[ Primera] Primera P11 Si czyli naprawdę fajny zimowoz!
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Choroba postępuje. Nowe objawy: nieustanna potrzeba grzebania i ulepszania czerwonej strzały
No tak, Primera jeździła, paliła LPG troche za dużo ( więcej niż bziukowóz z VE.. ). Nie wytrzymałem - zamówiłem graty do sekwencyjnej instalki. Sobota zarezerwowana - wszystkie graty potrzebne na miejscu są - zaczynamy działać
Instalacja nowa z gatunku sprawdzonych i budzetowych, ale racej w zupełności wystarczających
- Wtryski Valtek TYPE 32 3Ohm
- Reduktor Tomasetto Alaska AT-09 125KM
- Sterownik J27 LPGTECH 204 4 z softem 224
Na początek modyfikacja przewodów wodnych tak, żeby dało się puścić je ładnie pod kolektorem ssącym..
.. a wszystko dlatego, że reduktor zmienił swoje miejsce na takie, gdzie będzie mu lepiej i nie będzie walił po oczach W międzyczasie wywaliłem i zaślepiłem cały EGR. Tuning za 2 grosze - mam nadzieję, że wytrzyma
Dysze nawiercone, wężyki równej długości czekają na listwę
Powoli zbliżało się wszystko ku końcowi, elektryka ogarnięta, zostało uporządkowanie nadmiaru kabli, odpowiednie użycie taśmy izolacyjnej i lutownicy i widać już metę
Chciałem użyć fabrycznej puszki dolotu, ale niestety okazała się totalnie zmasakrowana, stawiam, że przy poprzedniej instalacji dostała jakiegoś porządnego pierda .. Trzeba było korzystać z tego co było na aucie. Jako że rura z tego pseudotuningowego dolotu skróciła się bardzo pod wywaleniu BLOS-a musiałem wspomóc się Castoramą:) Przy okazji trochę zmodyfikowałem sam dolot, przestawiłem akumulator i wywaliłem fabryczną zaślępkę, żeby filtr łapał trochę więcej powietrza Na ten moment wygląda to tak. Wiem, mało fachowo i zalatuje niepotrzebnym agrotuningiem, ale na ten moment musi wystarczyc
Efekt końcowy na obecnym etapie
I żeby nie było fak różowo już podczas nauki wolnych obrotów wyszło, że sonda lambda coś świruje. Po przejechaniu kilometra auto ześwirowało, Przy przyśpieszaniu i wysprzęglaniu sonda gubiła sygnał, przez co obroty wariowały, a samej instalacji nie dało się ni chu chu ogarnąć. Odstawiłem auto, zamówiłem sondę - Denso. Nawet nie majątek. Kiedy już chciałem wszystko kończyć, wsiadam do czerownej, przekręcam kluczyk i.. nic. Szybki demontaż rozrusznika, przeczyszczenie styków i na szczęście bangało. Było tam naprawdę rudo.
Sonda wymieniona, rozrusznik bangla, wszystko złożone. Pozostało tylko wystroić instalacje i cieszyć się jazdą nie mając przed oczami cały czas obrazu zwężki w dolocie i druciarstwa poprzednich gaziarzy.
Co do samego silnika - jest naprawdę dobrze. Nie wydaje dziwnych dźwięków, pali od strzała, chodzi równo. przez 4 tys km uzupełniłem braki w oleju - nieco ponad 200 ml. Biorąc pod uwagę kapiący aparat zapłonowy i to, że przez połowę tego dystansu jeździłem z cieknącymi simeringami na wale z jednej i drugiej strony śmiem twierdzić, że ten silnik poprostu oleju nie zjada, mimo przebiegu ponad 280 tys (licznikowych of kors) .
