Strona 1 z 4

[PRIMERA]Show must go on! BALERON GT

: 2016-07-15, 15:33
autor: michalinio22
Witam,

hm... jak tu zacząć no kupiłem Balerona od Foo :-D .
Na forum wcześniej się nie udzielałem aktywnie i liczę że znajdę trochę czasu żeby to zmienić ;). To nie mój pierwszy nismo wcześniej była LPG almera N15, potem szaleństwo N14 GTI który okazał się być padaką straaaszną a teraz miła odmiana Primera P11 GT.

Wielkie dzięki dla Foo :mrgreen: jesteś równy chłop !! Super przyjęcie, obejrzałem, przejechałem się i wiadomo.. nie było się do czego się przyczepić! Kasa w łapę (w między czasie śmiechy przy wypełnianiu umowy z naszych numerów PESEL :P) i jazda :) po postoju na stacji kumpel z którym jechałem zapytał się czy nie możemy jechać do Warszawy przez... Częstochowę po jego siostrę. Zgodziłem się bo uznałem że przyda się trasa na początek ;). Baleron spisywał się świetnie bez żadnych problemów, ale jakieś 40 km za Częstochową podczas manewru wyprzedzania daje redukcje z 3,5tys rpm obroty nie chciały skoczyć samochód zamulony opór, brak mocy, 120km/h był max. Ludzie wyprzedzający mi coś pokazują więc zjeżdżam z trasy i wjeżdżam w boczną drogę... Wychodzę i patrzę a moim oczom ukazał się taki widok>>

Obrazek


Myślę sobie niemożliwe żeby Baleron był tak głodny i ptaka połknął a teraz ma stoperan w tłumiku... zaczęliśmy wyciągać to wygłuszenie z tłumika ale nie dawało rady. Sytuacja zrobiła się patowa gdy tłumik końcowy zatkał się całkowicie tym włóknem szklanym bo Nissan nie chciał odpalić nawet.


Obrazek

Kumpel pomógł mi i dopchaliśmy Nissana do małego warsztatu wulkanizacyjnego i z pomocą przyszedł ŁOM którym staraliśmy się wygrzebać reszte wygłuszenia ale nie dawało rady więc pracownik warsztatu do Mnie z tekstem ,,weź daj mu porządnie w pizd.. może to wypluje,, nie byłem zadowolony z pomysłu bo w sumie mógł pójść wydech w każdym innym miejscu zamiast wypluć ,,kłaczka,, . Odpaliłem, gaz powoli do 4tys. potem w podłogę i wypadło coś takiego z malutkiej dziury :P, to było wręcz jak poród.

Obrazek

Masa tego czegoś wynosiła grubo ponad pół kilo + dodać to co wcześniej wyrwaliśmy wychodzi prawie 1kg. Nissan ożył wydech końcowy został odmulony, różnica od razu odczuwalna :D widocznie Asia jak jeździła Primerą to łagodnie się z nią obchodziła a ja w trasie hm... przedmuchałem Primerę :-> .

Taka przygoda :).
Z planów co do Nissana:
>> tak będzie gleba(ale rozsądna i tylko przód obniżać chce) więc jak ktoś ma jakieś springi na sell to z chęcią się zainteresuję ;) nie wiem w sumie ile muszę obniżyć wygląda na co najmniej 35-40mm ;P
>> jakieś mody chyba zrobię na pewno odmulę kolektor wydechowy i może coś podziałam z wydechem i porządny CAI też się prosi ;)
>>> inne mody to niespodzianka :)
>> i najważniejsze DBANIE O NISSANA bo to perełka dla Mnie stan jest niebywały nie chce go zepsuć dłubaniem bez sensu.

Pozdrawiam
Michał

: 2016-07-15, 15:50
autor: PrzeRuSco
Gratulacje dobry wybór.

: 2016-07-15, 16:01
autor: Ad@mus
michalinio22 pisze:weź daj mu porządnie w pizd..
posmarkałem się :D
michalinio22 pisze:tak będzie gleba(ale rozsądna i tylko przód obniżać chce) więc jak ktoś ma jakieś springi na sell to z chęcią się zainteresuję nie wiem w sumie ile muszę obniżyć wygląda na co najmniej 35-40mm ;P
Ave! :evil:
michalinio22 pisze:>> jakieś mody chyba zrobię na pewno odmulę kolektor wydechowy i może coś podziałam z wydechem i porządny CAI też się prosi
Ave! :evil:
michalinio22 pisze:DBANIE O NISSANA bo to perełka
Ave! :)

ps. Rozsądna gleba to eibach pro Kit ;)

: 2016-07-15, 19:57
autor: PrzeRuSco
Ad@mus pisze: ps. Rozsądna gleba to eibach pro Kit ;)
x2 do tego dobry amor np Ultra SR

: 2016-07-15, 20:34
autor: rz
Wy sobie obniżajcie, wlewajcie specola a nawet róbcie VE zeby zapierdalało a my, Aishin, foo und rz pijemy za kasę z Primery :D
Za hajs kupca baluj!

