Strona 1 z 2
[ Almera] Almera GTI
: 2016-08-24, 19:31
autor: Gajowniczek90
Witam.
Jestem nowy na forum i chciałem pokazać i poddać pod dyskusję mój bardzo świeży zakup (na tyle że jeszcze nie przerejestrowalem auta). Almera wersja po lifcie rok 1998 kupiona z Niemiec od pierwszego właściciela bez żadnych modyfikacji (co też widać na zdjeciach) więc cała przyjemność zostaje wyłącznie dla mnie
Proszę o opinie i sugestie w co warto zainwestować w tym samochodziku gdyż nie jestem specem od tuningu mechanicznego.
Pozdrawiam i zarazem witam
Gajowniczek90
https://zapodaj.net/949714e81f459.jpg.html
https://zapodaj.net/d648fedbe594d.jpg.html
https://zapodaj.net/8ec3c7ac20f9e.jpg.html
https://zapodaj.net/5f3695cfd03e6.jpg.html
: 2016-08-24, 19:43
autor: michalinio22
Siemanko

Zastanawiałem się nad tą Almą ale... podłoga jest w słabym stanie... oglądałeś ją pod spodem? Jak chcesz to mam zdjęcia bo sprzedawca się pofatgował i cyknął mi fotki na kanale. Ogólnie lakier i wszystko inne pięknie ale bałem się o stan podłogi. Jedzie to? Silnik zdrowy? W co warto zainwestować? >> sprawdź tę podłogę dokładnie żeby Ci się nie posypała po zimie i z modów to warto zrobić wydech bo w SR20DEH-u wydech ssie

wywalić kata, zrobić dolot porządny.
: 2016-08-24, 20:49
autor: Gajowniczek90
Na szczęście widziałem też zdjęcia przed przejechaniem ponad 300 km po samochód. Zaryzykowalem i wg mnie opłaciło się bo tak jak zauważyłeś podłoga na zdjęciach była nie za ciekawa ale okazało się że to powierzchowne i tylko od spodu. Drodby osad i kilka ubytków od góry ale zająłem się tym (podrzucam kilka fotek). Spód to zaniedbana konserwacja czym też się teraz zajmuje (piaskowanie itd). Do roboty jest też wydech bo ma kilka nieszczelności więc wymieniam na kwasowke 2.5'. Poza tym dokonałem też podstawowych wymian typu płyny, wszystkie filtry, przewody hamulcowe.
https://zapodaj.net/695c440765652.jpg.html
https://zapodaj.net/5e2437d5ee927.jpg.html
https://zapodaj.net/0450485a4bbfe.jpg.html
https://zapodaj.net/22241e5a52f01.jpg.html
https://zapodaj.net/6c4deaf66063d.jpg.html
: 2016-08-24, 21:15
autor: BTB
Wygląda ładnie

można wiedzieć za ile kupiłeś ?
: 2016-08-24, 21:19
autor: Gajowniczek90
Wystawiona była do sprzedania za 8299 a ja "trochę" utargowalem że względu np na to podwozie. Tyle powinno Ci wystarczyć

: 2016-08-24, 23:03
autor: rz
Blacharka i eksploatacyjne ABC a dopiero pozniej mody. Nie inaczej.
Dbaj bo tego gatunku już niewiele zostali.
Szerokości!
: 2016-08-25, 07:20
autor: DARO GTI
Bardzo ładny i równy cukierek i ma dach szklany
Daj zdjecie pod maską i wklejaj przez inny serwer bo fotek w temacie nie widać .
pzdr - szerokości
: 2016-08-25, 09:07
autor: Gajowniczek90
Prosze o podpowiedź z serwerem do fotek

i rade, czy ten kolektor bedzie pasowal do mojej Almery? Niby symbol silnika ten sam ale w tytule podane jest ze do Primery.
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-sp ... 46066.html
: 2016-08-25, 09:36
autor: PrzeRuSco
Będzie pasował a serwer np tinypic.com
: 2016-08-25, 18:50
autor: Gajowniczek90
Jak widac na zdjeciu ktos potraktował silnik jakims kwasem lub czyms podobnym. Na szcescie schodzi pod papierem ściernym

