Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] Nissan Sunny N13 GTi 1.8

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-19, 23:07

To nasuwa się pytanie czy bez natrysku tłoki się nie potopią, bo teoretycznie na gratach z s13, bez odprężania i z ostrzejszymi wałkami z nie deta powinien mieć więcej koni niż det. Postaram się w niedługiej przyszłości zhamować auto i wtedy będziemy więcej myśleć. na razie powoli zabieram się za regenerację zacisków, więc nissan postoi trochę nieruszany.

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-21, 02:50

flatron, Generalnie to źle myślisz. Same tarcze to pikuś w porównaniu do zawieszenia gdzie jest inny stabilizator z tyłu mocowanie i inne rzeczy. Co do turbo, twojego silnika nie da się tak po prostu uturbić, DE i DET różnią się bardzo: smarowanie turbo to jedno, wydajna pompa oleju drugie, co do padania silników błąd. Silniki padają w 200sx itp (mowa o ca18det) tam silnik jest równolegle do jazdy. Jak lecisz bokiem siła odśrodkowa ściąga olej w jedną lub drugą stronę, w sunny masz silnik równolegle więc by odwzorować ten efekt nie umiem sobie wyobrazić jak byś musiał hamować lub przyspieszać. Kolejna sprawa do turbo musisz odprężyć silnik chyba że chcesz co chwila UPG zmieniać. Zaciski hamulcowe części ogólnie dostępne i robota dość przyjemna, polecam wsadzić większe serwo radykalnie zmienia się hamowanie.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-21, 07:47

Ciekawa teoria z tym spływaniem oleju. Propo hamulców to dzisiaj wybieram się jeszcze do sklepów we Wrocławiu. Może tu znajdę te tarcze. na razie w sumie nie są mi potrzebne, ale kupiłbym na zapas, bo za kilka lat może tego już nie być nigdzie. Zastanawiałem się właśnie nad serwem. Zobaczę czy regeneracja i zmiana płynu coś da, jak nie to będę zmieniał. Wiesz może od czego pasuje jakieś lepsze?

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-22, 01:31

flatron, Serwo lepsze prasuje P&P od 100nx u nie takie jest, ludzie którzy mieli 100nx czytalem ze wkladali od xtrail i tez jest p&p ale tego juz nie potwierdze. Co do tarcz Przednie ogolno dostepne, tylne piastotarcze to juz gehenna sa dostępne nippartsa po 300-350 zł sztuka plus łożysko osobno ok 150 zl (rzadko kiedy udaje się przecisnąć stare łożysko chociaż mi się udało). Plan mam przymieżyć od 100nx piaste z tarczą na tył zobaczyć jak to sie ima bo cena kosmicznie niższa a wew. średnica łożyska taka sama
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-22, 11:37

Próbuj z tymi piastami. Sam się zastanawiałem czy się da coś takiego zrobić, ale ja nie mam jak sprawdzić. Patrząc po nissan4u to mam szukać serwa od 100nx albo sunny n14 z SRem pod maską. Pompa jest potrzebna czy tylko serwo?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2017-03-22, 12:14

Jakby co to mam serwo i pompe do sprzedania z 100nx gti :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-23, 02:21

flatron, Ja tak mam, pompa została fabryczna serwo z 100nx gti
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-28, 21:00

Według kayaby ich amortyzatory pasują do wszystkich wersji silnikowych sunnego za wyjątkiem mojej :-o . Nawet w papierowym katalogu tak pisze. Co dziwne bo z przodu mam założone chyba jeszcze fabryczne kayaby bo pisze NISSAN KYB JAPAN, ale co śmieszniejsze mają powypisywanie numerki które według internetu zupełnie nic nie znaczą. Z ciekawości napisałem im meila. Ciekawe co powiedzą.