Jest jeszcze pare rzeczy do ogarnięcia, ale można je zakfalifikować do gatunku pierdół
Na koniec mojego przydługawego wywodu krótki filmik
Adamus potwierdza zajebistość czerwonej
I oczywiście pozdrawiam po raz kolejny i polecam naszego LPG guru Wojtka akaTOFU. Bez niego cała operacja by się nie udała
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hHA_-yYCU_w[/youtube]
No tak, Primera jeździła, paliła LPG troche za dużo ( więcej niż bziukowóz z VE.. ). Nie wytrzymałem - zamówiłem graty do sekwencyjnej instalki. Sobota zarezerwowana - wszystkie graty potrzebne na miejscu są - zaczynamy działać
Instalacja nowa z gatunku sprawdzonych i budzetowych, ale racej w zupełności wystarczających
- Wtryski Valtek TYPE 32 3Ohm
- Reduktor Tomasetto Alaska AT-09 125KM
- Sterownik J27 LPGTECH 204 4 z softem 224
Na początek modyfikacja przewodów wodnych tak, żeby dało się puścić je ładnie pod kolektorem ssącym..
.. a wszystko dlatego, że reduktor zmienił swoje miejsce na takie, gdzie będzie mu lepiej i nie będzie walił po oczach W międzyczasie wywaliłem i zaślepiłem cały EGR. Tuning za 2 grosze - mam nadzieję, że wytrzyma
Dysze nawiercone, wężyki równej długości czekają na listwę
Powoli zbliżało się wszystko ku końcowi, elektryka ogarnięta, zostało uporządkowanie nadmiaru kabli, odpowiednie użycie taśmy izolacyjnej i lutownicy i widać już metę
Chciałem użyć fabrycznej puszki dolotu, ale niestety okazała się totalnie zmasakrowana, stawiam, że przy poprzedniej instalacji dostała jakiegoś porządnego pierda .. Trzeba było korzystać z tego co było na aucie. Jako że rura z tego pseudotuningowego dolotu skróciła się bardzo pod wywaleniu BLOS-a musiałem wspomóc się Castoramą:) Przy okazji trochę zmodyfikowałem sam dolot, przestawiłem akumulator i wywaliłem fabryczną zaślępkę, żeby filtr łapał trochę więcej powietrza Na ten moment wygląda to tak. Wiem, mało fachowo i zalatuje niepotrzebnym agrotuningiem, ale na ten moment musi wystarczyc
Efekt końcowy na obecnym etapie
I żeby nie było fak różowo już podczas nauki wolnych obrotów wyszło, że sonda lambda coś świruje. Po przejechaniu kilometra auto ześwirowało, Przy przyśpieszaniu i wysprzęglaniu sonda gubiła sygnał, przez co obroty wariowały, a samej instalacji nie dało się ni chu chu ogarnąć. Odstawiłem auto, zamówiłem sondę - Denso. Nawet nie majątek. Kiedy już chciałem wszystko kończyć, wsiadam do czerownej, przekręcam kluczyk i.. nic. Szybki demontaż rozrusznika, przeczyszczenie styków i na szczęście bangało. Było tam naprawdę rudo.
Sonda wymieniona, rozrusznik bangla, wszystko złożone. Pozostało tylko wystroić instalacje i cieszyć się jazdą nie mając przed oczami cały czas obrazu zwężki w dolocie i druciarstwa poprzednich gaziarzy.
Co do samego silnika - jest naprawdę dobrze. Nie wydaje dziwnych dźwięków, pali od strzała, chodzi równo. przez 4 tys km uzupełniłem braki w oleju - nieco ponad 200 ml. Biorąc pod uwagę kapiący aparat zapłonowy i to, że przez połowę tego dystansu jeździłem z cieknącymi simeringami na wale z jednej i drugiej strony śmiem twierdzić, że ten silnik poprostu oleju nie zjada, mimo przebiegu ponad 280 tys (licznikowych of kors) .
Jest jeszcze pare rzeczy do ogarnięcia, ale można je zakfalifikować do gatunku pierdół
Na koniec mojego przydługawego wywodu krótki filmik
Adamus potwierdza zajebistość czerwonej
I oczywiście pozdrawiam po raz kolejny i polecam naszego LPG guru Wojtka akaTOFU. Bez niego cała operacja by się nie udała
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hHA_-yYCU_w[/youtube]
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Nic dziwnego, że pali więcej niż VE, pomijam już moc, wagę, itp itd etc. Ale czerwoną gnieciesz autrostradą ile Bozia dała a Ve na zlot to się delektujesz jazdą 80
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Akurat spalanie w trasie, kiedy "cisnąłem ile Bozia dała" było zadziwiająco dobre, gorzej w mieście Tak czy siak teraz wiem co tam siedzi i jestem spokojniejszy, dużo spokojniejszy mając świadomośc, że silnik jest odmulony i nie zasilany archaiczną instalacją
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Potwierdzam, fajnie to pyrka, cicho schludnie i równo. Pamiętam jak chodziła na blosie-no cóż, wymagała korekty.