: 2016-07-15, 21:07
autor: michalinio22
Na ZDROWIE :D!!! foo zapraszał ale no niestety ja do pracy w weekend :-P

: 2016-07-15, 21:10
autor: Ad@mus
rz, ale męczysz... :D

: 2016-07-15, 22:12
autor: michalinio22
Rozsądna gleba to eibach pro Kit
tak tylko pojawia się problem że większość sprężyn ma obiżenie np. 30/30 a ja wolałbym przód opuścić bardziej względem tyłu bo tak to wyjdzie to samo tylko niżej... Poza tym mam pytanie czy czymś różnią się sprężyny lub amortyzatory w P11 przedlifta że są rodzielane na stronach w chory sposób na 2.0TD, na wersje do tylko 1,6 lub 2,0 GT i 2,0TD. Jest jakaś różnica? Bo chyba względem polifta już jest różnica czy nie?

: 2016-07-15, 22:19
autor: PrzeRuSco
michalinio22 pisze:tak tylko pojawia się problem że większość sprężyn ma obiżenie np. 30/30 a ja wolałbym przód opuścić bardziej względem tyłu bo tak to wyjdzie to samo tylko niżej...
W intercarsie/motointegrator można kupić (przynajmniej tak kiedyś było) wysyłkowo sprężyny eibach na sztuki obniżasz przód i jest równo.

: 2016-07-15, 22:21
autor: janusz
michalinio22, sprężyny różnią się twardością :] Diesel z przodu musi mieć mocniejsze - waga silnika, GT ma nieco utwardzony tył i przód względem SLX/GX/SE. Tyle z moich info.

: 2016-07-15, 22:49
autor: michalinio22
PrzeRuSco pisze:
michalinio22 pisze:tak tylko pojawia się problem że większość sprężyn ma obiżenie np. 30/30 a ja wolałbym przód opuścić bardziej względem tyłu bo tak to wyjdzie to samo tylko niżej...
W intercarsie/motointegrator można kupić (przynajmniej tak kiedyś było) wysyłkowo sprężyny eibach na sztuki obniżasz przód i jest równo.
Dobra znalazlem na motointegratorze jednak :-P pytanie tylko czy -30mm wyrówna mi przód?

janusz czyli springi do TD na przodzie są twardsze od benzyn?
Ma ktoś opinie na temat sprężyn holenderskiej firmy MAD? bo mają w dobrej cenie sprężyny 40/30 ale i tak bym tylko przód wykorzystał no :-(

: 2016-07-15, 23:58
autor: Bziuk
tak coś czułem, że to o Balerona chodzi :) Graty autka, widziałem na żywo, także jest bardzo dobra baza ! Btw jak już te regiony odwiedziłeś to trzeba było się odezwać i wpaść po flaszkę obiecana ... :hah:

: 2016-07-17, 09:10
autor: KTR
bedzie Pan zadowolony... dobrze, że wpadnie gleba :)
niezły temat z wydechem, jeśli chciał byś załatwić dobrze i budżetowo temat z kolektorem mam do sprzedania z P10GT ;-)
pozdro

: 2016-07-17, 11:12
autor: subbas
Skąd to coś wzięło się w wydechu? :lol:

: 2016-07-17, 11:31
autor: radziejwwl
subbas pisze:Skąd to coś wzięło się w wydechu? :lol:
z tłumika ?

: 2016-07-17, 12:17
autor: michalinio22
subbas pisze:Skąd to coś wzięło się w wydechu? :lol:
Wypełnienie tłumika :) coś takiego o :) >> http://allegro.pl/wata-do-izolacji-tlum ... 53434.html

: 2016-07-18, 10:18
autor: Zielkq
michalinio22 pisze:ale i tak bym tylko przód wykorzystał no
Weź pod uwagę, że prowadzenie się przez to zmieni. Jeździłem chwilę WP11 ze zmienionymi sprężynami jedynie z przodu - tył latał zupełnie inaczej i chciał zamiatać :->