PS. Kupię silniczek krokowy od 200SX S13 numer prawdopodobnie aac82-17.
PS2. Po wyciągnięciu auta z garażu pod spodem ukazała się piękna plama. Okazało się, że wymieniane w lato (nalatane 2 tyś km) uszczelniacze wałków rozrządu leją.... Komuś się oberwie, nie wiem tylko czy sklepowi czy mechanikowi.

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-29, 08:14

flatron, Potrzebne jest serwo, przednie jarzma z zaciskami, przednie tarcze i klocki do tego polecam TRW. Pompa została u mnie fabryczna bo nie chciało mi się 2 letniej instalacji przerabiać, i daje rade (moja pompa ma już w sobie korektor siły hamowania i cztery wyjścia na każde koło, w 100nx są dwa wyjścia i korektory siły hamowania z tyłu przy każdym kole).

Nie pamietam jak to dokładnie jest z zawieszeniem w GTI 1.8 ale na pewno sprężyny z tyłu mają więcej zwojów i są bardzo NIE dostępne :P

Krokowca poszukam jak będę miał chwilę jakiś może jeszcze odkopie gdzieś ...

Reklamuj raczej nie sadze by nowe uszczelniacze tak puszczały chyba że przy montażu były źle nabite, Sprawdź dokręcenie czerwonych dekli one lubią się rozkręcać, najlepiej wywal gumowe podkładki spod śrub i dobierz na ampula śruby plus podkładki zwykłe i odpowiedni moment i kolejność dokręcania. Moje dekle były powichrowane i non stop się spod nich pociło.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-29, 10:42

na razie przód hamulców nie będę ruszał. Mam zamówione klocki mintexa w mieszance M1155 na obie osie. Zobaczymy jak na tym będzie hamować. Jak się klocki skończą to pomyślę.
Te sprężyny to mają jakąś inną średnicę czy wysokość? Katalog kyb twierdzi że mają na tył i są takie same w 1.6 i w 1.8

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-30, 07:09

Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-30, 13:12

Według KYB niby takie same, ale wygląd tych a KYB się nie zgadza.

Wklejam co odpisali:

Szanowni Państwo,
Dziękujemy za kontakt i zainteresowanie produktami marki KYB.
Informujemy, że biuro KYB Europe Sp. z o.o. Przedstawicielstwo w Polsce nie prowadzi działalności handlowej oraz konsultacji i doradztwa w zakresie produktowym i technicznym dla osób fizycznych i podmiotów gospodarczych.
W celu prawidłowej identyfikacji i doboru części zamiennych, która odbywa się na podstawie szczegółowych parametrów konstrukcyjnych pojazdu, zalecamy kontakt z profesjonalnym i wykwalifikowanym personelem specjalistów branży motoryzacyjnej w punktach sprzedaży/dystrybucji oraz naprawy/montażu na terenie kraju.
Wszystkie produkty o specyfikacji technicznej dostępne w katalogach zastosowań KYB wymagają fachowej wiedzy, doświadczenia w zakresie diagnostyki i technologii naprawy oraz zastosowania specjalistycznych narzędzi i urządzeń podczas procedury montażu elementów konstrukcyjnych zespołu tłumiąco-resorującego.
Dodatkowo informujemy, iż podstawą prawidłowej identyfikacji i doboru części zamiennych jest katalog zastosowań KYB.

Czyli standardowe "nie zawracaj pan dupy".
I nie wiem teraz czy zamawiać KYB takie jak do 1.6 i liczyć że będą pasować, czy brać Bilsteiny B4 które niby pasują do wszystkich wersji silnika.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-03-30, 14:14

flatron, u mnie np, z tego co widzę siedza Amory kyb od n14/100nx z tylu, w moim starym n13 jezdzily mtsy, od n14, i oem ze 100nxa 1.6 moze idź w tą stronę?