Dodatkowo zakręciłem zapłonem, zaczęła lepiej się wkręcać. A stożek, pomimo że agro i za duży to ładnie zaciąga. Syczy jeszcze po zgaszeniu auta co oznacza, że auto chce jechać
Dodatkowo zakręciłem zapłonem, zaczęła lepiej się wkręcać. A stożek, pomimo że agro i za duży to ładnie zaciąga. Syczy jeszcze po zgaszeniu auta co oznacza, że auto chce jechać
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Kibelrura - out i powrót do OEMu - to jest moje zdanie.
Wstawienie sekwoi - duży plus.
Zrób jeszcze to, o czym rozmawialiśmy.
Wstawienie sekwoi - duży plus.
Zrób jeszcze to, o czym rozmawialiśmy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
otóż to - żaden to mod, poprostu ciąg dalszy odszczurzania auta bo drutach szpeców, którzy mieli go w swoich rękach wcześniej Pierwsze wrażenia z jazdy na duży plus , przedewszystkim chodzi równo, nie świruje i nie strzela z wydechu jak szalony..
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Mi przy 1.6 alaska pięknie siadła na kielichu od pasażera strony. Węże wodne krociutkie tak samo jak z reduktora do listwy
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
No z bardziej tajemniczych rzeczy które mogą was zainteresować po dzisiejszym strojeniu
te Nowe Reg Fasty w wykonaniu Valteka pracują całkiem fajnie jak na razie i w tej cenie .
odszczurzenie układu zapłonowego nowa lambda seryjny dolot .
i Fura jedzie poprawnie na PB i Poprawnie na LPG
Valteki poszły bez dysz to i wydatek mają całkiem całkiem
Dla tych co wiedzą to oco chodzi to czasy ma krótkie wiec zapas papu jest w razie w ..
do tego właściciel wywalił łączoną miedz 6 mm i teraz poszło Faro pomimo swoich minusów ma też swoje zalety .
jeśli dalej będzie coś nie tak z "Spalaniem" odwiedzimy odcinek 8 mm
reduktor co prawda 2 razy strzelił focha ale myślę ze to dlatego że jest nowy i musi troszkę serduchem poruszać by wpełni ogarniać te zawrotne 90 -100 KM
te Nowe Reg Fasty w wykonaniu Valteka pracują całkiem fajnie jak na razie i w tej cenie .
odszczurzenie układu zapłonowego nowa lambda seryjny dolot .
i Fura jedzie poprawnie na PB i Poprawnie na LPG
Valteki poszły bez dysz to i wydatek mają całkiem całkiem
Dla tych co wiedzą to oco chodzi to czasy ma krótkie wiec zapas papu jest w razie w ..
do tego właściciel wywalił łączoną miedz 6 mm i teraz poszło Faro pomimo swoich minusów ma też swoje zalety .
jeśli dalej będzie coś nie tak z "Spalaniem" odwiedzimy odcinek 8 mm
reduktor co prawda 2 razy strzelił focha ale myślę ze to dlatego że jest nowy i musi troszkę serduchem poruszać by wpełni ogarniać te zawrotne 90 -100 KM
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
Jest jedna sprawa jeśli przy butowaniu ci zapiszczy to nie uważaj że już nie masz gazu tylko przewal na lpg i jedz dalej butla jest zamontowana z myślą 2 generacji i przy obciążeniach będą spadki (jak jest mało gazu)..nie tak jak dziś czy wcześniej
wiec jak Ci coś takiego wystąpi to przewal na LPG i jedz dalej jak już na małym gazie będzie przewalał na pb tz że faktycznie już sucho w butli ...
