Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Bziuk » 2019-10-31, 09:46

taaaaa.. juz Wilkowi wysłałem screena z aukcji to się uśmiał :D Janusze bizensu wszędzie :D A może faktycznie sunny to juz taki PROJANGTAJMERTURBOMADAFAKA ?
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 995
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: PrzeRuSco » 2019-10-31, 10:06

A u mnie miał by tak dobrze, ogrzewany garaż i wyjazdy tylko w sezonie letnim :( A jak by Primera przerdzewiała to zmiana serducha
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2019-10-31, 19:11

czyli już wiem czemu był na tym warsztacie...

Na zajebanie podwozia bitexem :-]

biorąc pod uwagę że ktoś na podbeskidziu ściaga jdmy za pasztet (np Silvia S15 za 36 000)
to nie kupiłbym tego sunny :hah:
sorry :-D

Aczkolwiek przepłaciłbym za Laurela C32. Ale to już nigdy sie nie stanie bo za duzo tego mam. Mam na oku jednego z Bytomia, starsza babka, auto po mężu, nawet z nią gadałem...

ale wtedy musiałbym sprzedac mikre ;( oby wnuczek go dostał wg planu, bo nie chce sprzedawać mikry...

Obrazek
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Sajmooon » 2019-11-04, 09:52

a mówiła coś jaka kwota za Laurela wchodziła w grę ? :D
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
Sake
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2013-10-17, 22:33
Lokalizacja: Poznań

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Sake » 2019-11-04, 20:51

Matiz pisze:
2019-10-31, 19:11
oby wnuczek go dostał wg planu, bo nie chce sprzedawać mikry...
A ile cenisz Micrę :?: :-)

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2019-11-05, 05:52

Nic nie mówiła, nawet nie ma mowy o sprzedaży póki żyje :) ale karteczke schowała więc może kiedyś...

choć nie ma co ukrywać że dowolny Laurel od Fera będzie w lepszym stanie.

co do mikry nawet sie nie zastaawiałem. Na pewno bez gratów by szła, więc biorąc pod uwagę obspawaną podłogę i połwe budy to ze 2000 bym próbował wyciągnąć. Nie wiem czy ogłoszenie z tytulem "micra prawie rajdowa bez wnetrza głośna kjs stan średni ZOBACZ!" by trafiło w grupe docelową :lol:

Sake w poznaniu chyba dalej czeka rozbita Super S od MelGibson
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: matek_p » 2019-11-05, 07:35

Bierz Laurela od Fer'a bo ma tam coś na sprzedaż :D
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Fer » 2019-11-05, 13:10

U mnie na sprzedaż Laurele różne, Maxima A34 3.5 v6 do napraw za 4tys, Nissan Quest V42 3.5 v6, Nissan Stanza T11 2.0D, Nissan Micra K10 Super S 1.2 🙄

Awatar użytkownika
Sake
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2013-10-17, 22:33
Lokalizacja: Poznań

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Sake » 2019-11-11, 21:16

Matiz pisze:
2019-11-05, 05:52


co do mikry nawet sie nie zastaawiałem. Na pewno bez gratów by szła, więc biorąc pod uwagę obspawaną podłogę i połwe budy to ze 2000 bym próbował wyciągnąć. Nie wiem czy ogłoszenie z tytulem "micra prawie rajdowa bez wnetrza głośna kjs stan średni ZOBACZ!" by trafiło w grupe docelową :lol:

Sake w poznaniu chyba dalej czeka rozbita Super S od MelGibson
Możesz jeszcze do tego hipotetycznego ogłoszenia dopisać: "dla konesera" :-D
Ta Micra od Mela nadal wisi? Rzucę okiem :-)

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2019-11-14, 02:04

hoho Fer wpadł do mnie do tematu! Pozdrowienia! Mam nadzieje że w końcu dojade na ten Twój Nissanowy plac ;-)

Btw sprawdzcie czy działa wam ten film:

https://www.youtube.com/watch?v=VKetTr39pc4 bo chyba zablokowali za muzyke :-/

---------------------------

update

mam kompletną wiązkę z halogenów (co ciekawe to są swiatla dzienne z roku 1994) i pstryczek. Nawet kabelki od wiązki do halogenów, ktoś chamsko uciął same lampy. Już było pare podejść do zaadaptowania tego. Lampka pod do oswietlania komory była ,ale aby był w tej wiązce prąd muszą być włączone przynajmniej postoje. I jak tu grzebać pod presją rozładowania akumulatora...

ciachnąłem kawalek ledow ktore mają iśc do oświetlenia żuczka...

