Strona 1 z 1

[ Primera] P11.144 QG18DE by ryzykantos

: 2016-01-19, 17:01
autor: ryzykantos
Witam wszystkich! :)

Zakupiłem mojego drugiego nissana, tym razem znacznie spokojniejszego w porównaniu do mojego poprzedniego pocisku, który to jest obecnie w rękach DARO GTI. Potrzebny mi był środek transportu, który nie będzie sprawiał problemów i będzie tani w utrzymaniu i tak oto trafiłem na całkiem nieźle utrzymaną Primerę z 2000r. za dobre pieniądze. W aucie jest zrobionych masa rzeczy, od klocków tarcz i zawieszenia, do pierścieni i kompletnego rozrządu, przynajmniej tyle wiem od sprzedającego, a lista rachunków i zapisanych napraw jest całkiem długa. Używana była w Polsce przez jednego właściciela na przestrzeni 6 lat, prawie cały czas w trasie - tym samym posiada całkiem spory przebieg, jednak nie wygląda na zmęczoną życiem, a silnik, napęd i wszystko inne działa bez zarzutu.

Przy okazji chciałbym podziękować januszowi, który był ze mną oglądać auto, podróż na prawym fotelu w jego P11 przez opolskie wioski i nie tylko (pozdrawiamy również Panią z pobocza, która twardo trzymała się swojego miejsca :D) okazała się całkiem przyjemną rzeczą... I ten tempomat :D.

Kilka konkretów:

MODEL: P11.144
SILNIK: QG18DE + LPG
MOC: 118KM
UKŁAD DOLOTOWY: Seria
UKŁAD WYDECHOWY: Seria
ELEKTRONIKA: Seria
UKŁAD NAPĘDOWY: Seria
ZAWIESZENIE: Seria
UKŁAD HAMULCOWY: Seria
BODY-KIT: Czarne dokładki dookoła auta
ŚRODEK: Seria z "drewnem" :D
CAR-AUDIO: Seria

PLANY: W planach mam kilka rzeczy, dotyczących doprowadzenia auta do odpowiedniego stanu i utrzymania go w takim stanie tyle czasu, ile będę go miał:

- Wymiana głośników i radia - 2 tylne harczą, a seryjne radio nie działa tak jak powinno - wyświetlacz nie pokazuje pełnych informacji, tylko kilka kresek, czasami trzeba w niego stuknąć, aby się zaświecił. Dodatkowo radio lubi sie wyłączyć gdy znajduje stację 8/
- Poprawienie mechanizmu fotela - żeby położyć oparcie, trzeba mocno docisnąć gałkę, która reguluje jego położenie, podczas jazdy bardzo problematyczne
- Myślałem o pomalowaniu dokładek w kolor auta, wyglądałaby w moich oczach o wiele lepiej
- Zmiana oleju z Castrola na coś konkretnego wraz z płukanką (tutaj pomęczę chwile janusza :D)
- Zabezpieczenie przed korozją jej słabych punktów (kielichy, przednie i tylne błotniki, progi), może nawet całego podwozia - jak na razie na aucie nie ma widocznych ognisk korozji, co mnie bardzo cieszy, stąd też motywacja do utrzymania jej w takim stanie - jedyne małe ognisko jest na lewym przednim kielichu, jednak tutaj zdusze apokalpise w zarodku :cool:
- W przyszłości może wyhaczę gdzieś jakieś ciekawe wnętrze

Kilka zdjęć (setup zimowy, na lato mam ORI 16'' Nissana - aktualizacja gdy zrobi się cieplej ;-) ):[/b]

[center][KLIK W ZDJ ABY POWIĘKSZYĆ]

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek[/center]

Jak na razie kiepskie jakościowo, bo robione na szybko telefonem, gdy już się ściemniało na dworze - może za jakiś czas jakieś ładniejsze :D. na razie tyle. Z zakupu jestem zadowolony i myślę, że przyniesie mi dużo korzyści wożąc mnie przez najbliższy czas. Pozdrawiam!