: 2016-08-25, 20:50
autor: sliwka1232
Witam kolege z podkarpacia, w koncu jakies GTI u nas ;)kolektor bedzie pasował i sporo odmuli samochód bo w almie seryjny jest lipny

: 2016-08-25, 22:23
autor: Gajowniczek90
Również witam

jak dla mnie to ona i tak jest odmulona bo przesiadłem sie z Almery 2.0 D
Ale jesli faktycznie zrobi robotę to juz kupiony. Ogolnie chce zachowac oryginalny wyglad zewnętrzny i porobic podstawowe rzeczy (tzw ABC) a przy okazji Ją doinwestowac mechanicznie. Wydech i tak jest do wymiany wiec postanowilem wymienic juz na kwasowke. Kolejna rzecz to hamulce tarcze i klocki przy czym też proszę o rade kolegów z doświadczeniem.
: 2016-08-25, 23:51
autor: Ad@mus
To nie kwas, tak działa chemia na mycie silnika w kontakcie z gołym alu

: 2016-08-26, 10:12
autor: sliwka1232
Wydecu na Twoim.miejscu zrobiobym 2.25
: 2016-08-26, 17:38
autor: Gajowniczek90
Okazało się że koleś na magazynie nie ma tego kolektora i odesłał mi pieniądze

pomoże ktoś gdzie mogę dostać taki kolektor a najlepiej cały wydech z kwasowki? Czy zostaje mi tylko ebay i wysyłka z USA?

a czemu właśnie 2.25 a nie 2.5?
: 2016-08-26, 17:42
autor: vixo
Chyba kolega Spokojny takie miał
: 2016-08-26, 18:27
autor: janusz
Gajowniczek90, bo 2,5 będzie za luźny.
: 2016-08-26, 19:03
autor: Gajowniczek90
janusz za luźny w sensie? (masz do czynienia z laikiem, niestety)
Docelowo chciałbym wyciągnąć z tego silnika kilka dodatkowych "koników".
: 2016-08-26, 19:08
autor: michalinio22
Za luźny= silnik sam w sobie nie wytworzy odpowiedniego cisnienia w ukladzie wydechowym aby spaliny same napedzaly swoj wylot. 2,5 cala i wzwyż predzej gdy turbina Ci dmucha

poza tym na 2,5cala na nie zmodzonym drastycznie SR20 tylko buczy i nie ma ladnego dzwieku

przerobilem tow swoim sunnym. Poszukaj na innych aukcjach twz chcialem kupic ten kolektor od tego goscia ze wzgledu na cene i niestety podejrzewam ze ci co wystawiaja te kolektory za 680-690zl maja je i dlatego takie ceny robia bo wiedza ze bieda w magazynach z nimi. A jesli chodzi o ebay to wychodzi podobna cena bo za 150 dolcow da sie ogarnac juz z wysylka do polski wiec wychodzi mniej wiecej to samo ale noe wiesz czy oewnego dnia nie dostaniesz o sluzby celnej zawiadomienia o zapłacie cła.
: 2016-08-26, 19:35
autor: janusz
Gajowniczek90, najpierw zrób podstawy, tak jak Ci Rz napisał. Potem baw się w modzenie. Zainteresuj się motorownią - w jakiej jest kondycji, co się dzieje pod czepkiem etc. Zrób hamulce, żeby hamowały, a nie spowalniały, popraw blacharkę, żeby coś się nie rozsypało w czasie jazdy. Przeżyj zawiechę i układ napędowy, i ją zrób jak trzeba. Przeczytaj mój topic - ja nadal doprowadzam auto do stanu używalności i nie w głowie mi mody na zwiększenie mocy
Ogarnij auto - w sensie naucz się go, dopiero później baw się w modzenie i zwiększanie mocy. I pamiętaj nie moc silnika, lecz technika zrobi z Ciebie zawodnika. Amen.
: 2016-08-26, 21:27
autor: Gajowniczek90
janusz, Dziekuje za rzeczowa i pouczająca wypowiedz. Nie powiem dotarlo do mnie choc dalej twierdze ze nic złego w tym ze jeżeli musze wymienic caly wydech bo jest w bardzo złym stanie i decyduje sie juz na cos trwalego typu kwasowka robie cos nie po kolei. W pierwszej kolejnosci byla sprawdzona cala blacharka w tym podłoga,progi, piaskowanie podwozia a pozniej konserwacja. Nie ma sie bardzo do czego przyczepić chyba ze pod paska kilka pęcherzu ktorych juz nie ma. Zalatwie sprawe z wydechem zajme sie hamulcami i zawieszeniem. Obiecuje ze zadbam o ten samochód. W koncu czekalem na niego cale 6 lat