no i daj znaki jak te zielone kontrolki a ja się doszkolę bo już nie pamiętam czy tech 204 ma opcje samo kalibracji wskaźnika poziomu bo dziś nie chciał tego zrobić ,,ew trzeba sfleszować firmwere techa
wiec jak Ci coś takiego wystąpi to przewal na LPG i jedz dalej jak już na małym gazie będzie przewalał na pb tz że faktycznie już sucho w butli ...
no i daj znaki jak te zielone kontrolki a ja się doszkolę bo już nie pamiętam czy tech 204 ma opcje samo kalibracji wskaźnika poziomu bo dziś nie chciał tego zrobić ,,ew trzeba sfleszować firmwere techa
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
Adaś, wskoczył reanimowany seryjny dolot z nawiewem zimnego z nadkola
Co do kupułki i palucha wychodzi na to, że to one dawały najbardziej po pupie. Po wymianie luxus, zadnego szarpana, równe wkręcanie się na obroty bez zmuły i innych wcześniej wyskakujących baboli Poprostu jest tak jak ma być
Co do kupułki i palucha wychodzi na to, że to one dawały najbardziej po pupie. Po wymianie luxus, zadnego szarpana, równe wkręcanie się na obroty bez zmuły i innych wcześniej wyskakujących baboli Poprostu jest tak jak ma być
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Powrót do serii to jaki to mod
ja mu polecałem zamiast tego stożka mojego walcowego
który teraz trafił do Forda escorta który powinien dziś posmakować LPG po raz pierwszy
na przeczyszczonym Blosie od Bziuka
ja mu polecałem zamiast tego stożka mojego walcowego
który teraz trafił do Forda escorta który powinien dziś posmakować LPG po raz pierwszy
na przeczyszczonym Blosie od Bziuka
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
na razie przez odślepioną fabryczną dziurkę Pomyślę jeszcze nad jakąs rurą ze zderzaka coby mial jeszcze przyjemniej
Pierwsze poważne testy sekwencji za mną. na razie rezultaty lepiej niż dobre
Prędkość przelotowa na trasie Kraków - Toruń 120-130 ( z GPS - nie licznikowe ) 360 km na 28,5 litra co daje wynik niespełna 8 litrów LPG na 100 przejechanych kilometrów. Jestem zadowolony Zobaczymy jak wyjdą następne tankowania, ale jeśli tendencja się utrzyma to wreszcie będzie można mówic o prawdziwym "darmowozie"
Pierwsze poważne testy sekwencji za mną. na razie rezultaty lepiej niż dobre
Prędkość przelotowa na trasie Kraków - Toruń 120-130 ( z GPS - nie licznikowe ) 360 km na 28,5 litra co daje wynik niespełna 8 litrów LPG na 100 przejechanych kilometrów. Jestem zadowolony Zobaczymy jak wyjdą następne tankowania, ale jeśli tendencja się utrzyma to wreszcie będzie można mówic o prawdziwym "darmowozie"
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Nie zapeszaj ,,,
Wszystkie znaki na ziemi mówiły że powinno być ok
Reduktor coś tam świruje ale może mu przejdzie jak się porusza troszkę
Wszystkie znaki na ziemi mówiły że powinno być ok
Reduktor coś tam świruje ale może mu przejdzie jak się porusza troszkę
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
Trudno porównywać, bo teraz mam doproowadzony układ zapłonowy do ładu Na stożku jeździłem z walniętą kopułką i paluchem. Generalnie darło się to jak głupie, zagłuszało silnik
Osobiście odchodzę od koncepcji taniego stożka i kibelrury po tym, jak zobaczyłem zasyfiony przepływomierz. Obecnie mam założoną serię, tak jak fabryka dała tyle, że wywalony i zaślepiony tłumik szmerów. Foto podrzuce jak będę coś grzebał
Osobiście odchodzę od koncepcji taniego stożka i kibelrury po tym, jak zobaczyłem zasyfiony przepływomierz. Obecnie mam założoną serię, tak jak fabryka dała tyle, że wywalony i zaślepiony tłumik szmerów. Foto podrzuce jak będę coś grzebał
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...