POoooo! Wszyscy Wściekli i znow jest 2001 rok :lol:
Obrazek

hicior. dorwałem koła które choć w części wyglądają jak moje ulubione Work Meistry :shock: :-o
Sążny rozmiar mam nadzieje zmusi mnie do wykonania replik poszerzen nadkoli Nismo/ N2. Ciekawe co z tego wyjdzie :-P pewnie nerwy i włókno szklane między zębami...

Obrazek

-------------

Turbo update nr1

powoli kompletuje graty. Są już jakies widoki. Mam już kontakt na dorabianie przewodu olejowego. Kolektor wydechowy uspawam samemu z nieużytej flanszy do 4-2-1 od Macgyvera. Na razie zrobiłem probne wejście 4w1 z rurek ze złomu by sprawdzić kąty. Reszta na razie w powijakach. Rozplanowanie już na całkiem zaawansowanym poziomie. Już wiem jak umiejscowie turbine, przemyślane po 20 razy prowadzenie rur. Ale to napisze nastepnym razem. na razie zeby ruszyć projekt ze statusu "na papierze" zamocowalem intercooler.

intercooler 20zł. Jak tu nie kochać tuningu z złomu! :mrgreen:

Obrazek

montaż ic wymusił zabranie sie w końcu za zardzewiałą rurke chłodzenia wspomy. Wleciała aluminiowa z vectry B (10łzł)

Obrazek


a hot wheels wypuścił impreze 22b. Jak chcecie malowanie cywilne to kupcie w tym roku, bo potem będą rajdowe, pstrokate albo inne wydziwiane

Obrazek
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2020-01-04, 22:07

Hej pany, micra sie kula, gdy zrobiło sie zimno znów pojawiło sie kangurkowanie, tak jakby na sekunde sciagnać noge z gazu :roll:

Padła pompa wody, wykręciłem z drugiego silnika. Swoją drogą parszywy dostęp, tymbardziej jak macie wspome...

Obrazek

koła są super ale trzeba bedzie przerabiać błotniki. W tym sezonie bedzie masa roboty ze Złombolem, nie wiem czy dam rade to zrobić :-?

Obrazek
-------------------------------

Turbo Update #2

na razie nic konkretnego, zimno skutecznie powstrzymuje mnie od postępu prac. Najgorzej wziąć sie za kolektor, mam już zrobione łączenie 4w1, ale nie spawałem do flanszy bo...

wciąż nie mam przekonania do turbiny z merca. Wielkość bylaby idealna ,ale pochodzi z DIESLA. A generalnie lepiej jest nie uzywac turbo z diesla w benzynie bo kręci sie szybciej...

no własnie, przyjechała mi ostatnio do roboty klasa A i czerwone pole zaczyna sie jej... LEDWO PRZY 4500rpm :shock:

skracając, dziś pozyskałem IHI RBH5 V11 z Probe GT :cool:

Obrazek

flansza wejściowa powinna być T3, wersja z zagietym downpipem powinna sporo ułatwić przy setupie low-mount jaki by mi sie marzył. A nawet jak nie, to flansza wydechowa powinna występowac w przyrodzie. RBH5 było też w Subaru. Do tego IHI ma doprowadzenie chłodzenia wodą. Bajka

Dosyć łatwo jest zrobić screamer pipe-a przy seryjnym WG. Ale to już pierdoły.

na razie tyle
do zaś
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2020-02-21, 21:48

shiftlight za 8zł? czemu nie!

Obrazek

https://www.youtube.com/watch?v=8n6xlTy-0dM
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 995
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: PrzeRuSco » 2020-02-22, 22:50

Jakieś szczegóły?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2020-02-23, 16:36

średnio... troche drut... ale w sumie jak to mówią "jeżeli jest głupie, ale działa- to nie jest głupie"

Obrazek

+

Obrazek
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

AdamPay1
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2020-05-02, 12:38

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: AdamPay1 » 2020-05-04, 11:53

Specjalnie się zarejestrowałem, żeby to napisać.