: 2016-01-19, 17:08
autor: Ad@mus
oby oleju nie pil :mrgreen:

: 2016-01-19, 17:16
autor: janusz
Ad@mus, powiedzmy sobie tak 100ml/1kkm przy ganianiu po autostradzie z prędkościami 140-160km/h - info od poprzedniego właściciela. Ale przy tym przebiegu, to myślę, że może :d

: 2016-01-19, 17:39
autor: majchrzok
spoko primerka:)
jaki ma przebieg skotro tyle o nim mówicie? :)

: 2016-01-19, 17:45
autor: ryzykantos
majchrzok, całkowicie skromnie mówiąc ma na liczniku czwórkę z przodu, jak dla mnie całkowity hit tego auta i dowód na to, że rzeczywiście nie był cofany :D

: 2016-01-19, 20:10
autor: rz
Daj znać to ci ustawimy przebieg jaki będziesz chciał ;) nawet z 7-ką z przodu ;)
Dlaczego nie SR20 pod maską? Nie było nic ciekawego czy po prostu nie chciałeś?

: 2016-01-19, 20:17
autor: DARO GTI
Ładna ta Prima taka równa. Bardzo przypomina mi Bomba srebrna strzale. Tania w utrzymaniu i ta LPG robi robotę. Niebawem zobaczę na żywo.

: 2016-01-19, 21:03
autor: PrzeRuSco
Rzeczywiście też bez chlapaczy i była bombla teraz też zimowki na stali ma ☺
Gratki zakupu.

: 2016-01-19, 21:10
autor: ryzykantos
rz, SR20 mega bym chciał, ale tak jak wspomniałeś, nie było nic ciekawego - a jak już było, to nie na moją aktualną kieszeń. Potrzebowałem dobrego środka transportu, troche ubolewam, że to nie SR20, ale jak na razie musi mnie przewozić z punktu A do B i robi to bardzo dobrze ;-)

DARO, PrzeRuSco, dzięki :D

: 2016-01-19, 21:17
autor: brylant13
Ile kosztowała jeśli to nie tajemnica?

: 2016-01-19, 21:37
autor: janusz
Panowie, ciul tam jaki silnik, ważne, że buda względnie zdrowa. Trafić P11 ze zdrową budą to wyczyn, P11.144 jeszcze większy wyczyn.
Cieki mnie stan progów pod nakładkami.

: 2016-01-19, 22:23
autor: Zielkq
ryzykantos pisze:na aucie nie ma widocznych ognisk korozji
Nie próbuj szukać śrubokrętem! To się zawsze źle kończy! :D :D

: 2016-02-29, 15:46
autor: ryzykantos
Leciutki UP:

Auto jak do tej pory nie sprawia mi problemów, no może jeden, kiedy szczelności odmówił wężyk prowadzący benzyne z ssącego do wtryskiwacza - jest tam całkiem spore ciśnienie, bo w ciągu niecałej minuty, kiedy opary w końcu do mnie dotarły podczas jazdy i zajrzałem pod maskę, zdążyło wylecieć pare litrów :-|


Pęknięcie wyglądało w ten sposób:

Obrazek


Dzień później, po szybkim montażu wężyka ogrodowego na miejscu, żeby wrócić do domu (rozpuściło go po 30km), wleciał już normalny wężyk z oplotem, odporny na benzyny i oleje

Obrazek Obrazek

- mega tania opcja w norauto na bielanach, kupujesz ile Ci potrzeba, nie trzeba brać go na metry, dzięki za rade janusz :)


Po wymianie problemu nie widać, ani nie słychać, a przebieg dalej rośnie.

Przed wczorajszym zlotem wzięła mnie chęć na sprawdzenie luzów zaworowych. Szybki demontaż tego przepięknie poukładanego gazu, linki i pokrywy:

Obrazek

Obrazek

Jak widać, pod pokrywą jest całkiem czysto, poprzedni właściciel, tak jak mówił, dbał o regularną wymianę oleju - przekonałem się, że Castrol z NIEMIECKIEJ dystrybucji rzeczywiście nie zostawia tyle osadu, nawet sie bardzo nie miałem czym pobrudzić. W najbliższym czasie i tak wlatuje płukanka Liquy Moly i świeży olej z filtrem, chociaż do wymiany mam jeszcze 4k km.