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-30, 14:48

Mogą być i od N14. Boję się tylko, że żaden sklep mi tego nie przyjmie z powrotem jeśli jednak nie będą pasowały.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2017-03-30, 19:00

Będą pasowały na 100% I od 1.6 i 1.8. W zasadzie nie ma to większego znaczenia. Jedyne co to w gti są krótsze springi z tego co pamiętam, nic poza tym.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-30, 21:04

To teraz pytanie Bilstein czy KYB?

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-30, 21:24

flatron, Osobiście posiadam kyb excel g one wtedy się nazywały (gazowe) juz z 4-5 lat i cały czas trzymają parametry przeglądy przechodzi bez problemu.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2017-03-30, 23:54

Ja bym brał KYB, nie że japońskie ale dużo ludzi na nich jeździ i nie ma na co narzekać, o Bilstein można powiedzieć to samo ale z własnej opinii i tak jak wspomniałem osób które ujeżdżają na co dzień te amorki myślę że to będzie dobry wybór :-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-04-07, 18:23

Mały up.
Zaciski poszły do malowania. Amortyzatory wyjęte i 70% sprawności mierzone latem wskazywało na 3 amory kaput i 1 ledwo żywy.
A wiec:
Obrazek

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-04-08, 07:25

jeszcze łożyska w przednich amorach zmień i komplet wszystkich gumek będzie jak nowy :)
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-04-14, 20:39

Porobione wszystko co było zaplanowane
-wypiaskowane i pomalowane proszkowo zaciski
-wymienione gumy na zaciskach
-amortyzatory 4 sztuki od N13 1.6
-jakiś tam nowy płyn hamulcowy

Do zrobienia przed sezonem który się już zaczął praktycznie...
-ogarnąć radio (oddane do kolegi magika elektroniki, moc gdzieś ucieka ale nic się w radiu nie grzeje)
-ogarnąć podświetlenie tylnej tablicy (wywalić to co jest, ogarnąć czy orginały działają, zamontować)
-ogarnąć ten cieknący uszczelniacz wałka
-wymienić przewody hamulcowe na stalowy oplot (zdjąć, znaleźć firmę która to robi, założyć)
-wymienić serwo
-wymienić klocki na Mintexy które robią się już 3 miesiące
-wymienić płyn hamulcowy na jakiś sensowny
-zhamować
-zmierzyć kompresję
-pogadać z Cooobciem
-znaleźć ten głupi krokowiec

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-14, 21:52

flatron, o czym chcesz z Coobciem rozmawiać?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-04-14, 22:03

Czy da się go na 170 koni, za ile i czy korba mi od tego bokiem nie wyjdzie.

Zakładam, że Coobcio ogólnie ogarnia Nissany, nie tylko 350Z, pewnie lepiej było by uderzyć do kogoś kto zajmuje się 200sx S13, ale nikogo takiego nie znam.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2017-04-15, 07:33

flatron, lepiej jedź do Bodka, ale z tego silnika nie wyciągniesz 170 KM, a przynajmniej nie za ludzkie pieniądze. Lepiej od razu swap na SR20DE lub VE

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2017-04-15, 16:13

bombel, lub VQ :mrgreen:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-04-15, 20:32

Bombel, a mógłbyś dać namiary na tego Bodka?
Ja wiem że lepiej swapować, ja wiem, że SR to genialny silnik, ale po prostu szkoda mi go swapować.

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Post autor: Matiz » 2017-04-15, 23:24

tak piszecie jakby SRa dalo sie kupić w sklepie za rogiem :-P
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2017-04-16, 06:04

Takiego rodzynka to bym trzymał jak najbliżej oryginału ;-)
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2017-04-17, 15:02

viewtopic.php?t=5451&highlight=bocamotors

Ostatnio B12 w Coupe grzebal, z uwalonym silnikiem, wiec ma doswiadczenie

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-04-18, 21:16

Matiz pisze:tak piszecie jakby SRa dalo sie kupić w sklepie za rogiem :-P
w sumie tak jest w porównaniu do ca18de :D
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”