Jak ja szanuję Twoją Mikre Matiz, to sobie tego nie wyobrażasz.

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2020-06-12, 20:43

małe wytłumaczenie - Adam to mój kumpel od rowerów. Nie wiedział o mikrze, znalazł ją "na pieszo", dlatego jest taki zszokowany :P

dobra lecimy. Jakiś miesiąc temu był problem z zapłonem. Po stosunkowo długiej walce namierzyłem padniety moduł zapłonowy w aparacie. Co ciekawe mozna taki kupić osobno za 200zł zamiast całe aparaty w nieznanym stanie. Trwało to tak długo, bo poruszałem kompem który miał niedokręconą śrube na kostce i auto gasło i przez tydzień szukałem w złym miejscu. Dzięki temu mam tytuł mistrzowski z wiązki silnikowej w K11 :P

Turbo update #3

z okazji wolnego udało mi sie ruszyć w końcu troche do przodu.

Na poczatek relokacja alternatora. Jak widzicie w necie angole prawie zawsze robią setup topmount,
Obrazek

czyli kolektor ma wylot w kierunku maski. Może i jest prościej ,ale jakoś mnie mierzi niepotrzebne podnoszenie masy do góry auta. Jak byście tak zważyli to sama turbina wazy z 5kg, do tego np. downpipe żeliwny z RHB5 jakieś 2-3, myśle że z kolektorem uzbiera sie do 10kg
No i patrzcie jakie długie rury. Bezsens, tylko więcej pustego do napompowania, a przy 0.5bar bedzie co nabijać. W moim pierwotnym planie z Vertical FMIC (który już jest nieaktualny niestety) miałbym jakieś... w sumie 1m rury doładowującej? :shock: Instant Spool :-o

Ja chce mieć low mount. Co już było wiadomo od samego poczatku i tego sie trzymam

Obrazek

jak już pociałem mocowanie to poszedłem grubo, jakieś 5cm niżej. Musze teraz to solidnie obspawać, bo zrobi sie duzo większa dźwignia na mocowaniu. Musi też być inny napinacz. Zostanie wykonany ze śruby rzymskiej z drążka kier z Audi 80. Jeden poszedl na panharda, drugi musiał czekać z 1.5 roku aż do teraz. Dałem za 2szt jakieś 35zł. Polecam też wahacze poprzeczne z Kiji i Hyundaiów (stary Tucson, Matrix, Sportage) też mają śrube rzymską i kosztuja zawrotne 25zl. Szukałem, znajdywałem takie śruby do wspawania dla drifterów za jakieś 80-150zł... ta, na pewno bym je kupił do gruza za 1000zł :roll: Także za darmo macie kolejny patent na obniżanie kosztów- łapać póki sie dzielę ;-)

Obrazek

tym sposobem mamy tyle miejsca, że tylko wstawić stolik i robić piknik. Pierowtnie jak pisałem chciałem tylko wypchnąć alt w kierunku przedniego pasa ,ale to było mało. Jak już pokroiłem mocowanie to uciekłem na tyle żeby był zapas na przyszłe turbiny...

no właśnie przejdźmy do technikaliów, mam wielki problem ze decyzją.
Mamy dwóch kandydatów. Niczym w świecie madmaxa każdy ma jakąś wade lub schorzenie.

Obrazek

KKK K03 "karzeł" <prawa>. Bardzo fajna turbinka, wygląda na w pełni sprawną ALE jest tak mała, że jak zacznie pompować od 1000rpm to pognie korbowody :-x . Mam wiele obaw żeby ją wybrać, spool bedzie natychmiastowy, prawdopodobnie będzie wstawać tak nisko że będzie robic problemy, a braknie jej pary ok 5000rpm. Turbina pochodzi w klasy A CDI, gdzie redline zaczyna sie.... przy 4500rpm :shock: Dodatkowo to turbina z diesla, cos mi sie wydaje że jak ją zakręce do 7000 to zrobi tak:
Obrazek
CO INNEGO jakby to było K03S (es) czyli turbina z równoległego układu turbo z Audi S4. Obsługuje tam 3 gary o pojemności ok ... tak, 1300ccm :idea:

IHI RHB5 VJ11 "Crackers" <lewa>. Zajebista turbina z Probe GT (benzyniak) do tego w wersji chłodzonej wodą! ok 1cm większy wirnik po goracej stronie w stosunku do K03 ( w przypadku turbin to jak przepaść)
JEDNAKŻE (hałewer) muszla po goracej stronie jest popekana :sad: co ciekawe JAKIMŚ Cudem, kilkadziesiąt km odemnie w Orzeszu namierzyłem drugą za dobry piniondz. Gdy byłem 5min od celu zadzwonił żeby nie jechać bo jego TEŻ jest popękana. Dał mi ją darmo wirnik nie do uratowania, stwierdził że moze chociać zawroki se przydadzą. Przykro mu było że jechałem na marne, fajny człowiek, gorąco go pozdrawiam i dziekuję jeszcze raz.
Co do peknięc to nie dziwie sie zbytnio... patrzcie , to już prawie... 30 lat :| (1992-2020)

WTEM!
A NEW CHALLANGER APPEARS!

w robocie leży mi cały układ twin turbo z Jaguara XF. Okazuje sie że to V6 z układem sekwencyjnym (co za kur**a bezsens...) Jedna z turbin jest mała jak tandetna dmuchawa do grilla z biedronki
Obrazek
Patrze na nią i widze jak sie zaczyna pocić przy 2500rpm 8/
Zawór układu twin turbo jest tak wielk jak ona
JEDNAKŻE

Druga turbina to Garrett GT17V :shock: upraszczając- GT17 czyli słynna turbina ze Saaba która pasuje do wszystkiego.
No i w tym V jest pies pogrzebany. To turbina VTG czyli ze zmienna geometrią :-? w sumie nic nie mam do VTG... do czasu jak mi w robocie przyjeżdża mi wąsaty Janusz 2.0 TDI który w miescie przy 60km/h ma już 6 bieg i VTG ma zkalejone sadzOM :razz:

O co chodzi- turbo pochodzi z zajechanego silnika- czy klient będzie ją brał, czy zostawi złom? Nie wiem.
Druga sprawa że ja te VTG musiał bym sterować chamsko podpinając gruszke z wastegate, w dodatku nie sterowanego elektronicznie/ podcisnieniem, tylko cisnieniowo jak w idioten turbo. Nie wiem.

Na razie buduje na podstawie RHB5, licząc że dorwę muszle ,albo ktoś mi podpowie czy pasuje z innych RHB5 (np Astra G 1.7 TD)

Aha Vertical FMIC setup niestety odpada. Jednak bedzie klasyczny, poziomy. I tak musze przerobić przepustnice więc rura bedzie szła jak w prawie każdym turbo FWD koło skrzyni biegów

Aha, w planach był kolektor 4w1 typu baran ,ale gdy okazało sie że turbina jest popękana to nie bede sie męczył póki co. Zostawimy ten kolektor na Stage 1 gdy układ już bedzie działać.

Na razie tyle, jak zobaczycie z czego uspawam kolektor typu Log, to padniecie :hah: znalazłem na MiataTurbo.
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2020-06-20, 00:47

upy lecą jak z rękawa

ta, dupa, nie umiem trafić Intercoolera...

Porzuciłem setup Vertical FMIC, bo alternator w nowym położeniu oparł sie o rure IC z Voyagera...

Dorwałem IC z Saaba 2.3. Za wielki
Zmierzyłem IC z naszego Trafica 1.9. Za wielki.
Kupiłem IC z Astry F 1.7TD. ZA MAŁY.

<dup szklanką o ściane>

cholera jasna...

Obrazek

Obrazek

Ale dopuszczam traficowy warunkowo po skosie, jak nic nie znajdę. Tylko bedzie pain in the ass połaczyć z turbem. Zrobi sie knołtel z orurowania nad alternatorem :-/

bóg samochodowy oświetlił turbiny swym majestatem. Mam nadzieje ze to oznacza świetlaną pryszłość projektu...