Wartości luzów zaworowych:

WAŁEK SSĄCY (norma 0,21 - 0,49):

1.1 - 0,35
1.2 - 0,35

2.1 - 0,35
2.2 - 0,40

3.1 - 0,30
3.2 - 0,40

4.1 - 0,35
4,2 - 0,40

WAŁEK WYDECHOWY (norma 0,30 - 0,58):

1.1 - 0,25
1.2 - 0,30

2.1 - 0,40
2.2 - 0,40

3.1 - 0,50
3.2 - 0,50

4.1 - 0,20
4.2 - 0,40

Jak widać, po stronie wydechu dwie szklanki mają lekko za ciasno względem normy. Patrząc na resztę, stwierdziłem, że pojeżdżę i poczekam, aż się ewentualnie obluzują, za jakiś czas zrobie kolejną kontrolę - żeby je wyregulować musiałbym rozpinać rozrząd, zdejmować wałki, potem to ustawiać - nie mam na to czasu, a tragedii nie ma.

Przy okazji, 3 z 4 cewek były opisane markerem, ślady wyglądały na całkiem świeże, więc poprzedni włąściciel miał już z nimi problem. Dodatkowo z ciekawości wykręciłem świece, które wyglądają w zasadzie jak nowe:

Obrazek

Poskładane, pozakręcane, jeździ i cieszy portfel w dalszym ciągu. Kontrola luzów poszła całkiem sprawnie, więc mając jeszcze chwile czasu, obleciałem dookoła auto (niestety bez zdjęć, tel mi sie wyładował :-| )

Co mogę powiedzieć - do wymiany będę miał 2 osłony przegubów zewnętrzne, łączniki i gumy stabilizatora ,pasek od klimatyzacji. Reszta luzów nie ma - sworznie, drążki, końcówki, tuleje wahaczy - wszystko wygląda sztywno i zdrowo, w większości przypadków śruby były oznaczone żółtym markerem, tak jak połowa rzeczy pod maską. Poprzedni właściciel na bieżąco serwisował auto i rzeczywiście nie kłamał.

Z rzeczy, które mnie cieszą

- jeśli chodzi o olej, bo pewnie są ciekawi tego tematu, od kupna zrobiłem niecałe 2k km i dolałem na razie setkę :mrgreen:
- naprawdę niepognita podłoga, śrubokręt zatrzymywał się na niej kilka dobrych razy i słyszalny był tylko piękny, metaliczny dźwięk, progi pod plastikowymi dokładkami tak samo w świetnym stanie :D
- belka z tyłu nie ma na sobie nawet nalotu, jedyne co to tworzy się dookoła niej lekki rdzawy kolor, ale jest tam twardo, zdrowo, a ogień zduszę w zarodku
- nowe klocki na każdym z kół, tarcze z tyłu wyglądają troche gorzej, ale jeszcze pare k km pojeżdżą bez problemu i obaw
- nowe amortyzatory tylne SACHS


To w zasadzie tyle - w najbliższym czasie, kiedy zrobi się ciepło i będę po wypłacie, mam w planach do zrobienia kilka rzeczy - wtedy też kolejny post.

: 2016-02-29, 15:59
autor: PrzeRuSco
ryzykantos pisze: Dodatkowo, cała plastikowa(?) mata, która kryła się pod tapicerką, była przyklejona na coś, co przypomina zużytą gumę do żucia - w wolnym czasie bede musiał się tego pozbyć i zastosować coś ludzkiego, bo to po prostu straszny widok
Tak jest w oryginale

: 2016-02-29, 16:02
autor: ryzykantos
W takim razie dziwne i mało estetyczne rozwiązanie zastosowali, ale skoro tak jest, to przynajmniej nie bede musiał przeklinać w myślach żadnego partacza :->

: 2016-02-29, 16:08
autor: Zielkq
ryzykantos, i tak się ciesz, że masz matę, a nie jak w przedlifcie zwykłą folie. Z niej to się dopiero ta guma ciągnęła :D

: 2016-02-29, 22:20
autor: janusz
Fajne to druciarstwo - lubię takie :d

To co, wypad do Berlina po olej? Głowa ładna w środku i czysta, a to najważniejsze.