: 2016-08-27, 00:20
autor: rz
Co do wydechu... U mnie jest 2.5" i tylko koniec zdlawiony jest 2.25". Efekt? Głośno ale jedzie i tak niezmiennie przez 3.5 roku

: 2016-08-29, 10:54
autor: Gajowniczek90
Ok, kolektor mam zalatwiony od kolegi Spokojnego resztę mi dospawa firma z Rzeszowa tyko jeszcze kwestia końcowej "puszki". Ktoś może mi coś polecić? Będę wdzięczny za sugestie.
: 2016-08-29, 11:07
autor: michalinio22
Gajowniczek90, w sumie sprawa tłumika zalezy tez od tego jaki efekt chcesz uzyskać. Ja ze swojej strony polecam firme Rm-motors bo spawaja naprawde dobrej jakosci tlumiki czy to srodkowe czy koncowe i w swojej ofercie maja tlumiki ala apexi mugen bardzo dobrze wyciszone czy normalne owalne koncowe ktore tlumia jeszcze efektywniej>ale przynamniej ja mialem taka historie ze kontakt z nimi to masakra byla jakas. Te tlumiki osobiscie sprawdziłem na paru samochodach

. Jest duzo firm wartych polecenia wiesz w sieci mozna trafic na calkowicie odmienne opinie na.temat danych firm. Polecic mozna firme Ulter, Proex> chociaz tutaj troche slabiej soawy wyglądają.(subiektywna opinia) Wmsport tez jest podobno chwalony.
Pozdr
: 2016-09-05, 22:46
autor: Gajowniczek90
Przyznaję rację że kontakt z nimi to jakaś pomyłka ale ostatecznie udało się dogadać i jutro pewnie koncowy tłumik już będzie. Zdecydowałem się na "Tłumik sportowy RM Motors RM8 apexi mugen" 😉 w trakcie oczekiwania na kolektor od kolegi Spokojnego zostały wymienione przewody hamulcowe na miedziane i stare gumowe też zdecydowałem się wymienić (gumowe koszt ok 280 zł 😨). Jutro w zamiarze jest wykonanie konserwacja podwozia (wypiaskowane czeka już tydzień). Wymiana osłony na przegubie prawym, gum na amortyzatorach tylnych. Regeneracja zacisków hamulcowych itp. Co mi Koledzy radzice, jeżeli obecne zawieszenie jest w bardzo dobrej kondycji (sprawdzane dokładnie na stacji diagnostycznej) chyba nie warto nic ruszać prawda? Jakieś rady nadzorczej czym jeszcze się skupić?
: 2016-09-05, 22:58
autor: sliwka1232
ja Ci poradze dbac o gumy na przegubach - niestety ale zamienniki przegubów są niedostępne! brat ma własnie ten problem ...
: 2016-09-05, 23:32
autor: janusz
sliwka1232, a jakie wymiary ma mieć przegub zewnętrzny?
: 2016-09-06, 06:14
autor: vixo
sliwka1232, a mi się wydaje, że nie ma z tym problemu
: 2016-09-06, 07:08
autor: Gajowniczek90
No tez mi sie wydaje że nie bedzie problemu z przegubami bo spotkalem sie juz z kilkoma do GTI. Pytanie za 100 pkt, co myślicie o wymianie świec na platynowe i kabli zaplonowych (znalazlem w "moim" kolorze z ngk). Oczywiście na nastepnej kolejnosci po doprowadzeniu samochodu do stanu uzywalnego tj. podstawowe wymiany eksploatacyjne.
: 2016-09-06, 07:48
autor: janusz
Gajowniczek90, do japońskich aut, NGK robi przewody w kolorze niebieskim
Świece - nie ma sensu przepłacać. Załóż NGK BKR6EY i będzie ok.