Obrazek
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

AdamPay1
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2020-05-02, 12:38

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: AdamPay1 » 2020-08-12, 16:47

Matiz, wrzuć fotkę swojej przepustnicy wydechu.

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2020-09-20, 14:12

aktualnie konwersja na sterowanie podciśnieniem. Jak coś wydzie to zrobie up.

Micra już zdmuchuje iskrę na tym słabszym garze, czasem przy ruszaniu idzie na 3 cyl do jakiś 1200rpm, potem sie budzi.
czas wziąć sie za silnik od Michaela

Do przeczytania
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2020-10-31, 16:01

elektryczna przepustnica wydechu V3.2

hej pany, patent działa od 3 tyg, nie mam kiedy dokonczyc bo dalej mam przeboje z remontem. Aktualnie jest już wersja v3.2 z przełącznikem szyb z BMW. Poza tym reszta stoi, z przdu tłucze zawieszenie, łącznik stabilizatora urwany (zgnił), mam nadzieje zwkrótce sie za to wziąć. Do przeczytania

https://www.youtube.com/watch?v=SP3w6LLH3n4
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2021-04-18, 14:44

Nikt nie spodziewa sie hiszp... UPU w tym temacie! :P

specjalnie dla mariana ;)

Obrazek

W święta niespodziewanie udało sie ruszyć z turbem. Pyk, dziś był initial start up.

ale po kolei.
Micra została wprowadzona do garazu już jakie 3 miesiące temu na ABS delete i naprawy eksploatacyjne (nieszczesny pekniety łącznik staba itp)

ale z tego 2 miesiące kiblowała i nie ruszyłem nawet palcem :/ zima była w tym roku sroga, pomyślałem sobie "jak można mieć w garagu subaru i męczyć sie w tych zaspach z micrą na glebie?"

czujecie? gruz na zime- subaru impreza :P kuniec świata...

do rzeczy, w święta obraziłem sie na Age, zamknałem sie w garagu, a że mam prawie wszystkie klocki to w dwa dni było turbo. Po drodze pojawiło sie troche planowania dodatkowego, np zrobiłem podpórke pod czwórnik oleju z głowicy zeby mi drgania nie wyrwały gwintu.

tak jak pisałem, jest to setup zerowy czyli żeby odpalić i żeby kręciło turbem , miało smarowanie. Smarowanie puszczone do pojemniczka moge odhaczyć ,ale jestem zaskoczony że CG nie kręci turbem na wolnych. wirnik kręci sie dość lekko w palcach, mam dwie teorię-
a. zimny olej 10w40
b. układ niepodłączony do przepustnicy= nie ma ssania na wolnych które dawało by dodatkowy napęd.
nie wiem, jak podepne olej do miski to jakimś wężem zamknę układ, rozgrzeje olej i zobacze jak wirnik sie zachowa. W robocie miałem turba które chodziły ciężej i silnik nimi kręcił...

ot taka zagadka na poczatek. Najwazniejsze że smarowanie działa.

jestem wielkim fanem fabrycznego downpipe z Probe. Zaoszczędził mi sporo roboty

Obrazek

aha musze kupić banjo bolt z allegro. Na razie mam wydrązżoną zwykłą śrube 8.8 :E
Przy dorabianiu przewodu olejowego wyszło, ze musi być przeróbka na bajno, bo wylot pionowy oprze sie o kolektor. A tam jest niezbyt popularny gwint 10x 1.5 (jak zwykłe śruby na wage z casto). Nie mam nic takiego skitranego w robocie. Ciekawostka, wracając z dorabiania węży zajechałem do DM Customs i spotkałem mazde RX8 LS turbo od /silesiaracing260 w trakcie prac :O
DM customs tez nie mieli dla mnie banjo bolta :P



Póki co auto ma ruszyć z miejsca z otwartym wastegate, lub otwierającym sie od samego pedu spalin (0.1 bar) potem po mału bede robić paliwo i dmuchniemy coś więcej.

Aha mam baterie wskaźników: oil press, oil temp, boost, EGT, AFR (narrowband) powinno wystarczyć zeby nie wysadzić silnika. Jeszcze nie zrobiłem foty, nastepnym razem. Każdy wskaźnik bedzie miał zrobiony Warning light, tym samym sposobem co zrobiłem shiftlight w licznikach. Będą ustawione troche "wyżej", na taką wartość żebym zdążył odpuścić gaz gdy coś sie zadzieje przy butowaniu.