: 2016-07-18, 12:22
autor: michalinio22
Wiem wiem zaczalem sie nad tym zastanawiac juz :-P jutro idzie miarka w reke i zaczne sprawdzac bo MTS ma.zestaw obnizenia 35/20 i byc moze to bedzie optymalne :-) lub jeszcze zastanawialem sie nad seria ale wzmocniona w swojej ofercie ma cos takiego lesjofors 30% twardsze od serii i bilstein robi wedlug charakterystki od wersji GT wiec wzmocnione ;-). Ewentualnie w rozsadnych pieniadzsch mysle mozna kupowac na osie rozne wersje sprezyn tez w MTS technik bo kontaktowalem sie z nimi i np. Kupic -35mm lub -40mm na przod do deisla czyli twardsze i -20mm od kombii i tez powinny byc git :-P
Tymczasem maly up> wpadla skorzana kierownoca :-) mily gratis od Foo :-D >> Before
Obrazek
After >>
Obrazek
Kiera naprawde w swietnym stanie nie powycierana super sprawa :-D. Oczywiscie po odlaczebiu airbaga i wsadzeniu spowrotem wywalila mi kontrolka airbagu ale trik z czujnikiem drzwi przy srodkowym słupku zadzialal i zrestartowal sie i bangla wszystko jak trzeba :-D

: 2016-07-18, 12:25
autor: vixo
Springi utnij zobacz jak będzie ;)

: 2016-07-18, 13:25
autor: Ad@mus
vixo, oczywiście operacja czysto poglądowa co?

: 2016-07-18, 15:20
autor: vixo
Na gotowo oczywiście już będzie ;)
A jak coś się trafi to podmienisz :P

: 2016-07-18, 20:19
autor: KTR
Ta kiera chyba była moja ale została w tarnowie po zakupie SSS... Tak mi sie wydaję bo ta którą miałem była w oryginalnej skórze w stanie praktycznie idealnym, i podobno miała trafić do Foo :)

: 2016-07-19, 07:45
autor: smeru
Kierownica w super stanie jak na swoje lata. Mam w identycznym kształcie i te wystające garby-zgrubienia są fajnym gadżetem przy kręceniu kierownicą.

: 2016-07-19, 11:30
autor: foo
@michalinio22
Dzięki śliczne za dobre słowo, staram się jak "umim" - radości nigdy za mało hehe. Wizyta mega sympatyczna również dla Nas, choć nie powiem, sentyment do BALERONA zawsze zostanie, bo godnym wozidełkiem ten konkretny egzemplarz jest. Dbać i najlepszego, a i pozdrowienia dla kolegi od Toyki!

Pamiętasz:
"Beer & Pee on wheels!"

Szkoda, że choć na dobę nie zostaliście! Tyle co się wydarzyło od piątku (i kontynuujemy dalej hehehehe) z rz i na zmianę z ekipą Tarnowo-Dębicką: Ramzes_II, Basią, arrow76, Karol, Kryniu i "teleportycznie" z nieocenionym sypiącym IP'kami januszkiem - no masterclass dni :]

Remont - nie zając ;)

@KTR
:] Truth, musiałbyś się przyglądnąć jej bliżej, czy to ta sama, nim w ogóle dowiedziałem się, że to od Ciebie itd., to było już dobre 3 miechy później ;) No jakkolwiek - przekazałem dalej, niech służy!

Oki, detox mode on!

-------

Coś mnie w kościach łupie, że będzie konkretny UP! Mam nadzieję, że dojdzie w końcu wyczekiwana gleba ;D

: 2016-08-23, 14:09
autor: michalinio22
Oj tak up bedzie hmm... monstrualny ale trzeba jeszcze na niego poczekac bo na razie praca dyplomowa na studiach najwazniejsza bo 3lata zapierdolu w terenie nie zmarnuje i musze obronic sie. Wiec najwiekszy up bedzie jakos w polowie wrzesnia dopiero wybaczcie ale nadrobie zaległości bo plany sa wrecz ogromne :-P bedzie fajnie.
Tutaj na oslode maly upik:
Przez ostatni mieisac prima przejchalem jakies 2,5tys km w trasach i spisywala sie genialnie.
Jakies 1000km temu standardowy zestaw plukanka oleum i filtry + ogarnalem dolot wkleilem dzwon 70mm i puscilem rure az pod zderzak i lapie zimne powietrze spod zderzaka + filtr KN z wszystkich wkladek(a w sunnym testowalem pipercrosa, simote, standard to KN najlepiej sie spisywal ;-) )

Obrazek


Obrazek

Oraz tutaj na zachętę czesc frutsow ktore doszly do Mnie i czekam jeszcze na springi i olej motul gear300 bo sprzeglo trzeba juz na cito zmienić bo po tych trasach hmm no juz uznalo ze jak na oem to dalo juz spokoj :-P.


