, kiedy trzeba było poruszać się po taniości. Auto trochę odżyło.
-wymieniony olej, płyn hamulcowy, wspomagania, nowe świece, usunięcie puszki powietrza i zainstalowanie stożka
Wynik z hamowni na tym setupie niestety nie poparty fotą 123 kuce i 167 nm
Stage 2.
-wleciał wałek GT by Coobcio
-mod rozrządu by Coobcio
-zapłon na plus
-pozbycie się EGR
Wynik na hamowni 138 kucy i 170 nm

Stage 3.
-wlatuje kolektor 4-2-1 VE
-wylatuje sonda lambda
Auto o wiele lepiej się wkręcało zwłaszcza na wyższych obrotach:
Wykresu niestety nie mam (pewnie pod 145 kucy i 175nm) ale jest filmik: http://www.youtube.com/watch?v=nYwDf9kMfBs
Stage 4.
Pojawił się problem jak na te mody wynik na hamce bardzo marny auto jak by miało ostre zamuły do 4 tys nie chciało iść po rozgrzaniu i ciężko było przebić się przez zakres 2,5-3,5 tys. obr. Dopiero od 4 tys dostawało kopa. Tysiąc prób i testów zapłon przestawiony parę milimetrów poza oliwkę (nie obyło się bez rozwiercania)
Diagnoza padła na źle złożony rozrząd.
Diagnoza okazała się poprawna przestawiony łańcuszek o jeden ząbek na wydechowym.
Ponadto:
-przelotowy wydech 2,25” na środkowym (wygłuszającej atrapie kata) i końcowym ala Mugen
-cofnięcie zapłonu
Wynik na hamowni 161 kucy i 193 niuty

Stage 5.
- zamontowana przepływka na alururce fi 67,5
- przestawiony limiter na 7500 (prawdziwe 7298)
- mocniejsza pompa paliwa Walbro, ciśnienie 5 bar
- maszyna wystrojona SMT6 by Coobcio
- sprzęgło Exedy
Wynik na hamowni 164 konie i 198 niutów

Stage 6.
- wleciał popularny kolektor SSAC
- modyfikacja przepustnicy ... czekamy
- auto czeka na cieplejszy okres co by można było je wystroić bo zmieniłem uszkodzoną przepływkę i AFR jest do bani. Jak wyjdzie po strojeniu? Liczę że ten etap złamie 170 km i 200 nm.
Plany jak kasa pozwoli:
- Oponki 195/50 lub 205/50
- skrzynia Almera, Primera p11 GT
Będzie lepiej...



MODEL: Nissan Primera P10 1995 r.
SILNIK: SR20De zalany olejem Mobil 1 5w50
MOC: wg dowodu niemiecka wersja 115 kucy

UKŁAD DOLOTOWY: CAI z nadkola (lato), stożek koło aku z nadmuchem powietrza (zima)
UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor 4-2-1 SSAC 2.5", reszta przelot 2,25” na środkowym (atrapa katalizatora) i końcowym Mugen WM Sport.
ELEKTRONIKA: SMT6 by Coobcio
ZAWIESZENIE: Amortyzatory przód Waitec, komplet sprężyn MTS Technik -40
KOŁA: jakieś tam ALUFELE na jakiś tam pontoniastych gumach 15”/195/60
UKŁAD HAMULCOWY: seria na klockach TRW
BODYKIT: wersja po lifcie, zderzak przedni od GT
OSIĄGI: jestem zbyt skromny by się chwalić

Przy ok 155 koniach i 195 niutach na 1/4 czas ET 16.09 z pełnym wnętrzem bez koła zapasowego... dziewicze starty

Pare zdjątek jak moja Bordo Strzała wygląda:



Pod machą jeszcze przed modami


Z rodzinką


MODYFIKACJE
Stage 1.
-pozbycie się miksera i uwolnienie dolotu. Pojawił się blos, kiedy trzeba było poruszać się po taniości. Auto trochę odżyło.
-wymieniony olej, płyn hamulcowy, wspomagania, nowe świece, usunięcie puszki powietrza i zainstalowanie stożka
Wynik z hamowni na tym setupie niestety nie poparty fotą 123 kuce i 167 nm
Stage 2.
-wleciał wałek GT by Coobcio
-mod rozrządu by Coobcio
-zapłon na plus
-pozbycie się EGR
Wynik na hamowni 138 kucy i 170 nm

Stage 3.
-wlatuje kolektor 4-2-1 VE
-wylatuje sonda lambda
Auto o wiele lepiej się wkręcało zwłaszcza na wyższych obrotach:
Wykresu niestety nie mam (pewnie pod 145 kucy i 175nm) ale jest filmik: http://www.youtube.com/watch?v=nYwDf9kMfBs
Stage 4.
Pojawił się problem jak na te mody wynik na hamce bardzo marny auto jak by miało ostre zamuły do 4 tys nie chciało iść po rozgrzaniu i ciężko było przebić się przez zakres 2,5-3,5 tys. obr. Dopiero od 4 tys dostawało kopa. Tysiąc prób i testów zapłon przestawiony parę milimetrów poza oliwkę (nie obyło się bez rozwiercania)

Diagnoza okazała się poprawna przestawiony łańcuszek o jeden ząbek na wydechowym.
Ponadto:
-przelotowy wydech 2,25” na środkowym (wygłuszającej atrapie kata) i końcowym ala Mugen
-cofnięcie zapłonu
Wynik na hamowni 161 kucy i 193 niuty

Stage 5.
- zamontowana przepływka na alururce fi 67,5
- przestawiony limiter na 7500 (prawdziwe 7298)
- mocniejsza pompa paliwa Walbro, ciśnienie 5 bar
- maszyna wystrojona SMT6 by Coobcio
- sprzęgło Exedy
Wynik na hamowni 164 konie i 198 niutów

Stage 6.
- wleciał popularny kolektor SSAC
- modyfikacja przepustnicy ... czekamy
- auto czeka na cieplejszy okres co by można było je wystroić bo zmieniłem uszkodzoną przepływkę i AFR jest do bani. Jak wyjdzie po strojeniu? Liczę że ten etap złamie 170 km i 200 nm.
Plany jak kasa pozwoli:
- Oponki 195/50 lub 205/50
- skrzynia Almera, Primera p11 GT
Będzie lepiej...