Obrazek

Połączenie turba z interccolerem to bedzie "pain in the ass" spora różnica średnic ,a i chciałem w tamtym miejscu dać blow off... jak wstawie rurke sztywną i ledwo 4+4cm rurki silikonowej (tak zeby ledwo dwa cybanty sie zmieściły) to silnik ruszajacy sie przod-tył będzie narywał intercoolerem :/ tam by pasowało w całości elastczne kolanko, ale wtedy nie ma gdzie wcisnąć BOV. Chce jak najdalej od przepływki zeby nie szalała przy upuszczaniu. Padłem ofiarą własnego planu z jak najkrótszą długością rur...

Aha wydech do testów bedzie side bumper exit :cool: szkoda że wylot na chodnik :-? końcówka nie bedzie widoczna, bedzie dmuchac "w podłoge" jak w dieslach VW. Chcialem robić przepustnice wydechu short bumper/ klasyczny do tyłu ale nie wiem co z tego wyjdzie. Przepustnica bedzie bardzo blisko turba i pewnie bedzie sie zacinać. A na lewą strone nie bede tego przenosić, bo po drodze jest poprzeczny trawers silnika. Nie chce mi sie go omijać. Poza tym po lewej stronie jest aku pod zderzakiem. Aku i zbiornik spryskiwaczy chyba wyleci do bagażnika, bo doszło sporo masy z przodu. Co prawda tak nisko jak tylko sie dało ,ale jednak pare kilo doszło...

Obrazek

dobra musze spadać bo Mała sie obudziła. :papa:
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

AdamPay1
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2020-05-02, 12:38

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: AdamPay1 » 2021-04-18, 19:33

Matiz, nareszcie. Myślałem, że masz już dolot też skończony. A tutaj widzę po prostu tylko turbo wpięte w wydech i magistralę olejową :(

DALEJ CZEKAM NA KLAPE Z LAMINATU

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2021-05-16, 02:45

bump

Klapa dla Ciebie Marian, widać też spojler MicraMachine™ "Lintulauta" in progress.

Obrazek

Jak widzicie moja pogoń za krótkimi rurami mnie zgubiła, a koszty niepasujących intercoolerów stanowią chyba połowe całego budżetu tego kitu :lol:
Aktualnie nie potrzeba nic większego. IC z A-klasy
Na czas testów wspomniany Bumper exit sidepipe

Obrazek

Obrazek

Obrazek

pod tablicą otwory dla lepszego nawiewu na IC
Obrazek

micra aktualnie kibluje pod daszkiem, widze ją przez okno. Musi poczekać bo pojawily sie sprawy Złombolowe.
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: DARO GTI » 2021-05-17, 06:24

no wygląda to juz całkiem całkiem
Czerwone auta sa szybsze ...

AdamPay1
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2020-05-02, 12:38

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: AdamPay1 » 2021-05-17, 09:52

Matiz, wywal z taką klapą lusterko wsteczne - będzie jeszcze lżej :D

Nie no, szanuję bardzo i trzymam kciuki, żeby turbo w końcu dmuchnęło tak jak powinno.

Widzę, że masz już swoje wannabe koła!

PS.

Weź mi lupo skomentuj, bo będę robił upa kolejnego i nie chcę znowu edytować posta haha

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2021-10-04, 00:41

No siema :cool:

wolno to idzie, głównie przez przeszkadzaczy którzy sie non stop wpierdzielali na garaż z fuchami :-/

najpierw rurki chłodzenia turbo. To aluminiowe przewody klimy z Trafica lub innej Daczki. Aha ten kawałek koło kolektora to sztywny przewód wtryskowy z diesla akurat tak spasowal.
Jak widzicie do chłodzenia turbo zostanie wykorzystany stary układ podgrzewania waxtatu ssania w przepustnicy który i tak odłączyłem dawno temu.

Obrazek

Obrazek
Musiałem zrobić łapke na śrubie skrzyni żeby sie nic nie poprzecierało

Obrazek
taka pierdoła a dwa dni mi zeszło...