: 2016-02-29, 22:28
autor: ryzykantos
Tym razem chyba pokuszę się o Gulfa lub Eneosa, no chyba, że będę miał za dużo kasy, to Millersa - myślałem o gęstości 5W40 przy następnej wymianie. A czy wycieczka w tym celu jest w planach? Niewykluczone :D

: 2016-02-29, 22:31
autor: janusz
Teraz przy wymianie lej już Eneosa 5W40 :] Masz dostępnego w Oil Center na Krakowskiej.

: 2016-03-01, 10:05
autor: Ad@mus
janusz, Eneos trochę drogawy względem Gulfa, do którego ani ja ani ty nic nie masz ;)

Gulf 5w40 ma w dwóch opcjach:
5w40 G formula, jest tani, za 4l można wziąć 75zł z wysyłką od sprawdzonego dystrybutora
5w40 ULE droższy bo kosztuje ok 95zl z wysyłką

wstępne różnice to lepkośc przy 100*C, G ma 14,2 a ULE 13.

Biorąc pod uwagę kaprysy QG18 wziął bym ULE, przez wymianą comma i za cenę eneona mamy wypłukany i zalany syntetykiem Silniczek.

ryzykantos, Konsumpcji nie odnotowałeś?

: 2016-03-01, 10:52
autor: janusz
Ad@mus, Gulfa mamy na miejscu :]

: 2016-03-01, 11:07
autor: Ad@mus
no i po temacie ;)
Naprawdę zacny olej, na bazach syneteycznych, dobrze płuczący i tani, czyli w miejskich warunkach eksploatacji bez szczypu można skrócić interwały wymiany...

: 2016-03-01, 13:49
autor: ryzykantos
Ad@mus, dzisiaj dobiłem 2 tysiąc km odkąd mam auto i na razie jak była połowa stanu, to dolałem setkę i tyle. na razie się trzyma na swoim miejscu, sprawdzam przy każdym tankowaniu czyli co pare dni. Jak na razie brakuje mi tylko mocy, bo reszta sie spisuje bardzo dobrze :D.

Czytając wasze posty wybór składnia się ku Gulfowi, chociaż zadecyduje pewnie na miejscu w Oilcenter na krakowskiej, bo jestem tam również stałym klientem :P

: 2016-03-01, 13:53
autor: Zielkq
ryzykantos, ja polecam Gulfa. Jeździ, problemów nie ma i jest tani.
Ale dość o olejach, cały temat o tym już jest :D

: 2016-03-01, 15:03
autor: Ad@mus
Zielkq, jak chcesz podbić fejm w temacie to zapytaj towarzyszy :
"nie wiem jaki teraz olej zalać-co polecacie :D "

ryzykantos, Gulf 5w40 ULE

: 2016-03-27, 19:17
autor: DARO GTI
Auto sprzedane ? Jest jakieś zainteresowanie .....

: 2016-03-28, 10:02
autor: ryzykantos
Zainteresowanie całkiem małe, auto nadal u mnie. Jeszcze nikt nawet sie nie pofatygował oglądać. Dodatkowo w sobote jakiś brudas/cygan w starej astrze na krakowskiej wjechał jednemu gościowi w tył, ode mnie sie odbił i uciekł... Błotnik prawy tył pogięty i zderzak przerysowany... Co by uniknąć zbędnych pytań - wszystko jest zgłoszone na policje, nr tego pajaca są, "trzeba czekać" na rozwój sytuacji.

: 2016-03-28, 10:05
autor: lukasgt
Ale niefart...

: 2016-03-28, 20:01
autor: Ad@mus
i popatrz jak ci uchodźcy srają na wycieraczke...
termin uchodźca nabiera nowego znaczenia