Obrazek
W piwnicy czeka kolektor no i caly wydech bedzie robiony też ale z rozsadkiem zeby tylko odmulic nissana a nie przelot 2,5cala na calej dlugosci :-P bo spodobalo mi sie to ze w trasie moge rozmawiac z moja ukochaną :-) konkretow nie podaje bo planow jeszcze mnostow na razie nauka ale to nie przeszkadza zbierac frustow :-P. Dojdzie jeszcze hm... poli komplet.. no pare fajnych rzeczy jeszcze wpadnie ;-) warto czekac a mnie to mobilizuje do napisania i obrony pracy zeby moc grzebac przy primerze.

: 2016-08-23, 21:14
autor: Bziuk
wait.. czy baleron jest na sell ? Dobrze widzę ?

: 2016-08-23, 21:43
autor: michalinio22
NOPE :P bardzo podobny ale nie :P co do balerona mam inne plany niż sprzedaż :->

Dodano: 2016-09-23, 22:51
UP UP!!
Primera w końcu dostała pakiet frutsow :-D
Poczynione zostało:
-wymiana sprzęgła komplet aisin
-wymiana oleju w skrzyni+wszystkie uszczelniacze skrzyni i półosi
-wymieniony kompletnie wydech >>kolektor SSAC + seryjny wydech na średnicy 55mm do końca bez żadnej zwezki na dwóch tlumikach (końcowy RMMotors RM8 XXL i środkowy powiększony 50zm z serduszkami dla wyciszenia)
-wymiana kabli zapłonowych i świec
-mod rozrządu
-komplet poliuretanoych tulei na przód (górne wahacze lemfordera śr 35mm tulejki z Olkusza 85Sha pasują idealnie a dolne wahacze i stab i łącznik staba czerwone strongflexa)
-łączniki staba nowe, końcówki drążka, sworznie wahaczy
-wymiana kompletu sprężyn >> przód -35mm MTS technik długość 297mm grubość 12,5mm(krótsze o 112mm od kayaby seryjnych co były sic! A na tył sprężyny lesjofors 4262042 krótsze o 19mm ale grubsze o 1mm czyli 13mm i tył stoi jak stal ale jest w końcu fajnie sztywno ;-) )
-zabezpieczenie podwozia
- przewody hamulcowe w oplocie HELLA
-wymiana płynu chlodniczego
-wymiana filtra paliwa


Teraz Prima stoi tak ajeszcze trochę opadnie jak sprężyny się ułożą ;-)

zwykły link bo za cholere nie chce mi zadziałać ani Img ani URL :( >> http://images81.fotosik.pl/30/b4adffc6d6676076.jpg


Porównać można jak stała wcześniej w albumie ;-) >> album http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293pl/album/2330047
Jak będę mial czas to zrobię filmik jak teraz się baleron zbiera i jak brzmi :-), porobie fotki wydechu i zawieszenia.
Pozdrawiam

: 2016-09-23, 22:19
autor: foo
W godne ręce trafił Baleronik! Up jak lubię, bez pierdolenia i półśrodków. Michał - duma Nas rozpiera, pozdrawiamy :]

: 2016-09-23, 22:41
autor: michalinio22
Foo, Dzięki wielkie :) baleron teraz prowadzi się wyśmienicie :D!! Jest naprawdę super ;) na chwile obecną w planach tylko jazda i radość z jazdy. W późniejszym czasie, na pewno poważniej podejdę do tematu dolotu aby wykorzystać potencjał wydechu(aby dźwięk poprawić) na przyszły sezon jak mi odwali i zakocham się bardziej to może.... gruntowniejsze odświeżenie lakieru? Zalezy jak mocno się zakocham i na ile lat zostanę z Baleronem.
Tutaj zdjęcia tłumików i sprężyn >>
Obrazek
seryjne dwie puszki usunięte bo miały zwężke do 50mm, zastąpione zostały jednym większym widocznym na zdjęciu
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wydech jest głośniejszy ale w trasie nie męczy ;) do 3tys obrotów ładnie burczy. powyżej zaczyna się zabawa :D czasem nawet odkaszlnie :mrgreen:

: 2016-09-28, 07:50
autor: Ad@mus
Też byłem napalony na dźwięk wydechu a teraz robię wszystko, żeby było ciszej ;)
Z teorii i praktyki wynika, że wydech nie musi się drzeć, żeby był wydajny ;)

Fajne zabawki