Obrazek
rzut oka na bajzel.
Po pierwsze wywalony abs. Powód przez jaki micra poszła w odstawke pół roku temu. Mam podpięte losowo dwa koła prosto w pompe jakby trzeba było ją przetoczyć :lol:
Wykręciłem separator par paliwa bo zawadzał, najchetniej bym go gdzieś schował.
Gdy ostatnim razem prułem wiązke zrobiłem małe sprzątnie, ale musi być poprawka. Kiedyś strasznie mi przeszkadzał jeden kabel z wiązki który szedl tyłem silnika. Gruby peszel na jeden kabelek przez którego nie umiałem czegoś odkręcić. Okazało sie ze to jest czujnik ciś. oleju, nad filtrem zaraz. Powrócił plan przedłużenia tego jednego kabelka i przerzucenia wiązki na przód silnika. Przy okazji jakiś clean/wiretruck. Wspominałem na poczatku tematu ze boje sie elektryki? Chyba to juz przeszłość. Wiązka silnikowa to już dla mnie pare kableków na krzyż. Jedynie wiązka z budy mnie mega irytuje bo ma jakieś zawijasy i wielkie wtyczki w okolicach lamp po obu stronach. A łamie sie to cholerstwo w rekach po tylu latach...

Aha pompa abs wazy z 5kg, a kable do niej chyba kolejne 2 :-o

no i najwazniejsze: TB Relocation kit. Przejściówka przepustnicy żeby silniczek krokowy nie opierał sie o szyne TopFeed. moza też to było zrobic jako podstawke ,ale z takim kolanem są dwie korzyści:
- więcej miejsca na rozpórke, moge zrobić prosty pręt który czeka od dawna ,ale zawsze dolot zawadzał
- przepustnica skierowana na rure dolotową, mniej kombinowania z rurami turbo


Obrazek

A apropo, ide zamówić redukcje 45' na przepustnice. Ostatni element żeby turbo dmuchneło w dolot.
Pozrowienia

Jak są błędy to sorry, jest 1:40 ,a o 6:00 jade 13km na rowerze do roboty 8/
życie jest piękne... :roll:
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

AdamPay1
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2020-05-02, 12:38

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: AdamPay1 » 2021-10-04, 10:16

To chcesz mi powiedzieć, że daily które kupiłeś po to, żeby zająć się Imprezą zalegającą w garażu - zaległo już Ci od pół roku w garażu?

Może czas na kolejne daily? :D

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2021-10-09, 23:58

nie w garażu, pod daszkiem "na melinie" :x

LATE NIGHT UP

sprzedam ABS do przedlifta, troche zje**ny :-P

Obrazek

"wiretuck" przy okazji. A sie obsrali na grupie "hurr durr, sprawdź co to jest prawdziwy wiretuck!" Wkleiłem im jak spawam czysta dziur w komorze na Clean-a w dawnym Civicu "Darth Maul" od kumpla. To chyba zamknie im paszcze.
"to że robie coś na odpier**l to nie znaczy że nie wiem jak to ma być zrobione prawidłowo".
tęsknie za forami.... A, juz mówiłem....
Tu bedzie musiał być filtr bo turbawka patrzy w prawo. Bedzie cieżko.

Obrazek


Obrazek

W ciul ważna skrzynka przekaźników. Na 5 slotów zajęte 2 lub 3. W drugiej tak samo

aha bedzie konwersja na zewnętrzną cewke. Przy takim stanie silnika turbawka bedzie chyba zdmuchiwac iskre na tym kulejacym garze. A tak pozatym czasem przerywa na 3 gary

Obrazek
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

AdamPay1
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2020-05-02, 12:38

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: AdamPay1 » 2021-10-11, 20:21

Panie, jak będziesz miał 2 samochody niesprawne na zimę to padnę.

Sprzedam Ci moje Lupo - kupię sobie wtedy SLK/MX5/cokolwiekniskiegojuzwserii

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2021-10-13, 05:36

impreze można odpalić po dwóch latach postoju i objechać planete dookoła. Kij z tym że od hałasu odpadna Ci uszy ,ale da rade. ;D

Obrazek

Obrazek
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”